Ny speldator till tjejen, ser detta bra ut?

Permalänk
Medlem

Ny speldator till tjejen, ser detta bra ut?

Tja gott folk,
Nu har det blivit dags att fixa iordning en schysst dator åt tjejen.
Fick en budget på runt 13-14k och slängde ihop delarna som ni kan se i kundkorgen jag länkat.

Ville bara höra med er om ni har några synpunkter eller tips kring köpet? Något jag bör prioritera om eller så?
Datorn ska främst användas för WoW på en ultra-wide skärm men ska samtidigt palla med serier/netflix på en andra skärm.

https://www.inet.se/kundvagn/bild/14729391/lisas

Ändrade länken så den fungerar
Permalänk
Viking

Länken fungerar inte.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Länken funkar inte.

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Länken fungerar inte.

Skrivet av MeSaber:

Länken funkar inte.

Uppdaterade länken!

Permalänk

Ser väl bra ut men kanske byta ut SSD 500GB till en NVMe 1TB och lägga några hundringar till på det? Antingen en WD SN750 för runt 1200 kronor eller en Kingston A2000 för runt samma pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmaerildeRimfrost:

Ser väl bra ut men kanske byta ut SSD 500GB till en NVMe 1TB och lägga några hundringar till på det? Antingen en WD SN750 för runt 1200 kronor eller en Kingston A2000 för runt samma pris!

Det är sant, tack för tipset.
Nu ser det ut såhär istället;
https://www.inet.se/kundvagn/bild/14729653/lisas

Permalänk
Medlem

Välj en 1 tb ssd istället för ett par hundra till.
Personligen hade jag även valt ett billigare moderkort och låda och istället slagit till på ett RTX 3070!

Visa signatur

MSI B450 Mortar, AMD Ryzen 7 5700x, Phantek PH-TC12DX, Corsair Vengeance 32GB, KFA2 GTX1080 8GB, Crucial P1 1TB, Corsair RM850W, Fractal Design mini C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av golvmupp:

Det är sant, tack för tipset.
Nu ser det ut såhär istället;
https://www.inet.se/kundvagn/bild/14729653/lisas

Tycker Fractal design C är onödigt stort, ha massa plats i fronten för HDDs känns lite överflödigt idag. Fractal Design Meshify C har liknade design, bättre luft flöde och är mindre. (Finns andra bra mesh chassin också, men tog Meshify som exempel när ni redan var inne på fractal design)

Permalänk
Skrivet av rotkiv42:

Tycker Fractal design C är onödigt stort, ha massa plats i fronten för HDDs känns lite överflödigt idag. Fractal Design Meshify C har liknade design, bättre luft flöde och är mindre. (Finns andra bra mesh chassin också, men tog Meshify som exempel när ni redan var inne på fractal design)

Både Design C och Meshify C har väl två platser för HDD/SDD(sata)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmaerildeRimfrost:

Både Design C och Meshify C har väl två platser för HDD/SDD(sata)?

Det har du helt rätt i, ursäkta, antog det extra utrymmer i fronten var tänkt för extra HDDs. Syfte kanske är för reservoarer eller bara stora GPUs. Oavsett Fractal design S är 12,5 cm längre, och jag ser inte vad man vinner på det för en sån här dator (ok GPU kan bli lite tight i meshify)