Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Trådlöst tangentbord som liknar Logitechs gamla, UltraX Media Keyboard.

Permalänk
Medlem

Trådlöst tangentbord som liknar Logitechs gamla, UltraX Media Keyboard.

Hej, alla.

Tänkte ifall någon har ett tips på ett trådlöst tangentbord som liknar mitt gamla (som är icke trådlöst)? Eller ja, det är mitt nuvarande, egentligen... Men gammal är den.

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=76636

Har alltid återgått till den trots att jag testat många tangentbord emellan varven. Det är nåt med den som bara är perfekt. Jag gillar dom låga knapparna och känslan i dom. Att den inte låter som en gammal knäckebrödsfabrik när man skriver på den är ett stort plus. Den lyser inte åt alla håll och kanter vilket också gillas. Den fungerar fortfarande, men man märker att det är dags att börja titta åt annat håll. Plus, att som sagt, så är jag verkligen sugen på ett trådlöst. Desto äldre jag blir, desto snabbare kommer dom gråa håren fram när det är trassel överallt, etc.

Har tittat runt lite men får ingen egentlig uppfattning om vad som möjligtvis skulle kunna likna den och kan inte beställa hem myriader av tangentbord från nätet bara för att skicka tillbaka. Bor dessutom i Norrland och besöker väldigt sällan fysiska butiker rent generellt, så det är svårt att lägga vantarna på ett bara för att snabbt testa.

Helst ett relativt billigt, men som inte är superplastigt och flimsigt. Men! Ifall det finns det ett liknande, fast som är trådlöst, och kostar lite mera, så tar jag givetvis emot tips från alla håll och kanter.

Vem vet, kanske har någon ett bra tips? Speciellt nu under REA-dagarna.

Permalänk

Jag hade också UltraX Media för längesedan vilket byttes till Logitech Wireless Illuminated, K800 https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4887979.
Jag föredrar platta tangentbord, och detta passar mig väldigt bra.

Det finns ett liknande som säljs i paket med en mus, men det är helt olika brytare/dämpare så undvik kombo-paketet.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralleballe:

Jag hade också UltraX Media för längesedan vilket byttes till Logitech Wireless Illuminated, K800 https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4887979.
Jag föredrar platta tangentbord, och detta passar mig väldigt bra.

Det finns ett liknande som säljs i paket med en mus, men det är helt olika brytare/dämpare så undvik kombo-paketet.

Tack så mycket för tipset! Den ser ut att ha dom där lite rundade tangenterna som finns på mitt trådlösa Microsoft-tangentbord (som inte går att använda), men annars ser det riktigt stabilt ut. Synd att det inte var REA på den någonstans, hehe.

Skall dock lägga den på min lista och möjligtvis sätta en notis om den går ned lite i pris. Har precis lagt en förmögenhet på mitt datorbygge så jag är extremt snål just nu. 😆

Hur som helst, mycket uppskattat. Tack.