Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Veckans fråga: Vad ser du fram emot under 2021?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Ser fram emot att läsa tester på vilka SSD:er (M.2) som kommer kunna sitta i PS5:an

WD har bekräftat själva att sn850 kommer fungera till PS5 än så länge

Permalänk

Att det inte känns som det var 2017 igen när det kom till tillgänglighet!

Miners förstörde hela förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Jag fick första dosen i torsdags (jobbar inom vården) och håller med ditt inlägg. Ska bli skönt att inte konstant behöva tänka på att smittas eller smitta andra.

Fy fan vad jag längtar till att saker ska bli normala igen. Jag vill ha en öl, jag vill gå och handla, jag vill kunna gå på restaurang och framför allt vill jag inte ha fler distansstudier, även om det senare kommer säkert dröja fram tills efter sommaren. Det har varit nästan total isolation sedan halloween för min del och är bara så trött på det.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk

2021

Hei H jeg ser fram til det nye spillet Horizon Forbidden West og PlayStation 5,jammen blir det svært kostbart når man "bare" skal kun kjøpe (få) spillet som kanskje ikke kommer til pc på 1-2 år...hehe.Har aldri brukt konsoll i min tid.

Permalänk
Medlem

Att tillgången på elektronik ökar.

Permalänk
Medlem

TSMC 5nm i en väldigt Big Big Navi med 32 GB minne.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Massa spel och iphone med 120hz panel på ny iphone. Min X har hållt en stund nu

Permalänk
Medlem

Att grejorna jag beställde förra året äntligen kommer, tillgången har verkligen inte följt efterfrågan...

Permalänk
Medlem

Önskar att batteridensiteten ökar på Lithium tekniken så jag kan utöka kapaciteten till min Elmoped då utrymmet är begränsat & gärna att priset per/kwh fortsätter neråt.

Tänk om man kunde få dubbla kapaciteten för samma pris nu 2 år senare vore riktigt grymt.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Inget faktiskt, känner mig rätt nöjd med det jag har nu

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Logitech pro x superlight

Permalänk
Medlem

LG C1, hoppas LG har lyckats lösa barnsjukdomarna med HDMI 2.1 och lite andra problem.

Jag har väntat länge och slår nog till så fort priset för 65" är nere i 20K, vilket antagligen blir BF 2021, då både C9 och CX gick ner till den nivån tidigare år.

Kommer det någon konkurrent och överraskar så blir det såklart något annat, men siktet är just nu inställt på C1 då C9 och CX fick så bra kritik/recensioner.

Ska bli skönt att byta ut plasman och kunna utnyttja PS5 till fullo.

2022 så blir det ny dator, ifall DDR5 börjar användas i speldatorer, annars så kanske man får skjuta på det lite.
Skulle gärna se Valve index 2 med trådlös överföring till datorn då, då VR är något som jag ser fram emot(lite för dåligt än så länge:))

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Förhoppningsvis att det till slut går att köpa produkterna från 2020

Samma här. Väntar fortfarande på PS5 och RTX 3080.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Fy fan vad jag längtar till att saker ska bli normala igen. Jag vill ha en öl, jag vill gå och handla, jag vill kunna gå på restaurang och framför allt vill jag inte ha fler distansstudier, även om det senare kommer säkert dröja fram tills efter sommaren. Det har varit nästan total isolation sedan halloween för min del och är bara så trött på det.

Isolerad sen Februari här. Håller med 100%. Jag vill ha vaccinet så jag hinner träffa mina morföräldrar innan de går bort. Längtan är typ starkare än längtan efter julafton när jag var barn. Trodde man växte ifrån såna starka känslor. Betryggande att veta det fortfarande finns kvar inombords.

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

Isolerad sen Februari här. Håller med 100%. Jag vill ha vaccinet så jag hinner träffa mina morföräldrar innan de går bort. Längtan är typ starkare än längtan efter julafton när jag var barn. Trodde man växte ifrån såna starka känslor. Betryggande att veta det fortfarande finns kvar inombords.

Det var hårt, Februari? Jag tog allt väldigt seriöst i början, speciellt innan jag insåg att väldigt få andra gjorde det. Men sen när siffrorna började bli relativt bra igen så återgick jag till att i alla fall då och då träffa bekanta, ibland besöka restauranger lite försiktigt och sitta i skolan och plugga. Det var ganska plötsligt vid halloween som siffrorna började bli dåliga igen och då isolerade jag mig, men jag hade varit smått galen om jag varit fast så sen Februari. Stackare.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Att få mitt 3080 som jag beställde i Oktober...

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Att Noctua släpper ny generation av nf-a14 och nh-d15. Sen förhoppningsvis ett nytt kompakt mesh atx-chassi från Fractal Design.

Permalänk
Medlem

iPhone 13, iPad Pro, Apple Watch Series 7.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett 3080 och ett PS5, sen är jag rätt nöjd. In-ear lurar med LC3 vore inte heller fel, det är så bedrövligt ljud över blåtand i dagsläget.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Samsung Sverige

För egen del är det (föga förvånande) mest mobiltelefoner och kringutrustning jag sitter och smålängtar efter att få lägga nävarna på. Men jag tror också att det kan bli något av ett genombrottsår för VR-tekniken, så förhoppningsvis ett vettigt prissatt VR-headset också.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

en stor fet väggklocka med carpe diem under så jag kan vända tillbaka min nu fu*kade dygnsrytmen

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem

Smarthus prylar tex nya z-wave controllers med 700 chippet som funkar bra med HA eller sensorer med löjligt lång batteritid. Att kunna börja åka och tävla igen, hoppas åtminstone det går framåt hösten.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Röstade CPU då det är det jag mest av allt ser fram emot att uppgradera i år. Sen som många andra så ser jag fram emot Horizon Forbidden West och GoW:R, måste bara lyckas få tag på ett PS5 innan någon av dem släpps.

Kom precis på att Hogwarts Legacy finns på kartan, vet inte om det är release i år, men om det är så ligger det högst upp på min lista.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Empeboy:

WD har bekräftat själva att sn850 kommer fungera till PS5 än så länge

Vad baserar de det på? Specsen bara? De har väl inte kunnat testa ännu då funktionen är avaktiverad?
Usch va dyr den var också 2400 spänn för lite extra lagring. Visst, den är ju ruggigt snabb men ändå. Tror inte det är så många som kommer köpa en sån till sin PS5:a

Permalänk
Avstängd

Blir nog en ny GPU, men förväntar mig att tillgången kommer länge vara kass. Så blir nog höst / vinter
Eventuellt Quest 3, VR vill jag inte vara utan. Bättre fov, upplösning m.m. and I'm game

I övrigt så blir det nog lugnare år än förra året, eventuellt kanske en ny HDD blir nödvändig, men ingen stress..

Edit: Eventuellt 32" OLED?
https://www.nordichardware.se/nyheter/ultrafine-oled-pro-ar-l...

För egen del så ska kroppen i trim igen, men framför allt måste det bli byte av jobb eller startande av ny utbildning.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Vad baserar de det på? Specsen bara? De har väl inte kunnat testa ännu då funktionen är avaktiverad?
Usch va dyr den var också 2400 spänn för lite extra lagring. Visst, den är ju ruggigt snabb men ändå. Tror inte det är så många som kommer köpa en sån till sin PS5:a

Det är värre med Series X, 300Kr till och under halva den hastigheten :/
Förhoppningsvis så sjunker väl priserna med tiden, men just nu så är det rätt dyrt, beroende på hur man ser på det.
Jag är dock rätt övertygad om att utvecklingen i prestanda är värt pengarna och om några år så är det ingen som vill gå tillbaka.
Redan nu så är det nog väldigt besvärligt att spela på Xbox one och PS4 ifall man har PS5/Series S/X, man vänjer sig snabbt med att inte behöva vänta, lite som när datorerna gick över till SSD och att man inte behövde vänta 5 minuter på att starta Windows och komma in i program längre.
Det kommer ju göra under för spel med stora miljöer också.

Tyvärr så kommer rätt många konsumenter kommer få bita i det sura äpplet till slut eftersom att 667-825GB i lagringsutrymme kommer bli väldigt trångt en bit in i den pågående konsolgenerationen.

Permalänk

- Jag ser fram emot att skaffa en stationär dator, det är dags efter fyra år med en bärbar.

- Gärna att en svart PS5 annonseras, och helst i mindre storlek.

- Och att multiplayern till Last of Us 2 släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SurfersHymn:

- Och att multiplayern till Last of Us 2 släpps.

Vilken sorts multiplayer har det snackats om isåfall? co-op eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Vilken sorts multiplayer har det snackats om isåfall? co-op eller?

Lär väl bli en variant av av Factions.
https://thelastofus.fandom.com/wiki/Factions_MP

Permalänk

Har dålig koll på vad som ska komma, men det jag tycker behövs mest är att bärbara datorer ska komma lite närmare stationära i pris/prestanda-kvot.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s