Har inte personligen haft så mycket tekniska problem, men det största problemet på PC är inte buggar...
Var är all utlovad ingame content någonstans?
Var är alla promised features?
Hur kommer det sig att 97% av alla dialogval är inkonsekvensiella?
Hur kommer det sig att det finns skill uppgraderingar som boostar mekaniker som inte finns med i releasen??
Hur kommer det sig att stealth vs leathal inte har någon påverkan på någonting - det spelar ingen roll vad du väljer???
Hur kommer det sig att fiender aldrig spawnar utanför sina spawn-zoner - och alltid spawnar om oändligt i dem?
Hur kommer det sig att koden för npc-combat inte kan fokusera på mer än en hostile target åt gången, så att om den target'en inte är du, så märker de inte att du är där?
Hur kommer det sig att npc'er inte kan upptäcka stöld?
Hur kommer det sig att det inte finns något att göra i staden annat än att grinda xp och köpa gear?
Hur kommer det sig att civila npc'er bara har två beteenden: vandra runt slumpmässigt, eller ligga skrämda på marken?
Hur kommer det sig att poliser och drones spawnar in rakt framför näsan - bara *plop-plop-plop*?
Hur kommer det sig att npc'er inte kan köra bil - vilket är varför polisen inte kan jaga dig om du hoppar in i ett fordon? (Civila bilar bara glider fram längs med scriptade rails - om något är ivägen bara de forcerar frammåt vilket är varför bilar ibland randomly sprängs eller något - de har tryckt sig själva in i ett statiskt objekt och fysiken har kickat iväg bilen.)
osv... osv...
Det finns inga nya bostäder, du kan inte prata, ragga, eller har någon normal social interaktion, npc'er har inga daily rutines, poliser kan inte jaga dig för de kan inte köra fordon, npc'er är inte programmerade för att upptäcka stöld, bilar och personer despawnar om du roterar kameran för mycket, skillträdet är 99% pasiva stats upgrades, "ditt utseende är viktigt" men det finns ingen del av spelet där utseende spelar roll, samma med dina character stats - unika dialoger finns några enstaka men de påverkar inte outcome, precis som nästan alla dialogval rent allmänt, npc karaktärer har inget default beteende så efter en shoot-out eller något kan de bara stå och hänga utan att göra något - omgivna av lik - förevigt tills du påbörjar en ny playthrough...
Det värsta är att om du kollar playthroughs på youtube så ser de flesta ungefär likadana ut - spelet har helt enkelt nästan inga element som påverkas av spelarens val. Eftersom det inte finns något annat i spelet att göra förutom en handfull missions, knulla en prostituerad, köpa läskburkar och burritos samt vapen och kläder i affärer som ser ut som de kommer från ett browser-spel, crafta och dismantl'a uppgraderingar i en oändlig loop, ragga på en av två "partners" baserat på din karaktärs kön, eller gå till en spawn-zon och döda 3-4 bad guys som kommer respawna igen om du går därifrån...
Spelet är ingenting mer än en prototyp - det finns ingenting under ytan, helt själlöst - du behöver inte kolla upp någon guide för vilka dialogval du ska göra för de flesta konversationer har bara en outcome ändå.
Spelet har så mycket missing features att jag aldrig tror de kommer fixa spelet, för om de fixade allt skulle du inte känna igen spelet längre... det finns ju inget att göra i spelet just nu! Staden är helt livlös och full av random-spawned zombies du inte kan interagera med annat än att säga "BUH" så att de blir rädda.