Fractal Design Meshify 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av vviikkttoorr:

Har 3 st Noctua NF-A14 (Chromax) i fronten och en likadan i ”aktern”. I jämförelse med mitt gamla Fractal R6 har både temperatur och ljudnivå sjunkit.

Tips, sätt även en sådan i toppen fast längst bak. Sätt även en så långt bak det går på golvet (ha den på ca 300-400rpm) så kommer du få ner tempen mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av rstolpe:

Tips, sätt även en sådan i toppen fast längst bak. Sätt även en så långt bak det går på golvet (ha den på ca 300-400rpm) så kommer du få ner tempen mer

Du kan inte skicka en bild på din lösning? 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av vviikkttoorr:

Du kan inte skicka en bild på din lösning? 😃

Absolut, kan göra det imorgon när jag ändå ska byta en fläkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rstolpe:

Absolut, kan göra det imorgon när jag ändå ska byta en fläkt.

👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av rstolpe:

Det är en av många smarta lösningar som gör Meshify 2 och Define 7 till mina absoluta favvo chassin. hela golven är en enda räls att fästa fläktar om så önskas. Bara det att hela undersidan är perforerad gör att grafikkortet kan dra luft från botten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manboy:

Det är en av många smarta lösningar som gör Meshify 2 och Define 7 till mina absoluta favvo chassin. hela golven är en enda räls att fästa fläktar om så önskas. Bara det att hela undersidan är perforerad gör att grafikkortet kan dra luft från botten.

Japp, och har man fläkten på botten på 450rpm hela tiden så kommer det hjälp mer även för moderkort och diskar osv. Samt att luften går genom chassit upp och som att bakflälten suger ut luft kommer luften från botten passera cpu osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vviikkttoorr:

Här kommer det lite bilder.

Hela chassit innefrån:

Jag har endast två fläktar i fronten för dels är dom 140mm men sen om man sätter in tre stycken istället för två stycken spelar det ingen större roll då den nedersta endast blåser in luft under själva moderkortet. Då är det bättre att sätta två stycken 140mm i botten. Har inte hunnit rensat bort alla kablar och få ditt fläkt nr 2 i botten ännu.

I bak har jag en 140mm för utblås och en 140mm i taket för utblås. Jag har täckt resterande av taket med ett vanligt A4 papper så att inte CPU kylaren m.m. suger in luft utifrån som ev. kan vara varmare pga. jag har ett utblås i taket.

Edit:
Bak, tak och CPU går efter samma fläktkurva och är temp under 40c på CPU ligger dom på 300rpm.
Front och golvfläkten ligger på ca 450rpm fram till 50c för att sedan rampa upp i samma kurva. Detta är gjort så att det blir ett bra tryck i chassit så att det inte kommer in massa damm och skit fast man har damm filter.