Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

Fick mitt headset i måndags av Webhallen.
Kan säga att Asus RTX 2080Ti OC räcker inte till på långa vägar för FS2020 eller DCS. Så jäkla låg framrate om man höjer inställningar över Low, eller höjer pixeltätheten över 1.0.
Både nöjd och besviken, men det får bli grafikkortsbyte igen senare i år.

32 gb ram i 3000 mhz, i7 som rullar på i 4,5 ghz.

Hur låg frame rate?

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

Fick mitt headset i måndags av Webhallen.
Kan säga att Asus RTX 2080Ti OC räcker inte till på långa vägar för FS2020 eller DCS. Så jäkla låg framrate om man höjer inställningar över Low, eller höjer pixeltätheten över 1.0.
Både nöjd och besviken, men det får bli grafikkortsbyte igen senare i år.

32 gb ram i 3000 mhz, i7 som rullar på i 4,5 ghz.

Du kan glömma 90Hz/fps i FS2020.

Inget grafikkort klarar att köra det på EN vanlig 4k skärm. Glöm att klara 3164x3092 i 3D.

Däremot ska OpenXR API:et ge bättre prestanda. Sätt den till 50% och sedan 100% inuti FS2020. Det ska ge absolut bästa prestandan. Så det kan du prova om du inte gjort det

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

MRTV har publicerat sina resultat från tester av multipla exemplar.

https://www.youtube.com/watch?v=5Ri7ktV9InY

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliassund:

Hur låg frame rate?

Vet inte, har inte lyckats mäta men stutteringen är så hemsk att det är typ oflygbart i FS.

Skrivet av Devil May Cry:

Du kan glömma 90Hz/fps i FS2020.

Inget grafikkort klarar att köra det på EN vanlig 4k skärm. Glöm att klara 3164x3092 i 3D.

Däremot ska OpenXR API:et ge bättre prestanda. Sätt den till 50% och sedan 100% inuti FS2020. Det ska ge absolut bästa prestandan. Så det kan du prova om du inte gjort det

Har inte lyckats med inställningarna alls. Mixtrat fram och tillbaka med Resolution scaling, OpenXR custom scaling men får inte till ett acceptabelt läge. Även NVidia inställningar för VR har jag fipplat med nåt som heter förrenderade bildrutor och satt på 4.

I DCS har jag dock lyckats ganska bra nu, nästan ingen stuttering till slut, och kör 1,1 i pixeltäthet. High på en del saker och low och lågt på annat, men cockpit:arna är tillräckligt tydliga och omgivningen ser helt ok ut, framförallt funkar flytet så man inte blir åksjuk.
Men FS2020 är helt hopplöst. Sänker jag Resolution scaling till under 90% så tycker jag cockpit:arna blir så suddiga att det blir nästan meningslöst. Har provat att sätta den på 60% då blev det mer flyt i omvärlden men cockpit inte så bra.
Men men, får fortsätta fippla, ska testa ditt tips imorgon.
Har titta på så många videos och inställningar nu så snart kommer jag väl behöva installera om hela datorn för att nollställa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

MRTV har publicerat sina resultat från tester av multipla exemplar.

https://www.youtube.com/watch?v=5Ri7ktV9InY

Hade nästan hoppats på variationer i linserna, kanske hade man då framöver kunnat få tag på ett med bättre sweetspot.

G2 är efter detta helt struket från min lista tyvärr. Provade verkligen allt med det jag hade för ville få det att bli bra. Men det uppdraget misslyckades tyvärr.

Övergången mellan den fantastiska lilla skärpan i mitten till resten av gröten var inte bra nog för mig. Men uppenbart att många upplever saken olika. Får hoppas HP tar lärdom av att så många ändå är missnöjda, och lyckas konstruera linser som passar fler typer av ögon nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejo:

Hade nästan hoppats på variationer i linserna, kanske hade man då framöver kunnat få tag på ett med bättre sweetspot.

G2 är efter detta helt struket från min lista tyvärr. Provade verkligen allt med det jag hade för ville få det att bli bra. Men det uppdraget misslyckades tyvärr.

Övergången mellan den fantastiska lilla skärpan i mitten till resten av gröten var inte bra nog för mig. Men uppenbart att många upplever saken olika. Får hoppas HP tar lärdom av att så många ändå är missnöjda, och lyckas konstruera linser som passar fler typer av ögon nästa gång.

Jag har ju inget annat än PSVR att jämföra med så vet inte alls men såg någon i kommentarerna som skrev såhär:

"I thought mine had a bad sweetspot, turned out, it was about the same as my CV1 and Quest 2. My theory: the screen is so clear that the blurriness from looking outside the sweetspot is a stark contrast and makes you think "aw this is awful", whereas other headsets are already blurry even when they are clear so the difference isn't that big. Anyway, mine is totally fine now, I'm used to it and I can't go back to lower clarity anymore "

Kanske kan ligga något i det? Jag tycker inte det är särskilt dålig skärpa utanför sweetspot, mina progressiva glasögon gör det nog värre än det är också men har som sagt inget att direkt jämföra med, allt är bättre än PSVR.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Vill tipsa om denna,
https://docs.microsoft.com/en-us/windows/mixed-reality/enthus...

Bra information. Har inte ens tänkt på LCD skärmarnas temperatur förren idag där jag faktiskt upplevde just.

"Because of the advanced headset design, there may be some minor image ghosting in the first few minutes when starting the device while cold until the LCDs have the opportunity to warm up."

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

Även NVidia inställningar för VR har jag fipplat med nåt som heter förrenderade bildrutor och satt på 4.

Hmm, varför? Det kan väl i teorin minska tillfälliga ryck, men du ökar ju istället potentiella lagget, vilket verkligen inte är optimalt i VR. (du kan få upp till 44 ms lag i de fall där frameraten är väldigt hög)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Alphahanne:

Jag har ju inget annat än PSVR att jämföra med så vet inte alls men såg någon i kommentarerna som skrev såhär:

"I thought mine had a bad sweetspot, turned out, it was about the same as my CV1 and Quest 2. My theory: the screen is so clear that the blurriness from looking outside the sweetspot is a stark contrast and makes you think "aw this is awful", whereas other headsets are already blurry even when they are clear so the difference isn't that big. Anyway, mine is totally fine now, I'm used to it and I can't go back to lower clarity anymore "

Kanske kan ligga något i det? Jag tycker inte det är särskilt dålig skärpa utanför sweetspot, mina progressiva glasögon gör det nog värre än det är också men har som sagt inget att direkt jämföra med, allt är bättre än PSVR.

det är exakt så jag upplevde det när jag går från min Q2 till G2:an.
G2:an är bra mycket klarare och mer högupplöst men det är precis samma "blurryness" utanför sweetspot på dem båda.
Dock så är skärpan bra mycket sämre även i sweetspot på Q2an....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror ändå kommenteraren har en poäng. Är man van vid ett äldre headset med lägre upplösning som därmed är "suddigt" överallt så blir det mer uppenbart att det är suddigt utanför sweetspot när det är väldigt klart inuti den.

Jag tror inte G2 är sämre än andra headset, det är bara såpass mycket bättre där det är som bäst att det märks mer där det blir sämre. Personligen tycker jag det ser fantastiskt ut trots mina progressiva glasögon. När jag får korrektionslinserna och jag kan köra utan glasögon lär det bli ännu bättre

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Tror ändå kommenteraren har en poäng. Är man van vid ett äldre headset med lägre upplösning som därmed är "suddigt" överallt så blir det mer uppenbart att det är suddigt utanför sweetspot när det är väldigt klart inuti den.

Jag tror inte G2 är sämre än andra headset, det är bara såpass mycket bättre där det är som bäst att det märks mer där det blir sämre. Personligen tycker jag det ser fantastiskt ut trots mina progressiva glasögon. När jag får korrektionslinserna och jag kan köra utan glasögon lär det bli ännu bättre

Eller så blir det för bra och du stör dig på periferiblurrigheten

Jag har - 1.0 så det hade ju vart ett intressant experiment. Ser tillräckligt bra för att inte idats fixa 3dlinsadapter till min Rift S som jag hade med cv1. Tänker att sden blurras ju lite också

VR cover för g2 på ingång apropå onödig utgift

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

VR cover för g2 på ingång apropå onödig utgift

Hur menar du, beställde du en cover för frankenfov modden?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hur menar du, beställde du en cover för frankenfov modden?

Vrcover säljer en odyssey vr cover som passar så man kommer närmare linserna. Men har returnerar min g2.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickard64:

det är exakt så jag upplevde det när jag går från min Q2 till G2:an.
G2:an är bra mycket klarare och mer högupplöst men det är precis samma "blurryness" utanför sweetspot på dem båda.
Dock så är skärpan bra mycket sämre även i sweetspot på Q2an....

G2 oanvändbar! Q2 blir bara bättre och bättre! Skulle säga att skärpan i sweetspot är nästan on par nu. Det ända som G2 har är att man typ inte kan se pixarna vilket man kan på quest2 men då ska man ju leta också. Det har man inte tid när man spetsar folk i Blade and Sorcery.

Skrivet av Alphahanne:

MRTV har publicerat sina resultat från tester av multipla exemplar.

https://www.youtube.com/watch?v=5Ri7ktV9InY

Tråkigt!

Så typ det ända sättet att vara nöjd är om man kommer ifrån Google Cardboard 3D Virtual Reality, missade hypen eller kommer från något annat totalt värdelöst.

Skulle vara kul att testa den på skoj med typ i9 10900K @7.5GHz + RTX 3090 +256 DDR4 4400MHz.
aja GG Hp ..

Inväntar Valve index2 Corona edition
/leave

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

MRTV har publicerat sina resultat från tester av multipla exemplar.
https://www.youtube.com/watch?v=5Ri7ktV9InY

Jag fick äntligen min G2 i veckan och har hunnit testa lite. Jag upplever precis som många övriga suddighet utanför sweetspot. Med anledning av MRTV's video ovan, och den diskussion där (frankenfov) som också beskriver en bättre skärpa perifert, så har jag 3D-printat en lägre ansiktsplatta som gör att man kommer mycket närmare linserna. I princip så att ögonfransarna nästan rör vid linsen.

Förutom att FOV förstås blir bättre så upplever jag också att skärpan perifiert blir mycket bättre. Det blir inte helt perfekt, men i min mening acceptabelt. Även min son 15 år testade detta och upplevde samma sak. Han har ju perfekt syn till skillnad från mig med glasögon. Jag kommer att testa lite mer under veckan så om mina fortsatta erfarenheter skiljer sig mot vad jag säger här så återkommer jag med uppdatering.

Jag printade denna platta: https://www.thingiverse.com/thing:4700782
Och skar ut padding från ett liggunderlag (Julas billigaste för 99 kr). Jag ar dock beställt HTP Vive paddings från Amazon.de som nog blir ännu skönare. Men liggunderlaget är inte helt tokigt faktiskt.

Kan också rekommendera dessa "linsskydd" som ger en distans från linsen på någon millimeter så att glasögonen inte riskerar krocka med linsen och repa den. Något jag råkat ut för med quest 1'an innan jag lärde mig den hårda vägen... (går dock att slipa bort). Linsskyddet syns inte och märks inte så jag fattar inte varför de inte har dem som standard. Printas lämpligen i TPU, ett mjukare material. Men även PLA funkar då den plasten är mjukare än mina glasögons plast och därför inte repar heller. Men det funkar kanske inte med PLA för alla. Kör TPU...
https://www.thingiverse.com/thing:4669356

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Kan också rekommendera dessa "linsskydd" som ger en distans från linsen på någon millimeter så att glasögonen inte riskerar krocka med linsen och repa den. Något jag råkat ut för med quest 1'an innan jag lärde mig den hårda vägen... (går dock att slipa bort).

Polywatch
https://youtu.be/SwCS85BW8NQ?t=314

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Polywatch var det jag använde för att polera tillbaka efter mina repor. Japp.

Permalänk
Medlem

Lite pop1 video för att se trackingen i fps. Dock endast mot botar i medium men iaf något. Har vi några pop1 spelare itråden? Kul testa lite online.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen flyttat och min vive pro har legat nerpackad sen oktober. Hade tänkt köpa en Reverb G2 under hösten och slippa sätta upp alla basstationer (Ja alla 2 ) igen. Men blev väldigt skeptisk efter alla rapporter om sweetspots och dålig controller tracking + tillgängligheten av reverben.

Men efter att i helgen packat upp min Vive Pro och insåg att alla tavlor sambon hängt upp på kontoret och hur trevligt de gav lite reflektionsproblem (kunde var ett annat problem och det hade varit värre:) ) och störde min tracking så fick jag fundera på hur jag skulle lösa problemet och samtidigt ha kvar husfriden.

Jag fick helt enkelt köpa en Reverb G2. Såg helt enkelt ingen annan utväg.

Så med mycket vånda satte jag upp Reverben. Jag var orolig över 3 saker. 1) Min IPD är större än 68. 2) Sweetspoten är för liten. 3) Kontrollertrackingen skulle vara värdelös.

Men till min överraskning så var min IPD ok för Reverb (hade gärna gärna gärna ökat något snäpp till - men som tur är jag färdigvuxen). Sweetspoten? Den är ju inget problem alls för mig. Hur skön som helst. Hade heller ingen problem med edge 2 edge "clarity". (Kommer ju från Vive Pro så allt kanske är 10 falt bättre!). Och sedan kontrollertrackingen den var helt ok (kör 90% sittande i racing riggen och vid mina joysticks körandes DCS och Elite). Egentligen det enda jag har kontrollerna till är Alyx och lite beatsaber.

Så jag är väldigt happy. Helt klart positivt överraskad. Mitt desperationsköp blev väldigt bra.

Permalänk
Medlem

Kan stark rekommendera Asgards Wrath som finns på Oculus store. Oculus ger ut det till alla som köpt ett Oculus headset. Så jag har alltså inte betalat för det. Spelet ligger installerat på runt 133GB och är enligt mig efter Half-Life:Alyx det bästa VR spelet. Det har även fått bra betyg. Var dock beredda på att sänka upplösningen för det är galet snyggt och jag tror inte ens RTX 3080/90 kan maxa det utan dips.

Funkar kanon med Revive, tog mig en stund att hitta meny knappen men annars är det inga problem.

Rättning av storlek på spel, 133GB
Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Försöker beställa Magneter med måtten 4x5mm men hittar inget ställe i sverige, har någon gjort frankenfov mod här som vet nån bra sida för detta?

Permalänk
Medlem

För mig är MRTVs test fortfarande ett mysterium. Jag kan inte begripa hur det kan skilja sig så mellan olika personer. Jag testade verkligen allt inkl ta bort inlägget och bokstavligen talat snudda displayen med ögonfransarna. FOV blev kanon, men sweetspot var lika dålig.

Anyway...glad för andras skull som kan njuta av headsetet. Själv inväntar jag andra nyheter under året. Om ex Index 2 levereras med samma FOV som idag, samma upplösning som G2 och dyrare linser med väsentligt bättre sweetspot...count me in.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk

Även kommande headset från Samsung blir intressant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

För mig är MRTVs test fortfarande ett mysterium. Jag kan inte begripa hur det kan skilja sig så mellan olika personer. Jag testade verkligen allt inkl ta bort inlägget och bokstavligen talat snudda displayen med ögonfransarna. FOV blev kanon, men sweetspot var lika dålig.

Anyway...glad för andras skull som kan njuta av headsetet. Själv inväntar jag andra nyheter under året. Om ex Index 2 levereras med samma FOV som idag, samma upplösning som G2 och dyrare linser med väsentligt bättre sweetspot...count me in.

Min sweetspot förbättrades markant efter moden. Har du provat att ha headsetet längre ner. Linsen blir snabbare suddig på nedre halvan än övre. Gjorde underverk för mig.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av flightsim18:

För mig är MRTVs test fortfarande ett mysterium. Jag kan inte begripa hur det kan skilja sig så mellan olika personer. Jag testade verkligen allt inkl ta bort inlägget och bokstavligen talat snudda displayen med ögonfransarna. FOV blev kanon, men sweetspot var lika dålig.

Sweetspot eller edge to edge clarity?
Tycker alla fortfarande verkar blanda ihop de två problemen.

För mig är det inga större problem att placera headsetet i rätt läge för att få en skarp bild rakt fram, så sweetspoten är helt OK. (headsetet är nog mindre känslig för det än vad CV1 var tex)
Men edge to edge clarity är ett problem: text och sånt är skarp bara precis rakt fram och sen börjar det sudda direkt runt om, oberoende hur hjälmen sitter på huvudet. (jag har dock inte lekt speciellt mycket med att komma närmre linsen än)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjBeowolf:

Försöker beställa Magneter med måtten 4x5mm men hittar inget ställe i sverige, har någon gjort frankenfov mod här som vet nån bra sida för detta?

Lyckades du hitta något? Jag hittar lite här och där men endast utanför EU. Jag hittade en 4x5mm på amazon.se men den är slut. Allt annat är 4x2 eller 4x7 etc. Någon som är sugen att gå ihop och vänta ett par veckor på ett 20-50 pack från kina? (aliexpress)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

Någon som är sugen att gå ihop och vänta ett par veckor på ett 20-50 pack från kina? (aliexpress)

Jag är intresserad!

Permalänk
Medlem

Har nu hunnit testa en del och med lins inlägg från VR Optician. Det är i stort sett samma upplevelse många andra beskrivit med skarpt i mitten på en liten punkt och sedan suddigt samt också en del "god ray:s".

Lins insatserna tycker jag bygger onödigt mycket ut ifrån originalen, minst 1 cm. Vilket också gör att det blir svårt med mod:s för att komma närmare linserna.
Har dessutom redan snuddat vid hörnen med ögonbrynen vid ett tillfälle. Annars funkar de bra istället för att ha glasögonen. Har funderat på om det finns en orsak till att man har gjort lins ramarna så höga. Tycker det borde räcka med t.ex 3 - 5 mm mellan glasen, huvudsaken är väl att det inte finns risk för kontakt.

Någon mer som har "lins adaptrar"?
Är ni nöjda?
Det finns ju flera tillverkare. Hur är WidmoVR:s?

Edit:
Har mätt lite mer noggrant och fått att det bygger ca 8 mm från huvud linserna och inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smith:

Har nu hunnit testa en del och med lins inlägg från VR Optician. Det är i stort sett samma upplevelse många andra beskrivit med skarpt i mitten på en liten punkt och sedan suddigt samt också en del "god ray:s".

Lins insatserna tycker jag bygger onödigt mycket ut ifrån originalen, minst 1 cm. Vilket också gör att det blir svårt med mod:s för att komma närmare linserna.
Har dessutom redan snuddat vid hörnen med ögonbrynen vid ett tillfälle. Annars funkar de bra istället för att ha glasögonen. Har funderat på om det finns en orsak till att man har gjort lins ramarna så höga. Tycker det borde räcka med t.ex 3 - 5 mm mellan glasen, huvudsaken är väl att det inte finns risk för kontakt.

Någon mer som har "lins adaptrar"?
Är ni nöjda?
Det finns ju flera tillverkare. Hur är WidmoVR:s?

Har inte beställt ännu, inte riktigt kommit fram till vilka jag ska köpa från. Det du skriver är en sak att ta i beaktande för mitt beslut, visste inte att de skulle hamna så långt från linserna.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smith:

Har nu hunnit testa en del och med lins inlägg från VR Optician. Det är i stort sett samma upplevelse många andra beskrivit med skarpt i mitten på en liten punkt och sedan suddigt samt också en del "god ray:s".

Lins insatserna tycker jag bygger onödigt mycket ut ifrån originalen, minst 1 cm. Vilket också gör att det blir svårt med mod:s för att komma närmare linserna.
Har dessutom redan snuddat vid hörnen med ögonbrynen vid ett tillfälle. Annars funkar de bra istället för att ha glasögonen. Har funderat på om det finns en orsak till att man har gjort lins ramarna så höga. Tycker det borde räcka med t.ex 3 - 5 mm mellan glasen, huvudsaken är väl att det inte finns risk för kontakt.

Någon mer som har "lins adaptrar"?
Är ni nöjda?
Det finns ju flera tillverkare. Hur är WidmoVR:s?

Väntar på mina från VROptician. Det är i vilket fall som helst bättre än glasögon. Linser kanske vore den bästa kompromissen. Jag gillar dock inte linser. Så jag kör utan glasögon ibland då mitt synfel inte är så stort.

Har du nuddat linserna med ögonbrynen menar du? Eller menar du ögonfransarna?
Det jag kan säga för att få någon form av jämförelse är att med min Quest 2 så sitter den betydligt närmare ögonen än vad G2an gör. G2an har tagit ganska aggressiv distans för glasögonbärare.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|