Veckans fråga: Vad tänkte Anton fråga?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Vad tänkte Anton fråga?

Anton hade en "så jävla bra idé" till veckans fråga, men glömde bort den. Det är inte första gången. Nu vill vi veta vad du tror!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Han kanske undrade hur vi slappnördar ser till att aktivera oss nu när vi lever den introverta drömmen och slipper träffa andra människor fysiskt? Även det faktum att gym har begränsat med deltagare och andra aktiviteter är nedstängda?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

När börjar inbördeskriget mellan gamers och miners?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

1. Hur långt är ett snöre?
2. Vilken färg har en spegel?
3. Vem sköt egentligen Kennedy?
4. Är svaret verkligen 42?

Annars har jag ingen aning

Permalänk
Medlem

Hur många grafikkort har du fått hem?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Sysop:

Hur många grafikkort har du fått hem?

Totallt på en livstid eller vilken tidsaspekt tänker vi här?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Totallt på en livstid eller vilken tidsaspekt tänker vi här?

Ja?

Permalänk

Vad var det i kaffet i morse?

Visa signatur

Gigabyte b550m aorus pro, AMD 5600X, Thermalright peerless assassin 120 se, 2x16GB Corsair, Asus RX 6600 , M.2 Kingston KC3000+WD Black SN750 SE, SSD Intel, WD Ecco green 1TB, EVGA Supernova G2 750W, Fractal D R4. Samsung S24F352FH. Corsair Raptor K40, Steelseries Kana Thor.

Permalänk
Medlem

Jag har glömt vad jag skulle skriva här...

Permalänk
Hedersmedlem

Frågan var så klart vilket datorlag man håller på. Röda, gröna eller blå laget. Det blir ett bra samtalsämne för en lågmäld konstruktiv och respektfull diskussion!

Eller var det något om vilken stormakt som är värst?

Permalänk
Medlem

Varför fastnar inte lim i flaskan?

Permalänk
Medlem

"Vem på redaktionen kapade av mitt hår när jag låg däckad på fyllan?"
"Hur ska jag tala om för Jonas att jag älskar honom?"
"Hur många laxar finns det i ett askfat?"

Visa signatur

Laptop: Asus N76VZ 17,3''|Specs: CPU: Intel i7 3610QM 2.4 Ghz|Minne: 8Gb|HDD: 750GB 7200rpm|GPU: Nvidia Geforce GT 650M|OS: Windows 7 Ultimate 64-bit|Övrigt: 1920x1080p

Permalänk
Medlem

Super Mario eller Sonic?

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk

Vilket spel väntar ni mest på?
För mig är det svårt. Men GTA6 kommer på första plats följd av nästa Zelda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Vilket spel väntar ni mest på?
...Men GTA6 kommer på första plats...

Då kommer du få vänta ett bra tag till...

Permalänk
Medlem

TV-frågan är ju redan avhandlad. Så nästa steg i den perfekta HTPC-världen borde vara.

Hur ser din hemmabiosetup ut?

Permalänk
Hedersmedlem

När man kollar i backspegeln på bilen så blir registreringsskyltar, vägskyltar och liknande bak och fram.
Ni har säkert sett att ambulanser därför har "snalubmA" skrivet bakvänt på motorhuven istället för för Ambulans.

Men texterna i den där jäkla spegeln blir minsann aldrig upp och ner!

Hur tusan vet speglar att den alltid bara ska vända höger till vänster, men aldrig upp till ner?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Föredetting

"Vart tog Eklöv vägen?"

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

"Hur många CUDA-kärnor...?"

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Hucke:

2. Vilken färg har en spegel?

Vanligtvis lite svagt grön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

1. Hur långt är ett snöre?
2. Vilken färg har en spegel?
3. Vem sköt egentligen Kennedy?
4. Är svaret verkligen 42?

Annars har jag ingen aning

1. Två gånger dess halva längd!
2. Samma som betraktaren
3. Antagligen livvakten i bilen bakom som råkade fyra av ett skott
4. Japps: sex sju dagar i veckan blir 42!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

När man kollar i backspegeln på bilen så blir registreringsskyltar, vägskyltar och liknande bak och fram.
Ni har säkert sett att ambulanser därför har "snalubmA" skrivet bakvänt på motorhuven istället för för Ambulans.

Men texterna i den där jäkla spegeln blir minsann aldrig upp och ner!

Hur tusan vet speglar att den alltid bara ska vända höger till vänster, men aldrig upp till ner?

https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/91350?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IlwvYXJ0aWtlbFwvYmlsZFwvOTEzNTAiLCJmaWx0ZXJzIjpbImM9MCwzLDExNTMsNjM4IiwidD1wdWJCYW5uZXIiXSwicGFyYW1zIjp7ImNhY2hlQnVzdGVyIjoiMjAyMDA0MDgifSwia2V5IjoiYzI0Y2RhMzdjMDU1NmQ4MjcyMDEzYzkwZDFkYTczN2QifQ%3D%3D

Mvh,
Rolig festkille.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

"Gick du all-in på GME?"

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm.
Så egentligen blir inte text bak och fram i en spegel?

Jag vill nog påstå att ambulanser faktiskt har texten ambulans skriven bak och fram på riktigt för att texten ska bli läsbar i en backspegel. Men aldrig har jag sett att man vänt texten upp och ner på ambulansen. Hmm!

(jaja, det finns bra svar även här hehe - men den är bra alltså).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Givetvis borde frågan vara:

"Vilken artikel eller test vill läsarna att vi utför?"

Och för min det blir svaret en artikel som kollar prestandaskillnaden med några vanliga inställningar i spel. Så som: Påverkas prestandan av att ha flera skärmar inkopplade? Har en bredare FoV en inverkan på prestandan? Borde vi stänga ned alla andra program på datorn när vi spelar?

Jag vet att ni hade en "vilken sort del borde vi testa" fråga, men det är ju inte samma sak.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Avstängd

Vilket bilmärke är minst sämst?

Permalänk
Medlem

Jag tror att han tittar på valfri IoT pryl och funderar på om den klarar Crysis

Permalänk
Medlem

Veckans viktigaste fråga: Vart tog Pringles Hot & Spicy vägen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

https://i.imgur.com/RT569m9.jpg

Veckans viktigaste fråga: Vart tog Pringles Hot & Spicy vägen?

Du var före på samma tema. Jag tänkte mer, "Vad kan vi hitta på för en ny sponsrad artikel om Samsung?"

Det räcker nu, det är ett datorforum, inte Swedroid! Jobba på andra samarbeten som inte rör smarthem och mobiler, tack.

- Just ja, jag har nytt jobb på Sweclockers nu! (Och det tycker jag han klarat mycket bra!)

- Eller så tänker han inte alls?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

"Har du överklockat någon komponent i din primära dator?"

Tycker det skulle vara intressant att veta. Detta är ändå Sweclockers med det verkar som om väldigt få faktiskt klockar sina grejer, har ett totalt ointresse för kylpasta etc, så jag tycker ni ska göra en poll, och om en majoritet svarar nej så får ni helt enkelt ta bort "Clockers" ur namnet så att folk känner sig mer hemma

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.