Razer spetsar klassikern Viper med polling rate på 8 000 Hz

Permalänk
Medlem

Jag slipper gärna micro-stuttering, men eftersom jag redan slipper det i de flesta spel och jag inte har denna mus så undrar jag om det verkligen kan fixa detta

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Marketing är så himla genomskinligt när det kommer till datormöss, först var det ultralätt och plötsligt skulle varenda tillverkare ha en mus med vikt lägre än plastbestick. Nu är det keyword latens som känns onödigt på riktigt med tanke på att vi redan är begränsade av vår organiska "hårdvara".

Till viss del håller jag med det.

Men det är la trevligt att utvecklingen går framåt?

De här människorna som köper detta och är beredd att betala premium för det får stå sitt kast antar jag. Vissa människor förstår sig inte alls på begreppet "rimligt".

När jag började spela CSGO igen efter att inte ha rört ett dataspel på ca 15 är så fick jag ofta höra att jag borde köpa mekaniskt tangentbord och helst 240 Hz skärm som om det var den största anledningen till att jag är helt kass idag. De flesta i min närhet förväntade sig nog att jag fortfarande skulle vara bra och hade svårt att inse vad som händer under 15 års frånvaro.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av requiro:

Teknik är överskattat, det som är fel nu är.. Ålder, tid och kicken man inte får längre av att äga en annan.

Är 40, har spelat i 35 år, och har inte tappat den där kicken ännu. Tycker det fortfarande är otroligt kul att vinna, även om man i rena twitchspel får arbeta lite hårdare för det. Hänger fortfarande med hyffsat bra i spel som inte är 100% baserade på reflexer 😅

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

8000 Hz polling rate är ingen nyhet, är bara att Razer är duktiga på att marknadsföra.

Har testats med flera möss däribland klassikern WMO 1.1.

Mer info: overcklock.net.

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/mwf_F2VboFQ ändå lite intressant info