Har ni investerat i veckans MemeAktier?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Låter som att det var en impuls grej?

Detta är ditt enda hopp: https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/laxik9/didnt...
Annars har du förlorat en hel del pengar.

Lever lite på den där förhoppningen jag med ^^ Det och att DFV vägrar ge sig. Snubben vägrar släppa.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bektil:

Lever lite på den där förhoppningen jag med ^^ Det och att DFV vägrar ge sig. Snubben vägrar släppa.

Ha dock i åtanke att han köpte hösten 2019. Och har sålt av delar så han har nåt i stil med $15-30M i cash oavsett om GME når $0.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Ha dock i åtanke att han köpte hösten 2019. Och har sålt av delar så han har nåt i stil med $15-30M i cash oavsett om GME når $0.

Jag läste något om att DFV sålde av för 9,5milj usd men håller nu på resten.

AMC kan ju dock återhämta sig en hel del bara vaccinerna fungerar och pandemin upphör och allt återgår till det normala.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Vad står DFV för?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Kul med egen tråd för detta. Köpte som sagt GME vid 6, 14, 19 och 230 dollar. BB likaså. Tycker att nedanstående inlägg beskriver mina tankar väl; subredditen är nu odräglig och består nästan uteslutande av copy-pastor, nybörjare och enkelspåriga trådar. Det var inte tal om att protestera mot Wall street och hålla aktierna i evighet.

Håller i övrigt med om att fulknep förekommit men jag tror tyvärr inte att hedgefonderna kommer att förlora den här gången heller. Jag har gått cirka 50k plus (runt 1000% ökning) och har kvar 20 aktier, men det hade kunnat blivit hundratusentals kronor om det inte vore för veckans restriktioner.

Dold text
Skrivet av mistahh:

Jag läste något om att DFV sålde av för 9,5milj usd men håller nu på resten.

Här är DFV:s senaste post och hans toppnotering från 27e januari. 13.8 M cash från GME men han har rejält med pengar från andra investeringar, jag kan rekommendera hans youtube-kanal.

Dold text

Edit: @cyklonen lägger till en länk till redditanvändaren DFV (Keith Gill): www.reddit.com/u/deepfuckingvalue

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cyklonen:

Vad står DFV för?

https://wallstreetonparade.com/2021/01/gamestop-promoter-keit...

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Sidan laddar inte.

Jag får väl helt enkelt anta att det står för De Fattigas Vänner...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Sidan laddar inte.

Jag får väl helt enkelt anta att det står för De Fattigas Vänner...

https://www.reddit.com/user/deepfuckingvalue/ är DFV.

Jag håller 100 AMC köpta @ $8.37 I torsdags 28/1. Vi får väl se var de är på väg nu... Oavsett så håller jag i dem.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cyklonen:

Sidan laddar inte.

Jag får väl helt enkelt anta att det står för De Fattigas Vänner...

https://web.archive.org/web/20210202125030/https://wallstreet...

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

DFV finns inte nånstans på sidan. Förlåt att jag frågade...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Jag lyckades köpa GME på den högsta noteringen Kände att den bara gick utför sen så jag sålde av det efter någon timma till ca 20% förlust, köpte in mig på en lägre kurs för att "vinna tillbaka mer" när den gick upp igen vilket den aldrig gjorde.. så jag förlorade ca 20% till... Jag var väldigt medveten om att det var jäkligt risky... men det var jävligt svårt att inte ryckas med. Hatade mig själv några timmar i helgen men nu har mina andra innehav visat lite gröna siffror så det känns ganska okej igen. Men det lär ju ta ett tag att få igen pengarna så är det. men har även lärt mig att jag har världens tunnaste "paper hands"....

Friskt vågat.... osv.

Permalänk
Medlem

Köpte en aktie förra veckan, inte för att jag trodde att jag skulle tjäna pengar. Men vem kan motstå frestelsen att möjligtvis få Wall Street att svettas och förstå hur resten av världen hatar dem.

Hoppades väl att USA skulle sätta koppel på Wall Street, man det är nog bara en dröm.

Kommer hålla på min lilla aktie, som en påminnelse att jag ska hålla mig borta från den världen. Jag håller mig till långtids sparande.

Det har ju varit kul att följa dock, lärt mig en del. Det har gett mig lust att lära mig mer om detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablash:

Köpte en aktie förra veckan, inte för att jag trodde att jag skulle tjäna pengar. Men vem kan motstå frestelsen att möjligtvis få Wall Street att svettas och förstå hur resten av världen hatar dem.

Hoppades väl att USA skulle sätta koppel på Wall Street, man det är nog bara en dröm.

Kommer hålla på min lilla aktie, som en påminnelse att jag ska hålla mig borta från den världen. Jag håller mig till långtids sparande.

Det har ju varit kul att följa dock, lärt mig en del. Det har gett mig lust att lära mig mer om detta.

Samma här. Passade samtidigt på att ge mig in i leken med lite mer seriösa investeringar, dock inte några stora summor. Mest kul att sätta sig in i något nytt.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Hoppas ju på att vi är innan stora rusningen. Hoppas ingen satsat pengar de inte kan bli av med. Kommer hålla till vi är på 0! Ser pengarna som helt förlorade. Har typ 900kr kvar på Avanza som inte räckte till att köpa en aktie igår då jag köpte. Kommer köpa för det idag om det går.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Jodå, har gått in med 20K på GME & NOK bara för da lulz. Sjukt kul att se alla skriverier från Wall Street, hur de gnäller över detta och hur de har blödit pengar sedan den stora bumpen till 400 USD. Som många andra gjorde jag det bara för att se vad som händer, inte för att tjäna pengar. Det kan man göra på andra aktier (gick in på Tesla för kanske 2 år sedan och sålde av hälften nu på 800+)

Diamond hands nu tills jag dör. Säljer av GME när den når 0 eller 1000 Jag hoppas innerligen att den inte dör ut nu för att folk har paperhands, låt HF blöda så länge man kan.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Nu lyckades de visserligen sätta käppar i hjulen för ett par hedge funds, men vet inte riktigt vad det hjälper när det kom fler som shortade vid 3-400$. Det var ju rätt uppenbart att det inte skulle hålla i sig. Att shorta när hypen lagt sig var mer eller mindre säkra pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Det handlade inte om att investera, det handlade om att trycka till (eliten) på Wall Street

Ganska underhållande då privatpersoner nu är bagholders och de största spelarna på wallstreet tjänat miljarder och den största förloraren melvin tappat under 5 miljarder USD om man räknar på deras AUM och förlust på lite över 50%.

Bara blackrock har troligtvis tjänat mer än vad Melvin förlorat, och alla hedgefonder som hade cash shortade när aktien låg på 350-400 och kommer nu håva in pengar på vägen ner och privatpersoner blir @bagholderquotes ( https://twitter.com/BagholderQuotes )

Permalänk
Medlem

Håller mig långt borta från denna typ av aktier som är extremt volatila. Stabila, etablerade företag som årligen höjer utdelning är min typ av bolag. Återinvestera utdelning. % på %

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Köpte några aktier "for the lols" och höll dem ett tag tills jag tyckte det blev uppenbart att luften gått ur det hela så jag sålde till 10k förlust. Gjorde ingen research innan jag köpte utan det var den som gjorde att jag sålde, men ingen större skada skedd utan ibland förlorar man pengar.

Permalänk
Medlem

Køpte 3 GME på $350. Gick inte så bra efter det. Sålde 2 på $213. Køpte 1 till på $89, sålde samma på $139. Så nu sitter jag med 1, och den tænker jag behålla. Bara før att.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Alldeles för många som inte fattar grejen med "meme"-aktier uppenbarligen. Finns ju en anledning till att r/wsb ser ut som ett mentalsjukhus just nu

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Det som är mest spännande i hela denna kråksång är ändå att se hur människor har reagerat.

Jag tror inte alla som har spammat "HOLD" har ens haft en tanke på att hålla sina aktier till graven utan jag tror att 99% av de som investerat hela tiden har drivits av att göra en snabb hacka. Jag tror att få har gjort detta av ideologiska skäl.

Personligen har jag inget intresse för att "sätta dit några "rikingar" genom att kasta iväg mina egna pengar. Jag tycker hela grejen har varit ganska larvig.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Har suttit på sidan och följt med intresse.

Ligger en hund begraven i GME aktierna... Kalla mig för foliehatt men några saker har stört mig:

Köpstopp vid RH och flera andra mäklare
Nya bot accounts på Reddit som spammar samma FUD inlägg
Nyhetshistorier om WSB som sprider felaktig information
Kursmanipulering utan dess like

Jag hade lite hopp på David vs Goliat men sannolikt har alldeles för många småsparare köpt in sig högt och sålt lågt när hedgefunderna pressat ned priset.

Permalänk
Medlem

342 st $GME @148 medelpris.

Miljonär eller dum i huvudet vet vi förhoppningsvis inom ett par veckor.
💎🖐️

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

DFV finns inte nånstans på sidan. Förlåt att jag frågade...

Jag vet inte varför folk ger dig så dryga svar. DFV är en förkortning på DeepFuckingValue som är en reddit-användare som tjänas tiotals miljoner dollar på GME.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

Det tråkiga i kråksången har väl varit att våra dagstidningar har skrivit om detta och säkerligen fått många människor som inte är vana att köpa och sälja aktier och nu sitter med rediga förluster.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av SadShark:

342 st $GME @148 medelpris.

Miljonär eller dum i huvudet vet vi förhoppningsvis inom ett par veckor.
💎🖐️

Skojar du eller har du köpt GME för 50k dollar!?

edit: I call bullsh*t eftersom länken går till någon användare "bullen"

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Det tråkiga i kråksången har väl varit att våra dagstidningar har skrivit om detta och säkerligen fått många människor som inte är vana att köpa och sälja aktier och nu sitter med rediga förluster.

Det värst tycker jag är när Mark Cuban och andra kändisar kommer in och sägger att dem ska köpa och hålla. Folk som sitter på många många miljoner och inte ens har en krona med i spelet. De sitter säkertligen bara och tittar på när småspararna går vilda för att sedan förlora massor med pengar. De dricker sin cocktail, skrattar åt debaklet sen går tillbaka till att leva sina lyxliv utan att bry sig ett skit om dem som förlorat allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SadShark:

342 st $GME @148 medelpris.

Miljonär eller dum i huvudet vet vi förhoppningsvis inom ett par veckor.
💎🖐️

Definitivt dum i huvudet tyvärr......

Sitter själv på ett antal GME-aktier men jag gick in fullt vetandes att jag inte får tillbaka pengarna. Det var pengar jag gladeligen betalade för att se Melvin blöda 5 miljarder USD.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SadShark:

342 st $GME @148 medelpris.

Miljonär eller dum i huvudet vet vi förhoppningsvis inom ett par veckor.
💎🖐️

Bara hålla in i döden 🚀🚀🚀

Visa signatur

Grubblare