Har ni investerat i veckans MemeAktier?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Vad gör man om man har både GME och AMC

Håller

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Exakt, sittar i samma sits men med lite NOK också.
Ergo -> Håller!

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem

Nokia räknar jag inte till memeaktie. Den får man hålla på ett tag och hoppas att 5g drar igång ordentligt för dom. Men idag satsar vi på $400 på GME

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Nokia räknar jag inte till memeaktie. Den får man hålla på ett tag och hoppas att 5g drar igång ordentligt för dom. Men idag satsar vi på $400 på GME

Tveksamt med $400 hjälper så klart att den är på SSR (om den är det?) men jag tror det blir en lugnare klättring upp idag.

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

Någon som fortfarande är kvar i racet? Jag har tyvärr inga AMC men mina BB och GME gör fina framsteg. Onsdag 9/6 kan bli avgörande för då avser Gamestop hålla det årliga mötet med aktieägarna.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Någon som fortfarande är kvar i racet? Jag har tyvärr inga AMC men mina BB och GME gör fina framsteg. Onsdag 9/6 kan bli avgörande för då avser Gamestop hålla det årliga mötet med aktieägarna.

Självfallet! Var jävligt korkad dock och sålde av mina 20st AMC för några veckor sen för samma summa jag köpte dem för, snacka om att man ångrar sig nu!

Men GME fortsätter fint iallafall. Får se vad som händer de kommande veckorna. Många av aktierna som sticker, BB som du säger och även BBB (Bed, bath & beyond). Blir inte mycket arbetsproduktivitet dessa dagar när man stirrar sig blind på trådar på reddit och allehanda grafer

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Någon som fortfarande är kvar i racet? Jag har tyvärr inga AMC men mina BB och GME gör fina framsteg. Onsdag 9/6 kan bli avgörande för då avser Gamestop hålla det årliga mötet med aktieägarna.

Har suttit på mina AMC sen i februari. Håller ännu. Köpte på mig mer föra veckan när den var i 27 dollar. Inga jättesummor. men ligger på 15 000 kr 19 000 kr (premarket) plus nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bamsebjörn:

Självfallet! Var jävligt korkad dock och sålde av mina 20st AMC för några veckor sen för samma summa jag köpte dem för, snacka om att man ångrar sig nu!

Men GME fortsätter fint iallafall. Får se vad som händer de kommande veckorna. Många av aktierna som sticker, BB som du säger och även BBB (Bed, bath & beyond). Blir inte mycket arbetsproduktivitet dessa dagar när man stirrar sig blind på trådar på reddit och allehanda grafer

Intressant att även BBBY har stuckit iväg. Den var en av de kraftigt blankade aktierna som diskuterades tidigt, men efter det föll den bort från min radar. Ser nu att även KOSS fick fart igår. Jag tar mig för pannan som inte köpt fler meme-aktier trots att läst r/wsb oavbrutet snart ett år.

Skrivet av HenrikM:

Har suttit på mina AMC sen i februari. Håller ännu. Köpte på mig mer föra veckan när den var i 27 dollar. Inga jättesummor. men ligger på 15 000 kr 19 000 kr (premarket) plus nu.

Kul! Mina aktier gick från -19 till + 2 tkr de senaste dagarna så jag får glädja mig åt det.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Haft xxxx GME sen 40-dippen. Inte haft en fundering på att sälja än så länge!

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Någon som fortfarande är kvar i racet? Jag har tyvärr inga AMC men mina BB och GME gör fina framsteg. Onsdag 9/6 kan bli avgörande för då avser Gamestop hålla det årliga mötet med aktieägarna.

Gissar på att det dippar då. memeaktike i all ära men Gamestop som butikskedja lär göra samma usla resultat som tidigare år. Bara för att folk sitter och spekulerar på börsen betyder det knappast att de går till butiken och köper spel.

Permalänk
Medlem

Sitter med en post värd 19k kr i AMC. Bara att hoppas på att den går fint i veckan så att man kan dra sig ur inom kort. Även om det är rätt små pengar så är det inte bra för nerverna 😅

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Hade bara gått in med 2000 i AMC tyvärr, har större engagemang i BB och gme. Sålde dock AMc på peaken med 400% vinst så är väldigt nöjd. Har kvar motsvarande inköp (ca 5 aktier) dock.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Jahapp, är det dags att återuppliva den tråd igen då? Börjar väckas till liv igen, både GME och BBBY haltade idag 😎