Permalänk
Medlem

Köpråd 120hz 1440p, Xbox Series X

Hej!

Ska köpa ny skärm till Xbox SX.

Vilka skärmar har ni som klarar att få ut 1440p 120hz med Xbox Series X?
Vet att de har lite fel nu hos Microsoft som det troligen kommer uppdatering på inom kort, som gör att de flesta kommer fungera.

Men vad kör ni med idag, som funkar?

Tips på bra skärm är tacksamt

Visa signatur

emil_privat@hotmail.com

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av slo89:

Vilka skärmar har ni som klarar att få ut 1440p 120hz med Xbox Series X?

I princip alla spelskärmar med 144+ Hz-kapacitet och 1440p tillverkade från 2015-2016 och framåt klarar 1440p upp till 144 Hz på åtminstone ena HDMI-porten, ofta den som kallas "2.0". Noterbara undantag är skärmar med G-Sync-modul. Det är ju fåtal, men ofta populära modeller som ofta är lite högre i pris. Dessa har en mopedstrypning till 60 Hz på sin enda HDMI-anslutning.

Så länge som du undviker dessa undantag ska det finnas flera hundra modeller på marknaden som kan köra 1440p/120. Dock kan det förstås finnas undantag med funktionen runt Xboxen. Men signalen ska då fungera med "allt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

I princip alla spelskärmar med 144+ Hz-kapacitet och 1440p tillverkade från 2015-2016 och framåt klarar 1440p upp till 144 Hz på åtminstone ena HDMI-porten, ofta den som kallas "2.0". Noterbara undantag är skärmar med G-Sync-modul. Det är ju fåtal, men ofta populära modeller som ofta är lite högre i pris. Dessa har en mopedstrypning till 60 Hz på sin enda HDMI-anslutning.

Så länge som du undviker dessa undantag ska det finnas flera hundra modeller på marknaden som kan köra 1440p/120. Dock kan det förstås finnas undantag med funktionen runt Xboxen. Men signalen ska då fungera med "allt".

Jo, jag är med. Men det finnas vissa som klarar det idag, och vissa som inte gör, trots rätt spec.
Så söker efter sådana som faktiskt klarar det idag, innan MS har uppdaterat och fixat problemet.

Visa signatur

emil_privat@hotmail.com

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av slo89:

Jo, jag är med. Men det finnas vissa som klarar det idag, och vissa som inte gör, trots rätt spec.
Så söker efter sådana som faktiskt klarar det idag, innan MS har uppdaterat och fixat problemet.

Alla skärmar jag testat har orkat rätt signal via HDMI. Så det är en fråga om det är något Xbox-specifikt problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Alla skärmar jag testat har orkat rätt signal via HDMI. Så det är en fråga om det är något Xbox-specifikt problem?

Japp precis, det är det det är. Så på vissa fungerar det, andra inte. Tills de löst problemet.
Så det jag söker är någon som har en skärm som funkar trots problemet. Vet att det finns vissa, ex Samsung G7. Men den har så himla skarp kurva

Visa signatur

emil_privat@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Jag körde på en Benq EX2780Q och är nöjd med den och jag får ut 120hz på 1440p.
Va sugen på Gigabyte M27Q som fått utmärkta recensioner på Rtings samt Hardwares Unboxed men som inte kan få fram 120hz på 1440p via HDMI.