Diablo II: Resurrected

Permalänk

Blizzard verkar göra allt rätt denna gång jämfört med WC3 Reforged, precis som de gjorde med Starcraft Remaster som blev riktigt bra. Får hålla tummarna att detta blir fantastiskt då D2 är ett av mina favoritspel någonsin.

Tips! Boka inget!

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Värre än så;

https://www.youtube.com/watch?v=-0TaO0Xn-iM

Gick inte ens att skriva "Wc3" i chatten under Blizzcon.
Dom ignorerar inte Warcraft 3 och dess fans - dom tystar dom.

Älskar vid 1:02 , så sant.. tyvärr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Nu återstår det att se när under 2021 det släpps

Blir nog sent. Står på deras sida att det släpps i december eller tidigare. Så någon gång nära slutet av året. Kanske runt haloween då spelet är rätt "mörkt".

Kollat på lite videor och det verkar som de dragit ned på blodet både från monster som dödas och alla högar med "gore" som är lite överallt i orginalet. Hoppas verkligen jag har fel men vill dom göra om detta till ett pg-13 spel så hoppar jag av direkt. Det är ett pg-16 eller mature i orginal versionen. Jag vill verkligen ha mina mini boss monster som sprängs i ett blod hav. Rätt ovanligt men ack så njutbart när det händer.
Sen är alla blod nedstänka dungeons med likdelar en stor del av atmosfären.
Det är mitt orosmoln. Hoppas dom i sådant fall gör så man kan aktivera "gore" läge för vuxna.
Hoppas verkligen att jag har fel i detta.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Blir nog sent. Står på deras sida att det släpps i december eller tidigare. Så någon gång nära slutet av året. Kanske runt haloween då spelet är rätt "mörkt".

Kollat på lite videor och det verkar som de dragit ned på blodet både från monster som dödas och alla högar med "gore" som är lite överallt i orginalet. Hoppas verkligen jag har fel men vill dom göra om detta till ett pg-13 spel så hoppar jag av direkt. Det är ett pg-16 eller mature i orginal versionen. Jag vill verkligen ha mina mini boss monster som sprängs i ett blod hav. Rätt ovanligt men ack så njutbart när det händer.
Sen är alla blod nedstänka dungeons med likdelar en stor del av atmosfären.
Det är mitt orosmoln. Hoppas dom i sådant fall gör så man kan aktivera "gore" läge för vuxna.
Hoppas verkligen att jag har fel i detta.

detta var något jag märkte också.. det ska ju skvätta blod från monster... vart är allt blod i gameplayet?!?!?

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornstream:

Detta ser ut att bli den mest lyckade remake från Blizzard!
Jag är nyfiken på om man kan se fiender längre bort med nya formatet som inte är 4:3 längre.

Jag med, speciellt för 21:9 och 32:9.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

detta var något jag märkte också.. det ska ju skvätta blod från monster... vart är allt blod i gameplayet?!?!?

Vi får helt enkelt vänta och se men det är en stor del av diablo som går förlorat om det är så.
Troligtvis många månader kvar så dom kanske bara inte kommit till att implentera det rätt?

Annars blir det magplask här också tyvärr.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Jag med, speciellt för 21:9 och 32:9.

Nej eftersom mobsen hade ett agro avstånd så måste dom se till att spelaren inte kan se längre än vad mobsen kan attackera dej. Så på något sätt kommer dom absolut begränsa detta, hur dom skulle göra de är ännu oklart.

Permalänk
Medlem

Hade aldrig gissat att jag skulle behöva köpa en ny dator för att klara av att spela d2 igen. Kan man tänka sig att d2r och d4 kommer få liknande kravspec på dator? Om vi nu förutsätter att d4 släpps inom de närmsta åren?

Permalänk
Medlem

undrar vad som kommer först, detta eller immortals ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Vi får helt enkelt vänta och se men det är en stor del av diablo som går förlorat om det är så.
Troligtvis många månader kvar så dom kanske bara inte kommit till att implentera det rätt?

Annars blir det magplask här också tyvärr.

japp... jag är dock faktiskt rädd att det är som du sa att dom skall kunna ha en pg-13 stämpel på spelet... för att kunna sälja till en bredare massa

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Konsolgrävare

Gjorde en omröstning i första inlägget om vilken klass ni kommer välja att spela först

#18938317

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Känner inget intresse för Diablo II. Diablo Immortal däremot 😎

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

japp... jag är dock faktiskt rädd att det är som du sa att dom skall kunna ha en pg-13 stämpel på spelet... för att kunna sälja till en bredare massa

Får hoppas dom har en på och av knapp iallafall till det, kanske med kod lås för barn inte ska se för mkt blod, inget jag tog skada av iallafall men men nya tider nu.
Borde finnas något forum för d2 remaken, där kanske man kan regga sig och fråga dom hur det blir?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Eftersom mod support kommer finnas, får annars hoppas det kommer någon trevlig mod som ger mer gore.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Får hoppas dom har en på och av knapp iallafall till det, kanske med kod lås för barn inte ska se för mkt blod, inget jag tog skada av iallafall men men nya tider nu.
Borde finnas något forum för d2 remaken, där kanske man kan regga sig och fråga dom hur det blir?

saken är ju att det finns flera områden som ordagrant är täckta av blod och skelett, då måste dom ju också ändras :/... jag börjar tro mera på att det inte har implementerats ordentligt ännu eller fortfarande finjusteras för prestanda.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

saken är ju att det finns flera områden som ordagrant är täckta av blod och skelett, då måste dom ju också ändras :/... jag börjar tro mera på att det inte har implementerats ordentligt ännu eller fortfarande finjusteras för prestanda.

får hoppas det är så.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Hidden Gem on Bnet with blood - Diablo 2: Resurrected

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk
Medlem

Vad är över huvud taget poängen med att förhandsboka spel idag? Förutsatt att man inte förhandsbokar ett fysiskt ex. då, och/eller någon utgåva som är begränsad.

Jag förstår det pre-digitalt och pre-"bra uppkoppling", men att förhandsboka en digital utgåva... varför? Tätt inpå release har man mycket bättre underlag för att ta ett mer välinformerat beslut huruvida köpa eller ej köpa. Ett köp och innehav som är ett klick och minuter (typ) bort..

I digress.. för med det sagt tror jag att D2:R kommer bli riktigt bra. Jag tänker bara inte ge Blizzard pengar i förskott

Permalänk
Skrivet av ZeroSaberX:

Blizzard verkar göra allt rätt denna gång jämfört med WC3 Reforged, precis som de gjorde med Starcraft Remaster som blev riktigt bra. Får hålla tummarna att detta blir fantastiskt då D2 är ett av mina favoritspel någonsin.

Tips! Boka inget!

Jag är ganska säker på att dom tog bort utvecklarna av Warcraft 3: Reforged från detta projektet efter den floppen. Så förhoppningsvis lär historian upprepa sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Samt att ordet "HELL" är bara lame.. Då vet man att spelet antagligen är riktigt kasst!

Förstår inte riktigt vad du menar med det. Du vet att "Diablo" även är spanska för "djävul", och att djävulen kommer från helvetet? Samt att "HELL" var i orginalet. Du har nog bara blivit gammal

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Förstår inte riktigt vad du menar med det. Du vet att "Diablo" även är spanska för "djävul", och att djävulen kommer från helvetet? Samt att "HELL" var i orginalet. Du har nog bara blivit gammal

Mata inte trollet.

Denna release riktar sig främst åt gruppen som han (med flit) valde att ignorera: "Vi som var med och som orkar".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag har förbeställt D2R, det är det första spelet sedan Starcraft som jag förbeställt. Fick då hem en helt platt Zerglåda, och fällde riktiga tårar. Supertaggad, min filthy casual flickvän som spelar D3 med mig på Xbox ska få se hur det ska vara!

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Skrivet av superapan:

Jag har förbeställt D2R, det är det första spelet sedan Starcraft som jag förbeställt. Fick då hem en helt platt Zerglåda, och fällde riktiga tårar. Supertaggad, min filthy casual flickvän som spelar D3 med mig på Xbox ska få se hur det ska vara!

Kul! Jag förbeställer aldrig spel men är supertaggad. Vi får se när det släpps och hur mycket jag hinner spela, får en liten son i slutet av Maj så möjligt att det inte blir mycket spelande detta året, men lite Diablo II kan man nog klämma in!

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Nu var det sjuukt länge sen jag spelade D2 men håller det fortfarande som ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna.

Jag vill minnas att det inte gick att nollställa sina skillpoints och stats, om man råkade bygga lite dumt i början så fick man nöja sig med det eller starta en ny karaktär. Stämmer detta ellet minns jag fel?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartin:

Nu var det sjuukt länge sen jag spelade D2 men håller det fortfarande som ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna.

Jag vill minnas att det inte gick att nollställa sina skillpoints och stats, om man råkade bygga lite dumt i början så fick man nöja sig med det eller starta en ny karaktär. Stämmer detta ellet minns jag fel?

Hoppas detta är något de ändrar nu för oss casuals som inte har oändlig tid. Straffet kan ju vara 5-10 levels av experience förloras så man inte gör det i onödan?

Samtidigt var det väl lite av charmen och om man hade en 99 av en viss typ och ville ha en annan var det bara att köra.

I hardcore ska såklart inget sådant vara möjligt, men ett missklick borde inte få fördärva en karaktär som man lagt månader på att skapa (jag har ju bara några timmar i veckan vanligen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartin:

Jag vill minnas att det inte gick att nollställa sina skillpoints och stats, om man råkade bygga lite dumt i början så fick man nöja sig med det eller starta en ny karaktär. Stämmer detta ellet minns jag fel?

Du minns rätt men har fel Respec kom till senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Du minns rätt men har fel Respec kom till senare

Det var goda nyheter! Är det ett "1-time offer" eller kan man respecca hur mycket som helst (mot någon summa guld antar jag)?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tartin:

Det var goda nyheter! Är det ett "1-time offer" eller kan man respecca hur mycket som helst (mot någon summa guld antar jag)?

Du får tre gratis med Quest 1 i act 1, en per svårighetsgrad.

Efter det får du samla på dig essences, som droppas i hell av andariel + duriel, Mephisto, Diablo samt Baal. Ett av varje essence (tot 4) i kuben blir en token of absolution, som resettar skills och stats vid användning. Spelar du multiplayer kan du köpa tokens av andra spelare.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Hej,

Hittade en jättebra sida som sammanfattade mycket av den information som kommit hittills. Rekommenderar den! Värd en titt. Känns väldigt bra och man blir väldigt spelsugen!

https://diablo2.io/resurrected/