Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp och råd angående Telia abonnemang! Telia har blåst min flickvän en aning..

Permalänk

Hjälp och råd angående Telia abonnemang! Telia har blåst min flickvän en aning..

Hej. Hoppas på lite tips och råd.
Min Svärfar hade ett större företag tills för ungefär ett år sedan då det såldes. Min sambo (hans dotter) hade firma telefon. Men vid försäljningen ville hon få hjälp att göra om abonnemanget till privat så att hon får behålla sitt nr. Så hon svängde in på Telias butik på A6 Center i Jönköping. Själv var jag iväg på jobb.
Hon kom hem glad ihågen att det var löst.
Men just i detta fallet så löste killen det hos telia att ge henne ett företagsabonnemang. Fast att hon är privat kund. Vilken hon inte kopplade.
Hon betalar sin telefon räkning själv så jag har aödrig frågat förrän nu vad hon ger i månaden.

Kan tillägga att hennes telefon är betald.
Så bara abonnemanget som hon betalar för.

Fick se hennes telefonräkning tidigare idag och höll på att trilla av pinnen.

Hon får betala 860kr i månaden.
Rena rånet. Min moster har oxå telia fast privat abonnemang. Hon ger 399 i månaden med fri surf pch hela köret.

Förstår inte hur hon som privatperson utan nått som helst registrerat företag på sig kan få ett sådant?

Nästan 900kr i månaden och då får du inte ens en telefon. Funderar på att ringa själv och fråga vad fan dom håller på med.

Känns som att dom blåst en tjej som dom märkte direkt inte har koll.

Är det lönt att jaga dom?

Tacksam för hjälp och svar

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz 72MB . ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO (Wi-Fi) X570 , Gskill Royal Elite 32GB 3,600MHz DDR4 cl14 . NZXT Kraken Z73 360mm , ASUS Radeon RX 6800 XT TUF GAMING OC 16GB , WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB , 2 x Samsung 860 evo 500gb , 1x Samsung 860 evo 1tb , 1x Samsung 860 evo 2tb .

Permalänk
Medlem

Dålig stil av Telia men hon har ju frivilligt ingått avtal med Telia. Jag vill inte säga något negativt om någon men hur kan man inte reagera på att betala 860kr/månad?
Kolla med Telia hur snabbt hon kan säga upp det.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Blåste och blåste, som gammal Telia-anställd så kan jag säga att butikspersonal har i bästa fall fått en bunt med papper som utbildning....
Klart det finns dom som har jobbat länge och har full koll, men med tanke på personalomsättningen det är i butiker så skulle jag tippa på att 85% inte har koll, 14% har koll men inte på allt och 1% får hjälpa de andra 99% med att få ordning på det hela.

Tycker helt klart det är lönt att jaga dom.

Det hon borde ha fått är hänvisning till denna sida.

https://www.telia.se/foretag/support/overlatelse

Inget annat.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Hon bara kunna kontakta telia och säga "jag är/har inget företag, detta är en privat telefon och något har blivit fel", gissar att de hjälper till sedan.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Hon kontaktade dom själv tidigare idag som sagt och det gick inte att ändra bla bla bla. Hon hänvisade till bindningstiden och att inget gick att göra.
Samtalet tog säkert 30min . Hon skulle prata med sina chefer osv.

Blev trött ringde själv till dom för ungefär en timme sedan fick prata med en trevlig pöjk. Förklarade läget och gav honom mobilnummret.
Han såg att någon på telia manuellt hade gått in och ändrat hennes abonnemang till privat 12gig istället för jobbmobil obegränsat.
Så känns som att nån mer kunnig på telia insett missen och ändrat över telia tjejens huvud. 😊

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz 72MB . ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO (Wi-Fi) X570 , Gskill Royal Elite 32GB 3,600MHz DDR4 cl14 . NZXT Kraken Z73 360mm , ASUS Radeon RX 6800 XT TUF GAMING OC 16GB , WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB , 2 x Samsung 860 evo 500gb , 1x Samsung 860 evo 1tb , 1x Samsung 860 evo 2tb .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nothorized:

Hon kontaktade dom själv tidigare idag som sagt och det gick inte att ändra bla bla bla. Hon hänvisade till bindningstiden och att inget gick att göra.
Samtalet tog säkert 30min . Hon skulle prata med sina chefer osv.

Blev trött ringde själv till dom för ungefär en timme sedan fick prata med en trevlig pöjk. Förklarade läget och gav honom mobilnummret.
Han såg att någon på telia manuellt hade gått in och ändrat hennes abonnemang till privat 12gig istället för jobbmobil obegränsat.
Så känns som att nån mer kunnig på telia insett missen och ändrat över telia tjejens huvud. 😊

Spännande, så du fick alltså ut information om en annan persons abonnemang...
Identifierade du dig med hennes bank-id?
Om inte, ring upp igen och ifrågasätt hur f*n dom kan lämna ut hennes information till dig.
Fullständigt olagligt att lämna ut en annan persons information om det inte finns en skriftlig fullmakt.
Tänk om du varit ett ex med besöksförbud som inte hade hennes nya adress t.ex. men fått tag på hennes telefonnummer.

Jävla idioter...

https://www.telia.se/privat/om/integritetspolicy

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K