3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem

Nu höjs priserna på 3060 också...

https://www.webhallen.com/se/product/331124-Zotac-GeForce-RTX...

5490:- just nu mot 4290:- vid release...

Sen har Non OC kommit in under 4K, vet inte om den fanns där tidigare. Går dock ej att beställa.
https://www.webhallen.com/se/product/331121-Zotac-GeForce-RTX...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvuld:

Sen har Non OC kommit in under 4K, vet inte om den fanns där tidigare. Går dock ej att beställa.
https://www.webhallen.com/se/product/331121-Zotac-GeForce-RTX...

Den fanns där tidigare. Den har dock aldrig varit i lager.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvuld:

Nu höjs priserna på 3060 också...

https://www.webhallen.com/se/product/331124-Zotac-GeForce-RTX...

5490:- just nu mot 4290:- vid release...

Sen har Non OC kommit in under 4K, vet inte om den fanns där tidigare. Går dock ej att beställa.
https://www.webhallen.com/se/product/331121-Zotac-GeForce-RTX...

jag har OC kortet i beställning sedan 18.01 den 25:e för just 4290. Lär ju aldrig få något kort, men priset är åtminstone hyffsat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

jag har OC kortet i beställning sedan 18.01 den 25:e för just 4290. Lär ju aldrig få något kort, men priset är åtminstone hyffsat.

Jag fick in en beställning 18.02 på ett MSI-kort och en 18.03 på ovanstående kort. Ordernumrena skiljer 200 på den minuten. Så det kan i värsta fall vara max 200 grafikkort av alla märken, totalt som gått därimellan. Jag tänker mig att det max gått 200 kort innan också för 18.00 gick det inte att beställa.

Så jag är någorlunda hoppfull ändå. Man lär inte ligga på plats 900 som en del stackare som ska ha ett 3080 gör.

Permalänk
Medlem

Var det någon som la en beställning på 3070 Suprim X hos NetOnNet idag vid 17-tiden?
Jag har fortfarande bara "Order mottagen" som status och undrar om någon annan fått t.ex "Redo att plockas" eller liknande?

Tack.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

Var det någon som la en beställning på 3070 Suprim X hos NetOnNet idag vid 17-tiden?
Jag har fortfarande bara "Order mottagen" som status och undrar om någon annan fått t.ex "Redo att plockas" eller liknande?

Tack.

Jag har framför mig att de hade inget i lager just nu bara ett preliminärt datum och köp knappen aktiverad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Jag har framför mig att de hade inget i lager just nu bara ett preliminärt datum och köp knappen aktiverad.

Njaa... när jag beställde, och även strax efter min beställning var klar så stod det grön bock på Webblager. Bara nån minut senare ändrades det till gult och man kunde lägga beställning för senare leverans.
Men eftersom det förmodligen finns eftersläpning så är jag inte 100% på om min order kom i tid.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

Var det någon som la en beställning på 3070 Suprim X hos NetOnNet idag vid 17-tiden?
Jag har fortfarande bara "Order mottagen" som status och undrar om någon annan fått t.ex "Redo att plockas" eller liknande?

Tack.

Beställde ett sånt, i mitt mail från netonnet står det att de ska plocka ordern och skicka det till min leveransaddress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Beställde ett sånt, i mitt mail från netonnet står det att de ska plocka ordern och skicka det till min leveransaddress.

Typ så här eller står det nåt annat i ditt mail?

På webbsidan (Mina Sidor) står det så här, vad säger din?

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

Typ så här eller står det nåt annat i ditt mail?
https://www.bildtagg.se/file/xetqz0q3jb3cg93yv55edgs4

På webbsidan (Mina Sidor) står det så här, vad säger din?
https://www.bildtagg.se/file/vv15fkqbs9gsk84tkx3u4yx

Sorry är inte medlem, kan inte logga in och se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

Sorry är inte medlem, kan inte logga in och se.

Tack ändå. Jag håller tummarna att ordern gick in i tid.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

Tack ändå. Jag håller tummarna att ordern gick in i tid.

Lugnt, lycka till! Tror att om det inte finns går inte ordern igenom alls, men man vet aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

Typ så här eller står det nåt annat i ditt mail?
https://www.bildtagg.se/file/xetqz0q3jb3cg93yv55edgs4

På webbsidan (Mina Sidor) står det så här, vad säger din?
https://www.bildtagg.se/file/vv15fkqbs9gsk84tkx3u4yx

Jag gjorde det medan den va grön (den var grön även efter best.) och har inte fått mer än dig. Har dock hänt på alla mina tre försök att beställa från NoN denna vecka och på samtliga har jag fått ett mail dagen efter om att jag inte får någon.. Så hoppas att vi båda hade tur nu ^^

Skrivet av fesoj:

Lugnt, lycka till! Tror att om det inte finns går inte ordern igenom alls, men man vet aldrig.

Går det fort nog så går den igenom ändå, snackade med support gällande en 3080 som jag fick igenom och där var det cirka 20st till som hann få igenom order utan få ngt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Jag gjorde det medan den va grön (den var grön även efter best.) och har inte fått mer än dig. Har dock hänt på alla mina tre försök att beställa från NoN denna vecka och på samtliga har jag fått ett mail dagen efter om att jag inte får någon.. Så hoppas att vi båda hade tur nu ^^

Tack för ditt svar. Jag önskar oss lycka till, vi vet kanske bättre på måndag.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

Tack för ditt svar. Jag önskar oss lycka till, vi vet kanske bättre på måndag.

Ah får hoppas på det 😊

Permalänk

Köpte Rog Strix 3070 OC idag för 8990 kr. Kan fan inte motivera köpet (väldigt dyrt). Kanske blir en retur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dvcorleone:

Köpte Rog Strix 3070 OC idag för 8990 kr. Kan fan inte motivera köpet (väldigt dyrt). Kanske blir en retur.

Köpte samma i väntan på mitt 3080...

Sålde dock ett Strix GTX 1080 TI för en okej slant igår så svider inte lika mycket.

Rog Strix 3070 ska ju vara det bästa av 3070 korten(högsta power limit, bästa komponenterna, bra kylare osv), och det är ju definitivt inte det dyraste.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvuld:

Nu höjs priserna på 3060 också...

https://www.webhallen.com/se/product/331124-Zotac-GeForce-RTX...

5490:- just nu mot 4290:- vid release...

Sen har Non OC kommit in under 4K, vet inte om den fanns där tidigare. Går dock ej att beställa.
https://www.webhallen.com/se/product/331121-Zotac-GeForce-RTX...

Priserna höjdes väl nästan på en gång. T.ex Proshop hade bara ett visst antal kort som såldes för det billigare priset, sen höjdes det, gissningsvis efter några minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Priserna höjdes väl nästan på en gång. T.ex Proshop hade bara ett visst antal kort som såldes för det billigare priset, sen höjdes det, gissningsvis efter några minuter.

Jo det stämmer, men just detta kortet höjdes efter en vecka vilket jag tyckte var lite skumt...

Permalänk
Medlem

Kan ju vara att de har fått nya inköpspriser från distributören eller nåt.

Permalänk
Medlem

Ni som köpt era 3070, hur bar ni er åt? Min leverans från inet sköts precis fram från ”beräknad leverans 1/4” till ”beräknad i lager 31/5”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warbear:

Ni som köpt era 3070, hur bar ni er åt? Min leverans från inet sköts precis fram från ”beräknad leverans 1/4” till ”beräknad i lager 31/5”.

Jag beställde ett rtx 3060 ti för nästan två veckor sen från inet och det står fortfarande okänt leveransdstum på min order status. 😑

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warbear:

Ni som köpt era 3070, hur bar ni er åt? Min leverans från inet sköts precis fram från ”beräknad leverans 1/4” till ”beräknad i lager 31/5”.

Det handlar om att aktivt bevaka tipstrådarna här, och vara snabb, samt eventuellt viktigast ha tur.

För många bokstäver.
Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Jag beställde ett rtx 3060 ti för nästan två veckor sen från inet och det står fortfarande okänt leveransdstum på min order status. 😑

"Två veckor sen". Jag har en beställning med okänt leveransdatum sen i början av januari på ett 3060ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av buse_id10t:

"Två veckor sen". Jag har en beställning med okänt leveransdatum sen i början av januari på ett 3060ti

Hahaha och jag väntar på ett sen i början av december... 😅😅

Permalänk
Medlem

Kan vi förvänta oss att priserna blir lite mer humana framöver med tanke på att fler kort börjar bli tillgängliga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kage:

dom som skrev att dom hade beställt desa grafikkort vart tog deras inlägg vägen?

@Kage De blev borttagna pga att den tråden är tips tråden, aka, får endast tippsa om grafikkort i lager. Denna tråd är till för diskussion!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

Kan vi förvänta oss att priserna blir lite mer humana framöver med tanke på att fler kort börjar bli tillgängliga?

Tillgång och efterfrågan som styr. Så länge alla kort säljs på några minuter lär nog priserna fortsätta stiga.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

Kan vi förvänta oss att priserna blir lite mer humana framöver med tanke på att fler kort börjar bli tillgängliga?

Nä, snarare blir det ännu värre för 3080 och 3070 om miningen stryps för de nya varianterna.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Att döma av hur tillgången på 3060 sett ut (de ligger kvar i flera timmar?) i jämförelse med 3070 som går på minuter är det antagligen miners och scalpers som köper 3070.
Så länge Ethereum ligger över, gissningsvis, 500 USD så kommer alla kort med tillräcklig kapacitet för mining att dammsugas.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077