Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Står under specifik dator OM och isåfall vilken kod som gäller. MEGA20 MEGA25 eller MEGA40 tex.

Jag förstår inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag förstår inte!

Vad är du ute efter? Laptopen som står i Dagens Fynd för 6476kr? Den konfigurationen är slutsåld och priset har höjts. Ingen annan konfiguration av XPS 13 har en MEGA kod för extra rabatt.
Gå in här https://www.dell.com/sv-se/shop/deals?ref=dhs_swb_1
Längst ned ovanför Lägg i kundvagn står det Specialerbjudanden. Vissa har en extra kod medan de flesta har bara gratis leverans.

Den enda datorn jag hittar som inte är slutsåld och har kod är denna https://www.dell.com/sv-se/shop/b%C3%A4rbara-dell-datorer/ny-... den har MEGA25 för 25% extra rabatt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Dell Inspiron 14 5000, verkar ju vara lätt att uppgradera minnet iaf och även om man vill byta SSD eller sätta in en till:
https://www.youtube.com/watch?v=iNVgEIC7Ids

Men är det en bra dator för 5500kr?
Jag kommer köpa mig en ny laptop i augusti ungefär. Värt att vänta?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vasse:

Dell Inspiron 14 5000, verkar ju vara lätt att uppgradera minnet iaf och även om man vill byta SSD eller sätta in en till:
https://www.youtube.com/watch?v=iNVgEIC7Ids

Men är det en bra dator för 5500kr?
Jag kommer köpa mig en ny laptop i augusti ungefär. Värt att vänta?

@zarkov hade ett bra inlägg innan som försvann av någon anledning. Jämfört med Inspiron 13 5000 finns en till fördel här utöver just minnet att det sitter en i7 istället för i5. Hur stor skillnad det egentligen gör vet jag inte då Intel är tredjehandsvalet för mig i en laptop. Men lite dyrare än 13 5000, är nog ingen dålig deal. Måste ha sålts massor av just den modellen och då var den typ 400-500kr billigare än vad 14 5000 är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

@zarkov hade ett bra inlägg innan som försvann av någon anledning. Jämfört med Inspiron 13 5000 finns en till fördel här utöver just minnet att det sitter en i7 istället för i5. Hur stor skillnad det egentligen gör vet jag inte då Intel är tredjehandsvalet för mig i en laptop. Men lite dyrare än 13 5000, är nog ingen dålig deal. Måste ha sålts massor av just den modellen och då var den typ 400-500kr dyrare än vad 14 5000 är.

Tack för svar!

En liten sak att tänka på är att batteriet är mindre på denna än på i5 versionen, skumt!
3-cellsbatteri, 40 wattimmar (integrerat)

Den sämre i5 varianten:
4-cellsbatteri, 53 wattimmar (integrerat)

Permalänk

El giganten skickade fel storlek. Jag beställde 3st M men istället för 37cm i längd är de bara 27cm. Kan man åka till den fysiska butiken och få pengarna tillbaka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

El giganten skickade fel storlek. Jag beställde 3st M men istället för 37cm i längd är de bara 27cm. Kan man åka till den fysiska butiken och få pengarna tillbaka?

Det kan väl bara Elgiganten svara på?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

El giganten skickade fel storlek. Jag beställde 3st M men istället för 37cm i längd är de bara 27cm. Kan man åka till den fysiska butiken och få pengarna tillbaka?

Allt man köpt på deras webbshop och som är sålt (dom bedriver marketplace) av dom kan lämnas tillbaka i valfri butik utan problem.

Permalänk
Skrivet av Bitfenix:

Allt man köpt på deras webbshop och som är sålt (dom bedriver marketplace) av dom kan lämnas tillbaka i valfri butik utan problem.

Okej! Tack! Men hur dumma kan el-giganten vara när de listar M med längden 37cm medan L är 35cm. Jag kollade aldrig storleken på L. Det är småpengar men ändå principen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Okej! Tack! Men hur dumma kan el-giganten vara när de listar M med längden 37cm medan L är 35cm. Jag kollade aldrig storleken på L. Det är småpengar men ändå principen.

När jag beställde dem för ett par veckor sedan fick jag googla storlekarna då det inte fanns angivet 😂 var inte heller en enkel uppgift då det verkade diffa beroende på vart man tittade.. Lite märkligt då det står tydligt på förpackningarna

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lifeisgood:

Cdon kör 10% på nästan allt igen. Verkar vara samma grej som förra gången. Max 10 000 kunder eller längst till 10:00 på lördag.

Kod: EVERYTHING21

Gällde även på telefoner så beställde en iPhone 12 128GB till tjejen för 8810kr!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Gällde även på telefoner så beställde en iPhone 12 128GB till tjejen för 8810kr!

Nice! Även om man bokar ett Xbox Series X, blir drygt 5000 kr!

Permalänk
Medlem

När blir Ryzen 7 5800X prisvärt? Går att få för knappt 4500 på cdon med koden.

Finns även 5600X i lager för drygt 3400 men där har jag inte koll på alla säljare. Vet bara att en av dem är ökänd.

Permalänk
Medlem

CDON har ju blivit så in i helvete oklart nuförtiden då 99% av sakerna de "säljer" de facto säljs av tredje part.
Skulle trippelkolla vilket företag som står som säljare innan jag köper något därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

När blir Ryzen 7 5800X prisvärt? Går att få för knappt 4500 på cdon med koden.

Finns även 5600X i lager för drygt 3400 men där har jag inte koll på alla säljare. Vet bara att en av dem är ökänd.

Priset per kärna blir ju typ samma om den kostar 4500kr. 3400/6*8~=4533. Så är la där någonstans

Visa signatur

B450 Tomahawk 3700X 16gb G.Skill Flare x 860 Evo Noctua DH15 Seasonic focus+ 750W FD Define C Gigabyte RTX 2070 windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av lifeisgood:

När blir Ryzen 7 5800X prisvärt? Går att få för knappt 4500 på cdon med koden.

Finns även 5600X i lager för drygt 3400 men där har jag inte koll på alla säljare. Vet bara att en av dem är ökänd.

Xstra Digital Storage är den man skall undvika

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Xstra Digital Storage är den man skall undvika

Finns fler också. Dessvärre tar cdon heller inget ansvar. Men xstra är väldigt "poppis" på swec

Permalänk
Inaktiv

Förvånas ständigt av att CDON fortfarande finns kvar. Trevlig rabatt men inga butiker man vill handla av, som i exemplet ovan med 5800X.

Permalänk
Medlem

Blev faktiskt en iphone 12 ifrån cdon samt samsungs nya smart monitor 4k ifrån cdon fast ifrån inet! Bara att slänga ut sin s20 ultra på Tradera nu då

Permalänk
Skrivet av tomle:

Vad tror folk om denna TV? Ska flytta till en större lägenhet och funderar på att uppgradera från min gamla 37" LG.
Har inga stora krav, har ingen konsol etc men verkar vara najs med inbyggd Chromecast och Ambilight.

Eller kanske denna som kom 2020 för samma peng? https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/46-50tum/philips-50p...

Jag slog till Imorse och får leverans imorgon
Ska ha den på sommarstället och gillar då tanken på inbyggt ljud.
Det värsta jag vet är skräniga tv högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Fyndvara kategori 1, finns i Linköping.
14.105kr (för mig). Detta beror lite på vilken nivå man har.
3.000kr rabatt på vad jag förmodar är i stort sett en sprillans ny dator med 3070 grafik från MSI.
1 års garanti och 30 dagars öppet köp om du inte är nöjd.

Om du inte bor i Linköping men är intresserad av den här datorn, gör följande:
1. Beställ datorn med upphämtning och betalning i butik, välj Linköpings butiken.
2. Efter du fått meddelande att datorn finns att hämta, kontakta webhallen och be de skicka till din lokala butik.

https://www.webhallen.com/se/product/333394-MSI-GP66-Leopard-...

i7-10750H
144Hz
RTX 3070
512GB SSD
16GB DDR4

Edit: Såld, borta.

Behöver man göra din metod verkligen om man ej kan hämta i orten där laptopen finns? Jag har köpt flera fyndvaror nu som finns i lokala butiker som jag ej kan hämta vid. Fast det funkar utmärkt att få det skickat direkt, tar bara några extra dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Behöver man göra din metod verkligen om man ej kan hämta i orten där laptopen finns? Jag har köpt flera fyndvaror nu som finns i lokala butiker som jag ej kan hämta vid. Fast det funkar utmärkt att få det skickat direkt, tar bara några extra dagar

Det är lite riskabelt. Ibland reserveras inte produkten åt dig på en gång och den kan säljas innan den hinner skickas från butiken. (Har tagit upp detta med webhallen för övrigt varför den inte alltid reserveras oavsett vilket uthämtningställe man väljer men inte fått något bra svar, verkar ju fungera ibland..). Har nog köpt över 100 fyndvaror på webhallen och känner mig ganska erfaren hur deras hemsida fungerar så jag väljer alltid det säkraste kortet, speciellt om det är en bra deal. Bättre att boka där den finns för då låses köpet åt dig mycket snabbare av erfarenhet. Jag hittade en fyndvara för 9.000kr (laptop) för ett år sedan som kostade typ 25.000kr ny, helt bisarrt bra deal och jag valde då en annan butik än där den fanns i lager. Slutade med att någon annan nöp den lokalt.

Ibland har jag gjort som du beskrev och efter min beställning har gått igenom har det fortfarande visats som "1 i lager i t.ex Linköping" då jag valde upphämtning i Bredden.

Som du beskriver fungerar om det är något det inte är enormt tryck på.
Om det gäller ett 3070 för 5.000kr hade jag valt den taktik jag beskrev ovan. Det är mer safe imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Det är lite riskabelt. Ibland reserveras inte produkten åt dig på en gång och den kan säljas innan den hinner skickas från butiken. (Har tagit upp detta med webhallen för övrigt varför den inte alltid reserveras oavsett vilket uthämtningställe man väljer men inte fått något bra svar, verkar ju fungera ibland..). Har nog köpt över 100 fyndvaror på webhallen och känner mig ganska erfaren hur deras hemsida fungerar så jag väljer alltid det säkraste kortet, speciellt om det är en bra deal. Bättre att boka där den finns för då låses köpet åt dig mycket snabbare av erfarenhet. Jag hittade en fyndvara för 9.000kr (laptop) för ett år sedan som kostade typ 25.000kr ny, helt bisarrt bra deal och jag valde då en annan butik än där den fanns i lager. Slutade med att någon annan nöp den lokalt.

Ibland har jag gjort som du beskrev och efter min beställning har gått igenom har det fortfarande visats som "1 i lager i t.ex Linköping" då jag valde upphämtning i Bredden.

Som du beskriver fungerar om det är något det inte är enormt tryck på.
Om det gäller ett 3070 för 5.000kr hade jag valt den taktik jag beskrev ovan. Det är mer safe imo.

Hmm jag vet inte faktiskt. Köpte nyss ett 5700 Xt för 4200kr, vilket ändå är ganska högt tryck på då det är bra miningskort (de går för nästan 7000 på tradera). Betalade med swish och det tog några minuter innan det inte stod "I lager" längre och det försvann från fyndhörnan. Du menar att under de minuterna kan någon lokalt köpa de och då går mitt köp inte igenom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Förvånas ständigt av att CDON fortfarande finns kvar. Trevlig rabatt men inga butiker man vill handla av, som i exemplet ovan med 5800X.

Detta tycker jag är mer förundrande. Sålde mitt innehav precis efter Black Friday när jag insåg hur dåliga de egentligen är nu för tiden.

Aj.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av johanandersson:

https://i.imgur.com/lGZs0lS.png

Detta tycker jag är mer förundrande. Sålde mitt innehav precis efter Black Friday när jag insåg hur dåliga de egentligen är nu för tiden.

Aj.

Ouch! Inte kul att se utvecklingen sedan dess. Men samtidigt är värderingen bland det galnaste jag sett. Då har jag större förväntningar på att Gamestop lyckas med deras satsningar. CDON idag känns bara äcklig att använda, och då var det en butik jag själv trivdes bra med att handla i, innan de försökte vara en svensk Amazon. Vilka konsumenter känner att CDON idag är en butik de vill handla i när det finns så många andra ÅF'ar att köpa, samt till och med en officiell, riktig, Amazon.se om man vill ha ett mer globalt utbud av varor.

ATH på nästan 1000 kr i februari är fan sjukt att se även det. Har varit lite dålig på att kolla av WSB på sistonde, är CDON en ny meme-aktie? Är på gränsen faktiskt.

Permalänk
Inaktiv

@lifeisgood f*n också. Köpte 4 stycken Exos 16TB till min Ds920+. Hur ska jag nu förklara för sambon att jag köpte hårddiskar för 12K??? :((((

Tack för tipset.....tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

@lifeisgood f*n också. Köpte 4 stycken Exos 16TB till min Ds920+. Hur ska jag nu förklara för sambon att jag köpte hårddiskar för 12K??? :((((

Tack för tipset.....tror jag

Filmkväll med filmen streamandes från NASen med snacks och mysig stämmning i rummet. Eller vid ytterdörren reda att springa. Beror på vilken sorts person sambon är. 😁

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Inaktiv

Fick precis min XPS 13 levererad, beräknades komma först nästa vecka. Blir nog först vid lunch jag kan börja klämma på den. Sött litet paket iallafall!

Permalänk
Medlem

Tycker att vi ska sluta tillåta inlägg på produkter endast för att de finns i lager i fyndtråden, tråden är inte ämnad till saker i med lagerstatus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon85:

Tycker att vi ska sluta tillåta inlägg på produkter endast för att de finns i lager i fyndtråden, tråden är inte ämnad till saker i med lagerstatus

Instämmer, när det är exempelvis RTX 3000-kort finns det minst två trådar som enbart ska postas i när man hittat butik med kort i lager. När det gäller Ryzen 5000-processorer så är jag lite mer osäker på om det finns någon, om inte annat borde det finnas. Alla modeller utom 5800X har samma problem som RTX 3000-korten.