Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av DragonScania:

Massa BT-lurar och kikare billigt, fynda på!

Edit: Säljaren saknar uppgifter men skickar förmodligen från Kina så tänk på att tullavgifter på flera gånger varans pris kan tillkomma. // MOD

Bör inte vara något problem då Amazon själva skriver:

"Om du gör en beställning till en leveransadress inom Sverige är säljaren ansvarig för tull- eller importavgifter."

(källa: https://www.amazon.se/gp/help/customer/display.html/ref=help_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det är fel priser på varorna. Ska vara i € egentligen.

Chansade och beställde 8 headset, 1 kikare och 3st 1000 bitars pussel till kidsen för 370kr....

Antar också att den annuleras men får se.. vissa felprisade ordrar har gått igenom

Permalänk
Medlem

Chansade och beställde lite grejer jag med. Bara hålla tummarna men förväntar mig att beställningen blir annulerad

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Chansade och beställde 8 headset, 1 kikare och 3st 1000 bitars pussel till kidsen för 370kr....

Antar också att den annuleras men får se.. vissa felprisade ordrar har gått igenom

Du råkar inte ha en länk till dessa lurar som ska vara billiga?
Hittade bara massa hundsaker när jag kollade massa sidor på länken

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Tobitheo:

Du råkar inte ha en länk till dessa lurar som ska vara billiga?
Hittade bara massa hundsaker när jag kollade massa sidor på länken

Du är för sent ute, en del saker blev slutsålda på några minuter och de andra är nedtagna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Produkt: LG 27GL83A
Länk: https://www.amazon.se/MONITOR-LG-27GL850-B-2XHDMI-GAMING/dp/B...
Kategori: Skärm
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5254754
Pris: 4190 kr

Verkar vara en GL850 utan wide gamut (ingen nano-ips). Ser ut att ha legat på 4490 kr som lägst.

LG 27GL850 såldes för ca 3 400 kr på Amazon.se i början av November.
#18712752

Vill minnas att det även fanns ett liknande erbjudande på 27GL83A.
men hittar inte kommentaren just nu i tips tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Du råkar inte ha en länk till dessa lurar som ska vara billiga?
Hittade bara massa hundsaker när jag kollade massa sidor på länken

Kommer till 99% inte att skickas. Ska man beställa felprissatta varor ska man beställa varor som skickas av Amazon. Läs på Swedroid, finns några trådar där om detta.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Kommer till 99% inte att skickas. Ska man beställa felprissatta varor ska man beställa varor som skickas av Amazon. Läs på Swedroid, finns några trådar där om detta.

Jag har fått saker levererade direkt från säljaren. Men långt från alla.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Det ska bli kul att testa. Sonos fixade cashback på någon vecka, ska bli intressant att hur lång tid asus tar.

Det tog mig 5 månader att få tillbaka en cashback från asus. Hoppar definitivt cashback från asus framöver. Inte värt den väntetiden i mitt tycke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Är inte detta ett bättre köp jämfört med AX82U från Inet?

https://www.webhallen.com/se/product/309052-Asus-RT-AX92U-AX6...

Du får en lite bättre router, för ca 300 kr mer, plus att du slipper hålla på med Asus idiotiska cash-back.

https://www.inet.se/produkt/5411810/d-link-exo-dir-x5460-ax54...

Den är kanske bättre?

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Avstängd
Skrivet av arvcop:

Chansade och beställde 8 headset, 1 kikare och 3st 1000 bitars pussel till kidsen för 370kr....

Antar också att den annuleras men får se.. vissa felprisade ordrar har gått igenom

Jag lyckades få en skinnjacka för ~150, inte den snyggaste direkt men helt ok.

Jag köpte också en kikare och ett gäng lurar. Kvaliteten lär inte vara super direkt men förhoppningsvis finns det några som låter ok. Sonen kan använda resten som slit och släng-lurar.

Skrivet av leffeboi:

Det tog mig 5 månader att få tillbaka en cashback från asus. Hoppar definitivt cashback från asus framöver. Inte värt den väntetiden i mitt tycke.

Man får se det som en bonus tycker jag. Räkna med priset som det är och få tillbaka lite pengar senare. I många fall är det ju en rätt stor rabatt så det spelar väl ingen större roll att det tar lite tid egentligen? Själva processen tog inte många minuter så om det dröjer tre, fem eller tolv månader innan man får tillbaka pengarna spelar mindre roll, för mig i alla fall.

Permalänk
Medlem

Jag beställde två kikare för 160 kr, fick precis mail om att det har skickats från butiken. Förväntar mig dock ändå någon slags annulering, men vi får se

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Jag beställde två kikare för 160 kr, fick precis mail om att det har skickats från butiken. Förväntar mig dock ändå någon slags annulering, men vi får se

Jag köpte en tvådispenser för ca 30kr då jag inte behöver något annat såsom lurar eller kikare.
Senast jag kontaktade Amazon så sade dem att så fort paketet skickats kan dem inte annulera ordern. Den är godkänd av säljaren och ska levereras till fullo.

Mitt skickades med China Post. AKA gissningsvis kommer det importavgift och jag får då lösa det med Amazon då Säljaren ska betala den kostnaden.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag lyckades få en skinnjacka för ~150, inte den snyggaste direkt men helt ok.

Jag köpte också en kikare och ett gäng lurar. Kvaliteten lär inte vara super direkt men förhoppningsvis finns det några som låter ok. Sonen kan använda resten som slit och släng-lurar.
Man får se det som en bonus tycker jag. Räkna med priset som det är och få tillbaka lite pengar senare. I många fall är det ju en rätt stor rabatt så det spelar väl ingen större roll att det tar lite tid egentligen? Själva processen tog inte många minuter så om det dröjer tre, fem eller tolv månader innan man får tillbaka pengarna spelar mindre roll, för mig i alla fall.

Ja visst är det en bonus och det är alltid trevligt. Men att det ska ta flera månader ger lite för mycket stenålderskänsla över hela systemet.

Kanske hade det varit lättare att acceptera om man förstod varför det ska ta flera månader.

Någon som vet varför vissa cashbacks tar flera månader på sig för utbetalning?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av leffeboi:

Ja visst är det en bonus och det är alltid trevligt. Men att det ska ta flera månader ger lite för mycket stenålderskänsla över hela systemet.

Kanske hade det varit lättare att acceptera om man förstod varför det ska ta flera månader.

Någon som vet varför vissa cashbacks tar flera månader på sig för utbetalning?

Du ger dem kredit och ju längre det tar innan du får en utbetalning desto mer tjänar de på upplägget.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag köpte en tvådispenser för ca 30kr då jag inte behöver något annat såsom lurar eller kikare.
Senast jag kontaktade Amazon så sade dem att så fort paketet skickats kan dem inte annulera ordern. Den är godkänd av säljaren och ska levereras till fullo.

Mitt skickades med China Post. AKA gissningsvis kommer det importavgift och jag får då lösa det med Amazon då Säljaren ska betala den kostnaden.

Min beställning har enligt info också skickats, hur har du tänkt hantera tull/admin-avgifter med Amazon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mauk:

Min beställning har enligt info också skickats, hur har du tänkt hantera tull/admin-avgifter med Amazon?

Även jag fick info om att det skickats med China Post. Dock ingen spårningsinfo. Osäker men har för mig att upplägget varit så att vissa paket dyker upp som skickade när frakten bara varit beställd eller på gång att skickas. Vågar inte ropa hurra innan man har prylarna i handen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mauk:

Min beställning har enligt info också skickats, hur har du tänkt hantera tull/admin-avgifter med Amazon?

Betala eventuell postnord avgift och sedan kontakta Amazon.se support med screenshots osv. Sen får de guida / lösa vidare. Lyckats slippa det vid mina tidigare beställningar men gissningsvis kommer det denna gång bli en avgift. Bästa dealen hittills var de 2 skinnjackor ala 150kr(olika färger / size) och vinylspelarna ala 90kr (2st) jag fick tag på i höstas.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Betala eventuell postnord avgift och sedan kontakta Amazon.se support med screenshots osv. Sen får de guida / lösa vidare. Lyckats slippa det vid mina tidigare beställningar men gissningsvis kommer det denna gång bli en avgift. Bästa dealen hittills var de 2 skinnjackor ala 150kr(olika färger / size) och vinylspelarna ala 90kr (2st) jag fick tag på i höstas.

Ok, vi får se vad Amazon säger :). Om beställningen kommer fram så är barnen (4st) "kitade" med kikare och hörlurar för en spottstyver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mauk:

Ok, vi får se vad Amazon säger :). Om beställningen kommer fram så är barnen (4st) "kitade" med kikare och hörlurar för en spottstyver.

Ja vi ska inte säga hej än förrän paketet kommer och du har det i handen. I värsta fall får vi ju pengarna tillbaka. Men jag är hoppfull.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Även jag hakade på den där Amazon-bandwaggon.

Får se om varan kommer. Ångrar mig dock att jag inte beställde ett par kikare också... Men men, man kan ju inte få allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Även jag hakade på den där Amazon-bandwaggon.

Får se om varan kommer. Ångrar mig dock att jag inte beställde ett par kikare också... Men men, man kan ju inte få allt.

Ska du öppna upp en Peeping Tom klubb?
Isåfall sign me up!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Ska du öppna upp en Peeping Tom klubb?
Isåfall sign me up!

Man får väl inte missa att kika in varje dag kl 18:00 och se vad grannen i huset mittemot äter till middag!

Dock undrar jag om inte dessa kikare är typ leksakskikare för barnen med tanken på priset? Kan alltid ge bort det som present i värsta fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Man får väl inte missa att kika in varje dag kl 18:00 och se vad grannen i huset mittemot äter till middag!

Dock undrar jag om inte dessa kikare är typ leksakskikare för barnen med tanken på priset? Kan alltid ge bort det som present i värsta fall.

Fast priset är väl troligtvis en missräkning från Euro eller annan valuta så priset är troligtvis högre egentligen....däremot behöver ju inte det säga något om kvalitén 🙂 Jag hoppas min kikare och mina hörlurar dyker upp iaf!

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JoL_:

Fast priset är väl troligtvis en missräkning från Euro eller annan valuta så priset är troligtvis högre egentligen....däremot behöver ju inte det säga något om kvalitén 🙂 Jag hoppas min kikare och mina hörlurar dyker upp iaf!

Jo absolut, samtidigt är ju inte €70 så mycket för en kikare heller, om det ska vara bättre än leksakskvalitet. Men men, vi får se, alla grejerna är "skickade" till mig nu i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo absolut, samtidigt är ju inte €70 så mycket för en kikare heller, om det ska vara bättre än leksakskvalitet. Men men, vi får se, alla grejerna är "skickade" till mig nu i alla fall.

Absolut får du ju inte någon höjdarkikare för €70, men en sån förväntar jag mig ändå ska fungera till det jag kommer använda den till, nämligen att spana på djurlivet (absolut inte grannarna 😉 ) kring stugan. En kikare för €7 förväntar jag mig vara mer lämplig för ett barn 🙂

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Samsung Q80 som det tipsats om idag ser jag inte inne på Benify, däremot en massa andra modeller. Finns det olika Benify-portaler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ginsid:

Samsung Q80 som det tipsats om idag ser jag inte inne på Benify, däremot en massa andra modeller. Finns det olika Benify-portaler?

https://shop.samsung.com/se/multistore/seb2b/benifyse/TV-/Q80...

Var tvungen att söka på q80t i sökfältet för att se den jag med 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

https://shop.samsung.com/se/multistore/seb2b/benifyse/TV-/Q80...

Var tvungen att söka på q80t i sökfältet för att se den jag med 🙂

Tack. Skulle se om den fanns i 85 också men nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ginsid:

Tack. Skulle se om den fanns i 85 också men nej

Finns en QE85Q70T för 19 520 dock

https://shop.samsung.com/se/multistore/seb2b/benifyse/TV-/85%...