3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokialogoshop:

Har du kollat ifall ordern är borttagen?
om pengarna bara är reserverade brukar dom släppas efter ett tag om dom inte dras på riktigt

Jag har slängt iväg ett mail iallafall så får se om beställningen har annullerats.

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goong:

Jag har slängt iväg ett mail iallafall så får se om beställningen har annullerats.

Kolla på hemsidan om den ligger kvar?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Kolla på hemsidan om den ligger kvar?

Jag hade för mig att jag beställde utan att skapa ett konto, men gick att skicka en återställning av lösenord så kunde logga in på min sida.
Står att ordern behandlas. "Restorder - väntar på produkt(er)."
Så får vänta och se vad som händer, tur man inte har bråttom iaf

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk
Medlem

Titta vad man hittade på netonnets fyndhörna i malmö, helgen kunde inte börja bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Köttburken:

Titta vad man hittade på netonnets fyndhörna i malmö, helgen kunde inte börja bättre

https://i.postimg.cc/q6x0VJ5v/IMG-20210313-151239.jpg

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Från tipstråden:

Skrivet av Dampfnudel:

Suttit och lurkat för länge nu dags att bidra.

https://www.amazon.se/Gigabyte-GeForce-3070-GAMING-grafikkort...

Rtx 3070
Kommer in i lager 22/03
8299 kr enligt amazon. Går att beställa!

Kostar nu +15 100 kr???
Justeras priset automatiskt med efterfrågan?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Inaktiv

Tycks vara en del förvirring kring hur Amazon fungerar. Det fanns i lager hos Amazon (som i butiken Amazon), kortet för 15k är inte Amazon, utan en butik ("cybernerds" hira GmbH) som säljer på Amazon.

Markera alltid "säljs och fraktas av Amazon" om det är Amazon (butiken) ni vill köpa av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon324648:

Tycks vara en del förvirring kring hur Amazon fungerar. Det fanns i lager hos Amazon (som i butiken Amazon), kortet för 15k är inte Amazon, utan en butik ("cybernerds" hira GmbH) som säljer på Amazon.

Markera alltid "säljs och fraktas av Amazon" om det är Amazon (butiken) ni vill köpa av.

Ahaaaa, tack.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk

https://cdon.se/hemelektronik/gigabyte-geforce-rtx-3060-eagle...
Finns ju i lager iallfall.
3060 för 11,5k CDON tänker på sina kunder!

Permalänk
Medlem

tips till den som bor nära borlänge eller östersund.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/stationar-dator-gami...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unachieved:

https://cdon.se/hemelektronik/gigabyte-geforce-rtx-3060-eagle...
Finns ju i lager iallfall.
3060 för 11,5k CDON tänker på sina kunder!

CDON är också ett marketplace, precis som Amazon. Det är ComputerSalg i detta fallet som "tänker" på sina kunder

Permalänk

Elgiganten verkar skicka ut några kort nu.
Beställde Strix 3070 OC den 4:e mars med förväntad leverans 23:e mars.
Fick besked idag att paketet är på väg 🙂

Permalänk
Medlem

3060 som går att lägga i kundvagnen om någon är sugen.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Permalänk

Är inte syftet att tipsa i tråden som heter endast tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikkepersson:

Är inte syftet att tipsa i tråden som heter endast tips?

Kan väl inte skada att det tipsas även här, jag tycker den här tråden är lite trevligare.

Permalänk
Medlem

Slut redan satt tyvärr och tog in en ny chef på jobbet annars hade jag plockat ett av dom (ligger runt hörnet)

Permalänk
Medlem

Hämtade just mitt 3070 Strix från Elgiganten... att unboxa det (eller för den delen EVGA FTW3) efter att man unboxat ett Suprim X är lite "mäh!". Liksom "vart det inte mer än så här?". Hyfsat bortskämt i-landsproblem.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Skrivet av Asyvan:

Hämtade just mitt 3070 Strix från Elgiganten... att unboxa det (eller för den delen EVGA FTW3) efter att man unboxat ett Suprim X är lite "mäh!". Liksom "vart det inte mer än så här?". Hyfsat bortskämt i-landsproblem.

https://www.bildtagg.se/file/us54dwjmyf7qkq42ead1ag

Hur mycket grafikort har du??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueice87:

Hur mycket grafikort har du??

Just nu lite för många. Jag byter upp mig i min och barnens gamingdatorer samt i äldsta sonens lägenhet. Blir till å sälja av dom gamla nu i veckan.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av General Nord:

2st. 3070 Vision OC på Inet, Sveavägen - 7590kr. Lägg benen på ryggen nu!

https://www.inet.se/produkt/5411838/gigabyte-geforce-rtx-3070...

Edit: Slut nu.

Tack för tipset, hade jag bevakat tråden någon % bättre (är slapp på den fronten) så hade jag definitivt haft ett av dem.
Båda två var i lager när jag parkerade på gatan bakom, sista kortet låg på disken när jag var framme vid kassan. xD

Kunden som fick sista nämnde att han blivit tipsad så det kanske var en Sweclockare det med, grattis till dig.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Tack för tipset, hade jag bevakat tråden någon % bättre (är slapp på den fronten) så hade jag definitivt haft ett av dem.
Båda två var i lager när jag parkerade på gatan bakom, sista kortet låg på disken när jag var framme vid kassan. xD

Kunden som fick sista nämnde att han blivit tipsad så det kanske var en Sweclockare det med, grattis till dig.

Dom här trådarna har varit guld värd för mig, jag har bevakat dom hela tiden.
Tack till alla som anstränger sig och tipsar och skriver! 👏👍

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Secce:

Slut redan satt tyvärr och tog in en ny chef på jobbet annars hade jag plockat ett av dom (ligger runt hörnet)

Flyttade in ditt inlägg hit, tipstråden är endast till för, ja, tips.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Känns som nvidia försöker aveckla 3060TI, kränga 3060 till samma pris som 3070msrp why not lixom. Samt att dom verkar inse att ett dåligt kort med 12gb minne lockar fler icke kunniga än ett bättre med 8gb..

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Supair:

Känns som nvidia försöker aveckla 3060TI, kränga 3060 till samma pris som 3070msrp why not lixom. Samt att dom verkar inse att ett dåligt kort med 12gb minne lockar fler icke kunniga än ett bättre med 8gb..

Det skulle givetvis vara intressant att se några produktionssiffror men jag tror nästan bland annat att deras strypning av 3060 för miners fungerar för att minska efterfrågan hos non-gamers och det är därför vi ser dem oftare.
Priserna är ju rätt galna överlag. Men det är givetvis bara spekulerande, skulle som sagt vara intressant att se lite siffror.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vet man i vilken utsträckning det är Nvidia/AMD som höjer priset, eller om det är butikerna som höjer priset?

Någon info på detta ämne?

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Tack för tipset, hade jag bevakat tråden någon % bättre (är slapp på den fronten) så hade jag definitivt haft ett av dem.
Båda två var i lager när jag parkerade på gatan bakom, sista kortet låg på disken när jag var framme vid kassan. xD

Kunden som fick sista nämnde att han blivit tipsad så det kanske var en Sweclockare det med, grattis till dig.

Det kanske dig jag träffade där vid disken. Jag tog den sista kortet och hade så bråttom hemifrån att jag glömde plånboken. Fick panik när mitt swish inte tillät över 5000, men kunde låsa upp det via internetbanken och räddade dagen. :).

Jag tror jag vann för att jag parkerade på last zonen framför och kände att kortet få kosta 1000 kr(p-bot) mer då jag har jagat så länge.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Blueice87:

Det kanske dig jag träffade där vid disken. Jag tog den sista kortet och hade så bråttom hemifrån att jag glömde plånboken. Fick panik när mitt swish inte tillät över 5000, men kunde låsa upp det via internetbanken och räddade dagen. :).

Jag tror jag vann för att jag parkerade på last zonen framför och kände att kortet få kosta 1000 kr(p-bot) mer då jag har jagat så länge.

Ja det var det nog, haha tur att det löste sig. Hade du varit tvungen att vända hem för plånboken så hade det varit för sent!

Övervägde också att parkera där men fegade ur. xD Grattis till kortet!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Milewulf:

Vet man i vilken utsträckning det är Nvidia/AMD som höjer priset, eller om det är butikerna som höjer priset?

Någon info på detta ämne?

Tycker svenska butikerna varit någorlunda frispråkiga med att säga att de höjer priserna för att motverka scalping men vilken utsträckningen är ju svårare givetvis. Personligen är jag väl inte heller riktigt med på vad som gör det hela bättre att "butikerna scalpar".

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueice87:

Det kanske dig jag träffade där vid disken. Jag tog den sista kortet och hade så bråttom hemifrån att jag glömde plånboken. Fick panik när mitt swish inte tillät över 5000, men kunde låsa upp det via internetbanken och räddade dagen. :).

Jag tror jag vann för att jag parkerade på last zonen framför och kände att kortet få kosta 1000 kr(p-bot) mer då jag har jagat så länge.

Sweclockers ftw!

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Skrivet av Milewulf:

Vet man i vilken utsträckning det är Nvidia/AMD som höjer priset, eller om det är butikerna som höjer priset?

Någon info på detta ämne?

Om du fråga de så kommer de skylla på varandra. Men spela det någon roll?
Priset är inget vi kan göra nåt åt ändå med den efterfrågan som finns idag.

Tror snarare det är fel prisatt från början. 3070 är ju lika bra som 2080 ti och säljer de det för 7000 istället för 12000(2080 ti pris) så blir det vad det blir.
Då det fanns tydligen folk som köpte för 12000 innan så lär det finnas folk nu. Därmed tycker jag att det priset på blocket och sånt är motiverad ur marknadsekonomisk perspektiv. Dock som konsument vill jag helst att det ska kosta så lite så möjligt. Helst gratis:)