Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

Åh vilken jävla dag. när frugan skulle åka till jobbet rymde vår döva hund som sedan blev påkörd av en bil. Detta var vid 14 kom precis hem från vet. inga skador men han har ont Värsta dagen i mitt liv men skänt att min döva 11åring överlevde <3.

https://scontent.fbma3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/151238059_1115908558837376_8421634428591169480_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=3&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=hj62JkoEZOQAX-RvynC&_nc_ht=scontent.fbma3-1.fna&oh=cfd6333e1bc67bdd8c3b3f0b1f30eb3e&oe=6052BA20

Stackars vovve . Hoppas att vovven krya på sig

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem

Mängden RTX 3060 på tradera idag.

Permalänk
Medlem

Jag vill bara skrika ut min sorg över att våran hund fått lämna oss idag😭💔 och passar på att låna den tråd.
Hon fick somna in efter att ha fått problem med bakbenen och varken vi eller veterinären såg någon rimlig utväg på det. Beslutet var det bästa i rådande situation, men känslorna som går helt bananas i kroppen är ju så sjuuukt jobbigt.

Jag vet inte vilket som är det svåraste just nu. Att jag bara vill kräkas, tystnaden som skär i öronen och tomheten hemma när man kommer hem och ingen möter en vid dörren ->Extremt komprimerat vrål, fula ord, tårar etc🤬🤬🤬<- Som djurägare vet jag att en sån här dag skulle komma när hon skulle lämna oss. Det jävliga är att det är ALLTID fel tillfälle och känns så förj*vla orättvist.

Vi fick fem härliga år med en tjej som var tuff mot kåta hannar🥰, lekfull och busig som aldrig förr må det vara stor eller liten hund. Och en hejare på fotboll. Blev alltid lika tokförnedrad när jag försökte spela boll med henne😉. Och hon skulle alltid ha sista ordet.

Heidi, din smärta är nu borta och den lämnade du kvar hos oss. Nu kan du springa fritt och utan problem. Leka runt, skoja och busa med alla andra. Vi är så tacksamma för den tid vi fått med dig och kommer alltid ha minnet av dig kvar i våra hjärtan🤗

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farsan Baloo:

Jag vill bara skrika ut min sorg över att våran hund fått lämna oss idag😭💔 och passar på att låna den tråd.
Hon fick somna in efter att ha fått problem med bakbenen och varken vi eller veterinären såg någon rimlig utväg på det. Beslutet var det bästa i rådande situation, men känslorna som går helt bananas i kroppen är ju så sjuuukt jobbigt.

Jag vet inte vilket som är det svåraste just nu. Att jag bara vill kräkas, tystnaden som skär i öronen och tomheten hemma när man kommer hem och ingen möter en vid dörren ->Extremt komprimerat vrål, fula ord, tårar etc🤬🤬🤬<- Som djurägare vet jag att en sån här dag skulle komma när hon skulle lämna oss. Det jävliga är att det är ALLTID fel tillfälle och känns så förj*vla orättvist.

Vi fick fem härliga år med en tjej som var tuff mot kåta hannar🥰, lekfull och busig som aldrig förr må det vara stor eller liten hund. Och en hejare på fotboll. Blev alltid lika tokförnedrad när jag försökte spela boll med henne😉. Och hon skulle alltid ha sista ordet.

Heidi, din smärta är nu borta och den lämnade du kvar hos oss. Nu kan du springa fritt och utan problem. Leka runt, skoja och busa med alla andra. Vi är så tacksamma för den tid vi fått med dig och kommer alltid ha minnet av dig kvar i våra hjärtan🤗
https://i.imgur.com/ZTT9bgfm.jpg

Jag beklagar förlusten min vän.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd lätt rensad*

Tråden heter alltså ” Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!”, inte ”Alla som inte gör som jag är idioter”.

Höj nivån lite

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Jag beklagar förlusten min vän.

Tack, det betyder oerhört mycket.

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Medlem

Troligtvis dagens i-lands problem deluxe, det värsta ni kommer höra nån klaga över...ever typ.
Men hade helt glömt bort att Com Hem skulle överge dom klassiska 3 hålen i väggen, vilket jag så klart har min tv inkopplad via antennkabel (coax?). Hade fått information från hyresvärden och även Com Hem själva, men ni vet hur det är....vissa grejer ignorerar man bara per automatik av nån anledning. Hur som så ströps uttaget helt nån gång under dagen då jag kollade på tv innan jobbet. Ok fine, ringer Telia som från och med nu ska sköta det hela och beställer deras gratis tv-utbud med endas det mest basala utbudet som går och allt är frid och fröjd.
Tills...jag av ren nyfikenhet googlar boxen i sig för att se vad det är för en grotesk skapelse man ska behöva skyffla undan. Och åh herregud säger jag bara:

Ser ut som ett tefat kommer invadera min tv-bänk framöver

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Sitter här och är "lite" nervös då jag lyckats bryta ett kotutskott på ryggen. Tydligen brutet redan runt augusti förra året, men vården tyckte "det är bara muskler", trots att man tidigare kunde flytta kotbiten fram och tillbaka med fingrarna. Så har tagit det genom privat sjukvårdsförsäkring nu...

Gissningsvis är det antingen golfen som gjort det alternativt en naprapat som använde en kothammare för att slå en kota så den "låg rakt", oavsett jävligt drygt.

Gått från att träna 5-7 gånger i veckan till att inte träna ett skit pga att jag inte kan "dra" med vänsterarmen utan att det blir obehag.

Fått tid för att operera bort den avbrutna biten den 24, efter det väntar en månads sjukskrivning. Efter detta slipper jag förhoppningsvis att ha ont mer.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

Sitter här och är "lite" nervös då jag lyckats bryta ett kotutskott på ryggen. Tydligen brutet redan runt augusti förra året, men vården tyckte "det är bara muskler", trots att man tidigare kunde flytta kotbiten fram och tillbaka med fingrarna. Så har tagit det genom privat sjukvårdsförsäkring nu...

Gissningsvis är det antingen golfen som gjort det alternativt en naprapat som använde en kothammare för att slå en kota så den "låg rakt", oavsett jävligt drygt.

Gått från att träna 5-7 gånger i veckan till att inte träna ett skit pga att jag inte kan "dra" med vänsterarmen utan att det blir obehag.

Fått tid för att operera bort den avbrutna biten den 24, efter det väntar en månads sjukskrivning. Efter detta slipper jag förhoppningsvis att ha ont mer.

https://i.imgur.com/HVq2aYN.jpg

https://i.imgur.com/gBJXtdk.jpg

Fy fasen... Hur kunde de missa att den var av! Du borde anmäla den missen tycker jag.
Till och med jag som har 0 utbildning inom medicin ser att skelettbiten är av

Är det en skiktröntgen vi ser. Tycker nämligen de andra kotorna ser "små ut" men det kanske bara är jag.
Hoppas allt blir bra snart.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

Sitter här och är "lite" nervös då jag lyckats bryta ett kotutskott på ryggen. Tydligen brutet redan runt augusti förra året, men vården tyckte "det är bara muskler", trots att man tidigare kunde flytta kotbiten fram och tillbaka med fingrarna. Så har tagit det genom privat sjukvårdsförsäkring nu...

Gissningsvis är det antingen golfen som gjort det alternativt en naprapat som använde en kothammare för att slå en kota så den "låg rakt", oavsett jävligt drygt.

Gått från att träna 5-7 gånger i veckan till att inte träna ett skit pga att jag inte kan "dra" med vänsterarmen utan att det blir obehag.

Fått tid för att operera bort den avbrutna biten den 24, efter det väntar en månads sjukskrivning. Efter detta slipper jag förhoppningsvis att ha ont mer.

https://i.imgur.com/HVq2aYN.jpg

https://i.imgur.com/gBJXtdk.jpg

Tips, undvik naprapater och kiropraktorer. De är glorifierade häxdoktorer, utan vetenskapliga belägg.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Fy fasen... Hur kunde de missa att den var av! Du borde anmäla den missen tycker jag.
Till och med jag som har 0 utbildning inom medicin ser att skelettbiten är av

Är det en skiktröntgen vi ser. Tycker nämligen de andra kotorna ser "små ut" men det kanske bara är jag.
Hoppas allt blir bra snart.

Ja när det väl blev röntgat så var det uppenbart. Men den allmänna vården skickade hem mig med antiinflammatoriskt och övningar.
Röntgen fick jag inte till förrän jag vände mig till den "privata vården", 1 besök, röntgen 1 vecka senare, uppföljning ytterligare en vecka senare och därefter operationstid inom 2v. Dvs "löst" på en månad när jag gick till privata sektorn.

Det är Datortomografi, men jag har gjort klipp av bilderna. Där är ca 700 bilder i varje vinkel så beroende på när man stannar så syns olika saker.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Tips, undvik naprapater och kiropraktorer. De är glorifierade häxdoktorer, utan vetenskapliga belägg.

Jag gjorde misstaget att inte gå till min vanliga, utan gick till en som har hand om ett visst lokalt hockeylag här i Malmö.
Men med facit i hand så nej då skulle jag inte gjort det.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Att måsta tvingas flytta från boendet man bott i i 10 år,sett sina barn växa upp i.. Måsta bo mindre och dyrare centralt,har fritidsintressen som nu blir svårare att utöva pga det.

Att man åker på 1 eller 2 månaders dubbelhyra pga att man på kort tid hade turen att hitta sig ett nytt boende.

En rotfyllning som måste åtgärdas,den skall avbokas pga kostnaden.

Sparkontot som var ämnat till semesterplaner får sig en rejäl törn nu..

Skit har en tendens att bunkra upp och drabba en som en rejäl pungspark när man minst anar det.

Men förutom ovan stående gnäll,så har man det endå ganska bra,kan alltid bli värre..

Permalänk
Medlem

F-n vad vi gnäller.

1930-tal Sverige.

Mina förfäder slet i skogen.
Snö och kyla, hästar, med svans/yxa i skogen.

Skulle varit intressant att djupt inne i vinterskogen, informerat en blöt skogshuggare om vad feta pappersfabriksarbetare tjänar år 2020.
Bara med att övervaka och läsa varningar/siffror på en skärm, samt dricka kaffe för att inte somna!

"Vad" tänker många kanske.

"Dem" har varit med att bygga upp/bidragit till landets ekonomi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

Sitter här och är "lite" nervös då jag lyckats bryta ett kotutskott på ryggen. Tydligen brutet redan runt augusti förra året, men vården tyckte "det är bara muskler", trots att man tidigare kunde flytta kotbiten fram och tillbaka med fingrarna. Så har tagit det genom privat sjukvårdsförsäkring nu...

Gissningsvis är det antingen golfen som gjort det alternativt en naprapat som använde en kothammare för att slå en kota så den "låg rakt", oavsett jävligt drygt.

Gått från att träna 5-7 gånger i veckan till att inte träna ett skit pga att jag inte kan "dra" med vänsterarmen utan att det blir obehag.

Fått tid för att operera bort den avbrutna biten den 24, efter det väntar en månads sjukskrivning. Efter detta slipper jag förhoppningsvis att ha ont mer.

https://i.imgur.com/HVq2aYN.jpg

https://i.imgur.com/gBJXtdk.jpg

Skrivet av griid:

Fy fasen... Hur kunde de missa att den var av! Du borde anmäla den missen tycker jag.
Till och med jag som har 0 utbildning inom medicin ser att skelettbiten är av

Är det en skiktröntgen vi ser. Tycker nämligen de andra kotorna ser "små ut" men det kanske bara är jag.
Hoppas allt blir bra snart.

Skrivet av Nudel:

Ja när det väl blev röntgat så var det uppenbart. Men den allmänna vården skickade hem mig med antiinflammatoriskt och övningar.
Röntgen fick jag inte till förrän jag vände mig till den "privata vården", 1 besök, röntgen 1 vecka senare, uppföljning ytterligare en vecka senare och därefter operationstid inom 2v. Dvs "löst" på en månad när jag gick till privata sektorn.

Det är Datortomografi, men jag har gjort klipp av bilderna. Där är ca 700 bilder i varje vinkel så beroende på när man stannar så syns olika saker.

Alla kan se att något är fel på bilden. Problemet är att man inte får någon skikt-/magnetröntgen förrän efter flera månader eller år av tjat och ihållig kamp mot vården. Det är så mycket bromsning inbyggt i vårdsystemet där man motarbetas i alla led och ska avvakta. Fick själv vänta i tre månader på en magnetröntgen och ytterligare två månader på operation av knä (hade varit samma oavsett covid). När jag till slut fick träffa en överläkare sa hon direkt att operation måste ske så fort som möjligt men att det kanske redan var för sent. Nu är jag opererad men sannolikheten är hög att jag aldrig kommer kunna återgå till någon annan fysisk aktivitet än lätt löpning och cykling eftersom operationen var så sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Alla kan se att något är fel på bilden. Problemet är att man inte får någon skikt-/magnetröntgen förrän efter flera månader eller år av tjat och ihållig kamp mot vården. Det är så mycket bromsning inbyggt i vårdsystemet där man motarbetas i alla led och ska avvakta. Fick själv vänta i tre månader på en magnetröntgen och ytterligare två månader på operation av knä (hade varit samma oavsett covid). När jag till slut fick träffa en överläkare sa hon direkt att operation måste ske så fort som möjligt men att det kanske redan var för sent. Nu är jag opererad men sannolikheten är hög att jag aldrig kommer kunna återgå till någon annan fysisk aktivitet än lätt löpning och cykling eftersom operationen var så sen.

Ja du har tyvärr helt rätt i det du säger, har haft oturen att skada mig ett antal gånger och bortsett från när det är öppna blödande sår så är det "alltid" en kamp för att få till vård/röntgen (vilket visat sig att det i mitt fall skulle ha gjorts minst 3 gånger). Hittills har jag klarat mig undan bestående men orsakade av fördröjningar, men det är olustigt att man alltid skall behöva tjata sig till vård.

Riktigt tråkigt att höra att du fått bestående men pga fördröjningar, förhoppningsvis kan du hitta någon aktivitet som tilltalar. Vet inte om knäet tillåter men att cykla nedför är rätt roligt

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudel:

Ja du har tyvärr helt rätt i det du säger, har haft oturen att skada mig ett antal gånger och bortsett från när det är öppna blödande sår så är det "alltid" en kamp för att få till vård/röntgen (vilket visat sig att det i mitt fall skulle ha gjorts minst 3 gånger). Hittills har jag klarat mig undan bestående men orsakade av fördröjningar, men det är olustigt att man alltid skall behöva tjata sig till vård.

Riktigt tråkigt att höra att du fått bestående men pga fördröjningar, förhoppningsvis kan du hitta någon aktivitet som tilltalar. Vet inte om knäet tillåter men att cykla nedför är rätt roligt

Ja man går väl vidare men hade större förtroende till vården innan skadan. Ja får nog testa på det

Permalänk
Medlem

Telia trakasserar mig genom att skicka sms stup i kvarten för att berätta att de inte har min e-postadress och då missar jag ju möjligheten att "få snabb information om förändringar i dina tjänster"... men jag har inte varit kund hos Telia på tolv år så eh
Ringde deras kundtjänst för att be dem förklara vad det är de snackar om, men de tyckte jag skulle knappa in mitt personnummer för deras och min(..?) säkerhet så jag la på. Ska det krävas att jag skickar ett fysiskt brev? Kan ju inte maila för då får de ju min e-postadress "xD"

PS: Conrad restade min order i två månader tills jag fick nog och bad dem skita i det, då plötsligt var paketet redan på väg vad är det för skämt

PPS: Sambon köpte en stavmixer av dem som ser ut som den har blivit öppnad redan

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Klicka här om det är Onsdag!

Permalänk

All jävla spam på Facebook om att sköterskor är mest värdefulla i hela världen gör mig galen, jag skulle vilja lägga in ett spamfilter emot ordet sköterska. Missförstod mig inte, sköterskor gör ett bra jobb nu i corona tider, men då min facebook dagligen i över ett års tid fylls med hyllningar i dessa så blir det tillslut spam.
Det man kan göra är att sluta följa vissa personer, men då får man ej se vad för annat de skriver. Skulle man skriva något om att de kan sluta upprepa flera inlägg varenda dag om hur bra dessa sköterskor är, så kommer de tolka detta som jag ser ner på sköterskor.

Permalänk
Medlem

Ungar som skriker könsord konstant i kvarten när de spelar Fortnite så grannarna börjar kolla snett! Blir o stänga internetanslutningen ett tag.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Vilket vidrigt slödder till "journalister" det jobbar på Aftonbladets redaktion, iaf de som sätter rubriker på framsidan. Hoppas de skäms inombords varje gång de skriver sina clickbait-rubriker, att de fattar hur lågt de sjunkit när de sitter där och spånar ihop orden. Ju sliskigare desto bättre. Sanningshalten är mindre noga. De lever på klick, vältrar sig i folks rädslor, älskar att smutskasta personer i sina "granskningar", blåser upp skitsaker för att folk ska bli upprörda och klicka in sig på artiklarna. Det är så nära rent horeri man kan komma. Fy fan.

Vet inte varför jag blev tvungen att skriva av mig just idag. Har stört mig länge, särskilt under pandemin har det blivit extra tydligt.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jämna plågor, varit lite mycket på sistonde. Får gå mot ljuset i tunneln även om det just nu känns som det är ett höghastighetståg påväg mot en som är ljuset.

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Pollen får mig att vilja dra ut ögonen just nu

Visa signatur

[AMD Ryzen 5600x]--[212 Evo Black Edition RBG]--[Zotac 3070ti]--[ASUS ROG STRIX B550-F GAMING]--[Corsair Vengeance RGB PRO SL32 GB 3600MHz]--[Mission SG GGX 3.5 Tempered glass]--Samsung SSD 970 EVO PLUS 500GB--[ 111GB Corsair Force GT]--[ 465GB WD]--[Windows 10 Pro x64]--[LG UltraGear 27GL850 x 2 & ASUS VG248QE]--[Ducky One 2 Mini]--[Razer Deathadder Chroma]--[Xbox Series X]

Permalänk
Medlem

Min bästa vän dog natten till igår i sviterna av lunginflammation. Hoppas det finns ett liv efter detta så man kan återförenas med de man mist i detta liv, så mycket som känns ogjort och osagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Min bästa vän dog natten till igår i sviterna av lunginflammation. Hoppas det finns ett liv efter detta så man kan återförenas med de man mist i detta liv, så mycket som känns ogjort och osagt.

Fyfan! Hoppas allt är bra med sig och kompisens familj!

Permalänk
Medlem

Har kanske tappat nycklarna till jobbet.
Kul, kan redan se antalet siffror på den fakturan..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Ja då ska vi se...

Tandläkartiden som man bokade om förra veckan pga flytt och att man ska ut med 15k i hyror nu,resulterade såklart i känningar från berörda tand.
Börjar den göra ont så får dom f-n dra den,har redan gjort 2 rotfyllningar i den,en 3,e inbokad pga "komplikationer"😤.

Efter en försovning nu på morgonen,gissar att den beror på att man har gått på högvarv i 3 veckor nu pga kommande flytt,livet består just nu av att man jobbar,lagar mat (är ensamstående med barn på heltid),rensar och packar i hemmet.

I alla fall,påväg till jobbet så hoppade cykelkedjan,bor nära mitt jobb,då var inte tårarna långt borta kan jag säga😔...

Men i allt mörker så finns det alltid ljus.
Till helgen kommer min särbo och ska hjälpa till med packningen och skämma bort mig,gud ska veta att jag är tacksam att ha henne vid min sida🙂

Samt att all stress får en att komma i form inför stranden 2021😉😄

Permalänk
Medlem

Har Ownit bredband, internet har varit nere sedan jag vaknade imorse, nu kom man hem på kvällen o internet är fortfarande nere. Något vägbygge som grävt av en fiberkabel eller..
Irriterade, surfa på mobilen är inte kul.

Permalänk
Medlem

J***A IDIOTER!

Vad är det för jävla l***r som bryter sig in i folks förråd? Som tur är lagrar jag bokstavligen bara skräp i mitt/mina.
Men fan, ska man behöva ha en sån här bjässe med en kätting hängandes runt för att skydda sina saker?

Mods. ber om ursäkt för svordomar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Bildexpert

Sådan skadeglädje när man precis har fått lönen och tänkt storhandla imorgon då det är tomt i kylen, för att sedan bli av med kortet då det fastnade i bensinautomaten... Lyckades med lite hjälp av personalen att tanka bilen iaf men kortet kunde de inte få ut och det skulle kräva en tekniker vilken tidigast kan komma nästa vecka. Spärrade kortet och hoppas att mitt nya kommer innan påsk åtminstone.

Så eh... Bara att räkna kronorna då! 180 kr i kontanter (varav 60 är mynt) och tomburkar av ett värde på ca 50 kr måste jag klara mig på fram tills dess. Enda gången jag känt att jag gärna hade haft ett kreditkort och Apple Pay är jag alldeles för gammaldags för Går iofs att betala med Swish på många ställen men det är ju svårt att handla i matbutiker med det.