[POLL] Marknadspåverkan övriga datorkomponenter på grund av grafikkortsfrånvaro 2021?

Permalänk
Medlem

[POLL] Marknadspåverkan övriga datorkomponenter på grund av grafikkortsfrånvaro 2021?

Så high-end grafikkort kanske först 2022 alltså? Har någon funderat på marknadspåverkan för övriga komponenter?

Jag och mina vänner byter allt som oftast grafikkort 1-2 gånger på varje nydatorbygge men det känns relativt oattraktivt kommande år att överhuvudtaget snegla på chassi, moderkort, cpu, kylning. Något som definitivt skett om det fanns grafikkort att köpa.

Vad känner ni?

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Jag avstår uppgradering för att jag inte har råd snarare än bristen på hårdvara

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt vänta med att uppgradera men fick till slut tag på GPU så nu kör jag på med resten också.

Permalänk
Medlem

Köpte ny cpu när den gamla börja påverka markant, har kvar gpu.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av evirob:

Jag hade tänkt vänta med att uppgradera men fick till slut tag på GPU så nu kör jag på med resten också.

Samma sak för mig, får man tag på gpu är det bara att köra. Nu letar jag 5600x för fullt

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz 32GB | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Ducky Aura MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |