Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Hedersmedlem

Ännu mera plast! Den vänstra lyser i mörker

(Ja, jag spiralar definitivt ner i någon form av plastberoende )

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Ny telefon! Min gamla hederliga Samsung S6 blir utbytt. Däremot kommer jag aldrig någonsin köpa en Samsung S-modell igen. >10 lök för en telefon är sjukt. Köpte en A51 till farsan i november (julklapp), och högg A52 direkt när den kom i förra veckan hos Netonnet. Efter att ha petat lite grand på farsans lur och precis nu lite på min måste jag fråga mig varför man ens ger sig på en S? Är det vassare kamera ger man sig på A72 med optisk zoom, eller A52 5g om man måste ha 120hz.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

Efter mycket velande om vilka minnen jag skulle köpa valde jag tillslut dessa. Något lägre klockade men med lägre timings så skillnaden borde i slutändan inte vara så stor ändå. Viktigast var ju ändå att få mer minne. Nu återstår bara att få in allt vilket borde bli till helgen. Galleri kommer efter det

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggaaaa:

Ett sammanband finns ju helt klart, men lagen om avtagande avkastning börjar nog tidigare än många tror. Sen spelar ju rummet en väldigt stor roll.

Det du beskriver har jag ju dock väldigt svårt att tro. Ett par rejäla golvhögtalare spelar åttor runt vilken soundbar som helst, den fysiska storleken av en soundbar sätter begränsningen och dessutom får du inte stereoljud på samma sätt som med separata högtalare som går att placera bredare isär. Visst att en soundbar kan låta bra på lite lägre volymer men jag tycker du är ute och cyklar när du säger att en soundbar låter lika bra som golvhögtalare för 100(?) tusen kronor.

Ja med golvhögtalarna så har jag ju möjlighet att störa grannarna i huset bredvid. Där ligger soundbaren i lä kan man ju säga. Inte så konstigt förstås med fyrdubbla 8" jämfört med soundbarens relativt minimala elementstorlek.

Normalt sett så lyssnar jag inte på speciellt hög volym.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Vore trevligt om ljudkvalitén hade något slags samband med priset. Har ett par Dali Epicon i vardagsrummet. De låter precis lika bra som den soundbar vi installerade i källaren för ett tag sedan.

Design och varumärke har ett högt pris tyvärr.

Vad är det för soundbar?
Ingen soundbar jag hört konkurrerar med en uppsättning SVS Ultra.
Tycker nog SVS överlag är mer ljud för pengarna än många konkurrenter. Inte så flashig design och inte så mycket ”cred” kanske.
Sen skulle inte jag lira musik på SVS men för film i vardagsrum får man lägga mycket pengar om man ska ha bättre.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem

Dags att slippa köpa papper på ett tag.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av LINJEinc:

Dags att slippa köpa papper på ett tag.

https://i.imgur.com/0wHnxyC.jpg

Bror, säg jag svär vi meck den

Permalänk
Musikälskare

Bakgrund: Mina filmer svämmade över här hemma och jag fick panik, tror jag har hittat ett smidigt sätt att förvara dom på.

Jag kan säga så här...

Det var tur jag hade en öl och whisky till hands när jag sorterade filmerna i fodralpärmarna jag köpte, dom tar 160 skivor vardera (8 per sida).

Alla mina serier är inte med på bilden då jag känner att det inte är värt att förvara dom i fodralpärmar då det är så många skivor, så dom får vara kvar i sina boxar.

EDIT: Rekommenderar "Resolution" samt "The endless" om man gillar sci-fi och har sett det mesta (i den ordningen), "Spring" är också i samma universum men den är mera fristående.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Korthållare och en mini-prybar i titan

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av KniFF:

Korthållare och en mini-prybar i titan

https://i.imgur.com/U5NvBZk.jpg

Var köpa?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Var köpa?

https://anso-of-denmark.com/collections/accessories

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Fick en ny handkontroll med posten idag från netonnet, speciellt ny var den däremot inte Lite lagom ofräscht måste jag medge.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Ny dator igen! En Dell Inspiron 7706 med i7-1165G7/32GB RAM/512GB SSD/GeForce MX350 2GB GDDR5.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det blev en Anova cirkulator och en vakum-förpackare från samma företag. Det ligger 200+300 gram högrev från Hötorgshallen där också. 200gram ska sous-vidas och 300gram blir till världens bästa chili

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eFoppa:

Vad är det för soundbar?
Ingen soundbar jag hört konkurrerar med en uppsättning SVS Ultra.
Tycker nog SVS överlag är mer ljud för pengarna än många konkurrenter. Inte så flashig design och inte så mycket ”cred” kanske.
Sen skulle inte jag lira musik på SVS men för film i vardagsrum får man lägga mycket pengar om man ska ha bättre.

Det är en Sennheiser Ambeo.

Och här är en bild på ett av de senaste inköpen förresten...

Permalänk
Medlem

Det blev till att investera lite ytterligare i ädelmetaller som komplement till andra investeringar. 20g guldtacka/kinebar 99,9% fine gold + 100g silvertacka 99,9% fine silver. Ursäkta dålig kvalitet på bilderna, jag hade inte tillgång till systemkameran där jag förvarar det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Samsung Odyssey G7
32" 1440P 240 Hz

Så nu har jag 3x 32" 1440P.
2st 144 hz och 1st 240 Hz som spelskärm
Inväntar nytt Skrivbord som levereras på Tisdag då mitt nuvarande är för litet.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Var dags för byte av olja/filter samt luftfilter så beställde två av vardera + en 10 liters dunk olja från Autodock. Så nu rullar bilen på en tag till

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Perrablerra:

Var dags för byte av olja/filter samt luftfilter så beställde två av vardera + en 10 liters dunk olja från Autodock. Så nu rullar bilen på en tag till

http://minabilder.online/albums/userpics/10001/3/PXL_20210327_073620147.jpg

http://minabilder.online/albums/userpics/10001/3/PXL_20210327_072646217.jpg

Inga fler lampor den här gången alltså?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Det blev till att investera lite ytterligare i ädelmetaller som komplement till andra investeringar. 20g guldtacka/kinebar 99,9% fine gold + 100g silvertacka 99,9% fine silver. Ursäkta dålig kvalitet på bilderna, jag hade inte tillgång till systemkameran där jag förvarar det.

http://i.imgur.com/aZw4hb8.jpg http://i.imgur.com/z8f4pIO.jpg http://i.imgur.com/ni14jB1.jpg

Hur går du tillväga om du ska sälja det igen, då du skriver att det är en investering? Tänker mig att det är väldigt svårt, i princip omöjligt, att som privatperson sälja ädelmetaller till marknadspris. Någon ska verifiera att det är äkta vara, de ska tjäna sin slant och plötsligt är hela din eventuella vinst uppäten. Eller är det mer en hobby/kul samlarobjekt?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk

En våg med många användningsområden. Kan vara allt från att väga hockeypulver, diamanter, näsgodis till ädelmetaller. Själv kommer jag väga jäst med betydligt bättre precision än vad min tidigare våg kunde prestera.

Visa signatur

@pizza4fitnessPT på Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Inga fler lampor den här gången alltså?

Nej där har jag lugnat ner mig lite. Börjar ju bli ljusare. Men ska förhoppningsvis få till kabeldragningen så positionsljusen i sidorören kan lysa igen. Dock måste jag åka till en "gör det själv"-mack så jag kan lyfta upp bilen. Blir så mycket enklare då Har även lite mer blixtljus som väntar på montering men det får bli en annan gång.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Hur går du tillväga om du ska sälja det igen, då du skriver att det är en investering? Tänker mig att det är väldigt svårt, i princip omöjligt, att som privatperson sälja ädelmetaller till marknadspris. Någon ska verifiera att det är äkta vara, de ska tjäna sin slant och plötsligt är hela din eventuella vinst uppäten. Eller är det mer en hobby/kul samlarobjekt?

Bra fråga! Svaret är enkelt: Tradera! Antar att även Blocket skulle fungera ok.

Senast jag sålde guld, så var det en UBS kinebar guldtacka på 10 gram (från UBS precis som denna), kvar i oöppnad förpackning med (det enligt mig riktigt fina) hologrammet på baksidan, äkthetscertifikat, inköpsbevis (kvitto) osv. Det slutade en helt ok bit över spot-priset på guld vid det tillfället, och det var fler än ett bud som kom över spot-priset.

Just att det är från en känd tillverkare, är i nyskick i sluten förpackning i numrerad serie, och nödvändig dokumentation (plus en bra annons hehe) gör att folk tenderar att betala ett fint premium. Hade det varit löst guld i form av nuggets eller dylikt så blir det nog bra mycket mer svårsålt till "godtagbart pris", men det har jag inte testat så det är en gissning.

Dock är ju inte tanken att detta är något som ska säljas inom överskådlig framtid. Jag har andra tillgångar mer lämpade utifall att jag verkligen skulle behöva pengar snabbt som inte redan finns allokerade i en "dedikerad kriskassa".

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Klippte äntligen sladdarna, så skönt! Blev ett Keychron K6 med röda brytare och en Logitech G603.

Permalänk
Medlem

Gårdagens inköp.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Nytt bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evanswachtz:

Det där är min plan att göra om 2 år, grattis och lycka till!

Permalänk
Medlem

Garmin Fenix 6x
En trevlig(men allt för onödig) ny leksak!

Permalänk
Skrivet av roxkz:

https://i.imgur.com/iSoM96F.jpg?1

Kanske inte det vanliga som postas, men är väldigt glad över att ha fått hem den. Kommer behövas snart i ett framtida projekt. 😁

Vilken annorlunda IP-adress

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Vilken annorlunda IP-adress

Fräsigt värre.

Men ja, deras modellnamn är inte de mest logiska..

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.