Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Cigarr 🔥💨 espresso ☕️ och en öl 🍺.

https://usercontent.irccloud-cdn.com/file/qrqV5S1r/IMG_2912.JPG

Lite lugn och ro innan melodifestivalen med familjen kickar loss ihop med tacos 🌮 och allt därtill.

Hört om något hotell i Varberg(?) där dem har bland annat cigarrsalong. Möjligtvis där du är?

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hultman:

Hört om något hotell i Varberg(?) där dem har bland annat cigarrsalong. Möjligtvis där du är?

Är nog Hotell Havanna du beskriver, de var iallafall förr rätt hårda på att man inte fick ha med sig sitt glas in där pga utskänkningstillståndet.

Stavfel 😅
Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Hultman:

Hört om något hotell i Varberg(?) där dem har bland annat cigarrsalong. Möjligtvis där du är?

Hotell Havanna • Det är korrekt !, det är där jag befinner mig ibland och rensar tankarna och laddar batterierna

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Hotell Havanna • Det är korrekt !, det är där jag befinner mig ibland och rensar tankarna och laddar batterierna

Har aldrig haft vägarna förbi Varberg men om jag någon har så vet jag vart jag ska

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

https://i.imgur.com/4e3fRBF.jpg
https://i.imgur.com/Vrd3LpY.jpg

Blev en ny trappa och borrmaskinen är även den ny, behövde en i garaget också.

Att fösta trappan funderas fortfarande på vilket sätt som är bäst som ni ser

Maken till tålig borrmaskin får man leta efter, min snarlika har hängt med i snart 5 år inklusive luftfärder ned från tak, mycket fukt & väta mm (ja jag vet att det är en borrmaskin/skruvdragare och inte flygplan). Tom orginalbatteriet är fortfarande fit for fight.

Permalänk

Platt pizza, platt mage. Efter att ha gräddat pizza i konventionell ugn på pizzastål under ett års tid är det nu dags att ta steget till nästa nivå. Undrar om uppgraderingen blir lika påtaglig som den från pizzasten till pizzastål. Jag räknar med att initialt ta pizzakonsumtionen från tre-fyra pizzor i veckan, till sju.

Visa signatur

@pizza4fitnessPT på Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av danwi:

Maken till tålig borrmaskin får man leta efter, min snarlika har hängt med i snart 5 år inklusive luftfärder ned från tak, mycket fukt & väta mm (ja jag vet att det är en borrmaskin/skruvdragare och inte flygplan). Tom orginalbatteriet är fortfarande fit for fight.

Jag har haft den andra mindre modellen i 7 år och kan bara instämma hur mycket den tål. Trott att den skulle dött flera gånger men den bara tuffar på. det lilla 1.3AH batteriet funkar fortfarande också.
Blivit ett par verandor och mycket annat med den.
Hoppas den här nya håller minst lika länge.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Blev lite jox idag då jag fick ta över en gammal tv då en kompis köpt en ny och den skulle slängas. En helt ok 47" 1080p LG med ips-panel.

Det som köptes på Netonnet var följande:

Mi TV stick

Andersson TV-stativ

Och då själva tvn. En LG 47LN540V. Visst ingen ny direkt (köptes ny 2013) men duger gott för mig.

Samt en klocka då jag blev inspererad av @Kayser som köpt en enkel smartklocka. En Amazfit Neo Black. Har inte haft klocka på över 10 år så lär ta en stund att vänja sig men behöver något som ger mig den där klassiska sparken i arslet så jag börjar bränna lite kalorier

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ny disk till raiden då en av diskarna plötsligt fick hjärtattack och dog

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Hedersmedlem

*OT (språkpolisinlägg) raderat*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Lyssnar ofantligt mycket på musik men känner ofta att man sällan visar sin uppskattning. Så det trillade ner lite merch idag. Extra poäng till den som kan nämna bandnamnen!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Lyssnar ofantligt mycket på musik men känner ofta att man sällan visar sin uppskattning. Så det trillade ner lite merch idag. Extra poäng till den som kan nämna bandnamnen!

https://i.imgur.com/aqQK8b3.jpg
https://i.imgur.com/59LZXCl.jpg
https://i.imgur.com/PPidaup.jpg

infant annihilator och rings of saturn?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

@Muddyvaines
RoS har varit en riktig favorit och speciellt Dingir albumet, kul att se fler som lyssnar på den typen av musik här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

infant annihilator och rings of saturn?

Mycket riktigt!

Skrivet av cjal:

@Muddyvaines
RoS har varit en riktig favorit och speciellt Dingir albumet, kul att se fler som lyssnar på den typen av musik här.

Sedan jag hörde "Inadequate" så vart jag kär i dom. Fullständigt kär i deras musikstil.
Såg att de sålde deskmats med deras albumcovers på, så var ganska sugen på de med men beställningen skulle blivit dyr då... Nästa gång!

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Avstängd

Nytt träningsband. Köpte först 40kg, den är rätt bra men behöver ibland tuffare, så köpte 80kg och den var riktigt svår, så nu blev det mellanting på 60kg istället. Gym är inte att tänka på än.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Köpt nya högtalare (de till vänster). Det började med ett subwooferköp i januari, slutade med att alla högtalare byttes ut. Uppgraderingssjukan är farlig. 😂
Otroligt fint ljud och stor skillnad från de gamla, vilket är ganska förväntat då de är 4ggr dyrare. 😝

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN

Permalänk
Medlem

Äntligen har jag gjort det, skaffat en stabilisator/gimbal till mobilen. Har velat fram och tillbaka på flera olika tillverkare i flera år.
Förhoppningen är att att använda den nu till vår och sommar. Ska "bara" få tag på en bra mobil också
Min OP5 suger på det mesta, varav kamerakvalle är en av dom.
Förvisso kosta denna gimbal lite mer, 1790 i dagsläget. Men är av gedigen kvalité med spännande funktioner.
Magnetiska fästet är sjukt smidigt, speciellt om man använder en och samma mobil till allt. Typ ifall de börjar ringa, så är det bara rycka från mobilen lite snabbt. Och sen montera dit den på exakt samma ställe på nolltid.
Active track verkar dessutom lovande och kommer testas framöver.

Måste även ge en eloge till @Inet, som levererar som vanligt. (d.v.s snabbt, men extra snabbt denna gång.)
Beställdes igår vid 16.30. Börjades plockas 16.50. Fick sms att den gick att hämta ut på närmaste utlämningsställe vid 11.40. (var i min stad 8.30.)
Och fick även en pingvinsstång av smak jordgubbe, bra det, då man inte äter lakrits.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Senaste inköpet

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Samt en klocka då jag blev inspererad av @Kayser som köpt en enkel smartklocka. En Amazfit Neo Black. Har inte haft klocka på över 10 år så lär ta en stund att vänja sig men behöver något som ger mig den där klassiska sparken i arslet så jag börjar bränna lite kalorier
http://minabilder.online/albums/userpics/10001/3/PXL_20210321_165521429.jpg

Du taggade mig lite skevt där
Har du hunnit testa den, har den jagat ut dig på språng? Jag är hyggligt nöjd med min, men jag hade önskat att den hade möjlighet att notifiera med vibrationer istället för det högfrekventa pipet den använder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Otroligt fin liten krabat
Vad är det för ras?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Otroligt fin liten krabat
Vad är det för ras?

Ser ut som en brunmaskad Birma

Skrivet av Oggaaaa:

https://i.imgur.com/TSK1Hrt.jpg
Köpt nya högtalare (de till vänster). Det började med ett subwooferköp i januari, slutade med att alla högtalare byttes ut. Uppgraderingssjukan är farlig. 😂
Otroligt fint ljud och stor skillnad från de gamla, vilket är ganska förväntat då de är 4ggr dyrare. 😝

Hej å hå vad är det för talare? Några värstingar?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det blev en ny mus till jobb-setupen. Logitech MX Master 3 i "mellangrå", så att det matchar vita 915TKL. Musmattan är också ny.

Musen är störtnajs och en klar förbättring över Master 2S den ersätter. Magnet-skrollhjulet är ju helt sinnesjukt skönt, och det är fint med usb c-laddning också!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Du taggade mig lite skevt där
Har du hunnit testa den, har den jagat ut dig på språng? Jag är hyggligt nöjd med min, men jag hade önskat att den hade möjlighet att notifiera med vibrationer istället för det högfrekventa pipet den använder.

Nej har inte testat den mer än att den sitter på armen 24/7 sedan några dagar. Har den mest för att mäta stegen vilket funkar sådär. Jag kör bud nattetid och rör mig en del i bilen vilket den registrerar som att jag skulle vara ute och springa. Så är inte ovanligt att den tycker jag gått ca 3500 steg när det egentligen kanske är ca 1000 riktiga. Men kanske går att kalibrera. Annars verkar den ok.

Har helt stängt av notifieringarna helt då jag ogillar piljud. Så lite vibrationer hade inte varit fel.

Men bortsett från detta så gillar jag den. Lite kort armband men det kanske går att byta ut?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiban:

Hej å hå vad är det för talare? Några värstingar?

Värstingar beror nog på vem man frågar 😁. Men de är SVS Ultra serie som är deras dyraste högtalare.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Otroligt fin liten krabat
Vad är det för ras?

Ja han är otroligt fin! Han är en brun bicolour ragdoll

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

https://i.imgur.com/TSK1Hrt.jpg
Köpt nya högtalare (de till vänster). Det började med ett subwooferköp i januari, slutade med att alla högtalare byttes ut. Uppgraderingssjukan är farlig. 😂
Otroligt fint ljud och stor skillnad från de gamla, vilket är ganska förväntat då de är 4ggr dyrare. 😝

Vore trevligt om ljudkvalitén hade något slags samband med priset. Har ett par Dali Epicon i vardagsrummet. De låter precis lika bra som den soundbar vi installerade i källaren för ett tag sedan.

Design och varumärke har ett högt pris tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Vore trevligt om ljudkvalitén hade något slags samband med priset. Har ett par Dali Epicon i vardagsrummet. De låter precis lika bra som den soundbar vi installerade i källaren för ett tag sedan.

Design och varumärke har ett högt pris tyvärr.

Ett sammanband finns ju helt klart, men lagen om avtagande avkastning börjar nog tidigare än många tror. Sen spelar ju rummet en väldigt stor roll.

Det du beskriver har jag ju dock väldigt svårt att tro. Ett par rejäla golvhögtalare spelar åttor runt vilken soundbar som helst, den fysiska storleken av en soundbar sätter begränsningen och dessutom får du inte stereoljud på samma sätt som med separata högtalare som går att placera bredare isär. Visst att en soundbar kan låta bra på lite lägre volymer men jag tycker du är ute och cyklar när du säger att en soundbar låter lika bra som golvhögtalare för 100(?) tusen kronor.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Nytt chassi och nya fläktar, nätagget kom för en 2 veckor sedan.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Jag hade en kärna på min deliddade 8700k som skenade temperaturmässigt omkring 20 grader högre än alla andra efter moderkortsbyte, så jag antog att jag lyckats rubba det en aning eftersom jag bara använder sockeln för att hålla ihop ihs och cpu. Beställde ny conductonaut i helgen för att byta, men testade sedan att bara använda vanlig kylpasta tillfälligt och det fungerade såpass tillfredsställande att jag tänkte skita i att byta till ny lm. Men eftersom Dustin skickade iväg prylarna innan deras kundtjänst öppnade så har jag den nu här iallafall, tänker inte betala returfrakt för att ångra det här köpet, så jag kanske byter ändå

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450