RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem

Vilka jäkla muppar... Fick min HP dator avbokad med från power. Tomtar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Tänkte följa upp på detta tipset, tyvärr fick jag nedan mejl idag från POWER - Hoppas det inte gäller fler än jag:

"Hej ,

Hoppas att allt är väl med dig. Vi har precis pratat med vår inköpsavdelning och de har meddelat oss att ASUS TUF GAMING RADEON RX 6800 XT OC 16 GB GRAFIKKORT inte kommer in till oss igen. Vi beklagar verkligen detta! Ordern kommer därför att behöva annulleras. Du kan antingen själv göra det under "Mina Beställningar" på ditt MyPOWER-konto eller så kan vi hjälpa dig med detta, vänligen återkom i så fall.

Om du önskar hjälp med att hitta en motsvarande produkt hjälper vi dig gärna. Återkom om detta känns aktuellt.

Ha en bra dag!"

Har fått samma mejl, så du är iaf inte ensam om att ha fått det.

Visa signatur

“All cruelty springs from weakness.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finwë:

Har fått samma mejl, så du är iaf inte ensam om att ha fått det.

Samma här, fan dålig stil...

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem

Webhallen borde ha ett Asus Strix RX 6700 XT i lager i Farsta då jag avbeställde ett ikväll.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Tänkte följa upp på detta tipset, tyvärr fick jag nedan mejl idag från POWER - Hoppas det inte gäller fler än jag:

"Hej ,

Hoppas att allt är väl med dig. Vi har precis pratat med vår inköpsavdelning och de har meddelat oss att ASUS TUF GAMING RADEON RX 6800 XT OC 16 GB GRAFIKKORT inte kommer in till oss igen. Vi beklagar verkligen detta! Ordern kommer därför att behöva annulleras. Du kan antingen själv göra det under "Mina Beställningar" på ditt MyPOWER-konto eller så kan vi hjälpa dig med detta, vänligen återkom i så fall.

Om du önskar hjälp med att hitta en motsvarande produkt hjälper vi dig gärna. Återkom om detta känns aktuellt.

Ha en bra dag!"

Skrivet av Megaman9:

Vilka jäkla muppar... Fick min HP dator avbokad med från power. Tomtar!

Skrivet av Finwë:

Har fått samma mejl, så du är iaf inte ensam om att ha fått det.

Låter som ni skulle bäst ignorera mejlet. Om ni avbokar själv så häver ni kontraktet, så de slipper fullföljingsplikt och eventuellt ersättning av skådestand (om det ens finns möjlighet för detta, beror på vad de utlovade/står i orderkontraktet, men häver ni själv så är de fri från ansvar iallafall). För en översikt se tex https://juridiktillalla.se/fraga/2019-07-07-kan-man-hava-ett-...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Tänkte följa upp på detta tipset, tyvärr fick jag nedan mejl idag från POWER - Hoppas det inte gäller fler än jag:

"Hej ,

Hoppas att allt är väl med dig. Vi har precis pratat med vår inköpsavdelning och de har meddelat oss att ASUS TUF GAMING RADEON RX 6800 XT OC 16 GB GRAFIKKORT inte kommer in till oss igen. Vi beklagar verkligen detta! Ordern kommer därför att behöva annulleras. Du kan antingen själv göra det under "Mina Beställningar" på ditt MyPOWER-konto eller så kan vi hjälpa dig med detta, vänligen återkom i så fall.

Om du önskar hjälp med att hitta en motsvarande produkt hjälper vi dig gärna. Återkom om detta känns aktuellt.

Ha en bra dag!"

Hej jag beställde kl15:25 den 22/3 och har ännu inte fått mail om att annullera ordern, när beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av physicalist:

Låter som ni skulle bäst ignorera mejlet. Om ni avbokar själv så häver ni kontraktet, så de slipper fullföljingsplikt och eventuellt ersättning av skådestand (om det ens finns möjlighet för detta, beror på vad de utlovade/står i orderkontraktet, men häver ni själv så är de fri från ansvar iallafall). För en översikt se tex https://juridiktillalla.se/fraga/2019-07-07-kan-man-hava-ett-...

Vad skulle man kunna kräva då? Produkten finns ju tom kvar på sidan fast ej i lager, och högre pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swejay77:

Hej jag beställde kl15:25 den 22/3 och har ännu inte fått mail om att annullera ordern, när beställde du?

2021-03-22 15:30 beställde jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Någon som beställde "för sent" från NoN och har fått sitt 6700 xt? Tänker främst på XFX modellerna.

Nope inte fått något xfx merc än, har fått ett andra mail som var samma som det första, alltså att de ska höra av sig om 5 dagar...När ja ringde hade dem inget förväntat leveransdatum öht.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swejay77:

Hej jag beställde kl15:25 den 22/3 och har ännu inte fått mail om att annullera ordern, när beställde du?

Jag beställde 22 mars 16:35.

Permalänk
Medlem

Fick äntligen tag i ett Sapphire RX 6900 XT Toxic som jag har sökt efter sedan det tillkännagavs i februari. Nu är det en väntan tills paketet kommer men blir spännande när det dyker upp

Är dock orolig för att det inte är lika tyst som det 6900 XT referens jag har i nuläget, Aseteks AIO pumpar brukar ha en del ljud för sig och jag tror ej heller att denna går att reglera.

Ni som har 6900 XT ASUS LC, hur upplever ni ljudnivån?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Skrivet av Aeig:

Fick äntligen tag i ett Sapphire RX 6900 XT Toxic som jag har sökt efter sedan det tillkännagavs i februari. Nu är det en väntan tills paketet kommer men blir spännande när det dyker upp

Är dock orolig för att det inte är lika tyst som det 6900 XT referens jag har i nuläget, Aseteks AIO pumpar brukar ha en del ljud för sig och jag tror ej heller att denna går att reglera.

Ni som har 6900 XT ASUS LC, hur upplever ni ljudnivån?

Mvh

Var i världen fanns det? Låt gissa Tyskland.
Jag läste att mindfactory hade Toxic i Jan-Feb -21, även om nu denna lösning inte är för mig så undrar jag själv hur ljudnivån är från pumpen.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolerfreak:

Var i världen fanns det? Låt gissa Tyskland.
Jag läste att mindfactory hade Toxic i Jan-Feb -21, även om nu denna lösning inte är för mig så undrar jag själv hur ljudnivån är från pumpen.

Ja, fick tag på ett från Mindfactory.

Jag undrar också då jag är osäker på hur högt det låter, jag får återkomma när jag har mottagit det. Det 6900 XT som jag har för närvarande är väldigt tyst, de gjorde en riktigt bra referenskylare denna generation.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

vet jnte om någon har posta med 25st Red dvil 6700XT på inet
https://www.inet.se/produkt/5412222/powercolor-radeon-rx-6700...

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr[M]:

vet jnte om någon har posta med 25st Red dvil 6700XT på inet
https://www.inet.se/produkt/5412222/powercolor-radeon-rx-6700...

Glad man köpte sitt för 7749...
1000:- upp nu, och tror inte det kommer sluta där..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Glad man köpte sitt för 7749...
1000:- upp nu, och tror inte det kommer sluta där..

Tur att man fick tag på ett rx 6700 xt på lanserings dagen för 6990kr det kostar ju typ 9000kr just nu (:

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Inet säljer kortet mer än de flesta på blocket men däremot är det en Red devil modell. Kan inte tänka mig att det kan vara så mycket bättre än XFX merc modell ändå. Sjukt att butiker börjar sälja kort som är dyrare än andrahandsmarknader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaoodo:

Inet säljer kortet mer än de flesta på blocket men däremot är det en Red devil modell. Kan inte tänka mig att det kan vara så mycket bättre än XFX merc modell ändå. Sjukt att butiker börjar sälja kort som är dyrare än andrahandsmarknader.

Verkligen. Helt plötsligt börjar 16k för mitt 6900 XT med vattenblock kännas helt okej.. Den här galna trenden kommer ju vända till slut, frågan är bara när. En sak är dock klart, vi är nog ganska många som kommer stå som stora förlorare när priserna vänder tillbaka. Jag gissar att jag inte kommer få mycket mer än kanske max 5k för mitt 6900XT om ett par år.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Verkligen. Helt plötsligt börjar 16k för mitt 6900 XT med vattenblock kännas helt okej.. Den här galna trenden kommer ju vända till slut, frågan är bara när. En sak är dock klart, vi är nog ganska många som kommer stå som stora förlorare när priserna vänder tillbaka. Jag gissar att jag inte kommer få mycket mer än kanske max 5k för mitt 6900XT om ett par år.

Beror ju på vad du tar i beaktning när du säger förlorare. Du har ju haft ett nytt gamingkort under lång tid när andra stått helt och hållet utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Beror ju på vad du tar i beaktning när du säger förlorare. Du har ju haft ett nytt gamingkort under lång tid när andra stått helt och hållet utan.

Ja, ytterst sällan ett köp av grafikkort visar sig vara en bra ekonomisk affär efter ett tags ägande.

(Dock köpte jag ett rx580 för 1300:- i september, fick mer när jag sålde det på tradera i januari).

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Ett i lager i butiken i Sisjön. Ibland skickar dom kortet från butiken om man beställer på nätet och ibland inte. Lite saftigt pris kanske, men än dock i lager

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Ändå på något sätt positivt att det just nu finns inte mindre än 187st 6700XT kort på lager på komplett... Innan priserna kan gå neråt så måste det finnas lager...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av suncore:

Ändå på något sätt positivt att det just nu finns inte mindre än 187st 6700XT kort på lager på komplett... Innan priserna kan gå neråt så måste det finnas lager...

Ptja, det lär väl hända först när det blir olönsamt att minea. Dessa kort säljs ju ändå, bara väldigt mycket långsammare än med standardpriser

Några till:

MSI Radeon RX 6900 XT Gaming X Trio 16GB, 17999:-
https://www.webhallen.com/se/product/331556-MSI-Radeon-RX-690...

ASUS Radeon RX 6800 TUF OC, 10999:-
https://www.komplett.se/product/1174518/datorutrustning/dator...

MSI Radeon RX 6800 XT GAMING X TRIO, 13337:-
https://www.komplett.se/product/1175823/datorutrustning/dator...

Komplott har gått all-in på ocker nu verkar det som.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Ptja, det lär väl hända först när det blir olönsamt att minea. Dessa kort säljs ju ändå, bara väldigt mycket långsammare än med standardpriser

Några till:

MSI Radeon RX 6900 XT Gaming X Trio 16GB, 17999:-
https://www.webhallen.com/se/product/331556-MSI-Radeon-RX-690...

ASUS Radeon RX 6800 TUF OC, 10999:-
https://www.komplett.se/product/1174518/datorutrustning/dator...

MSI Radeon RX 6800 XT GAMING X TRIO, 13337:-
https://www.komplett.se/product/1175823/datorutrustning/dator...

Komplott har gått all-in på ocker nu verkar det som.

Gick in på Komplett och såg det kortet jag med (6800xt) blev nästan helt till mig först! Sen såg jag priset... Det är ju dyrare än vad webhallen tog för ett 3080 Suprim som kom in förra veckan :S

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x | Radeon RX 6800 XT TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX 2x8 3000 mhz | ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | Intel 665p 1TB | Arctic Liquid Freezer II 240 | NZXT S340 Elite | AOC AGON AG273QCX 27" 144hz | Random EIZO 24" 60hz | Corsair K70 LUX MX-Red | Logitech G502 Hero | Secretlab TITAN

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk

Enligt Videocardz.com släpper AMD idag runt kl 15:00 en specialutgåva av Radeon RX 6800 XT, en AMD Radeon RX 6800 XT Midnight Black. Det kan handla om en specialutgåva så pris och prestanda är osäker om det skilljer sig just nu, det enda som tydligt skiljer sig är att den är helt svart istället för grå/svart.

Länk till artikel: https://videocardz.com/newz/amd-to-launch-radeon-rx-6800-xt-m...

Tycker att den nya designen ser riktigt bra ut och tänkte försöka få tag i en under förutsättningen att priset inte är helt åt fanders och att man hinner föra alla andra. Just de sistnämnda burkar vara något av en utmaning då AMDs sida inte riktigt gillar den belastningen som blir när de släpper korten.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hajnyckel:

Enligt Videocardz.com släpper AMD idag runt kl 15:00 en specialutgåva av Radeon RX 6800 XT, en AMD Radeon RX 6800 XT Midnight Black. Det kan handla om en specialutgåva så pris och prestanda är osäker om det skilljer sig just nu, det enda som tydligt skiljer sig är att den är helt svart istället för grå/svart.

Länk till artikel: https://videocardz.com/newz/amd-to-launch-radeon-rx-6800-xt-m...

Tycker att den nya designen ser riktigt bra ut och tänkte försöka få tag i en under förutsättningen att priset inte är helt åt fanders och att man hinner föra alla andra. Just de sistnämnda burkar vara något av en utmaning då AMDs sida inte riktigt gillar den belastningen som blir när de släpper korten.

Tänk på att använda länken som gått ut till "Red Team", annars kommer du aldrig kunna avsluta ordern då de garanterat blockerat alla som inte går via länken.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

Tänk på att använda länken som gått ut till "Red Team", annars kommer du aldrig kunna avsluta ordern då de garanterat blockerat alla som inte går via länken.

Enligt kommentarerna på videcardz var det bara en länk till 6800xt sidan på AMD.com. Var det BS alltså? Är inte med i "RED Team" (är det AMDs nyhetsbrev?) så kan inte verifiera.

Permalänk
Skrivet av Reiker:

Tänk på att använda länken som gått ut till "Red Team", annars kommer du aldrig kunna avsluta ordern då de garanterat blockerat alla som inte går via länken.

Den var ny för mig, någon länk har jag inte och förstår inte heller hur man får tag i en sådan, några idéer på det?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.