Permalänk

Ps2 till tv

Hej.

Jag har ett ps2 (slim) som jag kopplat ihop med min LG OLED C55C8PLA.

Jag har använt en sånhär för att koppla ihop de: https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/tv-spel-gaming/p...

TVN registrerar att något kommit upp på t.ex hdmi 2, men när jag går dit är det bara svart men jag får ljud.

Jag har fixat det där klassiska med video utgången på ps2, från rgb till det andra (minns ej namnet).
Jag har även testat på en annan 24 tums skärm och då fick jag bild.

Nån som vet hur jag löser det?

Tack på förhand.

Permalänk

Har du kopplat in usb-kabeln i adaptern? Dem behöver ström nämligen.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Har du kopplat in usb-kabeln i adaptern? Dem behöver ström nämligen.

Jajamen, den sitter i vägguttaget.

Permalänk
Medlem

Kul sammanträffande, jag plockade upp mitt PS2 härom veckan för att lira igenom lite gamla spel, med samma HDMI-adapter som dig. Jag har aldrig använt den medföljande usb-kabeln varken för ström eller ljud, allt funkar ändå. Däremot har jag märkt att adaptern är lite känslig med att inte ge bild ibland vid boot. Så för egen del har det fungerat fint att klicka några gånger på strömknappen, eller hålla in den och start konsolen på nytt!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Kul sammanträffande, jag plockade upp mitt PS2 härom veckan för att lira igenom lite gamla spel, med samma HDMI-adapter som dig. Jag har aldrig använt den medföljande usb-kabeln varken för ström eller ljud, allt funkar ändå. Däremot har jag märkt att adaptern är lite känslig med att inte ge bild ibland vid boot. Så för egen del har det fungerat fint att klicka några gånger på strömknappen, eller hålla in den och start konsolen på nytt!

Jag startade om och startade om och då tillslut funkade det felfrit... klurigt det där med teknik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarkus97:

Jag startade om och startade om och då tillslut funkade det felfrit... klurigt det där med teknik

Härligt!
Jag upplever faktiskt att min adapter trilskades som mest när jag provade den för första gången. Numera krånglar den sällan

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Rekordmedlem

Det är inte så att den där signalomvandlaren från Kjell sitter lite glappigt ? Många gånger är det bättre att inte ha donglar och än värre kan de bryta i kontakterna om man har tunga styva kablar likt hdmi inkopplade i dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är inte så att den där signalomvandlaren från Kjell sitter lite glappigt ? Många gånger är det bättre att inte ha donglar och än värre kan de bryta i kontakterna om man har tunga styva kablar likt hdmi inkopplade i dem.

Min sitter tight i alla fall!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical