PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Fick min orderbekräftelse från NoN 22:21 igår. Gratis frakt, status fortfarande mottagen :S Antar man får sitta lugn i båten några dagar till och hoppas den skickas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Fick min orderbekräftelse från NoN 22:21 igår. Gratis frakt, status fortfarande mottagen :S Antar man får sitta lugn i båten några dagar till och hoppas den skickas.

Men det är väl inte så konstigt att det står mottagen fortfarande på er som valt gratis frakt? De som valt expressfrakt packas givetvis så fort som möjligt. Och ni som valt gratis frakt får vänta 1-2 dagar extra. Vilket även står när man väljer gratis frakt att det är 3-4 dagar, express 1-2 dagar. Står även den infon några inlägg upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredVvs:

Hörde att NoN släppe sent igår kväll. Missade det :/

Jag hade en i korgen, hade valt expressfrakt och faktura och behövde bara bekräfta. Men eftersom jag redan har en DE (vill dock ha en SE) så kändes det inte så brådska. Så jag struntade i att skicka iväg ordern och hoppas att den gick till någon här istället 😊

Permalänk

NoN skriver så här:

"Din order ligger inne, så du får ingen tilldelning av det som vi hade inne på lager men är reserverad till nästa, men när vi får nästa leverans vet vi inte tyvärr.
Eftersom det är högt tryck varje gång så hann inte systemet hantera allt och fick in för många bokningar samtidigt. Men om du inte vill ha kvar reservationen så kan vi så klart avboka ordern och återbetala dig"

Får hoppas att NoN i framtiden lär sig att åtminstonde informera sina kunder, i det här fallet att jag har reserverat en Ps5 med okänd leveransdatum. Gör om gör rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Men det är väl inte så konstigt att det står mottagen fortfarande på er som valt gratis frakt? De som valt expressfrakt packas givetvis så fort som möjligt. Och ni som valt gratis frakt får vänta 1-2 dagar extra. Vilket även står när man väljer gratis frakt att det är 3-4 dagar, express 1-2 dagar. Står även den infon några inlägg upp

Verkar ju vara ett par stycken som fått igenom en order men som inte verkar få någon tilldelning så kan ju vara bra om man delar med sig sin status för att se när andra med gratis frakt börjar få sina levererade eller om man är körd.

Permalänk

Valde express frakt (99kr) Postnord.

Idag 13:19: NetOnNet Centrallager - Försändelsen är på väg - Leverans imorgon.

Paket: 47x43x17cm. 4,5kg.

Permalänk
Medlem

Beställt från NoN och fick mail om order kl 22:20. Garantibeviset dök upp tidigt imorse. Jag valde "vanlig" frakt till ombud, 99kr. Klockan 11:48 idag markerades den som "under transport" och förväntad leveranstid är Fredag 9/4. Jag bor dock en bit norrut, så den dyker nog inte upp förrän efter helgen :/

Visa signatur

THINKPAD X280 ARCH
DEFINE S | I5 8600K | AP-Z370P | 32GB | GTX 1080
DEFINE 7 XL | I5 7600K | GA-Z270N | 64GB | 4x18TB
MX3S | KEYCHRON Q1V2 | P3421W + XF270H + XF270H
OLED65C1 + OLED55B7 | STRDH790 | KLIPSCH 5.1.4 | PS5 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Står mottagen ända tills man får mail från NoN med sändningsnummer. Har man valt gratisfrakt kan det ta ett par dagar. Tror de skapar fraktsedel ca 2 dagar efter beställning vid gratisfrakt.

Fast min står som redo att plockas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tagonite:

Beställde på NoN igår med expressfrakt. Orderbekräftelse 22.23. Inget nytt ännu.

Har kollat med NoN nu. Jag har fått tilldelning och den ska skickas idag. Orderstatus är fortfarande ”Mottagen”.

Permalänk

Beställde SE genom NetOnNet igårkväll. Valde kostnadsfri frakt genom PostNord, inte express. Orderbekräftelse 22:24. Status står som "Mottagen". Ringde dem för att kolla hur det såg ut. Jag har också fått tilldelning bland de senaste enheterna och den ska skickas "inom kort".

Tack för tipset, @lambdan!

Lade till fraktalternativ
Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Snackade med NoN supportchat som bekräftade tilldelning

"yes det kommer du att få, du har alltså ett ps5 reserverat på vårat lager till dig"

Permalänk
Medlem

Misstänker att paketen som ska "skickas idag" med gratisfrakten bara betyder att paketen kommer att registreras hos Post Nord och att det åker iväg imorgon.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Misstänker att paketen som ska "skickas idag" med gratisfrakten bara betyder att paketen kommer att registreras hos Post Nord och att det åker iväg imorgon.

Nåväl, helgen har inte gått förlorad ännu!

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

NoN måste vara helt off! Pratade precis med dom och tyvärr kommer 188 personer inte att få sina konsoler. Jag är såklart en av dom. Vilka stolpskott alltså och dom behaga inte att sända ett mail eller dylikt för att informera om det. Nu missa man Amazons släpp tidigare idag. Röv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coolside:

NoN måste vara helt off! Pratade precis med dom och tyvärr kommer 188 personer inte att få sina konsoler. Jag är såklart en av dom. Vilka stolpskott alltså och dom behaga inte att sända ett mail eller dylikt för att informera om det. Nu missa man Amazons släpp tidigare idag. Röv.

Exakt samma som hänt dig har hänt mig nu.

Permalänk
Medlem

Kollade precis med kundtjänst, jag har en reserverad

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coolside:

Vilket skämt. Återigen varför kan inte webbhandlarna år 2021 ha system som klarar av detta? Finns bra exempel, tex Systembolaget som klarar av släpp bra mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Vilket skämt. Återigen varför kan inte webbhandlarna år 2021 ha system som klarar av detta? Finns bra exempel, tex Systembolaget som klarar av släpp bra mycket bättre.

Vet du hur många millar Systembolaget bränt på deras hemsida?

Permalänk
Medlem

Verkar finnas här på lager! Men butiken vet jag inte vad det är och priset är ju lite väl högt! Men kanske någon inte orkar vänta?:)

https://mobilshoppen.se/spel/playstation-5-ps5-standard-editi...

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

14:10 idag, så skickade Amazon min PS5 ifrån tyska lagret. Så inga konstiga förbokningar verkar det som då jag var sent på bollen...

Permalänk

PS5

Skrivet av Xeno88:

Kollade precis med kundtjänst, jag har en reserverad

Samma här, de sa också att alla som inte kommer få sin har kontaktats idag.

Tack för tipset @lambdan !

Edit: de sa att alla med gratis frakt kommer levereras senast måndag! Boom

Mer info
Permalänk
Skrivet av stefanplaystation:

Samma här, de sa också att alla som inte kommer få sin har kontaktats idag.

Tack för tipset @lambdan !

Edit: de sa att alla med gratis frakt kommer levereras senast måndag! Boom

Menar du att de som fick mail idag om att de inte kommer att få sina enheter kommer att få den nu på måndag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCrab:

14:10 idag, så skickade Amazon min PS5 ifrån tyska lagret. Så inga konstiga förbokningar verkar det som då jag var sent på bollen...

De skickas väl från Sverige.
Min är också skickad med beräknad leverans i morgon. Valde gratisfrakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantalzade:

Menar du att de som fick mail idag om att de inte kommer att få sina enheter kommer att få den nu på måndag?

Tror han menade att dom kontaktat dom som inte får. Och dom som får har den senast på måndag.

Permalänk

Korrekt tolkat

Skrivet av Alrik:

Tror han menade att dom kontaktat dom som inte får. Och dom som får har den senast på måndag.

Korrekt tolkat, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

De skickas väl från Sverige.
Min är också skickad med beräknad leverans i morgon. Valde gratisfrakt.

Min skickas ifrån EU lagret i Tyskland och beräknad leverans på måndag.
Eller blandar du ihop med NoN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCrab:

Min skickas ifrån EU lagret i Tyskland och beräknad leverans på måndag.
Eller blandar du ihop med NoN?

Jag menar Amazon.se. För mig stod det först måndag men har ändrats till imorgon. Men de har ju många lager så det skickar nog både från Sverige och Tyskland.

Permalänk
Medlem

Får min från NoN släppet igår levererad imorgon (valde expressfrakt).

Permalänk

Beställde också på Amazon idag och mitt levereras till dörren imorgon.

Visa signatur

5700X3D - RTX 3080 TUF OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Beställde från NoN, fick idag 16:04 från kundservice att det högt tryck och det blev fler beställningar än vad det fanns i lager. Tyvärr blev man ju en av dem. Även beställning från Komplett sedan september, inget därifrån.