Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

oh la la Ska hämta min strax också

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Det suger ju, jag behöver ju verkligen en ny mus (därför jag snublade över det erbjudandet), levde väl i någon bubbla att företag faktiskt ska skicka inom några dagar och hålla utsatt leveranstid på 1-4 dagar. Aja inte mycket att göra åt mer än att vänta antar jag.

Därför jag vågade slå till på erbjudandet, trodde ju att CDON skulle vara snabba och att lita på.

När jag beställt något av CDON har det tagit max tre-fyra dagar innan jag hade varan hemma eller hos ombud så för mig har de varit snabba iaf. Det även om saker varit från tredjepart

Permalänk
Medlem

Avis. UPS krånglar med min leverans.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Avis. UPS krånglar med min leverans.

Hos mig slipper jag UPS, det är typ Bring/CityMail eller nån sån som kommer med paketen. En ung tjej som alltid vinkar glatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Hos mig slipper jag UPS, det är typ Bring/CityMail eller nån sån som kommer med paketen. En ung tjej som alltid vinkar glatt

Vet bara att jag hade leverans bokad igår. På kvällen bytte det till försenad leverans och nu vet jag ingenting.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Skrivet av Mickur:

Vet bara att jag hade leverans bokad igår. På kvällen bytte det till försenad leverans och nu vet jag ingenting.

Kan ligga på ditt uthämtningsställe. Alla mina leveranser brukar va som dina, står bokad, står försenad... men paketet ligger där

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

De här datormössen såldes av CDON själva.

Okej, jag bara varnade för det ofta missas. Därför jag skrev ofta

Permalänk
Medlem

Uppdatering om lurarna och kikarna från Amazon. Har fått ett brev av PostNord att det är i Sverige och inbetalning för moms och deklarationsavgift. Så förhoppningsvis är det på väg till er andra också! 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithium81:

Kan ligga på ditt uthämtningsställe. Alla mina leveranser brukar va som dina, står bokad, står försenad... men paketet ligger där

Uthämtningsställe? Ska ju vara hemleverans?

Edit: Hur vet jag var paketet är isf och hur hämtar jag det?

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Uthämtningsställe? Ska ju vara hemleverans?

Edit: Hur vet jag var paketet är isf och hur hämtar jag det?

Testa apparna från olika bolag, kan finnas paket registrerade på din epost/mobil/namn/etc

Jag har fått leta i postnord-appen några gånger och fått notis via den innan sms/avi/epost

Permalänk
Medlem

https://a.aliexpress.com/_mPURyrH

Roborock S7 för under 3k för bra för att vara sant? Mest troligt.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Skrivet av Mickur:

Uthämtningsställe? Ska ju vara hemleverans?

Edit: Hur vet jag var paketet är isf och hur hämtar jag det?

Ja, mina står också som hemleverans... men de kommer alltid till "UPS access point".
Alla mina senaste 5 leveranser via UPS har betett sig så, fastän det stått hemleverans.

Det är lustigt, men värt att kolla.

Sök på UPS app tex med ditt nummer.

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lithium81:

Ja, mina står också som hemleverans... men de kommer alltid till "UPS access point".
Alla mina senaste 5 leveranser via UPS har betett sig så, fastän det stått hemleverans.

Det är lustigt, men värt att kolla.

Sök på UPS app tex med ditt nummer.

Det är ju på UPS hemsida jag kollar.

"På väg
Planerad leverans
Vänligen återkom senare för den planerade leveransen."

Det är allt jag får veta just nu. Inget verkar vara hos Postnord eller Bring så bara hålla tummarna att dom fixar leveransen idag.

Förstår inte att det ska vara så svårt...

Edit:
"På väg till en lokal UPS Access Point™
Kunden ej tillg. vid UPS leverans. Lev. sker till närmaste UPS Access Point™för upphämt. av kund."

Såklart...

Edit 2: Och den låg ju inte i närheten, hur fan ska jag fixa det här hade dom tänkt? "Närmaste Access point", jo tjena.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mickur:

Det är ju på UPS hemsida jag kollar.

"På väg
Planerad leverans
Vänligen återkom senare för den planerade leveransen."

Det är allt jag får veta just nu. Inget verkar vara hos Postnord eller Bring så bara hålla tummarna att dom fixar leveransen idag.

Förstår inte att det ska vara så svårt...

Edit:
"På väg till en lokal UPS Access Point™
Kunden ej tillg. vid UPS leverans. Lev. sker till närmaste UPS Access Point™för upphämt. av kund."

Såklart...

Edit 2: Och den låg ju inte i närheten, hur fan ska jag fixa det här hade dom tänkt? "Närmaste Access point", jo tjena.

Reklamera leveransen. UPS kommer undan med sånt hela tiden och det är inte ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Reklamera leveransen. UPS kommer undan med sånt hela tiden och det är inte ok.

Tjänar inget till. Det är bara bita i det sura äpplet och hämta paketet och se glad ut. UPS följer ju bara sina regler så dom gör ju inget fel, trots att det är jävligt drygt. Problemet är ju dom som nyttjar UPS för leveranser. Hade jag vetat att Western Digital skickade med UPS hade jag nog inte lagt en order hos dom. Nu vet jag ju det så att det inte blir en nästa gång.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Det är ju på UPS hemsida jag kollar.

"På väg
Planerad leverans
Vänligen återkom senare för den planerade leveransen."

Det är allt jag får veta just nu. Inget verkar vara hos Postnord eller Bring så bara hålla tummarna att dom fixar leveransen idag.

Förstår inte att det ska vara så svårt...

Edit:
"På väg till en lokal UPS Access Point™
Kunden ej tillg. vid UPS leverans. Lev. sker till närmaste UPS Access Point™för upphämt. av kund."

Såklart...

Edit 2: Och den låg ju inte i närheten, hur fan ska jag fixa det här hade dom tänkt? "Närmaste Access point", jo tjena.

Har tyvärr råkat ut för samma historia i stort sett varje gång UPS ska leverera paket. Vid ett tillfälle satt jag i stort sett en hel dag och hade översikt över porten till vår fastighet. Inte en UPS-bil/person som rört sig i närheten men plötsligt rapporterar de att ingen varit anträffbar vid leverans och att paketet finns att hämta upp vid ett ombud. Verkar vara praxis hos majoriteten av deras chaufförer, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Tjänar inget till. Det är bara bita i det sura äpplet och hämta paketet och se glad ut. UPS följer ju bara sina regler så dom gör ju inget fel, trots att det är jävligt drygt. Problemet är ju dom som nyttjar UPS för leveranser. Hade jag vetat att Western Digital skickade med UPS hade jag nog inte lagt en order hos dom. Nu vet jag ju det så att det inte blir en nästa gång.

Fast det där stämmer inte.
Jag ringer UPS varje gång budet skiter i att leverera till mig, och då får han snällt köra ut igen. Oftast är de griniga och otrevliga, men inte en chans att de ska komma undan med det när jag betalt extra för expressfrakt.

Visa signatur

Gaming: 5800x, 32Gb Dual Rank B-Die 3800MHz 16-16-16-32, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:

Fast det där stämmer inte.
Jag ringer UPS varje gång budet skiter i att leverera till mig, och då får han snällt köra ut igen. Oftast är de griniga och otrevliga, men inte en chans att de ska komma undan med det när jag betalt extra för expressfrakt.

I det här fallet var ju frakten iaf gratis och från Nederländerna, så känner väl egentligen inte att det borde vara något problem att hämta ut paketet. Är mest bitter över att dom lämnat av paketet på vad som verkar vara ett random uthämningsställe och inte det närmaste som dom påstår...

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av jockos:

Fast det där stämmer inte.
Jag ringer UPS varje gång budet skiter i att leverera till mig, och då får han snällt köra ut igen. Oftast är de griniga och otrevliga, men inte en chans att de ska komma undan med det när jag betalt extra för expressfrakt.

Så är det. De flesta klagar inte och det är inte så att det sitter någon och dubbelkollar att GPS-loggarna stämmer överens med adressen om ingen klagar.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Så är det. De flesta klagar inte och det är inte så att det sitter någon och dubbelkollar att GPS-loggarna stämmer överens med adressen om ingen klagar.

Med tanke på deras track record så tror jag inte att klagomål ändrar på något. I bästa fall löser dom just den leveransen, men att dom skulle tänka "Vi kanske borde bli bättre och faktiskt leverera som vi ska?" finns nog inte på kartan. Jag garanterar att dom är fullt medvetna om fulandet.

Lika bra jag hämtar mina hårddiskar själv innan någon arg människa från UPS sparkar på dom.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Med tanke på deras track record så tror jag inte att klagomål ändrar på något. I bästa fall löser dom just den leveransen, men att dom skulle tänka "Vi kanske borde bli bättre och faktiskt leverera som vi ska?" finns nog inte på kartan. Jag garanterar att dom är fullt medvetna om fulandet.

Lika bra jag hämtar mina hårddiskar själv innan någon arg människa från UPS sparkar på dom.

Det är precis därför de inte ändrar sig, för att du inte ens orkar klaga och hellre bara åker och hämtar själv.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeroiX:

Uppdatering om lurarna och kikarna från Amazon. Har fått ett brev av PostNord att det är i Sverige och inbetalning för moms och deklarationsavgift. Så förhoppningsvis är det på väg till er andra också! 🙂

Fick mina brev från postnord i mitten på förra veckan. Betalade direkt och har nu 11 paket att hämta ut på Posten från postnord. Antar att något av dem är ovanstående..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Det är precis därför de inte ändrar sig, för att du inte ens orkar klaga och hellre bara åker och hämtar själv.

Nu har jag klagat. Vi får se vad som händer. Jag hoppas inte på några underverk. Du är välkommen.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem

Tjena,

Har inte följt trådarna så mycket på sistone, men jag blev i behov utav en prisvärd laptop som är någorlunda snabb och som klarar av iallafall att spela The Sims 4 med någorlunda bra inställningar. Jag har en lite tight budget dock, runt 3-5 tusen. Finns det någon vänlig och kunnig själ som vet om någon bra deal på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

https://a.aliexpress.com/_mPURyrH

Roborock S7 för under 3k för bra för att vara sant? Mest troligt.

Du menar butiken som säljer två produkter, en robotdammsugare till halva priset och en pdf e-bok där butiken har 130 positiva recensioner på e-bokan den 10:e april?

Kan väl omöjligt vara en scam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeroiX:

Uppdatering om lurarna och kikarna från Amazon. Har fått ett brev av PostNord att det är i Sverige och inbetalning för moms och deklarationsavgift. Så förhoppningsvis är det på väg till er andra också! 🙂

Skrivet av arvcop:

Fick mina brev från postnord i mitten på förra veckan. Betalade direkt och har nu 11 paket att hämta ut på Posten från postnord. Antar att något av dem är ovanstående..

Spännande! Hoppas på ett brev här snart också då 🙂 Men ni betalar alltså PostNord-avgiften och går sedan via Amazon för att få tillbaka den?

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Spännande! Hoppas på ett brev här snart också då 🙂 Men ni betalar alltså PostNord-avgiften och går sedan via Amazon för att få tillbaka den?

Tveksamt. Från köpeavtalet.

5. TULLAR

När du beställer produkter från Amazon för leverans utanför EU kan du bli föremål för importavgifter och skatter som debiteras när paketet når den specificerade destinationen. Eventuella ytterligare avgifter för tullklarering måste bäras av dig; vi har ingen kontroll över dessa avgifter. Tullregler varierar kraftigt mellan olika länder, så du bör kontakta din lokala tullmyndighet för ytterligare information. Observera vidare att när du beställer från Amazon anses du vara den registrerade importören och därför måste du följa alla lagar och förordningar i det land där du tar emot produkterna. Din integritet är viktig för oss och vi vill att våra internationella kunder ska vara medvetna om att gränsöverskridande leveranser kan öppnas och inspekteras av tullmyndigheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Det suger ju, jag behöver ju verkligen en ny mus (därför jag snublade över det erbjudandet), levde väl i någon bubbla att företag faktiskt ska skicka inom några dagar och hålla utsatt leveranstid på 1-4 dagar. Aja inte mycket att göra åt mer än att vänta antar jag.

Därför jag vågade slå till på erbjudandet, trodde ju att CDON skulle vara snabba och att lita på.

Det var ju ett VÄLDIGT bra pris på musen (mindre än halva tidigare bästa pris), så jag är iallafall förberedd på att inte få något. Men det skulle ju vara trevligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det var ju ett VÄLDIGT bra pris på musen (mindre än halva tidigare bästa pris), så jag är iallafall förberedd på att inte få något. Men det skulle ju vara trevligt

Verkar inte bli något. Min står fortfarande som behandlas 2 dagar senare.
Inget mail ännu att de vill avbryta ordern dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mauk:

Tveksamt. Från köpeavtalet.

Det du citerar är "för leverans utanför EU". Befinner du dig i Sverige så är det priset på svenska Amazon som är slutpris. Bara att vända sig till säljaren och begära ersättning för ytterligare kostnader. Vägras du ersättning så eskalerar du till Amazon som fixar det.