Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Levandebild:

Sorry trodde konsolägare var intresserade av att veta vad som är på gång till formatet, men stör det så slutar jag givetvis.

Fortsätt gärna länka, folk har gjort det i liknande trådar i många år. Behovet av att kommentera varenda klipp har inte funnits tidigare så hellre att det postas trailers på vad som är på gång än att samma frågor avhandlas gång på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Sorry trodde konsolägare var intresserade av att veta vad som är på gång till formatet, men stör det så slutar jag givetvis.

Skrivet av anon5930:

Fortsätt gärna länka, folk har gjort det i liknande trådar i många år. Behovet av att kommentera varenda klipp har inte funnits tidigare så hellre att det postas trailers på vad som är på gång än att samma frågor avhandlas gång på gång.

Jag likt @anon5930 uppskattar att få info då jag själv inte har tid att leta upp allt nytt som händer. Så av mig får du tummen upp för din ansträngning @Levandebild 👍

Skrivet av isbjoern:

Alltså det hade inte stört om du länkar en cool trailer på ett spel och till exempel "Kolla detta, jag spelade förgångaren sjukt mycket på PS4, gillade det men tyckte vissa grejer var riktigt tråkiga, hoppas dom fixat det till uppföljaren! Kolla vid 02:35 så ser man en av de nya banorna". Då blir det en punkt för diskussion än bara en twitter feed som spottar ut trailers.
Tror dom flesta här kollar dagligen på spelsidor för att få de senaste nyheterna, sen går man t.ex. hit på sweclockers för att diskutera dom

Jag förstår din synpunkt och det är definitivt konstruktiv kritik du levererar vilket är toppen 👍. Men att utgå från att "alla" har samma behov brukar i regel inte vara en bra idé. Jag sitter exempelvis inte och kollar på spelsidor dagligen så för mig är det perfekt att få uppdateringar här.

Permalänk
Medlem

Någon mer som har stött på problem med en dosa?
Min "X"-knapp liksom "klibbar" fast när den är trycks ner(sker typ var 10:ende klick). Den fjädrar tillbaks ganska snabbt av sig själv men det är ändå irriterande.
Spelar It takes two med frugan och dottern och där är det mycket dubbelhopp(X X) så där blir det påtagligt vid andra hoppet att den är fastklibbad.

Känns drygt att lämna in dosan för en sådan enkel grej men kanske är det som gäller? Eller finns det något schysst medel man kan smörja med tro?

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slagborren:

tyvärr ger jag upp med ps5 nu.

jag hade tur och fick en tidigt som hade coil whine som jag lämnade tillbaka (december), lyckades få tag på en ny månaden efter som hade en alltför högljudd fläkt som sony inte ville byta så denna fick jag sälja. efter detta fick jag en på elgigantens utlottning som var bra första dagarna och sen fick jag grafikfel då skärmen blev svart emellanåt. nu fick jag en fjärde (!) via telia idag och hoppades verkligen allt skulle bli bra. när jag startade den så lät det helt ok - men sen kom det... skrikande coil whine.... igen.

nu låter det säkert som jag överdriver men jag är inte speciellt ljudkänslig, men jag hör den till o med i rummet intill om allt annat är tyst, ljudet skriker liksom över spelets ljud. spelar jag me hörlurar kommer så löser de sig men jag vill ju faktiskt kunna använda mitt hemmabiosystem också.

det enda positiva är väl att jag dragit på mig 4 negativa konsoler totalt så förhoppningsvis nån av er sluppit skiten, men nu orkar jag faktiskt inte längre hålla på med köp och återköp.. kanske vågar jag köpa en längre fram i höst eller vinter om saker och ting bättrar på sig från sony (jag får försöka hålla mig uppdaterad). annars får jag kolla på letsplays framöver på de spel jag velat spela.

önskar er all lycka med era ps5!

Lite därför jag inte vågar lämna tillbaka min, tänk om man får ett ännu sämre ex. Testat två olika O-rings men får helt enkelt inte bort missljudet i idle.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Någon mer som har problem med att när man startar ps5 så händer inget mer . Man märker att konsolen startar. Enda som hjälper är att bryta strömmen . Då startar den upp i felsäkert läge.noch sen blir det bild

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jörgen-A44:

Någon mer som har problem med att när man startar ps5 så händer inget mer . Man märker att konsolen startar. Enda som hjälper är att bryta strömmen . Då startar den upp i felsäkert läge.noch sen blir det bild

Mvh

Nej, händer det alltid? Det låter trasigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Skrivet av ClubT:

Jag likt @anon5930 uppskattar att få info då jag själv inte har tid att leta upp allt nytt som händer. Så av mig får du tummen upp för din ansträngning @Levandebild 👍

Jag förstår din synpunkt och det är definitivt konstruktiv kritik du levererar vilket är toppen 👍. Men att utgå från att "alla" har samma behov brukar i regel inte vara en bra idé. Jag sitter exempelvis inte och kollar på spelsidor dagligen så för mig är det perfekt att få uppdateringar här.

Haha knivig sits, men antar det är enklare för hatarna att ignorera så på folkets begäran fortsätter jag min informationsterrorism

Permalänk
Skrivet av Joabim:

Nej, händer det alltid? Det låter trasigt

Händer nån gång ibland

Permalänk
Medlem

Lite meningslös reklam kanske, problemet är väl inte att folk inte känner till den eller inte vill ha den, utan att öht få tag på en...

Permalänk
Medlem

Jädrar vad bra Returnal ser ut att vara. Ska bli sjukt kul att sätta tänderna i nästa fredag! Roguelikes är ju alltid intressanta och från det man fick se från 15min gameplay igår så ser det ut som dom satt allt annat också.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Levandebild:

Haha knivig sits, men antar det är enklare för hatarna att ignorera så på folkets begäran fortsätter jag min informationsterrorism

Kör hårt! Personligen tycker jag det allmänt är för lite diskussion i tråden, nya trailers är en diskussionsstartare.

Skrivet av isbjoern:

Jädrar vad bra Returnal ser ut att vara. Ska bli sjukt kul att sätta tänderna i nästa fredag! Roguelikes är ju alltid intressanta och från det man fick se från 15min gameplay igår så ser det ut som dom satt allt annat också.

Börjat kika på ett klipp som är en timme långt. Tittar normalt inte på trailers på spel men denna titel känner jag mig så osäker på. Ser gameplaymässit ut lite som Nier: Automata, vilket jag gillar, men shooter på konsoll är jag inte jättesugen på. Och inte för 700kr.

Trodde dock att spelet skulle släppas i höst eller 2022 så kul att det äntligen kommer något som faktiskt är nytt äntligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jörgen-A44:

Mvh

Kan vara Rest mode problemet? Läst att vissa kan ha buggad Rest mode som tom kan få konsolen brickad, speciellt om man kör Rest mode med ett pågående spel laddat i minnet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jörgen-A44:

Mvh

Kan vara Rest mode problemet? Läst att vissa kan ha buggad Rest mode som tom kan få konsolen brickad, speciellt om man kör Rest mode med ett pågående spel laddat i minnet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Warzone är ju magiskt. Drar in 40 miljarder per år men ingen vettig PS5 version samt dom ändrar lite byggnader på Verdansk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Warzone är ju magiskt. Drar in 40 miljarder per år men ingen vettig PS5 version samt dom ändrar lite byggnader på Verdansk.

Inte illa för ett spel som är "gratis".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Inte illa för ett spel som är "gratis".

Beror på hur man ser det

Permalänk
Medlem

Jäklar vad dyrt det är med PS5-spelen i digital store! Returnal går loss på 850 kr där. Kostar 700 eller 750 kr ifall man köper från återförsäljare, dvs. på disc.

Känns totalt orimligt att man ska pynta 150 kr extra för en digital version, det borde vara det motsatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falle_f:

Jäklar vad dyrt det är med PS5-spelen i digital store! Returnal går loss på 850 kr där. Kostar 700 eller 750 kr ifall man köper från återförsäljare, dvs. på disc.

Känns totalt orimligt att man ska pynta 150 kr extra för en digital version, det borde vara det motsatta.

Japp det är ganska sjuka priser. Jag och många andra här använder dock: https://partner.getgifted.com/se/

Där kan man köpa PS Store presentkort med 20% rabatt. Om man kollar t.ex. Returnal blir det då ca 679 kr vilket är billigare än fysiskt. På detta sättet blir ändå digitala köp ganska bra.

Permalänk
Medlem

Någon som vet nätverkskraven för Remote Play i 1080p/60fps? Provade byta till trådat på både PS5an och laptopen men fortfarande inget 1080p option i programmet, 50Mbps ner/10 upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falle_f:

Framtiden som en del förespråkar med endast digitalt, och blir det monopol så blir det ännu värre priser.
Läste på resetera för ett tag sen att de gjorde likadant under början av ps4, men när sen folk inte köpte spel på releaswe så blev högstapriset lägre en bit in i generationen, så rösta med plånboken är definitivt det som gäller och mängder säkert gör.

Permalänk
Medlem

Av någon anledning säljs nu den PS5 exklusiva titeln Returnal redan för 499 kr på elgiganten:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/playstation-5-s...

Funderade på att köpa men känns inte riktigt som något för mig. Men för er som är intresserade är det väldigt bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Av någon anledning säljs nu den PS5 exklusiva titeln Returnal redan för 499 kr på elgiganten:

Funderade på att köpa men känns inte riktigt som något för mig. Men för er som är intresserade är det väldigt bra pris.

Tillfälligt , typ dagens deal eller något?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Intressant att de inte listar spelet som rea eller prissänkt med, men de har gjort liknande med andra releaser. Billigaste pris på fysisk titel i Sverige brukar ofta vara Elgianten under lanseringsveckan. Förbokar aldrig ens säkra förbokningar då jag vill se vad Elgiganten gör med priset innan lanseringen.

Sugen med tanke på priset, men då är det större problemet, för mig iallafall, fortfarande tidsåtgången. Blir nog att invänta recensioner och hoppas att priset blir kvar, även om det känns som en lanseringsspecial. Rejält under konkurrerande butiker, men inte felprissatt.

Har sneglat lite gameplay och får inte riktigt ihop om spelet är för mig heller. Påminner en hel del om Metroid: Prime ihop med smups-fiender/Nier gameplay. Borde gilla blandningen men tycker det är lite svårt att se vad mer spelet erbjuder. FPS/shooters med kontroll är inte riktigt min grej heller.

Samtidigt har jag inte köpt ett spel till min PS5 sedan jag fick hem den i början av december. Men jag har ingen större brådska heller. Satisfactory tar all min speltid (och nallar på övrig ledig tid) som det är redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Hur bra som helst! Spelet verkar bra, utvecklaren har tidigare gjort Resogun och Matterfall, två shooters som ligger på 80-70 i metacritic. Min förhoppning är att de börjat med två små spel och nu vill ta liknande koncept på next gen nivå. Storyn tilltalar mig, det lilla jag vet. Utomjordisk och psykologisk skräck är svinbra. Lite som Prey fast jag förstår att det är två helt olika spel.

Jag känner lite hype! Förväntar inget storslaget men tillräckligt bra spel för att sänka ner 20-30 timmar. Beställt från elgiganten, bra pris för PS5 spel som inte ens släppts.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinkified:

Hur bra som helst! Spelet verkar bra, utvecklaren har tidigare gjort Resogun och Matterfall, två shooters som ligger på 80-70 i metacritic. Min förhoppning är att de börjat med två små spel och nu vill ta liknande koncept på next gen nivå. Storyn tilltalar mig, det lilla jag vet. Utomjordisk och psykologisk skräck är svinbra. Lite som Prey fast jag förstår att det är två helt olika spel.

Jag känner lite hype! Förväntar inget storslaget men tillräckligt bra spel för att sänka ner 20-30 timmar. Beställt från elgiganten, bra pris för PS5 spel som inte ens släppts.

Jag har också bokat spelet (dock från Webhallen vilket var mycket dyrare men men, gillar dem mer än Elgiganten).
Bokat det mest för det är ett "riktigt PS5 spel" och det verkar väldigt unikt: en roguelike bullethell i 3rd person med AAA grafik.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lambdan:

Jag har också bokat spelet (dock från Webhallen vilket var mycket dyrare men men, gillar dem mer än Elgiganten).
Bokat det mest för det är ett "riktigt PS5 spel" och det verkar väldigt unikt: en roguelike bullethell i 3rd person med AAA grafik.

Är ju 300kr billigare om du bokar om trots allt. Dock är väl frågan om man får spelet på lanseringsdagen bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Är ju 300kr billigare om du bokar om trots allt. Dock är väl frågan om man får spelet på lanseringsdagen bara.

Precis. Elgig verkar inte leverera till brevlåda och sen vet jag inte om de skickar ut några dagar extra i förväg så jag har det på release. Webhallen brukar lyckas med det.

Sen om det är värt att ha på release vet jag inte. Känns som ett spel som kommer kosta under 200:- eller vara gratis med PS+ inom 2 år.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag hade presentkort på elgiganten och har tänkt köpa Returnal där, men har avvaktat och se vad som händer med priset. Var inne inatt och såg priset så la en beställning kvickt!

Elgiganten skriver beräknad leverans på fredag i ordern, återstår att se om det blir så. Men för det där priset skulle jag lätt kunna vänta en hel vecka extra eller mer.

Jag är ganska insnöad på roguelite just nu och älskade Resogun så är rätt hypad på detta faktiskt! Gillar Alien/Prometheus viben i spelet. Och ska använda dualsense bra också.