Var kan man köpa 5-polig till 4-polig ljudkabel?

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa 5-polig till 4-polig ljudkabel?

Jag letar efter en ersättningskabel till den här turtlebeach.com/products/elite-pro-2-audio-cable och de fraktar inte till Sverige.

Om jag har förstått det rätt är det en ljudkabel med 5-polig kontakt i ena änden och 4-polig i den andra? Finns sådana att köpa någonstans? Möjligen hade någon sorts adapter också funkat.

Permalänk

Skulle tippa på att den 5 poliga kontakten är någon turtle special.

Aldrig äns hört talas om tidigare.

Men kolla amazon eller ebay brukar finnas udda kontakter att få tag i om man är villig att ta en kinaimport.

Verkar ju som att den 5e rungen bara används på kablar med kontrollen dock så om du kan leva utan den så tycks det iaf som att 4 pin räcker.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Verkar ju som att den 5e rungen bara används på kablar med kontrollen dock så om du kan leva utan den så tycks det iaf som att 4 pin räcker.

Prövat med en 4-polig men den är tyvärr för kort för ingången och går inte hela vägen in.

Skrivet av MickeBoy:

Hittade en till sida som det kanske går att köpa från?

https://theprosclosetdwi-com.myshopify.com/products/elite-pro...

Den var det och de hade dessutom mikrofonen som jag också behöver, bra hittat! Tyvärr kunde jag inte beställa från den butiken, fick meddelandet "This store can’t accept payments right now." när jag skulle göra köpet