Söker en film, ursäkta citatet från filmen.

Permalänk
Medlem

Söker en film, ursäkta citatet från filmen.

Hej.

Har letat men inte lyckats komma på vilken rulle det är, vet ej vem som spelar huvudrollen trodde det var Thomas Jane men har gått igenom hans filmer dom som jag misstänkte men ej hittat.

”Skådis” kommer ut från en affär och där står en mörk man med en kundvagn och säger till han ”yo nigga nigga nigga” mörke mannen säljer också vykort och vill köpa hans jacka tror jag, det jag också mins är att den mörka mannen tar ett par skor som från en av dom som ”skådisen” dödade. Det var en actionrulle med full fart vad jag mins.

Tacksam för alla tips 👍🏻.

Permalänk
Medlem

Hmm... beskrivningen ringer en klocka här.
Jag kommer inte på vilken film, eller ytterligare handling... men Christian Bale dyker upp som skådis med huvudroll i mitt huvud.

Vare sig det stämmer eller inte: konstigt hur minne och associationer fungerar i kolan. 🙂

EDIT:

För länge sedan jag såg den för att minnas alla scener, men kan det vara American Psycho ?

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1k3_dd:

Hmm... beskrivningen ringer en klocka här.
Jag kommer inte på vilken film, eller ytterligare handling... men Christian Bale dyker upp som skådis med huvudroll i mitt huvud.

Vare sig det stämmer eller inte: konstigt hur minne och associationer fungerar i kolan. 🙂

😂 ja eller hur! Bale kommer jag ej ihåg vill kanske minnas att han stred mot mexikaner men kan ha helt fel där också. Trodde det var Shoot ’em up med Clive Owen först men gick på mina där också. Men tack, skall kolla upp Bale filmer så 😂

Permalänk
Medlem

Haha, ja det är ju klurigt när man bara "har i bakhuvudet".. (och frustrerande!)

Men vänta här nu... jag är förmodligen fortfarande ute och cyklar (speciellt eftersom jag inte sett denna)... men "3:10 to Yuma" ska ha lite mexikansk flärd (kunde inte släppa denna gåta själv.. 🤔 ... så jag pejlade in vilka Bale medverkat i).

Det skulle vara bisarrt om jag träffar rätt med en film jag inte sett! 😲
Annars ger jag nog upp (eller försöker iallafall... *gah!*)

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Medlem

Hahahaha, men sulan, det är ju en western rulle, tror aldrig jag sett en kundvagn i en sån film 😂😂👍🏻😂

Permalänk

Har för mig att det finns en scen i Last Action Hero där en död man har hans skor...stulna. Om resten av det du beskriver händer kommer jag dock inte ihåg.

Permalänk
Medlem

Typ en 90-tals action film då?

Googlade din fras och fick fram 8Mile och Django, men tror inte det kan vara ngn av de.
Yuni kan kanske vara något på spåren, "skådisen" är alltså en riktig känd skådis då, och den mörka mannen va typ bara en statist? Ingen biroll? Annars kan man ju kanske få fram något den vägen.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Jag känner igen det där. kan det kanske varit ifrån judge dredd eller liknande? Demolition man kanske?

Permalänk
Medlem

Hmm, nä nä, vi är ute på fel spår här. Tror det är en film från kanske 2007 och uppåt. Kommer nog aldrig fram till vilken rulle det var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulan74:

Hmm, nä nä, vi är ute på fel spår här. Tror det är en film från kanske 2007 och uppåt. Kommer nog aldrig fram till vilken rulle det var.

Kan det vara den här, stötte på den häromdan och de bitar av handling du beskriver verkar stämma ganska bra överens med plot och trailer? Harsh times med Christian Bale, https://www.imdb.com/title/tt0433387/?ref_=nm_flmg_act_27

Och man får definitivt lite 90- till tidigt 00-tal vibbar från trailern..

Rapportera om det var den och om den var sevärd

Bale har gjort många minnesvärda roller..

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Bale i all ära (mycket mycket bra skådis) men inte den filmen!