Nej, personens fråga är relevant eftersom sweclockers upprepade gånger säger att de infört dessa regler efter att ha lyssnat på forumets medlemmar. Eller tänker vi olika?
Jag vet att det finns en högljudd grupp som vill sätta scalpers i giljotinen men bara för att folk är högljudda så betyder det inte att de representerar allas åsikter.
Paralleller kan dras med rgb. Lyssnar man på vad som skrivs i forumet så är rgb djävulens påfund samt det töntigaste som finns. Men tittar man på användarnas datorer så har var och varannan dator en massa rgb i sig. Eller varför inte ta en titt i en tråd om Apple, risken är stor att den är förpestad av inlägg om hur dåliga deras produkter är. Ändå så sitter mängder med folk på minst en appleprodukt hemma. Ofta flera.
Min poäng är att om ”lyssna på forumet” är samma sak som ”lyssna på de som skriker högst” så finns risken att man får en väldigt skev bild av verkligheten.
Observera att jag inte säger något om huruvida sweclockers tagit rätt beslut eller om de borde haft en omröstning. Allt jag säger är att personens fråga är relevant.
För övrigt är påminner den här tråden om en skolgård och marknadens regler påminner om att sätta plåster på en avsliten arm; saknar helt och hållet effekt men man har i alla fall gjort någonting.