Bitcoin-certifikat via ISK

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

GÅR BITCOIN NER GÅR DE ANDRA MED NER: https://coinmarketcap.com/

Alla myror är insekter, men alla insekter är inte myror.

Bitcoin går ner om marknaden går ner, men marknaden går inte ner för att bitcoin går ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

De tänker nog OMG mellandagsrea på krypto köp köp köp.
Är man girig so är man och kineserna är inte kända för att tänka sig för innan de investerar i saker kolla bara på alla helt nybyggda spökstäder där folk investerat i lägenheter men där ingen ännu bor.

Sedan vill jag slå hål på myten att man sprider sina risker genom att köpa olika crypto.
GÅR BITCOIN NER GÅR DE ANDRA MED NER: https://coinmarketcap.com/

Girig vet jag inte men jag har köpt lika mycket till nu när Ethereum XBT gick ner till 50 kr. Oavsett vad man investerar i så köper man lågt och säljer högt, och uppåt lär det gå, men det finns ju inga garantier åt något håll.

Sen håller jag helt med om att man måste diversifiera ordentligt, och inte i produkter som är beroende av varandra (för det är kryptovalutorna till viss del).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Raphaei:

Alla myror är insekter, men alla insekter är inte myror.

Bitcoin går ner om marknaden går ner, men marknaden går inte ner för att bitcoin går ner.

https://coinmarketcap.com/

Ofta går bitcoin ner pga t.ex ett twitterinlägg eller liknande vilket leder till att marknaden går ner.

Idag är det rött för att det är jul och mellandagsrea så bara att handla på ännu mer om ni köpt på toppen och ännu inte gjort någon vinst

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

https://coinmarketcap.com/

Ofta går bitcoin ner pga t.ex ett twitterinlägg eller liknande vilket leder till att marknaden går ner.

Idag är det rött för att det är jul och mellandagsrea så bara att handla på ännu mer om ni köpt på toppen och ännu inte gjort någon vinst

Hur tänker du då? Om pengar lämnar marknaden går marknaden ner. Flyttas pengar från en coin till en annan är pengarna fortfarande kvar i marknaden.

Och jag tror att "ett twitterinlägg eller liknande" är lite missvisande, om vi inte pratar om en trovärdig källa som tweetar något i stil med att "Kina - den största supportern av Bitcoin - kriminaliserar all handel och brytning av BTC, här är en trovärdig länk till källa" (vilket gör att källan och tweetarens pålitlighet påverkar priset, tweeten bara pekar dit). Inte direkt ett vardagligt tweet så att säga.

Fast med det sagt, mer vardagliga tweets kan definitivt påverka altcoins då de har en betydligt mindre marknadsandel och behöver mycket mindre "tryck" för att påverka priset nämnvärt. McAffe eller vad han nu heter är ju ett prima exempel på hur tweets påverkar priset på altcoins, medan jag skulle argumentera att det är praktiskt omöjligt att länka hans positiva uttal om Bitcoin till dess prisrörelser.

Det skulle också hjälpa om du gav en mer specifik källa än "all historisk data på alla coins", känns ju lite som att länka till google som källa. Vad letar jag efter, kan du peka mig i rätt riktning?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Raphaei:

Vad letar jag efter, kan du peka mig i rätt riktning?

Det är vanligt att i stort alla coins står på rött när BTC väl gör det. Många följer dess trender helt enkelt. Jag brukar kika lite på någon app.. Tror det är "coinmarketcap" eller nått. Då ser man ofta detta fenomen, när BTC går upp, går allt annat upp. När BTC går ner, då går allt annat också ner. Gissningsvis då många "sprider risken", och då påverkas ju såklart alla coins av att kina säger nej..

Synd att du var lite trött. Hade gärna sett dig utveckla lite. Men du verkar ju vara för något i stil med Ripple/XRP. Det kan jag köpa. Det är väl det hållet jag skulle kört på, om vi nu tvunget ska ha någon ny valuta. Min poäng var dock att det går att lösa utan det, och har gjorts.. Därför man kan få nobelpris i ekonomi för att peta in lite filosofi i ämnet. Vi sitter redan och kartlägger till den graden. Det enda som fattades var väl att förfina systemet för betalningar till långtbortistan. Vilket ja, en kryptovaluta löser, om folk tror på den.. Jag ser som sagt en bättre* lösning, utan ny valuta. Men men, det blir vad det blir. ("bättre" är såklart subjektivt här)
Ang pyramid/tulpan så, ja.. Det är ju samma sak som tulpanen, förutom att tulpanen fortfarande kunde användas till något annat. Lite därför jag gärna läser hur du resonerade. Det verkade som om vi förstod varandra när det kom till Sveriges lite lustiga system, men sedan gick vi helt skilda vägar Du kan annars köra en kortfattad version utav definitionen du går efter. Jag är inte så dum som folk kan tycka, men utan någon hint blir det knepigt att klura

Nå, tror att jag hoppar vidare diskussion i ämnet. Var rätt skönt att ta några dagar från denna lite halvgiftiga debatt. Men läser, som sagt, gärna lite mer övergripande tankar från din sida.

Permalänk
Medlem

Bitcoin kallas för ”kryptovaluta” men det är inte pengar utan snarare en form av spekulativ ekonomiskt värde substrat som fyller en funktion vid transaktioner där det finns behov av anonymitet. Pengar eller valutor backas inte upp av värdemetaller som förr men instället av länders beskattningsbara inkomster från naturtillgångar, företag och befolkning, Bitcoin backas upp av ingenting förutom ren spekulation. Bitcoin kan snarare ses i form av en aktie där förhoppningar om framtida värdeökningar driver upp kursen liksom rykten och skriverier drar ner den i samma dramatiska takt. Även om Bitcoin i sin digitala form kan anses säker i sin struktur så finns inget fysiskt värde till skillnad mot aktier (generellt), likväl utgör båda tydligen grunden till nya finurliga sätt att omforma (dölja) finansiella värden efter behov i form av optioner, terminer och certifikat. Men det är dom som kontrollerar denna spekulationsmarknad som tar hem de stora vinsterna till slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Skrivet av hakd:

Jag tror Bitcoin kommer stå för en av våran tids största ras framöver.
Men det är bara en magkänsla, man vet ju aldrig

Hur känner du nu då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddieskinnari:

Hur känner du nu då?

Årets necro post?

En fin och solig dag att väcka döda trådar på 👍

Men skoj att läsa dessa gamla inlägg Vore skoj om de i tråden kunde uppdatera lite hur det gått.

Visa signatur

MacBook Pro (16 tum, 2019)
2,3 GHz 8-Core Intel Core i9
64 GB 2667 MHz DDR4
Intel UHD Graphics 630 1536 MB
AMD Radeon Pro 5500M 8 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddieskinnari:

Hur känner du nu då?

Ja man kan inte alltid ha rätt, känns dock som toppen är nådd nu.
Nu för tiden tror jag mera på ETH än BTC faktiskt.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället