Apple Airpods intäkter större än Nvidia och AMD – tillsammans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Bara jag som reagerade på Teslas massiva inkomst?

Kanske deras toppnoterade aktiepris på 900 USD inte är helt övervärderat ändå

Volvo Cars AB ligger ca 33B USD, så det är väl inte jätte extremt. Och då har Volvo sålt ca 662k bilar under 2020, medans tesla sålt ca 500k. Och den genomsnittliga teslan är väl antagligen dyrare än genomsnittliga volvon. Så inte så extremt trots allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Utbilda oss, lista vad vi ska köpa istället. Tack på förhand.

Det finns ju hur många bra märken som helst. Jays exempelvis. Det är bara att läsa specifikationerna kontra priset. Man kan vara jättenöjd med sina airpods men samtidigt lever man i en blind värld om man motiverar 3000 kr, utan att ha jämfört med annat.

Här på sweclockers är ju folk annars duktiga på att jämföra komponenter, kontra priser.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Risigt av apple. Inte ens topp 10 av högst omsättning i världen, bara nr11.

Vi får kika på earnings istället för revenue, då händer det nog grejer även om de bygger rymdskeppskontor och prylar

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av lolflakes:

Det finns ju hur många bra märken som helst. Jays exempelvis. Det är bara att läsa specifikationerna kontra priset. Man kan vara jättenöjd med sina airpods men samtidigt lever man i en blind värld om man motiverar 3000 kr, utan att ha jämfört med annat.

Här på sweclockers är ju folk annars duktiga på att jämföra komponenter, kontra priser.

Jag har jämfört mot flera i samma prisklasser 2000-3200kr och Apple vann på nästan alla punkter.

Sony, Jabra, jay, etc

Fattar inte still att folk bryr sig om märke, jag köper inte Apple för dom är Apple produkt mer att dom löser uppgiften avsevärt bäst, att bara slippa vanliga BT saker och annat skulle jag kunna betala flera tusen kronor, jag har ALDRIG haft ett enda fel med parningen och sync av airpod pro till iPhone och iPad men med Sony true-wirless och jabra så har dom tappat syncen, dom tar flera sekunder starta när man får samtal nä dom ligger i fodralet dom klarar inte av flera enheter samtidigt något bra, dom säger dom är anslutna men får inget ljud nån gång ibland och måste para om dom.

Det fick mig bara fuck it jag köper airpod pro på release och hoppas det är nice och dom överträffa mina förväntningar något galet och är tvär nöjd och det är första Apple produkten jag köpt privat ut över apple watchen.
Tyckte jag dom va dyra 3250kr? ja något galet först, sedan 1 månad senare skulle jag kunna tänka mig betala 5000kr

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Roligt hur folk motiverar sina airpods genom att dom är bra, när det finns bättre för lägre priser. Tex. batteritid. Men det vet personerna inte om, som aldrig ens tänkt alternativet/tanken.

Ja det är helheten som är riktigt bra med airpods pro, enligt mina preferenser.

Att det finns en hörlur X som har 25% bättre batteritid är inte så relevant om helheten är sämre.

Självklart gör jag dock ett så medvetet val jag har möjlighet till där olika alternativ jämförs.

Permalänk
Medlem

Intressant jämförelse kanske för oss på SweClockers eftersom grafikkort är ett hett ämne här och det diskuteras mycket om hur AMD och Nvidia tjänar massor och växer så de knakar och då jämföras mot ett specifikt märkes hörlursförsäljning, och då inte verkar vara så stora längre.

Men jag tror att det känns mer att vara en SweClockare utan grafikkort än trådlösa lurar.

Själv så köpte jag ett par Airpods PRO till frun då hon redan hade telefon och platta från samma tillverkare.
Hon verkar nöjd.

Med tanke på intresset av andra märken inom ”på riktigt sladdlösa” lurar så kanske den här sidan kan vara något:
https://www.scarbir.com/
Tester och jämförelser mellan hur många lurar som helst inom alla möjliga prisklasser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Kortare responstid som nya codec har, skulle man märka av på 49kr trådbundna hörlurar om deras lagg skulle ökas till att ha som gamla BT.

Men att större saker är bättre än mindre är ett klassisk argument som jag har hört sedan 90talet. Där folk har sagt dumt att köpa en dyr freestyle när en hifi låter bättre, samma med bilstereo. Runt år 2000 var det ett populärt argument emot laptops, köp en stationär istället. idag är det populärt emot mobiler, spela på en stor stationär dator istället.

När det gäller true wireless vs wireless med sladd, så är truewirless mindre och vissa föredrar detta. Jag själv äger många exemplar av de båda och använder dem lite olika. Med detta sagt, så finns det folk som värderar truewirless mycket och är beredd att offra lite för detta. När Bluetooth Late Audio kommer, så kommer batteriförbrukningen bli lägre och det blir standardiserat hur ljudet ska synkas till de båda enheterna samtidigt.

Jag är väl helt off men vad är "wireless med sladd"?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yatagarasu:

Detta kommer ju ner till behovet som du säger.

Men jag skulle personligen aldrig köpa hörlurar för 2 000 kronor om dom inte lät riktigt bra.
Jag tyckte det var en övre smärtgräns när jag köpte mina Audio-Technica ATH-M50x BT för runt 1 900 kronor. Det var liksom ett prispåslag om nästan 40% för att få dem trådlösa, kontra mina trådbundna M50's.

Nu vet jag inte vad för speciellt just AirPods Pro medför specifikt för iPhone-användare (något du gärna får berätta!), men känner att det lär finnas bättre alternativ där ute, åtminstone om man är ute efter in-ears med bra ljudkvalité – Exempel på detta är OnePlus Bullets V2 som jag själv använder, blåste i min mening både de Apple Airpods jag testade och mina Galaxy Buds ur vattnet vid musiklyssnande, för en betydligt mindre summa dessutom.

Enda fördelen jag kan se med podsen är att dom är små och subtila, men igen vet jag inte om de har någon speciell interaktion med iPhones jag kanske missat som andra produkter inte kan erbjuda.

Jag köpet AirPods för att jag har Apple Watch, iPhone och en MacBook Pro. AirPodsen flyttas flawless mellan dessa enheter lyssnar jag på musik på MacBook Pro:n och det ringer i min iPhone då flyttas hörlurarna automatiskt om jag svarar osv.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av gbroll:

Jag är väl helt off men vad är "wireless med sladd"?

True-wireless är ingen sladd mellan lurarna och wireless är bara att dom inte är kopplade till telefonen med kabel.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon300311:

Jag köpet AirPods för att jag har Apple Watch, iPhone och en MacBook Pro. AirPodsen flyttas flawless mellan dessa enheter lyssnar jag på musik på MacBook Pro:n och det ringer i min iPhone då flyttas hörlurarna automatiskt om jag svarar osv.

Det är också stora anledning till jag gav upp mina Sony wireless, kör ipad iphone apple watch och apple TV.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Det finns ju hur många bra märken som helst. Jays exempelvis. Det är bara att läsa specifikationerna kontra priset. Man kan vara jättenöjd med sina airpods men samtidigt lever man i en blind värld om man motiverar 3000 kr, utan att ha jämfört med annat.

Här på sweclockers är ju folk annars duktiga på att jämföra komponenter, kontra priser.

Airpods kostar 1200, men ändå. När jag köpte mina Pro så var de de enda true wireless med aktiv noise cancelling, så hade kunnat stirra mig blå på specifikationer men ändå inte hittat något bättre.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Va tycker du är en bättre produkt true-wireless om man har apple telefon då?
Tycker priset är inget fel på dom.

1249kr och Airpods pro 1969kr

Länka gärna bättre så jag kan köpa dom.

Huawei Freebuds Pro

Kör dessa med min Iphone 12 Pro - Mycket bättre än Apples Airpods pro och för runt 500-800kr billigare.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av tvelander:

Helheten är värd det.
Dom är helt par on par med andra truewirelss i samma prisklass annars vet du några bättre true-wireless köper jag dom dirr.

Måste inte skaffa men jag vill ha funktionerna dom är guld värda.

Varenda person jag rekommenderat testa dom är helt sålda och tycker dom är galet nice och då sa jag även 3-4 andra produkter i samma prisklass men sluta med Apple för dom har en sån telefon.

Är det värt o skaffa Pro lurarna till en android? Inte hittat några true wireless med ANC som verkar lika bra som deras.
Har en ipad så kan göra lite inställningar ibland om det behövs. Känns som du gjort samma research som mig och inte hittat något bättre.

Permalänk
Medlem

Dessa trådar är för roliga Apple nyheter drar verkligen till sig alla haters. Allt apple gör suger, airpods är helt värdelösa bla bla hurr durr!

Airpods är en grym produkt that's it!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Bara jag som reagerade på Teslas massiva inkomst?

Kanske deras toppnoterade aktiepris på 900 USD inte är helt övervärderat ändå

31B dollars i intäkter är inte mycket för en biltillverkare.

Så skulle man bara titta på intäkter så är aktiens värde rakt av skrattretande men den är ju högt värderad av andra anledningar. Personligen tror jag den är orimligt högt värderad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Risigt av apple. Inte ens topp 10 av högst omsättning i världen, bara nr11.

Så länge de ligger #1 i världen i fråga om vinst så struntar de nog i det.

Permalänk
Medlem

Bara att bocka för Apple som tjänar så stora pengar på något som är skrattretande fult. De ser ut som man klippt av kablarna på ett billigt headset. De har säkert bra brusreducering men påtagligt sämre ljud än t ex Sonys varianter så jag skulle nog inte röra dem om man inte är Apple-frälst.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon300311:

Jag köpet AirPods för att jag har Apple Watch, iPhone och en MacBook Pro. AirPodsen flyttas flawless mellan dessa enheter lyssnar jag på musik på MacBook Pro:n och det ringer i min iPhone då flyttas hörlurarna automatiskt om jag svarar osv.

Ah då kan jag se en användning för det. I alla fall om man är fullt "insnöad" hela Apple-ekosystemet.

Nu ser jag ingen poäng med att vara i det ekosystemet till att börja med, men det är en annan diskussion (eller inte, brukar sällan bli annat än två skrikande läger hehe)!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av TheMadPanda:

Är det värt o skaffa Pro lurarna till en android? Inte hittat några true wireless med ANC som verkar lika bra som deras.
Har en ipad så kan göra lite inställningar ibland om det behövs. Känns som du gjort samma research som mig och inte hittat något bättre.

Har du kikat och klämt på Sennheiser Momentum V2, Sony WF-1000XM3 eller Klipsch T5 II?

Nu har visserligen inte Klipsch T5 II ANC, men som jag förstått det har dom en riktigt trevlig "snug fit" som är väldigt bra passiv ljudisolering.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag tror inte han sa jacket gick sönder, det var pluggen Det har jag själv erfarenhet av eftersom kabeln fastnar överallt när man går runt. Dörrhandtag, handtag i bussar, armstötta till stolen, osv. I tid och otid rivs de brutalt ur öronen. Det gör ont, det är irriterande som fan, och hörlurarna skadas lite varje gång.

Trådlösa lurar är utan tvekan det absolut bästa som hänt oss som konsumerar mycket ljud via mobilen.

Aldrig lyckats med det du skriver heller. under alla år, vare sej på dator eller mobil

Skrivet av dakke:

Du cycklar då inte när du lyssnar va? Jag cyklade till jobbet varje dag i några år och tror jag hade sönder minst 3 telefoners 3.5mm jack under processen

Nope

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Viking
Skrivet av roo:

Huawei Freebuds Pro

Kör dessa med min Iphone 12 Pro - Mycket bättre än Apples Airpods pro och för runt 500-800kr billigare.

Snarare 200-400 kr billigare beroende på butik. AirPods Pro hos Inet kostar 2200kr och huaweis 2000kr.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Om trådlösa hörlurar är onödiga är väl alla produkter som gör livet lite enklare isåfall onödiga?

Ja, det är sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Snarare 200-400 kr billigare beroende på butik. AirPods Pro hos Inet kostar 2200kr och huaweis 2000kr.

Köpte mina för 1500kr - kolla pristrenden på prisjakt så ser du hur frekvent de dimper i pris.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon300311:

Jag köpet AirPods för att jag har Apple Watch, iPhone och en MacBook Pro. AirPodsen flyttas flawless mellan dessa enheter lyssnar jag på musik på MacBook Pro:n och det ringer i min iPhone då flyttas hörlurarna automatiskt om jag svarar osv.

Funkar iof med valfria lurar som stöder dubbla anslutningar.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

så det viktigaste är inte att sälja grafikkort för 10k då, utan kanske hitta ett segment där folk kan köpa

Permalänk
Medlem

Nästan alla som använder dessa lyssnar främst på Spotify, Youtube och ljudböcker i alla fall.

Permalänk
Medlem

Ja, intäkterna blir väl lägre när man släpper 8 enheter för hela världen att dela på som AMD och Nvidia gjorde under 2020.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av roo:

Huawei Freebuds Pro

Kör dessa med min Iphone 12 Pro - Mycket bättre än Apples Airpods pro och för runt 500-800kr billigare.

Testat och tycker inte dom är bättre
Absolut ett val men tycker inte det med Apple kör mycket Siri och klockan och padda och telefon och kopplade till tvn

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Aphex:

Funkar iof med valfria lurar som stöder dubbla anslutningar.

Inte närheten likabra jag har xm4 det är galen skillnad på smidighet

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Minns när jag hade Airpods gen 1... fick dem tidigt (december 2016) och jag såg ingen annan som hade sådana. Bara jag som hade dem och jag kände mig knäpp och dum som gick runt med dessa vita pinnar i öronen. Sen någon månad senare såg jag en random gubbe med dem och blev chockad. Ytterligare någon månad senare såg jag några på bussen med dem, och sen allt där eftersom började jag se fler o fler samtidigt som de började dominera Prisjakts och butikers topplistor och ja... nu är vi här.

Har Airpods Pro nu och dem är toppen dem också. Blir ett par till när jag känner det är dags.

Trist o se folk här automatiskt hata dem pga Apple men det är standard på denna sida.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P