Tvip 410 box, uppdatering av firmware, problem

Permalänk
Medlem

Tvip 410 box, uppdatering av firmware, problem

God morgon Alla.

För några dagar sen fick jag uppdaterade min box till V. 3.8.5 och efter jag installerade den versionen så blev boxen någon slags android box, jag förlorade alla tv kanaler och kunde inte gör ett skvatt med den längre.

Jag kollade runt på youtube och hittade en film där dom visar vart och hur jag nedgraderar boxen igen (det var enkelt) och nu funkar allt igen.

Men nu får jag en fråga varje dag om jag vill installera v 3.8.5 igen. Ganska jobbigt att behöva svara nej hela tiden. Finns det något sätt man kan stänga av uppdaterings frågorna? Vill ju kunna söka manuellt själv.

Tack ni som läst och kanske vet något mer. Ha en fin dag alla 😉

Permalänk

Googlade lite och enligt beskrivningen är den ju en android/linux kk enhet. Anar att linux kk är någon form av anpassad version av linux för ändamålet.

Kan ju alltid kolla möjligherna att köra nån custom distro.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Googlade lite och enligt beskrivningen är den ju en android/linux kk enhet. Anar att linux kk är någon form av anpassad version av linux för ändamålet.

Kan ju alltid kolla möjligherna att köra nån custom distro.

Waaa sulan, nu snackar du i koder min vän, fattade absolut inget av det du skrev, men jag skall googla också (fattar inte) varför jag inte tänt på det!

Tack 🙏🏻