Nvidia stryper inte mining-prestanda med Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Håller helt med. Vad folk gör med sina grafikkort dem köpt för egna pengar är deras ensak.

Att Nvidia inte låser sina egna kort, och åtminstone är konsekventa, är bara ytterliggare bevis på att LHR inte är lösningen på problemet.

Ska bli intressant att se vad nästa artificiella begränsning blir.

Vi kan bara hoppas att bristen på allt blir mindre påtaglig framöver.

Det är helt bedrövligt att se hur olika grupper beter sig mot varandra. Tänk att på allvar hata någon för att dem inte använder grafikkort på det sätt man själv vill. Vilken tid vi lever i.

Ja det är pinsamt vilken nivå diskussionerna ligger på ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Ja det tillverkas väldigt många kort men det är många som påstår att miners inte påverkar tillgången på korten när dom säkerligen köper 1/3 av korten som skepas.

1/4 - 1/3 låter rimligt, priset på korten har ju följt ethereumpriset ganska bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Dom är en stor del av problemet, grovt räknat så består beräkningskraften på ethereum av ca 6 miljoner RTX 3080 kort om alla kort skulle vara av den modellen.

Finns många andra kort som används plus ASICs.

Borde inte vara så svårt för nvidia att möta efterfrågan

https://www.theverge.com/2021/4/28/22407195/sony-ps5-sales-nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1440p165:

Finns många andra kort som används plus ASICs.

Borde inte vara så svårt för nvidia att möta efterfrågan

https://www.theverge.com/2021/4/28/22407195/sony-ps5-sales-nu...

Ja det används väldigt mycket olika kort så var bara ett exempel på hur många kort den nuvarande hashraten motsvarade.

PS5 har en betydligt mindre krets än GA102 och GA104 och helt annan tillverkningsprocess.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem

Skönt att Kina stryper mining verksamheten.

Permalänk
Medlem

Jag fick tag på kortet på BILD, 3080 FE. Är det värt att minea för mig?

Passar på med ännu en miningfråga. Mineade för länge, länge sen. Typ i miningens begynnelse. Ungefär. Finns det något sätt att hitta på det jag minea igen? Minns inte hur, eller med vad, eller något, egentligen.... Har fått tag på någon... vad det nu heter, gäng, jag mineade med. Men de finns inte. Kan de ha det jag mineade också? Slog mig nu.

Tack!

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Folk är fan inte kloka. Krävdes t. ex att Titanic sjönk innan det blev krav på att livbåtarna ombord ska räcka till samtliga passagerare, så detta med att "låta katastrofen hända först, fixa sedan" är tyvärr standard.

Nu må jag vara cynisk. Men kan ge mig fan på att när det inte är brist längre så kommer en massa nya fabriker att läggas ner och man går tillbaka till tänket att man ska ha "just in time"-kapacitet utan vidare marginaler. Men å andra sidan så är jag ofta inte så positiv till hur företag brukar agera så jag hoppas att jag är överdrivet negativ här och blir positivt överaskad

Jag tror tyvärr du har helt rätt. Aldrig varit med om att varningssignaler "från golvet" eller tidigare lärda läxor ges någon större vikt när det inte pågår någon sorts katastrof. Som standard är det full fart och fila på marginalerna som gäller.

Visa signatur

RIP 780

Permalänk
Medlem

FE kort måste klassas som sällsynta varselser i liknelse med enhörningar i norden. Har inte ens sett en "köp" knapp hittills på nåndera 3000-serie FE kort. Man undrar om det ens har funnits några till salu.

I USA får man iallafall chans att plocka upp ett lokalt, vore trevligt om här i norden typ Elgigantten eller Power fick samma chans. Då skulle man ju iallafall kunna sätta upp tält utanför ytterdörren och med viljekraft kunna få tag på ett (åtminstone tills nån förbannad vakt hälsar på...)

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RPGWiZaRD:

FE kort måste klassas som sällsynta varselser i liknelse med enhörningar i norden. Har inte ens sett en "köp" knapp hittills på nåndera 3000-serie FE kort. Man undrar om det ens har funnits några till salu.

I USA får man iallafall chans att plocka upp ett lokalt, vore trevligt om här i norden typ Elgigantten eller Power fick samma chans. Då skulle man ju iallafall kunna sätta upp tält utanför ytterdörren och med viljekraft kunna få tag på ett (åtminstone tills nån förbannad vakt hälsar på...)

@JonasT har ju ett 3080 FE. Men det är en enhörning 🦄 som många drömmer om.