PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Är det någon som har koll på när webbhallen slutade ta nya ordrar?

Grabbarna sålde jultidningar och valde ps5 som premie, vi fick efter många om och men bli inpetade i webbhallens kö, lite nyfiken på hur många det kan tänkas ligga kvar där.

Permalänk
Skrivet av Lantz:

Är det någon som har koll på när webbhallen slutade ta nya ordrar?

Grabbarna sålde jultidningar och valde ps5 som premie, vi fick efter många om och men bli inpetade i webbhallens kö, lite nyfiken på hur många det kan tänkas ligga kvar där.

Inte på dagen men jag har bevakat ps5 sen februari typ och allt har varit låst för bokning sen dess

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

Inte på dagen men jag har bevakat ps5 sen februari typ och allt har varit låst för bokning sen dess

Ok, tack! Det är väl bara att vänta, man börjar tröttna på det lite

Permalänk
Skrivet av Lantz:

Ok, tack! Det är väl bara att vänta, man börjar tröttna på det lite

Då syftar jag på alla sidor jag har koll på inte just webbhallen. Vilket förvånar mig.

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

NetOnNet hade precis Playstation 5 Digital Edition till salu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

NetOnNet hade precis Playstation 5 Digital Edition till salu.

Tyvärr inte längre

Permalänk
Skrivet av bugulu:

NetOnNet hade precis Playstation 5 Digital Edition till salu.

Någon aning om hur fort de tog slut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

NetOnNet hade precis Playstation 5 Digital Edition till salu.

Märkte också det, hann precis med, sekunden efter jag var klar stod det ej i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swifter87:

Någon aning om hur fort de tog slut?

2 minuter max.

Permalänk
Medlem

Attans att man var nån minut för seg.

Permalänk
Medlem

Det tog slut på runt 1-2 minuter.

Permalänk
Medlem

Och där dök den upp igen men tog slut på bara ett par sekunder.

Permalänk
Medlem

Netnonnet igen

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Verkar dyka upp ibland, tror jag lyckades hugga en för några minuter sen på netonnet

Permalänk

Var det bokning eller i lager? på Netonnet?

Permalänk
Medlem

Nu har mediamarkt konsoler för medlemmar live på siten.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Skrivet av charmless:

Nu har mediamarkt konsoler för medlemmar live på siten.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

Får de inte alls att funka så känns shady

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk

Jag fick det att fungera, men värt att notera att de tar 6 800 kr för PS5:an, d.v.s. 800 kr över normalpris.

EDIT: Ah, det var med extra handkontroll.

Permalänk
Medlem

Får de inte o funka heller. Fastnar vid leverans sätt

Permalänk
Medlem

Fungerade fint här. Kan inte minnas att jag valde någon speciell leverans, annat än att jag inte valde att hämta i varuhus. Kvitto på mailen och på webben.

"Finns i lager
Leverans påbörjad"

La ordern cirka 13:45 och betalade med kreditkort.

Permalänk
Medlem

Gick det och betala med faktura eller bara direktbetalning?

Permalänk

Jag försöker på mediamarkts men kmr bara i en evig registrera mig för medlemskaps loop.

Får upp detta när jag ska regga.

MOBILE.HTML.CARD_REGISTRATION.REGISTER???

Som tack för att du vill veta mer om Saturnkortet ger vi dig 100 extra bits

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk

Verkar ha fungerat för mig på MediaMarkts hemsida. Hann regga mig på sidan och sedan beställa, fick orderbekräftelse. Sidan var dock grymt seg så fick sitta och vänta i säkert 3-4 minuter på att det skulle läggas i varukorgen.

Permalänk
Medlem

Beställde precis! Tack för tipset!! Har väntat i evigheter

Permalänk
Skrivet av FrystEkorre:

Verkar ha fungerat för mig på MediaMarkts hemsida. Hann regga mig på sidan och sedan beställa, fick orderbekräftelse. Sidan var dock grymt seg så fick sitta och vänta i säkert 3-4 minuter på att det skulle läggas i varukorgen.

Så du har fått de funka?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk

Tack för tipset

Stort tack för tipset.

Fick precis en bekräftelse på min bokning men har förstått att man får nyktert behålla glädjen inom sig till dess att man faktiskt har paketet i handen.

Men ändå stort tack detta är åtminstone det närmaste jag kommit hittills 😀

Permalänk
Medlem

Synd det var den med skivläsare.. Känns, dumt å spendera 1k extra på något man inte använder

Permalänk
Skrivet av martincool:

Så du har fått de funka?

Får se om man får bekräftelse på att den faktiskt levereras sen. Men orderbekräftelse fick jag iaf. Pengarna tog dem!

Har försökt få tag i en PS5 i flera månader så jag tror inte på något innan jag har den innanför dörren.

Permalänk
Medlem

Det känns som jag har varit med i det här forumet en evighet, men nu har jag äntligen fått ett PS5. Thanks a lot!

Permalänk
Inaktiv

Tack för tipset. Beställde en nu, det gick bra. Valde Klarna faktura betala om 14 dagar.