Den stora tråden om Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Fick hem skärmen. Kartongen var skadad. Öppnade i hopp om att den skulle klarat sig. Men ikke... Suck 🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️

http://www.bilddump.se/bilder/20210317201556-185.65.135.160.j...
såg redan i trapphuset att det lär bli trubbel filmade och fotade allt, får se om jag åker på det ändå. Ingen erfarenhet av Komplett men har svårt att tänka mig att jag skall behöva mer bevis än det som finns. Har även från Budbee deras "leveransbild", även där ser man tydligt samma hörn på bilden som har en skada.
Bara invänta och se!

P.S läskigt att bilddump använder IP för att generera namn... visst, man sitter på VPN men skumt.

Näää vad tråkigt! Hatar när sånt händer... Hoppas komplett är enkla att ha och göra med. Sjukt jobbigt när det skall hållas på.... Själv har jag haft den sjukaste mailkonversationen i mitt liv idag med en anställd på inet....

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk

Nu har Mistore tröttnat på att svara på mail om denna skärm.

"Tillfälligt slut. Åter i lager 3/5".

Undra om det kommer en ny modell av denna istället...

Permalänk
Medlem

Pratade med webhallen idag och de sa preliminärt 1/4.. Kan det vara ett skämt?

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av livsnjutaren:

Pratade med webhallen idag och de sa preliminärt 1/4.. Kan det vara ett skämt?

Webhallen har andra grosister kanske som har den på lager?

Permalänk
Inaktiv

Jag är grymt sugen på denna skärm som arbetsskärm hur är betraktningsvinekln på den som att det är VA panel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Jag är grymt sugen på denna skärm som arbetsskärm hur är betraktningsvinekln på den som att det är VA panel?

Den är svinbra! sitter och jobbar med den nu och den är klockren!

Visa signatur

PC specs: MSI Gameing Edge Wifi | AMD Ryzen 5 5600X | Powercolor 6800xt Red Devil | Corsair 850W RM series | 2xCorsair Vengeance™ DDR4 RGB 3600MHz 16GB | Toshiba SSD 2,5" 112GB | Samsung Evo 750 500gb SSD | Samsung Evo 970 500gb SSD M2 | Corsair H100i RGB platinum CPU Kylare |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Potat:

Den verkar inte gå att beställa någonstans dock :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Den verkar inte gå att beställa någonstans dock :/

Aa den är ju väldigt populär. Vet att den finns/fanns på marknaden här på sweclockers. Om du kan tänka dig o köpa beggat

Visa signatur

PC specs: MSI Gameing Edge Wifi | AMD Ryzen 5 5600X | Powercolor 6800xt Red Devil | Corsair 850W RM series | 2xCorsair Vengeance™ DDR4 RGB 3600MHz 16GB | Toshiba SSD 2,5" 112GB | Samsung Evo 750 500gb SSD | Samsung Evo 970 500gb SSD M2 | Corsair H100i RGB platinum CPU Kylare |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potat:

Tycker också den fungerar mycket bra för jobb. Har använt den någon månad nu och har inte märkt av någon clouding, vilket är imponerande kanske. Text ser bra ut.

En nackdel som jag har med jobbdatorn är att det bara blir 50 hz över HDMI-porten, men det fungerar ju för kontorsarbete. Vet inte om det är kabeln det beror på? Får prova min xbox-kabel antar jag.

Permalänk
Medlem

Fick just meddelande från Mi store att den ska vara i lager. Däremot så står det "tillfälligt slut" på deras sida fortfarande.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Ni som har denna för kontorsbruk, hur fungerar den för att ersätta två separata skärmar? Går det ex. att dela ena skärmhalvan i Teams möten och liknande? Vad jag förstått har den inbyggd software för att köra i dual monitor set-up, fungerar det bra? Går det att använda båda HDMI ingångarna för att på så sätt tolkas av Windows som två separata skärmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorreone:

Ni som har denna för kontorsbruk, hur fungerar den för att ersätta två separata skärmar? Går det ex. att dela ena skärmhalvan i Teams möten och liknande? Vad jag förstått har den inbyggd software för att köra i dual monitor set-up, fungerar det bra? Går det att använda båda HDMI ingångarna för att på så sätt tolkas av Windows som två separata skärmar?

Den funkar toppen o ersätta två skärmar. Brukade ha två skärmar på jobbet men kör bara på denna nu. Du drar ena teams fönstret till en sida o så väljer du va vill ha på andra sidan. Funkar grymt. Det änna är när man ska dela skärm. Då kan du behöva köra mer inzoomat för upplösningen blir för litet för annat folk.

Den funktionen är väll om man har två datorer man vill koppla skärmen mot. Då ska det fungera men jag har inte testat faktiskt. Kan göra det ikväll

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potat:

Den funkar toppen o ersätta två skärmar. Brukade ha två skärmar på jobbet men kör bara på denna nu. Du drar ena teams fönstret till en sida o så väljer du va vill ha på andra sidan. Funkar grymt. Det änna är när man ska dela skärm. Då kan du behöva köra mer inzoomat för upplösningen blir för litet för annat folk.

Den funktionen är väll om man har två datorer man vill koppla skärmen mot. Då ska det fungera men jag har inte testat faktiskt. Kan göra det ikväll

Att dela skärmen för att visa 2 samtidiga ingångar funkar ju, men det blir inte vackert tyvärr. Den squishar ju originalupplösningen, tror inte den skickar någon annan EDID så det blir inte super. Lustigt nog kan man visa 2X samma ingång om man vill.

Kanske går att lösa med custom resolutions men har inte testat.

Permalänk
Medlem

fancyzones Skall vara bra tydligen på Ultrawide

https://github.com/microsoft/PowerToys/tree/master/src/module...

komplett har skickat ut en ersättningsskärm för min Svive 601 jag fick levererad trasig. Får väl den om nån dag.
Intressant och se vad man ska göra med det gamla åbäket bara..

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandos:

Att dela skärmen för att visa 2 samtidiga ingångar funkar ju, men det blir inte vackert tyvärr. Den squishar ju originalupplösningen, tror inte den skickar någon annan EDID så det blir inte super. Lustigt nog kan man visa 2X samma ingång om man vill.

Kanske går att lösa med custom resolutions men har inte testat.

Nej den ändrar inte bildsignalen. Alltså måste du halvera den i källan. 1720x1440 på båda källor, då borde det se bra ut (har dock inte testat själv). Kör 2 datorer in i min, men använder dem inte samtidigt. Dagtid är det jobbdatorn, och kvällstid min egna burk. båda i 3440x1440 144hz. Kör Fancyzones som i inlägget ovan för att enkelt dra fönster till olika delar av skärmen. Funkar riktigt bra. På jobbet har jag 3 st 24" 1080P som inte använts sedan mars 2020 då jag jobbat hemma under pandemin, men detta är faktiskt en riktigt bra ersättare (använde egentligen inte den 3:e skärmen på jobbet till något vettigt ).

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorreone:

Skrivet av Potat:

Windows-knapp + piltangenter i Win10 är ett annat sätt att göra samma sak, om man vill slippa dra runt med musen. När jag jobbar har jag istortsett aldrig uppe fönster i helskärm, utan har det som två 1720x1440-skärmar bredvid varandra

Visa signatur

Ryzen 5 5700X3D, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Skrivet av jorreone:

Sen finns det program för dela upp, jag har betalat för aquasnap och tidytabs. Men powertoys är gratis och kan göra samma saker typ. Jag har min skärm delat på 3 oftast när jag jobbar, och sen tidytabs för slå ihop vissa. Finns ju inbyggt i Windows redan att dela skärmen i 2 genom att dra skärmen till sidan.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av jorreone:

Microsofts PowerToys, specifikt funktionen FancyZones är grym för ändamålet. Använder det på min 3440x1440-skärm, både till jobb och privatbruk. Och helt gratis.
Går att dela upp skärmen helt custom, med eller utan glapp mellan fönsterplatserna. Enkelt att få fönster att spänna över flera zoner dessutom, så man kan göra nära nog precis vad som helst med det.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Får tacka för tipset om Microsoft PowerToys. För övrigt är jag väldigt nöjd med min skärm. Ett av de bättre köpen på senare tid.

Permalänk

Är själv sugen på att slå till, men jag läste att folk har stora problem med flickering i en del spel när freesync/gsync är påslagen. Vet inte riktigt om ni som har köpt skärmen upplever samma sak?

Visa signatur

🎮 → Ryzen 7 5800X3D • 6800XT RC • X570 Aorus Elite • Corsair Veng RGB PRO 4x8GB @3200mhz CL16
🖥️ → Samsung LC34G55 34" Curved Odyssey G5 165hz
⌨️ → Corsair Gaming K65 RGB Mini Cherry MX Red • Logitech G810 Orion Spectrum RGB
🖱️ → Corsair Gaming M65 PRO RGB • Logitech MX Master 3
🎧 → Corsair Virtuoso RGB Wireless SE 7.1 • Steelseries Arctis 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExtremeX1:

Är själv sugen på att slå till, men jag läste att folk har stora problem med flickering i en del spel när freesync/gsync är påslagen. Vet inte riktigt om ni som har köpt skärmen upplever samma sak?

Har inte upplevt något sådant, inte i något spel. Efter att ha haft skärmen i fem månader och spelat en hel del olika spel så har jag absolut inget att klaga på. Från MSFS2020 i 45+ FPS till t.ex. F1 2020 där jag låst FPS till 144 som annars skulle ligga en bra bit över. Detta jag gör i alla spel som har högre FPS än 144, helt utan flickering. Finns liksom ingen anledning att ha en FSP över det då skärmen ändå inte kan visa den.

Freesync påslagen med ett 6800 XT.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Skrivet av Alphahanne:

Har inte upplevt något sådant, inte i något spel. Efter att ha haft skärmen i fem månader och spelat en hel del olika spel så har jag absolut inget att klaga på. Från MSFS2020 i 45+ FPS till t.ex. F1 2020 där jag låst FPS till 144 som annars skulle ligga en bra bit över. Detta jag gör i alla spel som har högre FPS än 144, helt utan flickering. Finns liksom ingen anledning att ha en FSP över det då skärmen ändå inte kan visa den.

Freesync påslagen med ett 6800 XT.

Ah, ok. Tackar för svaret. Har iallafall beställt en sådan skärm nu, och förhoppningsvis så lär den inte klydda. Sitter dock med ett 3070 i burken.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 7 5800X3D • 6800XT RC • X570 Aorus Elite • Corsair Veng RGB PRO 4x8GB @3200mhz CL16
🖥️ → Samsung LC34G55 34" Curved Odyssey G5 165hz
⌨️ → Corsair Gaming K65 RGB Mini Cherry MX Red • Logitech G810 Orion Spectrum RGB
🖱️ → Corsair Gaming M65 PRO RGB • Logitech MX Master 3
🎧 → Corsair Virtuoso RGB Wireless SE 7.1 • Steelseries Arctis 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har märkt av flickering.
Men detta är i menyer där FPS ligger runt 40-60, medans i spel 100
Sen om man inte vill köpa pga detta, bara skita i det, men i övrigt inte märkt ett enda problem med skärmen

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Jag har märkt av flickering.
Men detta är i menyer där FPS ligger runt 40-60, medans i spel 100
Sen om man inte vill köpa pga detta, bara skita i det, men i övrigt inte märkt ett enda problem med skärmen

Har en svive som använder samma panel.. Verkar som skärmen ställer om sig till 60hz även om det står 144 i osd.
Min "fix" är att jag tabbar ut i Windows, byter till 120hz, byter tillbaka till 144 så slipper jag det. Irriterande? Så in i.... Fungerar inte alltid i alla spel. Apex som tur är så fungerar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Har en svive som använder samma panel.. Verkar som skärmen ställer om sig till 60hz även om det står 144 i osd.
Min "fix" är att jag tabbar ut i Windows, byter till 120hz, byter tillbaka till 144 så slipper jag det. Irriterande? Så in i.... Fungerar inte alltid i alla spel. Apex som tur är så fungerar det.

Exakt så får jag göra ibland oxå

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk

Skulle ni fortfarande välja denna skärm nu när den ligger på 5100-5200kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av e_kjellgren:

Skulle ni fortfarande välja denna skärm nu när den ligger på 5100-5200kr?

Beror på vad det finns för alternativ. Personligen var jag ute efter en 21:9-skärm 1440p så finns inget likvärdigt i samma prisklass eller lägre så hade valet blivit detsamma.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Snabb fråga. Vad är kraven på datorn för att driva denna skärm? Har en gammal burk med 1060 gtx och en i7 från typ 2010. Kommer det ens funka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grindarn:

Snabb fråga. Vad är kraven på datorn för att driva denna skärm? Har en gammal burk med 1060 gtx och en i7 från typ 2010. Kommer det ens funka?

Grafikkortet stödjer upplösningen.
Om din fråga är riktad åt prestanda i spel, aktivera DSR (eller vad det heter) o testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av grindarn:

Upplösningen klarar det men om det klarar driva 3440x1440 i 144Hz törs jag inte säga. Sedan är ju frågan om det de facto orkar driva så många spel i den upplösningen rent prestandamässigt, beror väl till viss del också om det är 3- eller 6GB-versionen.

Visa signatur