Kan inte installera något från Microsoft Store?

Permalänk
Medlem

Kan inte installera något från Microsoft Store?

Skulle behöva dra ner "HP Smart" från Microsoft Store för att få igång min skrivare. Tyvärr så fungerar det inte riktigt. Jag har internet och det fungerar bra rent allmänt. Om jag öppnar Microsoft Store kan jag se "appar" och bläddra i butiken. Men trycker jag Get på någonting så öppnas ett fönster där jag (antar jag) ska loggas in med mitt MS konto. men då står det bara "You'll need the internet for this". Så jag verkar inte kunna ansluta med mitt konto alls. Vad kan jag göra här? Något verkar ju blockera det.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Använder du VPN? Jag får liknande problem när jag har min VPN påslagen (Wireguard).

Permalänk
Medlem

Märkligt. Jag prövade att stänga av VPN men då gick min killswitch in och slog av internet. Trots att jag slog av killswitchen så funkade internet men inte microsoft konto inloggningen. Startade om datorn och då gick det. Killswitchen i vpn klienten var nog lite buggig.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hade något liknande här om dagen. Kryssade bara login rutan som kom upp och så började den i bakgrunden fast den typ sa att jag måste logga in. Ah, de är lite desperata att få en att logga in i windows med sitt m$ konto.

Visa signatur

Main: MacBook Pro 16" [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM]
Spel: Steam Deck LCD, PS5