4K skärmar / Dockningsstation Targus / Magic Mouse 2

Permalänk
Medlem

4K skärmar / Dockningsstation Targus / Magic Mouse 2

Hej, har lite tillbehör till en Macbook Pro M1 över sedan jag sålt den. Använde dessa grejer för att göra en desktop setup av Macbooken.

2st 4K skärmar från Lenovo, L28u-30. Mycket bra skärmar, även dessa väldigt nya, köptes 13e januari 2021. Kvitto finns.
Pris: 5500kr.

Till skärmarna har jag använt en monitorarm som har fungerat utmärkt för ändamålet, och även har inbyggt USB förlängning.
Pris: 450kr.

Dockningsstation från Targus "Universal DV4K Docking Station", med DisplayLink och 2st videouttag (2st HDMI, 2st DP endast 2st totalt i taget) (ger 2st video output från Macbooks med M1) Har fungerat utmärkt till de två ovan nämnda 4K-skärmarna och blir även väldigt snyggt om man gömmer undan dockningsstationen lite, så kan man ha allt kopplat till den och bara koppla 1st USB-C för att köra igång i desktop-mode.
Pris: 2200kr.

Har en sleeved USB-C till HDMI sladd på 1m som jag har använt för att koppla datorn till TV:ar.
Nypris USB-C till HDMI kabel 1m: 150kr.
Pris: 100kr.

Magic Mouse 2. Sliten på glaset, därav priset, men fungerar utmärkt.
Nypris Magic Mouse 2 Silver: 895kr.
Pris: 250kr.

Finns att hämta i Linköping. Kan skickas mot fraktkostnad.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Är monitorarmen gasfjäder eller behöver den skruvas för att ändras? Vet du möjligen maxvikten per arm (eller vad det är för modell så kan jag kolla det)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleongl:

Är monitorarmen gasfjäder eller behöver den skruvas för att ändras? Vet du möjligen maxvikten per arm (eller vad det är för modell så kan jag kolla det)?

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datorskarmar/ska...

Denna är det.

Permalänk
Medlem

Väntar för övrigt för att se ifall någon är sugen på att köpa åtminstone skärmarna + stativet.

Permalänk
Medlem

Förståeligt. Jag passerar linkan nån gång på onsdag eftermiddag kväll på väg söderut så har har ingen köpt paketet innan dess tar jag stativet.
Ska försöka ta mig förbi en NoN under tiden och dubbelkolla att jag kan justera det så det passar mitt lilla skrivbord.

Edit: citerade fel inlägg. Menade att jg förstår att du prioriterar paketförsäljning.

Permalänk
Medlem

Jag kan vara intresserad av en skärm om den vanliga foten finns kvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Jag kan vara intresserad av en skärm om den vanliga foten finns kvar

Foten finns kvar, helt oanvänd!
Som ovan nämnt dock, väntar lite för att se ifall någon kan tänka sig att köpa allt samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleongl:

Förståeligt. Jag passerar linkan nån gång på onsdag eftermiddag kväll på väg söderut så har har ingen köpt paketet innan dess tar jag stativet.
Ska försöka ta mig förbi en NoN under tiden och dubbelkolla att jag kan justera det så det passar mitt lilla skrivbord.

Edit: citerade fel inlägg. Menade att jg förstår att du prioriterar paketförsäljning.

Har en vän som behöver stativet tyvärr så det är numera tingat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Jag kan vara intresserad av en skärm om den vanliga foten finns kvar

2850kr för en skärm så kan vi köra på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laktos:

2850kr för en skärm så kan vi köra på det.

Nja. Inte för det priset. Är ju nästan nypris

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Nja. Inte för det priset. Är ju nästan nypris

Är beställningsvara från webhallen, finns inte i lager där, men förstår vad du menar. Du kan få en för 2750kr, som är halva av det utsatta. De är i princip helt nya, har fortfarande garanti, köptes för 7k tillsammans. Nästan nypris tycker jag låter vettigt för nästan nya skärmar, fortfarande ett schysst avdrag på 16,4% från webhallens pris utan någon egentlig nackdel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laktos:

Är beställningsvara från webhallen, finns inte i lager där, men förstår vad du menar. Du kan få en för 2750kr, som är halva av det utsatta. De är i princip helt nya, har fortfarande garanti, köptes för 7k tillsammans. Nästan nypris tycker jag låter vettigt för nästan nya skärmar, fortfarande ett schysst avdrag på 16,4% från webhallens pris utan någon egentlig nackdel.

Nej för dyrt. 5 månader gammal är inte samma som nästan ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Nej för dyrt. 5 månader gammal är inte samma som nästan ny.

Okej!