Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

åtgärden har avbrutits på grund av begränsningar i datorn. Kontakta systemadministratören

Permalänk

åtgärden har avbrutits på grund av begränsningar i datorn. Kontakta systemadministratören

Hej!

Är det någon som vet varför jag får upp detta meddelande när jag ska öppna enhetshanteraren på min dator?

jag är administratör på datorn och inga fler användare finns.

"åtgärden har avbrutits på grund av begränsningar i datorn. Kontakta systemadministratören"

Tacksam för svar och hur man löser det.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Vad händer om du startar en kommandoprompt som administratör (högerklicka på startknappen)

Och i den rutan kör "devmgmt.msc"? Får du samma felmeddelande?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Vad händer om du startar en kommandoprompt som administratör (högerklicka på startknappen)

Och i den rutar kör "devmgmt.msc"? Får du samma felmeddelande?

Jag måste gå in i windows powershell admin och sedan skriva devmgmt där... skit irriterande..

Vad beror detta på?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av MrtechAnt:

Jag måste gå in i windows powershell admin och sedan skriva devmgmt där... skit irriterande..

Vad beror detta på?

Det beror på att enhetshanterare troligen startas med ett UID som inte har rättigheter. Startar du istället med admin eller med en förhöjd powershell-terminal så har du andra rättigheter.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Det beror på att enhetshanterare troligen startas med ett UID som inte har rättigheter. Startar du istället med admin eller med en förhöjd powershell-terminal så har du andra rättigheter.

Ok, finns det något sett att få dessa rättigheter utan att behöva gå in via powershell? det har ju fungerat innan..

Permalänk
Medlem

Bump. Upptäckte detta idag. Störande

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrtechAnt:

Hej!

Är det någon som vet varför jag får upp detta meddelande när jag ska öppna enhetshanteraren på min dator?

jag är administratör på datorn och inga fler användare finns.

"åtgärden har avbrutits på grund av begränsningar i datorn. Kontakta systemadministratören"

Tacksam för svar och hur man löser det.

Skrivet av BigO161107:

Bump. Upptäckte detta idag. Störande

Har ni kollat ordentligt så ni inte har malware på datorn? Jag hade nämligen exakt det här problemet tills jag gjorde en avancerad sökning med ett bra antivirusprogram.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Har ni kollat ordentligt så ni inte har malware på datorn? Jag hade nämligen exakt det här problemet tills jag gjorde en avancerad sökning med ett bra antivirusprogram.

Skulle inte förvåna mig om jag har det, har haft annat stök med den också. Ska nog bara blåsa om den och se om det blir bättre

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk

Jag blåste datorn och det fungerande klockrent efter det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrtechAnt:

Jag blåste datorn och det fungerande klockrent efter det!

Gjorde samma, funkar som den ska nu👌

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"