Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av kristallkrona:

Tjena!

Idag onsdag 26:e maj 2021 släppte Noblechairs förköp av The Elder Scrolls Online stolen. Jag ser att ni på Komplett är en av återförsäljarna till Noblechairs. Kommer ni att ta in denna stolen till eran butik?

Tack på förhand!

https://i.imgur.com/sfdm6qW.png
https://i.imgur.com/U4sibyY.png

Bra fråga. Jag har vidarebefordrat den till vår inköpare. Återkommer med svar så snart jag hört något

edit: Jepp, den är på väg in i sortimentet. Är bara lite detaljer kvar så den dyker kanske upp redan i veckan.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se

Info om lanseringen av RTX 3080 Ti

Då är tiden som det redan tisslats och tasslats om här på Sweclockers inne. Idag annonseras Nvidias nya RTX 3080- och 3070 Ti-kort och i korthet innebär det att 3080 Ti har säljstart nu redan den 3:e juni och 3070 Ti den 10:e.
Sådana detaljer har nog många redan koll på men den här gången tänkte vi göra saker lite annorlunda än vanligt. Många har kommit med feedback om att de önskar ett mer rättvist sätt att kunna ställa sig i kö för nya grafikkort för, istället för att ständigt behöva hålla koll på diverse forumtrådar och investera i gedigna F5-tangenter

Vi kommer därför, med 3080 Ti-lanseringen, att erbjuda ett formulär som du redan nu fram t.o.m. imorgon kl. 22:00 kan fylla i. Genom att göra detta hamnar du i en lista där vi helt enkelt lottar ut en allokeringsplats och till de som lottas ut skickas ett erbjudande om att få köpa ett grafikkort som finns i lager.

Vi rekommenderar alla intresserade att läsa igenom vår infosida för att ta del av reglerna och vårt tillvägagångssätt men sammanfattningsvis kan man beskriva det så här.

Du fyller i formuläret med dina uppgifter samt vilket kort du är intresserad av. Här kan du också välja ett slumpmässigt kort om du inte tycker att det är särskilt viktigt med vilken modell du köper.
Därefter sammanställer vi listan och tar bort eventuella dubbelanmälningar (det är endast den äldsta anmälan som kommer att räknas)
Fr.o.m. förmiddagen den 3:e juni kommer vi höra av oss till samtliga anmälda med besked om huruvida de vunnit eller ej där de förstnämnda också följs upp med ytterligare ett mejl med erbjudandet / offerten av grafikkortet.
Något vi redan nu vill vara transparanta med är att alla prisuppgifter ännu inte är spikade vilket innebär att vi fram till lanseringsklockslaget kan komma att uppdatera priset på ett grafikkort. Offerten som skickas utgår alltså från det vid tillfället aktuella priset och inte vad som fanns publicerat när anmälan fylldes i.

Detta är säkerligen något vi kommer dra mycket lärdom av men vår förhoppning är ändå att det hela ska bli och upplevas som ett enklare och schysstare system.

Självfallet är ni varmt välkomna att skriva eventuella funderingar i tråden så besvarar vi dem!

// Noa, Erik och gänget på Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Med referens till: #19064994

Vi har börjat få positiva lagersaldon på vissa 3080-kort 🥳 och dessa använder vi för att lösa köerna på övriga modeller där det går extremt trögt eller står still i leveranserna.

Det vi konsekvent nu gör är att, baserat på modell och tillgång, uppgradera eller erbjuda att byta till ett annat 3080-baserat kort. Tillvägagångssättet skiljer sig lite från modell till modell. Som exempel så gör vi regelrätta uppgraderingar för kort som har god tillgång på ett närbesläktat kort. Ex: ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING där vi skickar ut ett ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING OC istället.
För en del andra modeller så erbjuder vi ett byte till en annan modell från samma tillverkare eller ett liknande kort från en annan tillverkare. Detta baseras helt på tillgång för de olika modellerna.
Erbjuds man ett byte så är alternativen A: acceptera och få leverans direkt eller B: stå kvar med sin beställning och få leverans "senare", när det nu blir. Majoriteten av våra kunder ser helst en leverans av ett kort, framför en specifik kylare eller +- några MHz i clock, men vill man inte byta så finns alltid valet att vänta.

Vi behandlar alla beställningar i köordning och i den mån vi ha kort i lager. Detta görs manuellt och i omgångar när vi fått leverans. Än så länge har vi betat av några hundra beställningar och kommer fortsätta med detta i den takt vi får leveranser, hela vägen till att samtliga köer på RTX 3080 är nere på 0.

Har du inte fått leverans av din ursprungsorder eller ett erbjudande eller info om att vi uppgraderar din beställning, sitt ner i båten och fortsätt vänta så kommer antingen ett kort eller info någon gång framöver.
Eftersom tillgången på kort varierar så kan vi inte svara på när just du får ett erbjudande eller en uppgradering. Men vi gör vad vi kan för att väntan ska bli så kort som mjöligt.

Detta tilltag gäller just nu endast RTX 3080. För övriga modeller i RTX 3000-serien så hänvisar vi till det förväntade leveransdatum du ser på din beställning. Skulle vi börja erbjuda något liknande för en annan modellserie så kommer du att bli kontaktad via mail där det är dags.

//Erik, Noa & gänget på Komplett.se

"Insert gif of someone enthusiastically clapping"

Jag tycker detta är grym kundvård och jag är helt säker på att ni kommer vinna många trogna kunder från de som köpt kort, men också mig som kund som tyvärr denna gången valde att vända mig till en annan kedja. Det kommer jag inte göra nästa gång men tanken på hur grym eran kundvård är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Då är tiden som det redan tisslats och tasslats om här på Sweclockers inne. Idag annonseras Nvidias nya RTX 3080- och 3070 Ti-kort och i korthet innebär det att 3080 Ti har säljstart nu redan den 3:e juni och 3070 Ti den 10:e.
Sådana detaljer har nog många redan koll på men den här gången tänkte vi göra saker lite annorlunda än vanligt. Många har kommit med feedback om att de önskar ett mer rättvist sätt att kunna ställa sig i kö för nya grafikkort för, istället för att ständigt behöva hålla koll på diverse forumtrådar och investera i gedigna F5-tangenter

Vi kommer därför, med 3080 Ti-lanseringen, att erbjuda ett formulär som du redan nu fram t.o.m. imorgon kl. 22:00 kan fylla i. Genom att göra detta hamnar du i en lista där vi helt enkelt lottar ut en allokeringsplats och till de som lottas ut skickas ett erbjudande om att få köpa ett grafikkort som finns i lager.

Vi rekommenderar alla intresserade att läsa igenom vår infosida för att ta del av reglerna och vårt tillvägagångssätt men sammanfattningsvis kan man beskriva det så här.

Du fyller i formuläret med dina uppgifter samt vilket kort du är intresserad av. Här kan du också välja ett slumpmässigt kort om du inte tycker att det är särskilt viktigt med vilken modell du köper.
Därefter sammanställer vi listan och tar bort eventuella dubbelanmälningar (det är endast den äldsta anmälan som kommer att räknas)
Fr.o.m. förmiddagen den 3:e juni kommer vi höra av oss till samtliga anmälda med besked om huruvida de vunnit eller ej där de förstnämnda också följs upp med ytterligare ett mejl med erbjudandet / offerten av grafikkortet.
Något vi redan nu vill vara transparanta med är att alla prisuppgifter ännu inte är spikade vilket innebär att vi fram till lanseringsklockslaget kan komma att uppdatera priset på ett grafikkort. Offerten som skickas utgår alltså från det vid tillfället aktuella priset och inte vad som fanns publicerat när anmälan fylldes i.

Detta är säkerligen något vi kommer dra mycket lärdom av men vår förhoppning är ändå att det hela ska bli och upplevas som ett enklare och schysstare system.

Självfallet är ni varmt välkomna att skriva eventuella funderingar i tråden så besvarar vi dem!

// Noa, Erik och gänget på Komplett.se

Vart kan man hitta detta formulär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Vart kan man hitta detta formulär?

Var lite svårt att hitta.

https://www.komplett.se/kampanj/142074/rtx-lansering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Är det störst chans att vinna om man väljer "alla modeller"?

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Verkligen. Tack.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Rolfenstein:

Verkligen. Tack.

Det ligger nu länkat via banners direkt på Komplett.se och via denna sidan: https://www.komplett.se/kampanj/121253/nvidia-geforce-3080-30...

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Är det störst chans att vinna om man väljer "alla modeller"?

"För dig som inte lägger stor vikt vid vilken modell du får finns chansen att välja “alla modeller”. Chansen att vinna ett kort ur “alla modeller” är propertionerlig till vinstchansen bland övriga modeller. Observera att du då får betala listpris för respektive modell och att slumpen avgör vilken modell du erbjuds."

Permalänk

@komplett

Leker runt lite med custom config för era datorer och tycker ni har ganska lustiga prisändringar vid vissa komponentbyten.

Exempel: Väljer a175 och anpassa; 3070 gigabyte gaming oc som default gpu. När man kollar alternativen så är asus dual oc 3070 1176:- dyrare än gigabyte, Gainward phoenix 4024:- dyrare och värst av allt, MSI RX 6700 XT MECH 2X OC kostar 5119:- mer. Får inte det att gå ihop då praktiskt taget inte ett enda 6700 kostar mer en 3070 any version någonstans.

Ett annat exempel, samma dator; byter moderkort från det ink. B550 TUF pro till X570 AORUS Elite kostar 800:-. Men När man kollar vad ni säljer respektive kort för så kostar X570 AORUS Elite 1968:- , och TUF kostar 1890:-

Och detta ser jag överallt, spelar ingen roll vilken dator man provar med så är det alltid en massa konstiga priser på vissa grejer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Komplett:

Då är tiden som det redan tisslats och tasslats om här på Sweclockers inne. Idag annonseras Nvidias nya RTX 3080- och 3070 Ti-kort och i korthet innebär det att 3080 Ti har säljstart nu redan den 3:e juni och 3070 Ti den 10:e.
Sådana detaljer har nog många redan koll på men den här gången tänkte vi göra saker lite annorlunda än vanligt. Många har kommit med feedback om att de önskar ett mer rättvist sätt att kunna ställa sig i kö för nya grafikkort för, istället för att ständigt behöva hålla koll på diverse forumtrådar och investera i gedigna F5-tangenter

Vi kommer därför, med 3080 Ti-lanseringen, att erbjuda ett formulär som du redan nu fram t.o.m. imorgon kl. 22:00 kan fylla i. Genom att göra detta hamnar du i en lista där vi helt enkelt lottar ut en allokeringsplats och till de som lottas ut skickas ett erbjudande om att få köpa ett grafikkort som finns i lager.

Vi rekommenderar alla intresserade att läsa igenom vår infosida för att ta del av reglerna och vårt tillvägagångssätt men sammanfattningsvis kan man beskriva det så här.

Du fyller i formuläret med dina uppgifter samt vilket kort du är intresserad av. Här kan du också välja ett slumpmässigt kort om du inte tycker att det är särskilt viktigt med vilken modell du köper.
Därefter sammanställer vi listan och tar bort eventuella dubbelanmälningar (det är endast den äldsta anmälan som kommer att räknas)
Fr.o.m. förmiddagen den 3:e juni kommer vi höra av oss till samtliga anmälda med besked om huruvida de vunnit eller ej där de förstnämnda också följs upp med ytterligare ett mejl med erbjudandet / offerten av grafikkortet.
Något vi redan nu vill vara transparanta med är att alla prisuppgifter ännu inte är spikade vilket innebär att vi fram till lanseringsklockslaget kan komma att uppdatera priset på ett grafikkort. Offerten som skickas utgår alltså från det vid tillfället aktuella priset och inte vad som fanns publicerat när anmälan fylldes i.

Detta är säkerligen något vi kommer dra mycket lärdom av men vår förhoppning är ändå att det hela ska bli och upplevas som ett enklare och schysstare system.

Självfallet är ni varmt välkomna att skriva eventuella funderingar i tråden så besvarar vi dem!

// Noa, Erik och gänget på Komplett.se

Vill bara skriva att det låter som en bra lösning, inte aktuellt för mig att uppgradera igen denna generation men hoppas detta används när 4000 serien släpps och om problemen med leveranser finns även då.

Permalänk
Medlem

Någon som handlar tv från Komplett och vet hur de fungerar med returer av så stora varor under öppet-köp perioden, får man stå för returkostnaden själv?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Någon som handlar tv från Komplett och vet hur de fungerar med returer av så stora varor under öppet-köp perioden, får man stå för returkostnaden själv?

Jag returnerade -11, fick då stå för retur, dock var det värt, då annan butik plötsligt körde grov drive på samma modell. 10 år sedan, gissar på att det inte blivit "bättre".

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napster91:

Jag returnerade -11, fick då stå för retur, dock var det värt, då annan butik plötsligt körde grov drive på samma modell. 10 år sedan, gissar på att det inte blivit "bättre".

Du har nog rätt, köper man tv från dem får man hoppas att den är i gott skick helt enkelt för det är ju inte precis som att man kan packa in den i bilen igen om man är missnöjd och åka med till den lokala Komplett-affären.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Napster91:

Jag returnerade -11, fick då stå för retur, dock var det värt, då annan butik plötsligt körde grov drive på samma modell. 10 år sedan, gissar på att det inte blivit "bättre".

Skrivet av Izak80:

Du har nog rätt, köper man tv från dem får man hoppas att den är i gott skick helt enkelt för det är ju inte precis som att man kan packa in den i bilen igen om man är missnöjd och åka med till den lokala Komplett-affären.

Hejsan! Handlar du som privatperson/privatkund hos är det fri returfrakt som gäller. Skulle det visa sig aktuellt med ett återköp skickas en förbetald fraktsedel per mejl i samband med att du anmäler en retur via hemsidan. Om det finns några fler allmänna funderingar kan jag rekommendera att kika närmare på vår Q&A om just ångerköp men i annat fall går det såklart bra att också höra av sig till vår kundservice.

//Noa

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se

Info om lanseringen av RTX 3070 Ti

Då var det dags igen och ännu en grafikkortslansering står för dörren - den här gången RTX 3070 Ti.
Även denna gång tänkte vi fortsätta med vårt tidigare koncept om att lotta ut vilka som får chansen att köpa ett grafikkort på lansering precis som vi tidigare gjort med 3080 Ti. Allt för att försöka göra lanseringen så rättvis som möjligt.

Precis som tidigare finner ni mer ingående information på vår landningssida för lanseringen men utförandet är detsamma som tidigare men med nya datum:

Fr.o.m. nu fram till torsdag kl. 23.59 kommer alla de som är intresserade kunna fylla i formuläret via länken ovan för att vara med i lottdragningen. På fredag (11/6) förmiddag kommer vi att utse vinnarna som kommer få en offert skickad till sig via mejl där de kan välja om de vill köpa kortet. Oavsett om man vunnit eller ej kommer man få ett mejl med besked om hur man ligger till.

Likt förra gången kan priserna på vissa grafikkort komma att justeras till lanseringsdagen och offerten som då skickas till vinnarna utgår från det dagsaktuella priset och alltså inte vad grafikkorten låg uppe för när man fyllde i sin anmälan.

De kort som just nu finns tillgängliga eller där vi har bekräftade leveranser har vi lagt till i listan av valbara kort. Tyvärr är bl.a. TUF-korten från Asus inte en av de modeller som vi mottagit leveranser av.

Hugg tag i oss här på SweClockers om det skulle finnas funderingar men i annat fall rekommenderar vi att läsa igenom all information på vår landningssida för att få en så bra uppfattning som möjligt.

// Noa, Erik och gänget på Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd

"Du är en av de lyckliga vinnarna i vår lottning. Vi kommer under dagen, idag fredag 11 juni efter kl 15:00, att via mail skicka ett erbjudande (en offert) om att köpa det kort du valt. Om du valt ett slumpmässigt kort ur "Alla modeller" så blir det en överraskning.

Observera att erbjudandet löper ut måndag den 14 juni 2021 kl 23:59. Du måste alltå genomföra köpet innan dess om du vill ha ditt kort. Erbjudandet är slutgiltigt och kan inte ändras.

Skulle du inte ha fått ett mail vid 18:00 i kväll så logga in och kolla din kundvagn så hittar du erbjudandet där.

Efter att du genomfört köpet så kan du förvänta dig leverans inom några dagar."

Men kortet finns inte i lager står det när jag ska betala.
Ändå står det ju klart och tydligt
"Efter att du genomfört köpet så kan du förvänta dig leverans inom några dagar."

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av asus574:

"Du är en av de lyckliga vinnarna i vår lottning. Vi kommer under dagen, idag fredag 11 juni efter kl 15:00, att via mail skicka ett erbjudande (en offert) om att köpa det kort du valt. Om du valt ett slumpmässigt kort ur "Alla modeller" så blir det en överraskning.

Observera att erbjudandet löper ut måndag den 14 juni 2021 kl 23:59. Du måste alltå genomföra köpet innan dess om du vill ha ditt kort. Erbjudandet är slutgiltigt och kan inte ändras.

Skulle du inte ha fått ett mail vid 18:00 i kväll så logga in och kolla din kundvagn så hittar du erbjudandet där.

Efter att du genomfört köpet så kan du förvänta dig leverans inom några dagar."

Men kortet finns inte i lager står det när jag ska betala.
Ändå står det ju klart och tydligt
"Efter att du genomfört köpet så kan du förvänta dig leverans inom några dagar."

Planen från början var att endast inkludera lagerförda kort i vår lottdragning. Men sent i processen fick vi bekräftelse om att fler kort var på väg till oss och valde då att inkludera dessa i lottdragningen så att fler får möjlighet att få ett kort inom rimlig tid, även om det skulle innebära ett par dagars extra väntan. Dessvärre hann vi inte få med den ändringen i mailen/infosidan innan vi körde dragningen. De kort som inte var i lager förväntas trilla in till oss nu i början på veckan. Så leverans sker inom kort. Beräknat leveransdatum ser du på din ordersida.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Planen från början var att endast inkludera lagerförda kort i vår lottdragning. Men sent i processen fick vi bekräftelse om att fler kort var på väg till oss och valde då att inkludera dessa i lottdragningen så att fler får möjlighet att få ett kort inom rimlig tid, även om det skulle innebära ett par dagars extra väntan. Dessvärre hann vi inte få med den ändringen i mailen/infosidan innan vi körde dragningen. De kort som inte var i lager förväntas trilla in till oss nu i början på veckan. Så leverans sker inom kort. Beräknat leveransdatum ser du på din ordersida.

//Erik

Vad menas med "inom rimlig tid"?
Jag ser redan att det förväntade datumet har ändrats.
Och även hur många ni kommer att få in har gått ner till 3st, kommer jag vara en av dem som får ett av dom?
Uppskattar ett svar innan midnatt då tiden går ut.
(Skickade även email till enan support i fredags).

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av asus574:

Vad menas med "inom rimlig tid"?
Jag ser redan att det förväntade datumet har ändrats.

Skicka ditt ordernummer som PM så ska vi kolla närmare på det.
//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Skicka ditt ordernummer som PM så ska vi kolla närmare på det.
//Erik

Finns inget ordernummer, jag vill inte betala och vänta i månader, det stod inom några dagar. Kan ni inte garantera detta så avstår jag min "vinnst".

Permalänk
Medlem

@Komplett

Hur gör jag för att besöka Komplett utan att tacka ja till övervakning genom "pixlar"?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av asus574:

Finns inget ordernummer, jag vill inte betala och vänta i månader, det stod inom några dagar. Kan ni inte garantera detta så avstår jag min "vinnst".

Ovan skrev jag "även om det skulle innebära ett par dagars extra väntan" vilket var kopplat till" inom rimlig tid". Nu vet jag inte vilket kort du fick erbjudande om och kan inte se vilket leveransdatum som skulle vara relevant. Men generellt så är alla kort på väg och gissningsvis skulle leverans ha skett i dag eller i morgon. Vi skickade endast ut erbjudanden för de kort vi hade i lager eller hade på väg in till oss nu i dagarna.

Skrivet av johanandersson:

@Komplett

Hur gör jag för att besöka Komplett utan att tacka ja till övervakning genom "pixlar"?

https://i.imgur.com/uzopsR4.png

Du kan säkert "glitcha" det eller komma runt det med något plugin/webbverktyg. Annars nej.
Vi följer riktlinjer och lagstiftning om coockie-godkännande.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Ovan skrev jag "även om det skulle innebära ett par dagars extra väntan" vilket var kopplat till" inom rimlig tid". Nu vet jag inte vilket kort du fick erbjudande om och kan inte se vilket leveransdatum som skulle vara relevant. Men generellt så är alla kort på väg och gissningsvis skulle leverans ha skett i dag eller i morgon. Vi skickade endast ut erbjudanden för de kort vi hade i lager eller hade på väg in till oss nu i dagarna.

Du kan säkert "glitcha" det eller komma runt det med något plugin/webbverktyg. Annars nej.
Vi följer riktlinjer och lagstiftning om coockie-godkännande.

//Erik

Om det är så ni har tolkat GDPR så har ni gjort något stort misstag. Jag kommer anmäla detta till integritetsskyddsmyndigheten och hoppas det resulterar i grova böter.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av johanandersson:

Om det är så ni har tolkat GDPR så har ni gjort något stort misstag. Jag kommer anmäla detta till integritetsskyddsmyndigheten och hoppas det resulterar i grova böter.

Nu vet jag inte om jag förstod din ursprungliga fråga korrekt och vad du ville åstadkomma med ditt inlägg. Du får gärna förtydliga vad du menade.

Om du har synpunkter eller åsikter om hur vi tolkar gällande lagstiftningar kring personuppgifter och databehandling så får du gärna höra av dig till kundservice@komplett.se eller via PM så ska vi vidarebefordra det till rätt person(er) i bolaget.

Du kan läsa mer om vår integritetspolicy här: https://www.komplett.se/kundservice/om-komplett/integritetspo...
Och här kan du läsa mer om våra databehandlare: https://www.komplett.se/kundservice/om-komplett/databehandlar...

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tycker ni borde ändra meddelandet när det gäller 404-sidan.

Har haft sidan på bokmärken och varje gång jag har surfat in den senaste veckan för att kolla så har jag fått upp

Citat:

Vi beklagar!
På grund av tekniska problem är vi inte tillgängliga för tillfället. Vi är tillbaka med trevliga shoppingupplevelser inom kort.

Välkommen tillbaka!

Detta har gjort så att jag har trott att den legat nere (och kollat andra butiker istället). Men märkte nyss att URL:n (https://www.komplett.se/k/k.aspx) inte är aktuell längre. Ni borde ha ett annat meddelande eller en redirect till korrekt sida.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Hur tänker ni andra angående Kompletts betalningsalternativ ”Flex” ?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Skrivet av BadNewsBrod:

Hur tänker ni andra angående Kompletts betalningsalternativ ”Flex” ?

Enligt info så ska det gå att köpa ASUS bildskärmar med FLEX, mem jag hittar ingen ”blå” knapp på exempelvis ASUS ROG Strix XG349C.

https://i.imgur.com/NhZa1QM.png

Konceptet blir ju i princip en hyra av produkten och vill man köpa ut den så får du betala mer än ordinarie pris vilket gör att det blir en ränta trots att Komplett säger annat. Förstår inte syftet.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Hur gör jag för att besöka Komplett utan att tacka ja till övervakning genom "pixlar"?

Besök en annan webshop. Fixat.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Enligt info så ska det gå att köpa ASUS bildskärmar med FLEX, mem jag hittar ingen ”blå” knapp på exempelvis ASUS ROG Strix XG349C.

https://i.imgur.com/NhZa1QM.png

Konceptet blir ju i princip en hyra av produkten och vill man köpa ut den så får du betala mer än ordinarie pris vilket gör att det blir en ränta trots att Komplett säger annat. Förstår inte syftet.

En skärm kan jag förstå. Men ta en laptop tillexempel, chansen att den uppfyller alla lämna-tillbaka-kriterier efter 2 år känns ju lite risky.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k