Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Vad det gäller krav på vaccinering för arbetet så bli det självklart en balans och beror väl på jobbet. Väger t.ex. min mammas rätt att välja att få sitt vårdbehov (t.ex. hemtjänst) utförd av vaccinerad personal mindre än personalens rätt att vägra vaccin?

Din mamma ska vara vaccinerad, kan hon inte det av anledning så ska hon självklart ha rätt att få vården utförd av vaccinerad personal, men det betyder inte att det är lämpligt att kräva att all personal är vaccinerad.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mindfighter:

Din mamma ska vara vaccinerad, kan hon inte det av anledning så ska hon självklart ha rätt att få vården utförd av vaccinerad personal, men det betyder inte att det är lämpligt att kräva att all personal är vaccinerad.

Inte lämpligt att kräva att all personal är vaccinerad när de VET att de arbetar i en bransch där de arbetar med ytterst potentiellt medicinskt utsatta/sårbara brukare? Det går *nästan* att jämföra med sjukhus där vaccinering då skulle föreslås att endast vara valfritt istället för obligatoriskt?

För mig är det tydligt att vissa branscher är det mer motiverat att göra vaccinering obligatoriskt bland personal än andra.

En dålig jämförelse är att påstå att det är diskriminering mot blinda personer för att de inte får gå diverse flygutbildningar.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Quorthon:

<klipp>
Jaha, vad är nästa steg i det här drevet. Ska vi icke vaccinerade bära ett gult band som judarna i Tyskland under andra världskriget, så ni vaccinerade kan unvika oss trots att ni är skyddade😃

Det är inget drev det handlar om, det kallas för 'vetenskap och beprövad erfarenhet'. Sedan är det ytterst vanligt i samhället med olika former av restriktioner, regleringar och legitimeringar av olika slag, för det allmännas bästa. Bara barnsligt att börja dra paralleller till Nazismens illdåd.

Till sjöss har vi Q-flaggan, en gul signalflagga som hissad förr indikerade att "Vi har pest ombord!". Liksom bra för omgivningen att få veta det innan man klev ombord (nu för tiden har betydelsen vänts till motsatsen, dock fortfarande en signal om det egna smittoläget). Rimligen moraliskt och etiskt helt ok att göra något liknande även på land, beroende på praktisk nytta.

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av anon214822:

Sedan är det ytterst vanligt i samhället med olika former av restriktioner, regleringar och legitimeringar av olika slag, för det allmännas bästa.

Typhoid Mary är väl det mest kända fallet av bärare av samhällsfarlig sjukdom som tvångsisolerades av myndigheter då hon var asymptomatisk. Anställda med krav på hygien (inte bara vårdanställda) lär nog finna sig i ett krav på att vaccinera sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214822:

Det är inget drev det handlar om, det kallas för 'vetenskap och beprövad erfarenhet'. Sedan är det ytterst vanligt i samhället med olika former av restriktioner, regleringar och legitimeringar av olika slag, för det allmännas bästa. Bara barnsligt att börja dra paralleller till Nazismens illdåd.

Till sjöss har vi Q-flaggan, en gul signalflagga som hissad förr indikerade att "Vi har pest ombord!". Liksom bra för omgivningen att få veta det innan man klev ombord (nu för tiden har betydelsen vänts till motsatsen, dock fortfarande en signal om det egna smittoläget). Rimligen moraliskt och etiskt helt ok att göra något liknande även på land, beroende på praktisk nytta.

Skrivet av hasenfrasen:

Typhoid Mary är väl det mest kända fallet av bärare av samhällsfarlig sjukdom som tvångsisolerades av myndigheter då hon var asymptomatisk. Anställda med krav på hygien (inte bara vårdanställda) lär nog finna sig i ett krav på att vaccinera sig.

Visst, om man nu tycker att Covid-19 är jämförbar med tyfus eller pesten. Själv tycker jag inte det.

Jämförelsen med den gula signalflaggan till sjöss haltar en hel del. Som du skriver indikerade den ”Vi har pest ombord”, och inte ”Vi har individer ombord som inte är fullt vaccinerade mot pesten”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Din mamma ska vara vaccinerad, kan hon inte det av anledning så ska hon självklart ha rätt att få vården utförd av vaccinerad personal, men det betyder inte att det är lämpligt att kräva att all personal är vaccinerad.

Oavsett om min mamma är vaccinerad, eller inte, så minskar risken för att hon ska drabbas av en Covid-19 infektion med typ 90% om de som vårdar henne är vaccinerade. För äldre personer som dessutom tillhör någon ytterligare riskgrupp så är vaccinens verkningsgrad lägre och risken att drabbas av genombrottsinfektion är högre.

Mao, min mammas rättighet att få vården utförd på säkrast möjliga sätt med vaccinerad personal försvinner inte bara för att hon är vaccinerad.

Det finns för övrigt andra jobb där vaccinering har blivit ett de-facto krav.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Avstängd

Woop woop! Nu har jag erhållit europeiskt vaccinationsbevis ("EU Digital COVID Certificate") som gäller i 90 dagar, sedan måste man hämta ett nytt. Det förstår jag dock inte. Var smidigt att hämta på mobilen med Mobilt BankID.

Möjligen kan det vara så att med tiden kommer det upptäckas hur länge vaccinen faktiskt varar och då justeras dessa digitala COVID vaccinationsbevis hur länge de gäller och om man kan krävas att ta ett nytt vaccin ("boosters") för att de skall få fortsätta gälla.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Woop woop! Nu har jag erhållit europeiskt vaccinationsbevis ("EU Digital COVID Certificate") som gäller i 90 dagar, sedan måste man hämta ett nytt. Det förstår jag dock inte. Var smidigt att hämta på mobilen med Mobilt BankID.

Möjligen kan det vara så att med tiden kommer det upptäckas hur länge vaccinen faktiskt varar och då justeras dessa digitala COVID vaccinationsbevis hur länge de gäller och om man kan krävas att ta ett nytt vaccin ("boosters").

Har du planer på att resa utomlands? Annars förstår jag inte vad du ska med detta bevis att göra. Dessutom är det väl inget problem att det räcker i 90 dagar. Går på 2 röda att hämta ett nytt.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nioreh83:

Har du planer på att resa utomlands? Annars förstår jag inte vad du ska med detta bevis att göra. Dessutom är det väl inget problem att det räcker i 90 dagar. Går på 2 röda att hämta ett nytt.

Jag hade inte ens ansökt om det efter min andra dos. Det bara dök upp nu drygt tre veckor efter min andra dos på Kivra.

Nej, det är inga problem. Bara en sak jag noterade. I dagsläget har jag inga planer på att resa utomlands, men man vet aldrig!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Du har rätt. Jämförelsen är ej fullständig.

Vad det handlar om är att ta sitt världsliga medborgaransvar och offra en liten bit av sin individualism för stunden (ta två sprutor - det är okej att du är rädd för sprutor, säg som det verkligen är) för att inte hela världen skall komma i kapp Spanska sjukans slutgiltiga dödssiffror.

Varför inte dra till med kolerapandemierna på 1800talet, eller svarta döden (Pesten)? Snacka att överdriva situationen (spanska sjukan) Vi kommer inte vara i närheten av dessa siffror.

Visa signatur

Hejdå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

De flesta får ju inte nåt. Frun fick huvudvärk i en dag efter andra dosen men det var det enda också.

Nä, vaknade upp idag och hade lite ont i armen bara (vaknade två gångar av att jag låg på den och fick vända mig om) men annars ingenting. Smaken är som normalt och varken feber eller huvudvärk. Men om det sistnämnda vore det enda är det ju rätt fine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cango:

Varför inte dra till med kolerapandemierna på 1800talet, eller svarta döden (Pesten)? Snacka att överdriva situationen (spanska sjukan) Vi kommer inte vara i närheten av dessa siffror.

Skulle du vara för obligatorisk vaccination om det vore som svarta döden eller kolerapandemierna?

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cango:

Varför inte dra till med kolerapandemierna på 1800talet, eller svarta döden (Pesten)? Snacka att överdriva situationen (spanska sjukan) Vi kommer inte vara i närheten av dessa siffror.

Och det är väl tur det om så blir fallet med tanke på den katastrofala reaktionen hos majoriteten av världens befolkningar där majoriteten av folk i länder som erbjudits vaccin utan problem har tackat nej medan det finns andra länder som skriker efter vaccin men inte kunna fått något ännu.

Ett framtida faktum kan vara att det blir en ännu större motreaktion från stora majoriteter världen över när en ytterligare och ännu dödligare pandemi väl uppstår (endast en tidsfråga med tanke på dagens turism och djur som tvingas in i städer och närmare människor). De reagerar då i stil med, "Nä nu jävlar får det vara nog. Nu skiter jag i allt, framförallt om jag dör i förtid i en pandemi!".

Det blir lite en reaktion som följare av Jordens Undergång som blir ännu säkrare på sin tro efter varje gång jordens undergång inte inträffat när det var "förutspått" av deras "ledare". Ja, de är så "korkade" att de blir ännu säkrare på jordens kommande undergång varje gång som den senaste förutsägelsen inte gick i uppfyllelse.

Vänligen ta två sprutor (6-7 veckor emellan) vaccin och svalka dig sedan med en Pripps blå så ordnar det sig ska du se!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorion:

Skulle du vara för obligatorisk vaccination om det vore som svarta döden eller kolerapandemierna?

Det har funnits - och finns sätt att handla pandemier, som inte har inneburit tvångsvaccinering av 100% av befolkningen. Sars-covid har ju aldrig nått pandemi-status egentligen. Hur mycket den färdigtuggade "mainstream" informatione har fått dig att tro det. Finns ju noll vetenskaplig tranparans gällande hela hanteringen av "pandemin".

Lägg sedan till att de vacciner som tagits fram är fortfarande på teststadiumet. Normalt när man ingår i kliniska tester för olika mediciner som får man skriva på ett antal papper där man informeras om alla risker etc. Nu har alla som tar vacciner sagt ja till att vara labbråttor utan att ens informeras vad som kan hända.

Sen spelar det ju ingen roll om man skulle veta om riskerna - läkemedelsföretagen är ju åtalsimmuna när det gäller dessa vacciner. Bara det faktumet borde få folk att haja till. Men icke sa nicke. Vi måste ju ner till Spanien snart! Och emot all virologisk pracis vaccinerar man människor som har haft sjukdomen och har ett naturligt immunitet i och med detta. Och inte en gång! Utan de kör en Adobe - man får prenumerera på vaccinet - påfyllning varje höst och vår! kachiing! säger det i kassan.

Vaccin har räddat många liv - liksom många andra läkemedel. Men saker måste gå rätt till. För mycket noncebo och placebo när det gäller "pandemin", tyvärr. Vart har det sunda förnuftet tagit vägen?

Men jag är positiv. Det tog säkert mer än 10 år efter att Usa med flera gick in i Irak med falska premisser (massförstörelsevapnena han skulle gömt) Stackarns Hans Blix hittade ju inget, men det räckte inte. Alla trodde på deras lögner. Nu upprepas det hela, men på en större skala. Sanningen kommer så småningom fram.

Visa signatur

Hejdå

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltascu:

Jag skrev om varför det är välmotiverat ur solidaritetssynpunkt att vaccinera sig, vilket inte har någon som helst koppling till det du nu skriver. Men eftersom du frågar: Vilka smittskyddsåtgärder som bör gälla beror på den aktuella smittspridningen och inte direkt på vaccinationsgraden. Kommer vi upp i tillräcklig vaccineringsgrad kommer också smittspridningen minska tillräckligt för att kunna lätta på restriktioner och rekommendationer. Om du redan haft en bekräftad covid-19-infektion och klarat dig bra har du haft tur och har förmodligen ett ganska gott skydd mot återinfektion. Vaccination ger ännu bättre skydd, men det är stor skillnad mot dem som är helt oskyddade. Det viktigaste är att så många som möjligt blir skyddade.

Också bra att veta är att hålla avstånd är betydligt viktigare än handhygienen (mot spridning av covid-19).

Att som covid-19-behandlande läkare omfamna icke-vaccinerade anhöriga till covid-19-sjuka är ett exempel på något man bör undvika...

För att..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Inte lämpligt att kräva att all personal är vaccinerad när de VET att de arbetar i en bransch där de arbetar med ytterst potentiellt medicinskt utsatta/sårbara brukare? Det går *nästan* att jämföra med sjukhus där vaccinering då skulle föreslås att endast vara valfritt istället för obligatoriskt?

För mig är det tydligt att vissa branscher är det mer motiverat att göra vaccinering obligatoriskt bland personal än andra.

En dålig jämförelse är att påstå att det är diskriminering mot blinda personer för att de inte får gå diverse flygutbildningar.

Alltså det är din mamma som är i riskgruppen och ska vaccineras för att mildra eventuella symtom. Om en person är vaccinerad, vad spelar det för roll om man kommer i kontakt med en vaccinerad eller ovaccinerad person, man är väl skyddad oavsett? Varför ska man undvika ovaccinerade personer när både vaccinerade och ovaccinerade kan bära på viruset och kan smitta andra…

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av josi:

Visst, om man nu tycker att Covid-19 är jämförbar med tyfus eller pesten. Själv tycker jag inte det.

Jämförelsen med den gula signalflaggan till sjöss haltar en hel del. Som du skriver indikerade den ”Vi har pest ombord”, och inte ”Vi har individer ombord som inte är fullt vaccinerade mot pesten”.

På svenska kallas den gula flaggan allmänt för pestflaggan men det är lätt vanvördigt och skall inte tas bokstavligt. Internationellt kallas den för "quarantine flag" (därav att man använder Q-flaggan). Egentliga betydelsen var förr "vi har eller kan ha smittsam sjukdom ombord", då med innebörden att man kan behöva tillgång till karantän. Numera är betydelsen "vi tror att vi inte har någon smittsam sjukdom ombord och vill kunna gå iland fritt" vilket då efter inspektion/testning kan beviljas.

Så man ligger bra nära att använda färgen gult för att indikera "ej vaccinerad mot Covid-19". Om det nu spelar roll. Jag reagerade mest på ett taffligt försök till 'guilt by association' genom att vända det till 'virtue by associaltion'. Lite kul får man ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cango:

Det har funnits - och finns sätt att handla pandemier, som inte har inneburit tvångsvaccinering av 100% av befolkningen. Sars-covid har ju aldrig nått pandemi-status egentligen. Hur mycket den färdigtuggade "mainstream" informatione har fått dig att tro det. Finns ju noll vetenskaplig tranparans gällande hela hanteringen av "pandemin".

Lägg sedan till att de vacciner som tagits fram är fortfarande på teststadiumet. Normalt när man ingår i kliniska tester för olika mediciner som får man skriva på ett antal papper där man informeras om alla risker etc. Nu har alla som tar vacciner sagt ja till att vara labbråttor utan att ens informeras vad som kan hända.

Sen spelar det ju ingen roll om man skulle veta om riskerna - läkemedelsföretagen är ju åtalsimmuna när det gäller dessa vacciner. Bara det faktumet borde få folk att haja till. Men icke sa nicke. Vi måste ju ner till Spanien snart! Och emot all virologisk pracis vaccinerar man människor som har haft sjukdomen och har ett naturligt immunitet i och med detta. Och inte en gång! Utan de kör en Adobe - man får prenumerera på vaccinet - påfyllning varje höst och vår! kachiing! säger det i kassan.

Vaccin har räddat många liv - liksom många andra läkemedel. Men saker måste gå rätt till. För mycket noncebo och placebo när det gäller "pandemin", tyvärr. Vart har det sunda förnuftet tagit vägen?

Men jag är positiv. Det tog säkert mer än 10 år efter att Usa med flera gick in i Irak med falska premisser (massförstörelsevapnena han skulle gömt) Stackarns Hans Blix hittade ju inget, men det räckte inte. Alla trodde på deras lögner. Nu upprepas det hela, men på en större skala. Sanningen kommer så småningom fram.

Så är ditt svar ja eller nej?

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorion:

Så är ditt svar ja eller nej?

Jag tar det beslutet när vi har en världsomspännande svarta döden pandemi (eller kolera) och vaccinet är säkert.

Visa signatur

Hejdå

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quorthon:

Alltså det är din mamma som är i riskgruppen och ska vaccineras för att mildra eventuella symtom. Om en person är vaccinerad, vad spelar det för roll om man kommer i kontakt med en vaccinerad eller ovaccinerad person, man är väl skyddad oavsett? Varför ska man undvika ovaccinerade personer när både vaccinerade och ovaccinerade kan bära på viruset och kan smitta andra…

Om riskgrupp till brukare är vaccinerade + vårdpersonalen som har hand om dem så minskar risken för att svår sjukdom skulle smittas till båda(!). Det finns fortfarande risk för att mild sjukdom smittas trots att båda vaccinerats. Vaccinen är primärt till för att förhindra svåra/dödliga sjukdomsförlopp, inte stoppa faktiska infektioner.

Infektion = du har fått viruset in i din kropp (jag har exempelvis munherpes sedan 20 år tillbaka men får ytterst extremt sällan munsår så jag genomgår därför inte det så kallade "sjukdomsförloppet")

Sjukdomsförlopp = symptomen och utfallet (t.ex., död eller överlevnad med permanenta men) du får från virusets replikeringsprocess medan det är inuti din kropp i samverkan med immunförsvaret som bekämpar det

Vill Du inte vaccinera så måste du givetvis inte. Då har du samtidigt ingen rätt att klaga på om någon när, kär eller vän skulle drabbas eftersom du själv inte bidrog med ditt strå till stacken. Liknande inom politik: rösta på partiet du tror på eller avstå från att gnälla om valets utfall.

Faktum är att Du skulle kunna vara den direkta orsaken till att någon när, kär eller vän dör med anledning av COVID-19. Du smittas men drabbas inte av sjukdom och smittar vidare till någon som tyvärr drabbas dödligt svårt av det. Som en miljon gånger tidigare står det inte skrivet på våra pannben hur vi kommer att reagera på en eventuell infektion medan det står skrivet på papper efter vaccinering hur sannolikt det är att vi drabbas svårt!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

Jag tycker din källa underminerar ditt argument.

Jag orkade klicka runt lite på sidan som länkades. Bara genom att titta på bilderna och läsa rubrikerna så får man intrycket av att sidan ligger en bra bit utanför mainstream. Enligt sidan verkar Covid-19 och klimatförändring vara påhittat och 5G-strålning och fluor är farligt.

Sidan som länkades har skrivit en annan artikel om den tyska advokaten som hänvisar till en artikel på en annan sida där den tyska advokaten påstår att “Coronapandemin är en PCR-test-pandemi” och att det handlar om "genterapeutiska experiment" och "det handlar dock inte om pengar utan om att förstöra medelklassen och småföretagandet".

Varför skulle man behöva en pandemi för att förstöra medelklassen och småföretagande när det redan har pågått de senaste 50 åren?
Målet för vinstdrivande företag i ett kapitalistiskt system är att generera vinst för ägarna av företag. Företag får mer vinst om de kan flytta sin verksamhet till länder med lägre löner och omkostnader eller köpa upp konkurrenter och öka sin omsättning. Resultatet är att arbetslöshet ökar och att medelklassen minskar i länder med högre löner och större omkostnader. Det behövs inga konspirationsteorier för att förklara varför mellanklassen och småföretagandet minskar när företag flyttar utomlands.

De skriver även följande:
"Advokaten pekar även på att de digitala vaccinpassen utgör en viktig del av den totalitära agenda som drivs på, något han förebådar är en första version av ett socialt kontrollsystem enligt kinesisk modell."

Google, Facebook, satelliter, övervakningskameror, smarta hem-prylar, mobiltelefoner med GPS-spårning och mobiltorns-triangulering existerar redan. Jag fattar inte varför ett vaccinpass skulle göra någon skillnad. Den interna logiken i dessa teorier faller isär om man är någorlunda insatt i hur folk redan kan spåras med hjälp av teknik.

Varför ska man ta något han säger på allvar?

Ja, du. Varför.
Han kanske kan förklara bättre:
https://rumble.com/vg4inv-michael-yeadon-full-interview-plane...
Denna länk är till för de som inte accepterar det fördigtuggade, tillrättalagda "mainstream" berättelserna. För er andra, lär det inte funka. Men han är en pensionerad Pfizer-forskare som är rätt insatt i ämnet.

Visa signatur

Hejdå

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cango:

Jag tar det beslutet när vi har en världsomspännande svarta döden pandemi (eller kolera) och vaccinet är säkert.

Vad gör dig övertygad om att nuvarande vaccin inte är säkra?

Hur lång tid måste gå innan du beslutar dig för att ett vaccin är säkert att ta?

Varför är du rädd för två sprutor?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cango:

<klipp>
Lägg sedan till att de vacciner som tagits fram är fortfarande på teststadiumet.
<klipp>

Skitsnack. Du har hängt upp dig på en väldigt teknisk formalitet. Man testade vaccinen intensivt, särskilt de nya mRNA-vaccinen, innan man vågade gå ut i större volymer. Rent formellt är det inte slutgiltigt godkänt ännu men efter att man har gett runt 2 miljarder doser, med extremt bra resultat, får det betraktas som alldeles ovanligt väl uttestat vaccin.

Du skall bara skämmas för hur du sprider FUD runt vad vi nu vet är oerhört effektiva och säkra vaccin.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cango:

Ja, du. Varför.
Han kanske kan förklara bättre:
https://rumble.com/vg4inv-michael-yeadon-full-interview-plane...
Denna länk är till för de som inte accepterar det fördigtuggade, tillrättalagda "mainstream" berättelserna. För er andra, lär det inte funka. Men han är en pensionerad Pfizer-forskare som är rätt insatt i ämnet.

Tog runt 2 sekunder att lista ut den där flanen är helt snett ute. Känd anti-vaxxer. Här är hans påståenden fakta-kollade:

https://www.reuters.com/article/factcheck-health-coronavirus-...

Du postar dynga. Efter att ha postat dynga anklagar du sedan andra för att hålla sig till 'färdigtuggat' och 'mainstream'. Det kanske finns anledning till att många håller sig till kända fakta och inte till din dynga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cango:

Ja, du. Varför.
Han kanske kan förklara bättre:
https://rumble.com/vg4inv-michael-yeadon-full-interview-plane...
Denna länk är till för de som inte accepterar det fördigtuggade, tillrättalagda "mainstream" berättelserna. För er andra, lär det inte funka. Men han är en pensionerad Pfizer-forskare som är rätt insatt i ämnet.

Han blev den perfekta förebilden för antivaxxers eftersom han varit nära uppe i vaccinbolagen. Han var med och skrev på namninsamlingen om att stoppa Clinical Trials för COVID-19-vaccinen - helt utan några som helst belägg - för att Han och ett par andra misstänkte att det skulle göra kvinnor sterila. Sedan spreds det som en löpeld på sociala medier för skrämselpropaganda sprids ungefär lika fort och kraftigt som Kaliforniens bränder.

Källa (Reuters - som har arbetat för världsstyrande reptiler sedan dinosauriernas uppkomst): https://www.reuters.com/investigates/special-report/health-co...

Tyvärr har Du tillåtit dig luras av dessa antivaxxers precis som du säkert själv tror att det är vi alla andra som låtit oss "luras av vaccinbolagen och hela påhittet av COVID-19 som troligen är världens hittills största False Flag Operation".

Förmodligen är du mer åt vaccintvekande hållet än en renodlad antivaxxer. Nu lägger jag dock orden i mun så du får gärna rätta mig i var någonstans på spektrumet du står mellan vaccinbejakare, vaccintvekande, och antivaxxer.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon214822:

Tog runt 2 sekunder att lista ut den där flanen är helt snett ute. Känd anti-vaxxer. Här är hans påståenden fakta-kollade:

https://www.reuters.com/article/factcheck-health-coronavirus-...

Du postar dynga.

Haha du hann före mig att hitta källan!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Vad gör dig övertygad om att nuvarande vaccin inte är säkra?

Hur lång tid måste gå innan du beslutar dig för att ett vaccin är säkert att ta?

Varför är du rädd för två sprutor?

Är du medveten hur man utvecklar ett vaccin? Minns du när man tidigt 2020 sade att ett vaccin låg 5-7 år fram, ev längre? Det finns ett förfarande, säkerhetsmässigt, som är pracis i sådana här fall. Orsaken till att vi har alla dessa vaccin tillgängliga nu är att man har gett dom ett slags undantagsfallsorder, men att de är forfarande under testfasen. Kan du säga att de är säkra? Vet du hur din kropp kommer påverkas av mrna-vaccinerna om ett år - om 10 år? Ingen vet. Finns inga studier, då allt är nytt.

Jag skojar inte när jag säger att alla som vaccineras nu är labbråttor. Dessvärre är ni labbråttor utan att man för bok på alla biverkningar som uppkommer.

Sen en fråga till dig: influenzavaccinerna, som gått att ta varje höst/vinter (säsongsinfluenza) pre 2020 - har du tagit nån sån tidigare? Kommer du ta dessa i höst när influenzasäsongen börjar?

Vem har sagt att jag är rädd för två sprutor?

Visa signatur

Hejdå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cango:

Jag tar det beslutet när vi har en världsomspännande svarta döden pandemi (eller kolera) och vaccinet är säkert.

Ok, så det sitter inte i att du är principiellt emot obligatoriska vaccinationer och bara använder just covids i relation till svarta dödens milda verkningar på samhället som en ursäkt för att du känner att det är enklare att argumentera mot än principen för eller emot obligatoriska vaccinationer?

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AplAy:

Haha du hann före mig att hitta källan!

Du tog väl 3 sekunder på dig. Fastest googler in the West ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214822:

Skitsnack. Du har hängt upp dig på en väldigt teknisk formalitet. Man testade vaccinen intensivt, särskilt de nya mRNA-vaccinen, innan man vågade gå ut i större volymer. Rent formellt är det inte slutgiltigt godkänt ännu men efter att man har gett runt 2 miljarder doser, med extremt bra resultat, får det betraktas som alldeles ovanligt väl uttestat vaccin.

Du skall bara skämmas för hur du sprider FUD runt vad vi nu vet är oerhört effektiva och säkra vaccin.

"Väldigt teknisk formalitet"... yeah right.

Ta det lugnt.

Visa signatur

Hejdå