Permalänk
Medlem

Det är förstås inte sommar utan den obligatoriska dricka-öl-utanför-bastun-bilden.

Permalänk
Medlem

Ett par bilder från gårdagens morgontur

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Var ut och letade björn några kilometer från ryska gränsen. Blev tyvärr ingen fångst. De gömmer sig väl i det ockuperade territoriet.

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering från semestern

Permalänk
Medlem

Månuppgång över Prag en sommarnatt. Fullmånen var väldigt rosa när den dök upp över horistonten och blev allt mer orange ju högre upp på himlen den klev.

Permalänk
Medlem

Semesterbad i solnedgången

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sommar = blommor!

Ingen sommar utan öl och grillat!

När man är ute med båten och åker!

Jordgubbar är väll sommar om något!

Bad!

Handsnidda rosor på en äng!

Permalänk
Medlem

Sommarkvällar och semester, finns det nått bättre? :-)

Visa signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NVMe 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout

Permalänk
Medlem

Sommar och stranden :-)

Visa signatur

GameMachine: AMD Ryzen 9 58003DX - Gigabyte X570 Aorus Master - 32GB G.SKill Trident Z Neo RGB 3600MHz CL16 - Corsair iCUE H150i RGB PRO XT - ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC - Acer Predator X34P - Corsair Force MP600 M.2 NVMe 1TB, Intel 660p M.2 NVMe 1TB, Corsair MP600 Core XT M.2 NVMe 4TB - Seasonic SS-1000XP 1000W - Fractal Design Meshify S2 Blackout

Permalänk
Medlem

Tja, han är solstrålen i våra liv och vi skulle faktiskt ut i solen, därav den lite för stora solhatten

Passar bra här på SweClockers då han påminner lite om en karaktär från en galax långt härifrån!

https://imgur.com/a/6ooo5Yd

Edit: Av någon anledning gillar inte forumet att jag försöker använda bild-verktyget så länk får duga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jioker:

Tja, han är solstrålen i våra liv och vi skulle faktiskt ut i solen, därav den lite för stora solhatten

Passar bra här på SweClockers då han påminner lite om en karaktär från en galax långt härifrån!

https://imgur.com/a/6ooo5Yd

Edit: Av någon anledning gillar inte forumet att jag försöker använda bild-verktyget så länk får duga.

Hoppas jag är ursäktad. Här är bilden på sötisen korrekt länkad:

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Hoppas jag är ursäktad. Här är bilden på sötisen korrekt länkad:

https://i.imgur.com/aBnVvtD.jpeg

Jamen titta, perfekt! Ingen ursäkt behövs

Permalänk
Medlem

Jag och the missus på bröllopsdagen. Barnfritt men inte myggfritt.

Permalänk
Medlem

Här kommer två bilder på våran nya familje medlem som vi hämtade dagen innan midsommar klart hon ska vara med och fira, kan det bli en bättre start på sommaren?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Och en sån sommar det har varit! Lite bilder tagna med min OnePlus 5

Lillen vart överlycklig över att få komma ut och ta sig runt på egen hand i naturen..

Det tog inte lång tid innan han vart ett med naturen, han valde vägen som gnagare..

Passade även på att bränna bort bråte precis innan regnet drog in.

Permalänk
Medlem

Nepal 2019

Kul tråd med många fina bilder!

Tänkte att jag kunde dela med mig av några från min och frugans 14 dagars vandring i Nepal från en tid före corona. Inte direkt några ypperliga tillfälle att vänta in solnedgången för att ta landskapsbilder med fantastiskt ljus mot dramatiska moln, men gott om berg och det är många gånger fullt tillräckligt. Om man tycker om att vandra så rekommenderas verkligen en tur till Nepal, sannolikt den coolaste resan jag någonsin kommer göra.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En sommarnatt i Örebro

En bild från en sommarnatt i Örebro på Kulturkvarteret.
Taget med min xaomi mi 10t pro

Permalänk
Medlem

Ett par bilder från ett par år tillbaka, i samband med besök hos flickvännen som då bodde 15 mil bort:

En bild som för mig visar typiskt norrland (och sommar), tagen på marken runt huset där min mor ägnade sina första år på 50-talet, utan el eller toalett innan de flyttade till nåt mer modernt:

Några galet fina solnedgångar från altanen denna sommar, tyvärr utan möjlighet att ta mig till bättre utsiktsplatser då man har en bäbis som tar mycket tid och energi om kvällarna:

Och en bild som definierar min omställning från nörd som älskar sitt kaffe, till småbarnsförälder med alla de vardagliga utmaningar de innebär. Härligt att mina pour over-skills uppskattas men jag vill gärna ha mitt kaffe i fred:

Permalänk
Medlem

Sommarkvällar vid havet är bäst. Fotat med Galaxy S20.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk

MC runda med en kompis

Bild tagen med Samsung Galaxy Z Flip
Åkte runt hjälmaren med en kompis och stannade vid vattnet för att ta en bild.
Är ingen mästerfotograf (vet inte ens hur man slår på filter) eftersom jag är helt ny med sociala medier, riktigt nöjd med denna bild dock.

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Kortet taget sommaren 2020 under dåvarande semester. Det är grabbens första baddag i storsjön 💦☀️

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Hjälpsam

Klart Lord Gulliver vill vara med i gamingkällaren på kvällarna

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Årets semestersouvenir "hittades" av min fru på en gata ett par hundra meter hemifrån.

Permalänk
Medlem

Kanske dags att lägga upp lite nya bilder här.

Börjar med en soluppgång. Orange var det.

Sedan en fiskmås i sina första dagar, den växt fort blev stor och flög iväg.

Även en räv som vågade sig fram under natten på jakt efter mat.

En fin rosa/röd/orange solnedgång.

Sedan vad som kan ske på natten under sommaren, något jag har jagat ett tag, men till slut hade jag tur och fick se.
Det är nattlyssnade moln (NLC, Noctilucent cloud). Ganska ovanligt fenomen, väldigt fascinerande att kolla på då det rör sig som vågor uppe i himmeln. Bilden är tagen vid midnatt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev en sväng till Tropicarium i Kolmården idag. Lösgående Lemurer vad nog höjdpunkten

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

En tur med hojen, fotat med iPhone 12 mini.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Silverfallet utanför Skövde

Solnedgång vid Ganletbadet i Gbg

Fint ljus vid random sjö i Norge

Bild tagen i väntan på färja på Orust

Polaren får testa flyboard under sin svensexa

Rattfylla är inget att skämta om, men denna situation är ändå rolig. Värt att tillägga är att individen senare kör upp för trappan och sliter loss hela avgassystemet, som han sedermera med våld pressar in i bilen innan avfärd och polisen skrattandes omkring honom. Prag 2018

Nyfikna får i Norge. Omslagsbild till album? Wooly With Attitude: Straight Outta' Mountain