Rockstar uppges göra remaster av klassiska Grand Theft Auto-titlar

Permalänk
Medlem

Är det rumsrent med san andreas idag även för rockstar? Får se om de har kulor för de, bästa gta spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Hade hellre sett GTA VI och RDR3.. Men det kanske kommer det också. Eller varför inte en RDR1-port till PC.

Det är givetvis på g men releasen är nog långt borta. De kan tilldela remasterjobbet till en liten grupp eller outsourca det helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Det här är en av sakerna som får mig att ha ganska svalt intresse för dessa remasters. Ärligt talat så var ju GTA II, Vice City och San Andreas där spelmekaniken stod främst, utan man spelade ju dem för stämningen.

Personligen gillade jag musiken i speciellt Vice City. På den tiden det begav sig har jag för mig att det fanns ett box set som kostade en del, men inte ens där fanns alla låtar med.

Men du ska nog se att det blir en "skandal" över dessa spel också när de som förbokat får reda på att någonting tagits bort.

Upptäckte själv väldigt mycket musik pga gta-spelen. Som du säger dock så lär folk reagera ifall låtar försvinner.

Det som de hade kunnat göra annars, som hade varit lite spännande är att sätta samman helt nya soundtrack till spelen? Visst det är kommer ju inte vara samma nostalgi för de som växt upp med spelen, men de kan nog sätta rätt bra stämning med tidstypisk musik i gta vc mm.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Red Dead Redemption 1 till pc vore en dröm.
Dom behöver liksom inte göra så mycket med det. Släpp det bara och låt oss modda det som vi vill. That's it.
Spelar det med Xenia nu.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Va, vänta. Läste jag precis att Kerbal Space Program ska få en remaster!? Finns det mer info om detta någonstans? Eller är det konsol-släpp till senaste generationen?

Visa signatur

citera!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ostbullen:

Upptäckte själv väldigt mycket musik pga gta-spelen. Som du säger dock så lär folk reagera ifall låtar försvinner.

Det som de hade kunnat göra annars, som hade varit lite spännande är att sätta samman helt nya soundtrack till spelen? Visst det är kommer ju inte vara samma nostalgi för de som växt upp med spelen, men de kan nog sätta rätt bra stämning med tidstypisk musik i gta vc mm.

Det fanns ju möjlighet att ha sin egen musik i spelen med vad jag minns. Inte på PS2 förstås men på OG XB kunde man stoppa i en CD och spara ner musiken komprimerat på disken och i GTA (VC i alla fall) kunde man byta från radio till kassett har jag för mig och då komma åt dessa. På PC tror jag det var ännu enklare, bara att kopiera in mp3-filer i någon katalog.

Det är ju mycket stämning och atmosfär som Roickstar har varit bra på. Eller det är klart att de har varit tekniskt bra också, pionjärer inom 3D öppen värld och så, men det är ju story och miljö som gör att spelen fastnade liksom. Speciellt VC tog detta till en ny nivå med riktigt kända skådisar inom rätt genrer som gjorde rösterna och så. Några år efter VC så köpte jag Miami Vice första säsong på DVD och man kan ju säga att pilotavsnittet har inspirerat Rockstar en del, och förstås Scarface.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Red Dead Redemption 1 till pc vore en dröm.
Dom behöver liksom inte göra så mycket med det. Släpp det bara och låt oss modda det som vi vill. That's it.
Spelar det med Xenia nu.

Har det på min Series, men det har ärligt talat inte spelats så mycket. Jag körde igenom det på 360 när det var nytt och så fruktansvärt bra är det ändå inte. Jag tror det grejen att det inte finns tillgängligt är det som gör det så eftertraktat och hypat.

Permalänk
Medlem

GTA 1 och 2 skulle vara kul att spela igen men gissar att det inte blir nån remake där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

"....så GTA 6 kommer bli uppskjutet tio år till"

Plus 2 år på det för en pc port...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av etnica33:

GTA 1 och 2 skulle vara kul att spela igen men gissar att det inte blir nån remake där!

De finns väl att ladda ner gratis från Rockstar? I alla fall fanns de det tidigare, något anpassade för att kunna köras på (då) modern hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Plus 2 år på det för en pc port...

Har inte Rockstar 500 anställda? Tror nog de kan delegera arbetsuppgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Plus 2 år på det för en pc port...

Tror långa porttider är förbi, nu när konsoler börjar bli så lika PC hårdvarumässigt så behöver knappt spelen portas. Är bara lite kontroller tjafs och fixa grafikinställningar

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Hoppas de fixar fps buggarna med fysiken i spelen isåfall eller låser den delen av spelmotorn till typ 25 fps medans spelet kan köras utan problem i 60 fps+

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Vice City eller San Andreas den var svår för båda har sin charm.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Tror långa porttider är förbi, nu när konsoler börjar bli så lika PC hårdvarumässigt så behöver knappt spelen portas. Är bara lite kontroller tjafs och fixa grafikinställningar

Fast det är väl inte därför det tar tid? Rockstar vill maximera vinsten bara och få folk att köpa spelet till flera plattformar.

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Verkar bara vara jag som valde GTA III.

Enkelt. GTA III revolutionerade stort när det kom det var något vi aldrig upplevt förut.

äger både GTA3, VC, och SA till min ps2'a och håller fullkomligt med gta 3 var revolutionerande men VC förfinade det då iaf jag tyckte stämningen var betydligt bättre i VC än gta3.

och sist kom ju SA vilket jag aldrig fastnade för blev för mycket liksom men visst även SA har fått en del speltid men tröttnade ganska fort på det och tror aldrig jag kört genom hela spelet medan gta 3 nog iaf fått en 2-3 genomspelningar och VC säkert 4-5.

och vi får hoppas att de ger fan i att implementera 3rd party DRM... finns inget mer avtändande att först behöva logga in på steam för att sen få logga in på x tjänst varje gång... många spel har fått en refund pga detta idiotiska betéende trots att det är spel jag sett fram emot.

krävs det mer än 1 lösenord för att komma åt spelet går det på refund.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rouge of Darkness:

äger både GTA3, VC, och SA till min ps2'a och håller fullkomligt med gta 3 var revolutionerande men VC förfinade det då iaf jag tyckte stämningen var betydligt bättre i VC än gta3.

och sist kom ju SA vilket jag aldrig fastnade för blev för mycket liksom men visst även SA har fått en del speltid men tröttnade ganska fort på det och tror aldrig jag kört genom hela spelet medan gta 3 nog iaf fått en 2-3 genomspelningar och VC säkert 4-5.

Jo precis. SA var lite för stort, för mycket grejer att göra, för många "hemliga paket" att leta upp. Jag spelade igenom det men det blev liksom aldrig familjärt riktigt på samma sätt som VC. Dock var det ju trevligt att de införde lite rollspelsmoment med spelarens fysik och så. Men exempelvis gängkrigen var ju bara jobbiga, "Måste jag åka över halva kartan och försvara mitt område igen..?".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Tror långa porttider är förbi, nu när konsoler börjar bli så lika PC hårdvarumässigt så behöver knappt spelen portas. Är bara lite kontroller tjafs och fixa grafikinställningar

Får verkigen hoppas det!
Ingen lust att behöva eventuellt vänta till 2027 på nästa port 🥸

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Har inte Rockstar 500 anställda? Tror nog de kan delegera arbetsuppgifter.

Ja det får man hoppas. Vart ju en väldig väntan sist, men med den arbetsstyrkan dom har så ska det ju gå snabbaste kan man tycka.
Fick ju rätt mycket skit för att det tog så lång tid sist vad jag minns...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på hur hårt Take2/Rockstar jagat moddare med DMCA takedowns och försökt förinta open source projekten för GTA3 och VC så ligger det nog något i det med.

Ägnade bara igenom artikeln då jag läst något liknande tidigare men nya versioner av Max Payne har också nämnt.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Skulle hellre se en riktig remaster av Max Payne eftersom de nuvarande GTA-spelen börjar kännas söndermjölkade. Kanske är lite färgad av nostalgin men bullet time och den sköna "film noir"-stämningen (med karaktärer som kändes misstänkt finska) var nyskapande på sin tid och borde vara najs även idag.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

Om grafiken blir bättre på San Andreas, så kanske även MTA få bättre grafik.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Skulle hellre se en riktig remaster av Max Payne eftersom de nuvarande GTA-spelen börjar kännas söndermjölkade. Kanske är lite färgad av nostalgin men bullet time och den sköna "film noir"-stämningen (med karaktärer som kändes misstänkt finska) var nyskapande på sin tid och borde vara najs även idag.

Max Payne var grymt men så gillar jag också film noir och finsk stämning.

Permalänk
Medlem

Intressant. GTAVC specifikt. Vill helst ha ett GTA VI men om dessa remakes blir bra kommer det stilla hungern

Min personliga ranking i serien:

1. GTA VC
2. GTA V
3. GTA SA
4. GTA II
5. GTA 3
6. GTA
7. GTA IV

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul med en remake av de gamla 2D GTA spelen, fast i full 3D och allt ögongodis man kan tänka sig men fortfarande i topdown perspektivet

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Fanns en scen i, tror det var 2:an?, där man skulle köra ifrån en radiostyrd bil som förföljde en om man klev in i en viss bil.. Det var en liten rc, ingen stor riktig bil.
Som sen detonerade när den kom ikapp en, fan vad livrädd jag var för det uppdraget 😂
Vet att det var delen med Yakuza, kommer inte ihåg vilken del det var exakt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Snusfri

Synd att de inte använder sig av RAGE istället och därigenom kunnat använda mycket av mekaniken från GTA V.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Hoppas de fixar styrningen på den där j*vla radiostyrda helikoptern

Jag spelade igenom Vice City på PC för ungefär ett halvår sedan. RC-helikoptern är mycket lättare att styra än många verkar minnas den, mig själv inkluderad.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Förvånad att folk gillar Vice City över San Andreas! Det hade jag inte kunnat tänka mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Förvånad att folk gillar Vice City över San Andreas! Det hade jag inte kunnat tänka mig.

Vice City hade underbar 80-tals feeling. 80-talet är det bästa talet.