Vilket tangentbord ska jag köpa? Läs första inlägget först

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Rekommenderar starkt att du smörjer in brytarna om du ändå ska toppa tårna i customscenen, det gör stor skillnad

Då ska jag göra så! Tack för tipset. Övervägde dom färdiga Panda-brytarna som ska komma pre-lubed men jag är mer av en linjär snubbe så att säga så fick stå över.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Då ska jag göra så! Tack för tipset. Övervägde dom färdiga Panda-brytarna som ska komma pre-lubed men jag är mer av en linjär snubbe så att säga så fick stå över.

Ja det är nog lite si och så med deras fabrikssmörj ändå så det var nog lika bra. Jag ser att maxgaming.se säljer fett och sånt så det kanske kan vara något att kolla på. Även switchöppnare, men mitt tips är att hitta någon med en 3d-skrivare och skriva ut en för några kronor istället, alternativt bygga något eget verktyg för att öppna dem. Det går att göra med en tunn plattmejsel i värsta fall.

Permalänk
Medlem

Efter mycket funderande har jag kommit fram till vad jag behöver:

* Trådlöst med möjlighet att skifta mellan minst 2 eneheter
* Full size
* Tysta brytare
* Low profile
* ISO nordic eller ANSI

Det närmsta som uppfyller samtliga krav verkar Keychron k1 v4 104 keys med röda brytare, dessvärre verkar den aldrig finnas i lager https://www.keychron.com/products/keychron-k1-wireless-mechan...

Permalänk
Skrivet av aabbcc:

Efter mycket funderande har jag kommit fram till vad jag behöver:

* Trådlöst med möjlighet att skifta mellan minst 2 eneheter
* Full size
* Tysta brytare
* Low profile
* ISO nordic eller ANSI

Det närmsta som uppfyller samtliga krav verkar Keychron k1 v4 104 keys med röda brytare, dessvärre verkar den aldrig finnas i lager https://www.keychron.com/products/keychron-k1-wireless-mechan...

Denna skulle jag fundera på.
https://www.nizkeyboard.com/collections/peripherals/products/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det såg trevligt ut men letar efter något som är betydligt mer low profile

Permalänk
Skrivet av aabbcc:

Det såg trevligt ut men letar efter något som är betydligt mer low profile

Då är nog keychron eller denna dina alternativ https://www.logitechg.com/sv-se/products/gaming-keyboards/g91...

Vet dock inte om de klassas som tyst

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Då är nog keychron eller denna dina alternativ https://www.logitechg.com/sv-se/products/gaming-keyboards/g91...

Vet dock inte om de klassas som tyst

Har kikat lite på g915 men det skriker så mkt gamer, sen känns det lite väl dyrt. Får väll bita ihop och vänta tills Keychron tangentbordet blir tillgängligt igen. Razer Pro Type såg också väldigt trevligt ut men med en horribel batteritid samt att man inte kan använda tangentbordet medans det laddar så ryker det alternativet.

Har i dagsläget ett logitech mx keys och älskar allt med det, batteritiden är fantastiskt, low profile, switchar enkelt mellan parade devices osv, så vill egentligen ha ett mx keys med mekaniska brytare

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Efter mycket funderande har jag kommit fram till vad jag behöver:

* Trådlöst med möjlighet att skifta mellan minst 2 eneheter
* Full size
* Tysta brytare
* Low profile
* ISO nordic eller ANSI

Det närmsta som uppfyller samtliga krav verkar Keychron k1 v4 104 keys med röda brytare, dessvärre verkar den aldrig finnas i lager https://www.keychron.com/products/keychron-k1-wireless-mechan...

Vet inte om de har "löst" designmässigt nu men när jag testade polarns keychron(minns inte vilken modell det var men det var hot swappable) så var den fruktansvärt hög! Han var tvungen att ha wrist pads för att den var så hög, någonting de inte nämner så värst mycket men försök att kolla på det ifall ni ser någon bild från sidan.

edit: såg att de nu har flera olika modeller till skillnad från när jag kollade in deras sortiment. Bl.a med några slim keyboards.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Vet inte om de har "löst" designmässigt nu men när jag testade polarns keychron(minns inte vilken modell det var men det var hot swappable) så var den fruktansvärt hög! Han var tvungen att ha wrist pads för att den var så hög, någonting de inte nämner så värst mycket men försök att kolla på det ifall ni ser någon bild från sidan.

edit: såg att de nu har flera olika modeller till skillnad från när jag kollade in deras sortiment. Bl.a med några slim keyboards.

Precis, det är endast K1 v4 jag är intresserad av då det är low profile och finns i full size, K3 ser rätt nice ut med men det är endast tkl :/

En till grej jag inte förstår är varför det knappt finns några low profile full size keyboard? Är det bara haxor gamerz som kör med mekaniska tangentbord? Jag knackar massa excel om dagarna och skulle inte klara mig utan numpad och vill inte ha en wristpad som tar upp extra plats på ett redan litet skrivbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Precis, det är endast K1 v4 jag är intresserad av då det är low profile och finns i full size, K3 ser rätt nice ut med men det är endast tkl :/

En till grej jag inte förstår är varför det knappt finns några low profile full size keyboard? Är det bara haxor gamerz som kör med mekaniska tangentbord? Jag knackar massa excel om dagarna och skulle inte klara mig utan numpad och vill inte ha en wristpad som tar upp extra plats på ett redan litet skrivbord

Juste! Vilka uppdateringar de har gjort såg jag nu! Sjukt snyggt ju!
Det är en bra fråga. Minns att för ca 15 år sedan fanns det väldigt stort utbud verkligen! Men nu känns det väldigt stort fokus på brytare kan jag uppleva haha. Nope, jag spelar ingenting utan skriver massor dokument. Jag föll för rubber domes iaf

Jag gick från fullsize till nu 60 procent den stora skillnaden var att jag fick mer plats på skrivbordet med musen. När jag ska betala fakturorna så använder jag en trådlös numpad https://www.dustinhome.se/product/5011204264/number-pad?ssel=...

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Jag har ett apex pro som jag måste erkänna för mig själv trots priset att jag ogillar.
Det är inte så skönt att skriva eller spela på den och den låter inte som jag skulle vilja (kanske låter konstigt).

Jag är sugen på costum keyboard men kan inte göra ett nu med denna ekonomin och det ända jag gillar med den är att kunna ha 0.4mm på WASD-tangenterna och några till.

Så nu tänker jag att ett lågprofil med kort actuation point eller vanligt med kort actuation point hade varit nice att testa.

Skulle ni kunna rekommendera något tangentbord som har snabba brytare och är i TKL-65%?

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonhed:

Jag har ett apex pro som jag måste erkänna för mig själv trots priset att jag ogillar.
Det är inte så skönt att skriva eller spela på den och den låter inte som jag skulle vilja (kanske låter konstigt).

Jag är sugen på costum keyboard men kan inte göra ett nu med denna ekonomin och det ända jag gillar med den är att kunna ha 0.4mm på WASD-tangenterna och några till.

Så nu tänker jag att ett lågprofil med kort actuation point eller vanligt med kort actuation point hade varit nice att testa.

Skulle ni kunna rekommendera något tangentbord som har snabba brytare och är i TKL-65%?

ANSI eller ISO?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

ANSI eller ISO?

Helst iso men det är inte asviktigt alls.
Alltså verkligen inte. Kvaliteten kommer först

Visa signatur

i7 8700k 5.1ghz egengjord delid | 32gb G.Skill Trident Z RGB 3600mhz cl15 | MSI Suprim X 3070ti
https://valid.x86.fr/uudh64

Permalänk
Medlem

Jag blir matt, det finns för många tangentbord. Tacksam för alla tips jag kan få, helst för specifika modeller men generella tips fungerar också (t.ex. vilka brytare och dyl.).

Storlek: Ca 80 %. Det viktiga är att det finns piltangenter och att det inte finns en numbpad. Jag vann nyligen en 60 % men hur mycket jag än försöker kan jag inte vänja bort piltangenterna.

Layout: Svensk ISO, men det är inte jätteviktigt.

Anslutning: Trådlöst och laddning via usb-c. Trådlöst är ett absolut måste men usb-c är bara högst önskvärt.

Bakgrundsbelyst: Det är ett absolut måste. Simpel rgb-bakgrundsbelysning är trevligt jag bryr mig inte alls om häftiga blinkmönster och dyl.

Brytarpreferenser: Taktila. Lite lätt klickande ljud är bara trevligt men jag vill inte ha de mer hägljudda varianterna.
Jag har bara erfarenhet av två mekaniska brytare:
Razer orange (taktila som är lite tystare). Har egentligen inget ont att säga om dessa. Lagom ljudnivå men eventuellt skulle jag vilja ha lite mer taktil känsla. Kanske.
Cherry mx red. Jag gillar dem inte, de känns lite svampiga vilket jag gissar beror på att de är linjära. Ok ljudnivå.

Övrigt: Absolut inga ”super supreme l33t gaming”-loggor som syns. Diskreta loggor är dock ok.

Pris: Vid 1.500 kronor börjar plånboken gråta men helst ska det vara billigare än så.

Som sagt, tacksam för den hjälp jag kan få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Jag blir matt, det finns för många tangentbord. Tacksam för alla tips jag kan få, helst för specifika modeller men generella tips fungerar också (t.ex. vilka brytare och dyl.).

Storlek: Ca 80 %. Det viktiga är att det finns piltangenter och att det inte finns en numbpad. Jag vann nyligen en 60 % men hur mycket jag än försöker kan jag inte vänja bort piltangenterna.

Layout: Svensk ISO, men det är inte jätteviktigt.

Anslutning: Trådlöst och laddning via usb-c. Trådlöst är ett absolut måste men usb-c är bara högst önskvärt.

Bakgrundsbelyst: Det är ett absolut måste. Simpel rgb-bakgrundsbelysning är trevligt jag bryr mig inte alls om häftiga blinkmönster och dyl.

Brytarpreferenser: Taktila. Lite lätt klickande ljud är bara trevligt men jag vill inte ha de mer hägljudda varianterna.
Jag har bara erfarenhet av två mekaniska brytare:
Razer orange (taktila som är lite tystare). Har egentligen inget ont att säga om dessa. Lagom ljudnivå men eventuellt skulle jag vilja ha lite mer taktil känsla. Kanske.
Cherry mx red. Jag gillar dem inte, de känns lite svampiga vilket jag gissar beror på att de är linjära. Ok ljudnivå.

Övrigt: Absolut inga ”super supreme l33t gaming”-loggor som syns. Diskreta loggor är dock ok.

Pris: Vid 1.500 kronor börjar plånboken gråta men helst ska det vara billigare än så.

Som sagt, tacksam för den hjälp jag kan få.

Jag beställde nyligen ett Keychron K3 (inte fått det än) men det tickar alla boxar förutom ansi.
https://www.keychron.com/pages/keychron-k3-wireless-mechanica...

Annars finns Keychron K1v4 utan numpad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Jag beställde nyligen ett Keychron K3 (inte fått det än) men det tickar alla boxar förutom ansi.
https://www.keychron.com/pages/keychron-k3-wireless-mechanica...

Annars finns Keychron K1v4 utan numpad.

Keychron k8 eller möjligtvis k2 då, ej low profile.
Kanske hotswapversionen om man inte riktigt bestämt sig om brytare. Det verkar finnas varianter utan rgb?

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen. Är lite osäker på vad jag tycker om lågprofil, får fundera lite. Verkar vara bra tangentbord i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Jag beställde nyligen ett Keychron K3 (inte fått det än) men det tickar alla boxar förutom ansi.
https://www.keychron.com/pages/keychron-k3-wireless-mechanica...

Annars finns Keychron K1v4 utan numpad.

Tror nog i sin helhet att du inte kommer att bli så påverkad av ansi

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk

Tjena!

Sitter och kollar efter nytt tangentbord och har egentligen fastnat, trots gamingmärke, för Razer Pro Type men det verkar inte komma med ISO Nordisk layout...

Jag söker alltså egentligen ett fullsize mekaniskt tangentbord, gärna trådlöst och möjlighet att switcha enkelt mellan 2 enheter(kan vara 2,4 adapter till ena och BT till andra) om möjligt, vitt för att passa med Razer Pro Click..

Måste även vara bakgrundsbelyst.

Finns det något sådant eller sitter jag och drömmer om något som inte är tillgängligt?

Ljudnivå är inte så viktigt men det behöver ju inte väcka grannarna om jag spelar sent någon kväll

Edit: Gärna inte lågprofil som Logitech G915...det var för konstigt för mig..

Säg gärna till om jag missat något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjoerklundM:

Tjena!

Sitter och kollar efter nytt tangentbord och har egentligen fastnat, trots gamingmärke, för Razer Pro Type men det verkar inte komma med ISO Nordisk layout...

Jag söker alltså egentligen ett fullsize mekaniskt tangentbord, gärna trådlöst och möjlighet att switcha enkelt mellan 2 enheter(kan vara 2,4 adapter till ena och BT till andra) om möjligt, vitt för att passa med Razer Pro Click..

Måste även vara bakgrundsbelyst.

Finns det något sådant eller sitter jag och drömmer om något som inte är tillgängligt?

Ljudnivå är inte så viktigt men det behöver ju inte väcka grannarna om jag spelar sent någon kväll

Edit: Gärna inte lågprofil som Logitech G915...det var för konstigt för mig..

Säg gärna till om jag missat något!

Keychron k4
https://www.keychron.com/collections/keyboard/products/keychr...

Permalänk
Medlem

Nu minns jag inte vem det var som tipsade mig om en Microsoft numpad, stort tack till dig iaf, detta funkade perfekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Nu minns jag inte vem det var som tipsade mig om en Microsoft numpad, stort tack till dig iaf, detta funkade perfekt!

https://i.ibb.co/m0M5dCp/PXL-20210719-111232637.jpg

Det där såg ju helt ok ut. Har egentligen bestämt mig för att köpa Varmilos trådlösa numeriska tangentbord men det finns ju aldrig i lager i Sverige och det blir dyrt att köpa direkt från Varmilo. Kanske får bli ett från Microsoft som man kan plocka fram när man behöver knappa mycket siffror...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Efter att ha spillt ut ett glas vin över mitt Ducky Shine 6 och det gick sönder så lovade jag mig själv att aldrig mer köpa ett tangentbord i 2000 kronors klassen igen.

Köpte då ett Corsair K68 "spillsäkert" tangentbord för runt 800 :-

Har aldrig hatat och stört mig dagligen på ett tangentbord förut som med detta, svårt att beskriva mitt förakt mot detta tangentbord verkligen.

Så jag "bet kulan" och beställde ett Ducky Shine 7 som kommer hem imorgon, sneglade lite på ett Apex Pro och Razer huntsman, men i slutändan så var jag ju extremt nöjd med mitt föregående Ducky, så det blev nu Ducky igen. I min mening ett Vuxet gaming tangentbord som då inte skriker gaming när man ser det, sålänge man har LED avstängt då.

Det blev Blackout versionen med BRUNA switchar, har inte varit alltför imponerad av de röda switcharna, älskar blåa, men det funkar ju inte om man har respektive eller flickvän, så antar att bruna blir ett mellanting mellan blå/röd, har dock inte provat dom själv, men hoppas att det blir bra.

Imorgon blir en bra dag helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Nu minns jag inte vem det var som tipsade mig om en Microsoft numpad, stort tack till dig iaf, detta funkade perfekt!

https://i.ibb.co/m0M5dCp/PXL-20210719-111232637.jpg

Kul att du gillade den!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Är på jakt efter ett nytt tangentbord som är skönt att skriva på under en hel dag. Jobbar som systemutvecklare så blir ju en hel del nedslag under en dag.

Vill ha fullstort (100%) och ISO-layout samt att det är mekaniskt. Givetvis med sladd, plus i kanten om den går att byta. Behöver inget fluff utöver det. Viktigt att man inte behöver någon mjukvara till så jag sitter i en ren linuxmiljö utan tillgång till Windows.

Kör idag på ett Microsoft Natural Ergonomic 4000 men vill nu gå över till mekaniskt.

Har sneglat på varmilo va109m som finns i en färg som ser cleant ut, Varmilo VA109M Rainbow 2 RGB MX Silent Red.

Ska helst inte vara alltför högljutt, jobbar hemifrån just nu men behöver kunna användas i ett kontorslandskap.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Är på jakt efter ett nytt tangentbord som är skönt att skriva på under en hel dag. Jobbar som systemutvecklare så blir ju en hel del nedslag under en dag.

Vill ha fullstort (100%) och ISO-layout samt att det är mekaniskt. Givetvis med sladd, plus i kanten om den går att byta. Behöver inget fluff utöver det. Viktigt att man inte behöver någon mjukvara till så jag sitter i en ren linuxmiljö utan tillgång till Windows.

Kör idag på ett Microsoft Natural Ergonomic 4000 men vill nu gå över till mekaniskt.

Har sneglat på varmilo va109m som finns i en färg som ser cleant ut, Varmilo VA109M Rainbow 2 RGB MX Silent Red.

Ska helst inte vara alltför högljutt, jobbar hemifrån just nu men behöver kunna användas i ett kontorslandskap.

Varmilo’t du kollar på är ett mycket bra val 👍

Permalänk

Tangentbordsråd

Hej!

Behöver råd angående val av tangentbort.

Krav:

  1. Trådlöst

  2. "Tyst"

Önskemål:

  1. Låg latency

  2. TKL

  3. Vitt

Inser att kanske inte alla önskemål kommer att gå att uppfylla. Priset spelar dock ingen roll för det här inköpet, vilket möjligtvis ger mer svängrum.

Det som jag hittat som ser ut att passa bäst är Logitech G915 TKL Lightspeed Vit:
https://www.inet.se/produkt/6601299/logitech-g915-tkl-tactile...

Vet dock inte hur "tyst" det tangentbordet är. Alla tangentbord låter ju en del, men vet att vissa kan låta hiskeligt mycket.

Någon input från expertpanelen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rassefrasse:

Vet dock inte hur "tyst" det tangentbordet är. Alla tangentbord låter ju en del, men vet att vissa kan låta hiskeligt mycket.

Någon input från expertpanelen?

https://www.youtube.com/watch?v=TAYHpvu1NeI

Beror på vad du jämför med, men jag hade nog inte kallat det för ett "tyst" tangentbord.

Ärligt talat, om trådlöst och tyst är dina två viktigaste punkter så ska du kolla på billiga membrantangentbord. Mekaniska tangentbord är inte tysta om du köper dem från butik. De går att få tysta om du bygger ett själv eller är villig att lägga ner lite tid på att modifiera ett, men då börjar vi verkligen understryka att "priset inte spelar någon roll".

Och även om du lägger ner tid och pengar på att köpa ett fint TKL med mekaniska brytare som är tysta som du smörjer och dämpar efter konstens alla regler, med en PCB som är trådlös, så kommer det sannolikt max vara "lika tyst" som ett membrantangentbord men inte direkt tystare.

Vill du ha tysta tangentbord, kolla inte på mekaniska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Efter mycket funderande har jag kommit fram till vad jag behöver:

* Trådlöst med möjlighet att skifta mellan minst 2 eneheter
* Full size
* Tysta brytare
* Low profile
* ISO nordic eller ANSI

Det närmsta som uppfyller samtliga krav verkar Keychron k1 v4 104 keys med röda brytare, dessvärre verkar den aldrig finnas i lager https://www.keychron.com/products/keychron-k1-wireless-mechan...

K3 med nordic iso ska komma ut i slutet av denna månaden

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

K3 med nordic iso ska komma ut i slutet av denna månaden

Köpte en k3 ansi för flera veckor sen