Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av ToxicMonkey:

Ingen annan som haft problem med leverans av Crucial P2 CT1000P2SSD8 PCIe NVMe SSD, Flerfärgad, 1 TB som var i tips-tråden för knappt en vecka sen?
Skickades i söndags och skulle vara framme i måndags/tisdags. Nu säger de att det kan ha tappats bort.

Har jag rätt att få en ny till samma pris? Priset har gått upp sedan dess... Vill ju ha produkten jag köpt och inte pengar tillbaka.

Det har varit strul med min beställning med, postnord appen spammar loss men inget verkar komma fram så långt att man kan hämta ut något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morronrost:

Produkt: Philips Fidelio X3 Hörlurar
Länk: https://www.amazon.se/-/en/dp/B0884XTXS8?th=1
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5187161
Pris: 1,490

Om man vill undvika amazon finns dessa på Netonnet och Webhallen för samma pris

Permalänk
Skrivet av Miniwonka:

Samma för mig ! Spårningen dem uppget fungerar inte ens.. var i kontakt med amazon igår och jag skulle få återkoppling senast idag. Antingen får du pengarna tillbaka eller ett nytt utskick.

Åh fan! Undrar vad som gått snett... Någon som snott dem längs vägen?

Hoppas på nytt, berätta vad de säger till dig sen då

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem

Hade problem även jag med en Amazon-beställning från förra helgen. Dock gick detta via DHL, men det som hänt var att utlämningsstället inte kunde skanna in paketet vilket då returnerades till terminalen (utan information till mig)

Jag åkte till terminalen som ett sista steg innan jag gjorde en claim på Amazon för att få pengarna tillbaka, men då fanns alltså paketet där att hämta upp. Exakt samma sak hände en annan gång jag beställde från Amazon / Noctua, men den gången åkte jag aldrig till terminalen utan gjorde en claim via amazon.

Snubben på DHL nämnde att det blivit något knas med fraktsedlarna / hanteringen så dom genererar fel koder eller inte matchar kollinumret? Något åt det hållet.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Åh fan! Undrar vad som gått snett... Någon som snott dem längs vägen?

Hoppas på nytt, berätta vad de säger till dig sen då

Fick detta svar nu; "Efter kontakt med Postnord verkar det som att paketet inte blivit tilldelat rätt spårningsnummer och att det därför inte går att leverera rätt."

Vi ger det ett till försök helt enkelt 😅. Amazon slarvade bort ett 3080 till msrp en gång i tiden, ett enda exemplar jag mirakulöst lyckades hitta, det var snopet...

Permalänk
Medlem

Jag fick ut min disk idag, spårnumret registrerades på samma terminal hela veckan så det har nog varit något postnord spektakel.

Permalänk
Medlem

NVMe disken som rekommenderades från Amazon med "hyffsat bra pris" - vad var det för pris och hur bra är disken egentligen?

Ligger på 2380kr nu - är det bra ens för den disken? Tipset är ju några dagar gammalt nu så har väl ökat i pris.
https://www.amazon.se/gp/product/B089TMNMDT

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nima2001:

NVMe disken som rekommenderades från Amazon med "hyffsat bra pris" - vad var det för pris och hur bra är disken egentligen?

Ligger på 2380kr nu - är det bra ens för den disken? Tipset är ju några dagar gammalt nu så har väl ökat i pris.
https://www.amazon.se/gp/product/B089TMNMDT

köpte min för 2290 kr i April på Webhallen. Den är helt okej. Dock bara gen3. Aningen bättre än A2000. Ska köra en migrering över idag till 2TB disken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keitaro:

Testat Technics EAH-AZ70WE hörlurarna en vecka nu och är nöjd med allt bortsett från att förvaringsasken verkar ladda ur spontant och ganska snabbt, vilket verkar klassas som "normalt" av Technics, läste det i en recension också. På nästan 1v har den gått från fullt (3 lampor) till 1 lampa som lyser, totalt har lurarna använts 3h under denna period. Är det nån som upplevt samma sak? Har AirPods som definitivt inte gör det så snabbt.

"The charging status can be known by checking the LED light indicator on the earbuds. However, I realised that the charging case does not stop charging the earbuds, even if they are fully charged. The LED light indicator is constantly red on the earbuds, when they are in the charging case.

This is one of the reasons why the standby hour for Technics is shorter as compared to the majority of the models in the market. I have to charge it at least once a week even though I did not even use it."

https://www.headphonesty.com/2020/12/review-technics-eah-az70...

Bra lurar! Har lite problem med att någon basfrekvens skorrar lite. Mycket bra touch kontroll, helt ok app, bra ljud och de sitter verkligen i örat. ANC är bra nog och funktionen att släppa in omgivnings ljud är suverän, ingen konstigt digitalt ljud alls nästan. Laddningen har har jag inte haft problem med, men laddar caset ganska ofta. Ville byta till ett annat par för att kolla om alla har problem med basfrekvensen som distar/skorrar, på vissa låtar, fick istället fakturan makulerad av Dustin, gratis lurar är aldrig fel 😆!

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nassej:

PlayStation Plus 12 månaders medlemskap – 50 % rabatt I playstation store. Endast 310kr

https://www.playstation.com/sv-se/ps-plus/

Bra erbjudande! Men det gäller väl bara nya prenumeranter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av le_kong:

Bra erbjudande! Men det gäller väl bara nya prenumeranter?

Ja, tyvärr.

Permalänk
Inaktiv

Är det värt att betala lite extra för Philips Fidelio X3 istället för X2?

Permalänk
Medlem

Slog till på X2HR nu. Tittat länge på dom.
Som jag förstått är det ingen skillnad riktigt på x2 och x3 när det kommer till ljudet.

Permalänk

Snackade med Amazon nyss om min beställning och de skickade ett nytt bara, verkar för besvärligt att leta reda på det som är skickat.
Så får min på måndag i alla fall.

(Gäller alltså den 1TB m2 SSD:n vi pratade om tidigare)

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Är det värt att betala lite extra för Philips Fidelio X3 istället för X2?

Jag valde mellan de och köpte X2 då de verkade ha lite bättre ljud. Eller kanske snarare ljud som passade mig bättre. Mycket nöjd i alla fall. Köpte en v- Moda boom Mic pro och använder de för jobbmöten och så, förutom musik förstås.

Permalänk
Medlem

Nej, varit på ca samma pris(även billigare) i ett halvt år - https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=5421149

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Slog till på X2HR nu. Tittat länge på dom.
Som jag förstått är det ingen skillnad riktigt på x2 och x3 när det kommer till ljudet.

Det är skillnad! Klart mer bas i X2 kontra mer detaljerad diskant och mellanregister i X3.
Gissar X3 är mer korrekt, men betyder inte att den automatiskt är favoriten för alla
(jag har gått över till X3 och hade jag inte haft en enkel möjlighet till basboost på min amp så hade det nog känts som en downgrade, men smaken är som baken!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Snackade med Amazon nyss om min beställning och de skickade ett nytt bara, verkar för besvärligt att leta reda på det som är skickat.
Så får min på måndag i alla fall.

(Gäller alltså den 1TB m2 SSD:n vi pratade om tidigare)

Finns ju chans att den första bara dyker upp också. Då har du två för priset av en.

Skrivet av Ugga:

Svive Hydra Essential Mikrofon -85%

Produkt: Svive Hydra Essential Mikrofon
Länk: https://www.komplett.se/product/1124715/datorutrustning/kring...
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5355186
Pris: 99 kr

Nu slut. Undrar om den är så pass mycket sämre än "pro" att dem bara ville bli av med allt.

Den här produkten finns inte längre i vårt sortiment. Använd sökfunktionen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av le_kong:

Bra erbjudande! Men det gäller väl bara nya prenumeranter?

Jag skrev en varning imorse som svar i tråden som tyvärr togs bort. Förstår om inlägg som inte är fynd tas bort men då kanske varningen borde läggas in i själva inlägget då det känns ganska relevant i det här fallet (Så detta inte händer).

Permalänk
Skrivet av ToxicMonkey:

Ingen annan som haft problem med leverans av Crucial P2 CT1000P2SSD8 PCIe NVMe SSD, Flerfärgad, 1 TB som var i tips-tråden för knappt en vecka sen?
Skickades i söndags och skulle vara framme i måndags/tisdags. Nu säger de att det kan ha tappats bort.

Har jag rätt att få en ny till samma pris? Priset har gått upp sedan dess... Vill ju ha produkten jag köpt och inte pengar tillbaka.

Fick min tre dagar efter beställningen och returnerade den direkt efteråt. Tomshardware har uppdaterat sin recension efter bytet till QLC. Denna SSD har väldigt dålig skrivhastighet och kan bli värre än en hdd.
https://www.tomshardware.com/features/crucial-p2-ssd-qlc-flas...

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Finns ju chans att den första bara dyker upp också. Då har du två för priset av en.

Ah är det så det funkar? Vore nice

Skrivet av hassanhvsen:

Fick min tre dagar efter beställningen och returnerade den direkt efteråt. Tomshardware har uppdaterat sin recension efter bytet till QLC. Denna SSD har väldigt dålig skrivhastighet och kan bli värre än en hdd.
https://www.tomshardware.com/features/crucial-p2-ssd-qlc-flas...

Åh fan, får kolla upp det! Alltid är det något lurt..
Borde man inte även kunna reklamera den om den presterar så dåligt? Tänker om jag ändå skulle testa den..?

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz

Permalänk
Medlem

Det förklarar ju prissänkningen, vilket fulspel. Borde litat på magkänslan sedan deras m4 spektakel runt 2010 men lågt pris fick girigheten att ta över

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Finns ju chans att den första bara dyker upp också. Då har du två för priset av en.

Nu slut. Undrar om den är så pass mycket sämre än "pro" att dem bara ville bli av med allt.

Den här produkten finns inte längre i vårt sortiment. Använd sökfunktionen.

Jag ska få hem det idag, ska testa och se om den är verkligen bra eller ej!

Någon annan som testat den här Swive-mikrofonen?!?

Permalänk
Medlem

Gällande halva priset för Playstation Plus.

Bara jag som inte får upp rabatten? Har konto sedan länge tillbaka, men är inte plusabonnent (dvs har ingen pågående prenumeration)

Visa signatur

Dan Cases A4-SFX | ASUS Prime H610I-PLUS D4 | Corsair SF750 | Intel 12400 | Intel Arc A750 | Kingston Fury 16GB (8x2) 3200MHz | Samsung 980 500GB | Crucial MX500 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tejodor:

Gällande halva priset för Playstation Plus.

Bara jag som inte får upp rabatten? Har konto sedan länge tillbaka, men är inte plusabonnent (dvs har ingen pågående prenumeration)

Jag har precis samma problem

Permalänk
Medlem

Ser det inte heller, oavsett om jag är inloggad eller ej.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Sötast

Kunde till slut inte låta bli att beställa Philips X3.

Har haft X2 i flera år nu.
Första problemet var att spännet gick sönder helt, fick superlimma ihop det flera gånger.
Andra problemet var att inre spännet blev helt slappt och hörlurarna låg på öronen vilket gör ont efter en stund.

I övrigt jättenöjd med X2. Vi får se hur X3 blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Kunde till slut inte låta bli att beställa Philips X3.

Har haft X2 i flera år nu.
Första problemet var att spännet gick sönder helt, fick superlimma ihop det flera gånger.
Andra problemet var att inre spännet blev helt slappt och hörlurarna låg på öronen vilket gör ont efter en stund.

I övrigt jättenöjd med X2. Vi får se hur X3 blir

Om du har stort huvud så kanske det blir tvärtom att du kommer uppleva det inre fjädrande spännet för tajt nu på X3! (så blev det för mig iallafall: jag måste nästan pressa ner lurarna för att få rätt höjd över öronen, och då trycker det lite onödigt mycket på huvudet... men det blir bättre med tiden)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Kunde till slut inte låta bli att beställa Philips X3.

Har haft X2 i flera år nu.
Första problemet var att spännet gick sönder helt, fick superlimma ihop det flera gånger.
Andra problemet var att inre spännet blev helt slappt och hörlurarna låg på öronen vilket gör ont efter en stund.

I övrigt jättenöjd med X2. Vi får se hur X3 blir

Berätta gärna hur du upplever skillnaden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Allexz:

Kunde till slut inte låta bli att beställa Philips X3.

Har haft X2 i flera år nu.
Första problemet var att spännet gick sönder helt, fick superlimma ihop det flera gånger.
Andra problemet var att inre spännet blev helt slappt och hörlurarna låg på öronen vilket gör ont efter en stund.

I övrigt jättenöjd med X2. Vi får se hur X3 blir

Har X2'an varit känsligare än andra hörlurar för dig?