Permalänk
Inaktiv

En del videor bara står och buffrar i stort ett här också, något jag bara sett dom senaste veckorna. Aldrig haft problem tidigare.
Bahnhof, Utsikt bredband.

Permalänk
Medlem

Det går inte längre titta på YouTube högre än 720p. NetAtOnce 1000/1000

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Dåligt idag igen? Sitter vid datorn och den satte verkligen kvaliten på 144p för att få igång videon...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Inaktiv

Har eventuellt haft problem någon gång nu i år men kan lika väl vara 4G-relaterat. Fungerar dock överlag bra förutom om jag haft någon video igång och aktiverat sömnläget i Windows. Ibland lyckas den starta klippet igen därifrån jag pausade, ibland är det bara att F5'a.

Ni med problem, har ni Premiumtjänsten, någon blocker eller annat som möjligen ställer till det?

Edit: Eller någon browser som inte är Chrome-baserad, egentligen bara Firefox. Kör själv enbart Firefox och märker inte av några problem utöver det ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Dåligt idag igen? Sitter vid datorn och den satte verkligen kvaliten på 144p för att få igång videon...

Ja hela tiden nu på kvällen. Videos startar helt suddiga och sen får jag manuellt ändra till högre upplösning. Vanligtvis är det auto på 4K. Aja.

Permalänk
Sötast

Jepp, idag igen. Inte haft det på några veckor nu....

Permalänk
Medlem

Jepp småbuffrigt för mig också på eftermiddagen.
Går i konstig vågor det här...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Youtube är sjukt segt senaste dagarna trots Premium och fiber
Även på iPad utan adblocker

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Har eventuellt haft problem någon gång nu i år men kan lika väl vara 4G-relaterat. Fungerar dock överlag bra förutom om jag haft någon video igång och aktiverat sömnläget i Windows. Ibland lyckas den starta klippet igen därifrån jag pausade, ibland är det bara att F5'a.

Ni med problem, har ni Premiumtjänsten, någon blocker eller annat som möjligen ställer till det?

Edit: Eller någon browser som inte är Chrome-baserad, egentligen bara Firefox. Kör själv enbart Firefox och märker inte av några problem utöver det ovan.

Misstänker också adblockers jag har. Dock så dyker problemen upp "spontant"; kan gå i flera veckor utan problem att köra 4K, men när problemen uppstår, så får jag gå ner till usla 1080p. Hade problem under söndagen som gick nu, kollade på "statistik för nördar", såg att hastigheten bara var 8000kb/s, ibland bara 5000kb/s mot YT. Detta under söndagen som gick. Normalt har jag i alla fall 200000kb/s mot YT eller mycket mer.

Kör win10, firefox och 1Gb/s från Bahnhof. Övriga browser jag öppnade samtidigt för att kolla om felet låg i browsern/adblocks hade liknande problem. Så jag tror det är YT som har bekymmer.

Kollade LTT alldeles nyss, 4K. och 379000kbit/s nu. Felet ligger uppenbart hos YT.
Kollade denna LTT.

-Med Firefox och reklamfritt med Adblock i flera varianter för garanterat reklamfri YT..

Permalänk
Medlem

Trodde det bara var jag, har Junet 100/100 och håller på att bli galen på youtube ibland när det bara står och snurrar även att man har premium med.

Då är vi ju alla en liten familj 😂

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Samma här senaste tiden, vet inte hur många gånger jag startat on routern… (i onödan då antar jag)

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem och har premium is, kollar I stort sett enbart på ipad eller apple TV utan adblockers....

Blir ju tokig för fan..

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Medlem

För min del så spelar det ingen roll om jag kör firefox/chrome/adblockers heller inte, kör förövrigt firefox och µblock origin sedan chrome utan adblockers för dom få sidor som jag sällan besöker men µblock behöver pillas med en del för att fungera bra.

En sak som jag förutom bandbredds/hastighets problem fått nu sista 1-2 mån är att vid ungefär var femte uppspelning av youtube klipp och det verkar vara helt random.
Är att playknappen i mitten av video rutan ej försvinner efter att klippet börjar spelas upp det händer mest vid "ny" uppspelnig efter att man öppnat en länk, men har även hänt några få gånger när jag pausat ett klipp nån min.
Lösningen är F5/ladda om sidan ibland kan det ta 2-3 gånger men oftas bara en omladdning och playknappen försvinner vid start av klippet.
och även här verkar inte spela nån som helst roll vilken webbläsare/adblockers som används.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

ibland undrar man om dom medvetet stryper på bandbredden eller nåt...

Permalänk
Medlem

Undra om det beror på orkaner, bränder och översvämningar. Det verkar som om moder jord mår dåligt nu och alla katastrofer kanske förstör något på vägen?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

Återkom idag runt kl 10 igen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Har 1000/1000 och senaste veckorna har varit katastrof. Betalar för premium också.
För övrigt funkar mitt nät kanon med både svarstider och hastighet.

Permalänk
Medlem

Har haft buffrande till och från i nån månad eller två nu. Riktigt irriterande. Kör också Premium.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Bildexpert 📺

Japp - enstaka videos kan haka sig redan vid start eller 5% in i video. Då kan en refresh hjälpa idag, vilket det inte alltid gjorde tidigare.

Jag ser det som oftast när jag lyssnar in ny musik. Men då har jag också ett annat beteende då jag hoppar i låtarna och då kan buffringen stanna av. Finns helt klart en samband med att ju färre spelningar/mindre kanal med färre views, desto oftare stannar det upp.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem nu? Videos startar inte ens. Bara snurrar. Internet funkar fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ibland undrar man om dom medvetet stryper på bandbredden eller nåt...

Det fanns oro på EU nivå under våren 2020 att när allt fler arbetar hemifrån så skulle bandbredden inte räcka till då gick Netflix, YouTube mfl med på att sänka bandbredden bla blev 720P istället för 1080P standard från start. Ville man som användare ha 1080P fick man manuellt välja detta. Man sänkte även buffringen som åtgärd vilket ger ökad risk för att video's hänger sig och måste laddas om.

Men dessa åtgärder skulle ju vara temporära, har inte hört om detta i år men med tanke på hur YouTube stundtals upplevs även i år skulle det inte förvåna mig om YT fortfarande kör med dessa åtgärder ibland.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Det fanns oro på EU nivå under våren 2020 att när allt fler arbetar hemifrån så skulle bandbredden inte räcka till då gick Netflix, YouTube mfl med på att sänka bandbredden bla blev 720P istället för 1080P standard från start. Ville man som användare ha 1080P fick man manuellt välja detta. Man sänkte även buffringen som åtgärd vilket ger ökad risk för att video's hänger sig och måste laddas om.

Men dessa åtgärder skulle ju vara temporära, har inte hört om detta i år men med tanke på hur YouTube stundtals upplevs även i år skulle det inte förvåna mig om YT fortfarande kör med dessa åtgärder ibland.

Bra svar, känns mest rimligt. Jag har inte haft problem så ofta, men händer ibland.

Permalänk
Medlem

Superbuffrigt ikväll.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Det här igen... segt som attan i kväll. Någon annan?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P