Feedback om SweClockers annonser, sponsorskap, banners och samarbeten

Permalänk
Medlem

Och nu är det igång igen, och jag med den... Denna gång den högra Mediamarkt-reklamen. Den ligger på 3-4% CPU och pendlar konstant på ca 0-35% på GPU. Om man inte får den reklamen på högersidan ligger CPU på långt under 1% och GPU på kanske 0-1%.

En del kanske inte tycker det är så farligt, men varför ska vi ha rörlig reklam på SweC? Jag blir anti istället när det ska äta upp CPU/GPU och röra på sig. Jag har nu de här veckorna tryckt ett antal gånger på reklamen som varit, utan att det rör på sig...

MS Edge, CPU I7 7700k, GPU1660S.

Edit: Nu såg jag en "play" knapp på annonsen och då kunde man välja så Google ska försöka inte visa den för mig. Så vi får hoppas det löser det för den här gången.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Lagers:

Och nu är det igång igen, och jag med den... Denna gång den högra Mediamarkt-reklamen. Den ligger på 3-4% CPU och pendlar konstant på ca 0-35% på GPU. Om man inte får den reklamen på högersidan ligger CPU på långt under 1% och GPU på kanske 0-1%.

En del kanske inte tycker det är så farligt, men varför ska vi ha rörlig reklam på SweC? Jag blir anti istället när det ska äta upp CPU/GPU och röra på sig. Jag har nu de här veckorna tryckt ett antal gånger på reklamen som varit, utan att det rör på sig...

MS Edge, CPU I7 7700k, GPU1660S.

Edit: Nu såg jag en "play" knapp på annonsen och då kunde man välja så Google ska försöka inte visa den för mig. Så vi får hoppas det löser det för den här gången.

Hey! Maila mig skärmdump på hög belastning CPU / GPU så kollar jag upp detta. På edin((a))geeks.se. Rörliga annonser håller vi nere och rekommenderar annonsörerna statiska format, tyvärr vill / kan inte alla möta detta.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

Japp – Media Markt-annonserna får Safari att varna över att sidan drar mer energi än normalt. Ingen superstor belastning på CPU:n runt 6–7% men denna belastning försvinner när jag klicka bort annonsen (eftersom det är Google). Dock återkommer titt som tätt och måste klickas bort igen.

Permalänk
Sjusovarn

Nu vet jag inte vilken kontroll ni har över era annonser, men det känns lite rassligt att ni gör reklam för ett företag som livnär sig på scalping

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av My2nd:

Nu vet jag inte vilken kontroll ni har över era annonser, men det känns lite rassligt att ni gör reklam för ett företag som livnär sig på scalping

https://i.imgur.com/8BE0D07.png

Hej! Fått in feedback från fler medlemmar och eftersom vi inte heller tillåter det i vår egna marknad och det är en viktig värdering i communityt har vi förtydligat vår annonspolicy. Från och med 20 september tillåts inte längre detta inom vissa produktkategorier (samma som i SweClockers marknad) och även denna annonsör är informerad.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

@Edin, @My2nd : https://www.sweclockers.com/forum/trad/1643709-panpricers-com... kan ni läsa vilket företag det är. Där de har svarat också på vilken affärsmodell de har. Jag anser ju att affärsmodellen är lite skum och annonsen i sig också.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Lagers:

@Edin, @My2nd : https://www.sweclockers.com/forum/trad/1643709-panpricers-com... kan ni läsa vilket företag det är. Där de har svarat också på vilken affärsmodell de har. Jag anser ju att affärsmodellen är lite skum och annonsen i sig också.

Välkomnar diskussionen där och bra att Panprices är inne och svarar. De gör något nytt / på ett annorlunda sätt så får vi se hur det landar hos medlemmar som handlar via dem och vi följer det noggrant.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Fattar mig kort nu precis på nya året. Ny Mediamarkt reklam hög CPU, och rör sig!
Och även playstation reklamen...
Tyvärr Adblock på SweC ett tag igen. känns som återkommande nu... Hoppas ni löser det ordentligt denna gång.

Edit 3: Cpu ca 5-10% i7 7700k, GPU 20-30% (1660super)

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta är rätt forumdel att posta detta i men ville bara göra er uppmärksamma på att jag hittade detta meddelande på i min messenger bland spam.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem

Kan lägga till att företaget är Reolink

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av tevey:

Kan lägga till att företaget är Reolink

Hej, tackar för feedback. Denna Kira verkar vara aktiv på ungefär alla sociala medier med detta budskap. Tyvärr är vi ganska begränsade i hur vi kan påverka det.

Needless to say, se vi att medlemmar samarbetar med vederbörande ryker de

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv

Komplett FLEX är lite snårigt måste jag säga. Jag tycker att ni inte borde göra reklam eller tillåta reklam för en finansieringslösning som är rätt komplex att förstå.

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av anon333222:

Komplett FLEX är lite snårigt måste jag säga. Jag tycker att ni inte borde göra reklam eller tillåta reklam för en finansieringslösning som är rätt komplex att förstå.

Tack för feedback Auris, det finns fler som är inne på samma spår i tråden om FLEX. Och jag håller med om att tjänsten inte ska vara svår att förstå / vara vilseledande. Nu vill Komplett förbättra just detta och hur de beskriver FLEX så feedbacken är viktig. Vi skulle heller inte göra detta med en part som inte är villig att lyssna och ta till sig, just Komplett har vi en nära dialog med. Jag vill medlemmarnas bästa här och ta ansvar, det kanske inte lyckas eller märks i varje enskilt fall.

Personligen tycker jag det är intressant med tjänster eller finansieringsalternativ som kan bidra till återbruk eller att en pryl kommer till användning fler gånger. Vi behöver ta mer ansvar för all konsumtion och prylar som cirkulerar och baka in det i företags affärsmodeller. Skulle själv då även vara villig att betala mer för det, men det måste göras ”på riktigt” och utan att utsatta kommer i kläm samt finnas en god balans mellan företagets egna ekonomiska intressen och återbruket.

Tackar för feedbacken, den är uppfattad och tydlig! Vad det leder till vet jag inte än, men vi lär återkomma till det.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Geeks
Grundare

Tjo Swec!

Vi har nästan alltid en del osålt utrymme av annonser och det är också målet att inte sälja ut 100%.

Ganska stora värden som går upp i rök varje månad. Så jag undrar om det finns något sätt detta skulle kunna gå tillbaka till alla medlemmar här på något sätt?

Har du ett förslag på hur vi SweClockers-medlemmar kan ha användning för annonsutrymme på SweClockers? Låt mig veta!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

När annonser täcker den översta "bannern" för navigering känns det som att annonserna börjar bli lite väl påträngande.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Bakgrund:

När annonser täcker den översta "bannern" för navigering känns det som att annonserna börjar bli lite väl påträngande.

Hej, det här är ett tekniskt fel, vi har inte medvetet aktiverat detta och försöker just nu lista ut varför den dykt upp och ta bort den ASAP!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Bakgrund:

När annonser täcker den översta "bannern" för navigering känns det som att annonserna börjar bli lite väl påträngande.

Råkade trycka på fel knapp - sorry.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Kioxias reklam leder till en norsk hemsida som ej verkar leverera till sverige.

Reklambilden:
https://tpc.googlesyndication.com/simgad/11150453957372966563

Länken:
https://www.multicom.no/search/plm_grid?ffd=l-a6-322091&kw=ki...

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Zeedarn:

Kioxias reklam leder till en norsk hemsida som ej verkar leverera till sverige.

Reklambilden:
https://tpc.googlesyndication.com/simgad/11150453957372966563

Länken:
https://www.multicom.no/search/plm_grid?ffd=l-a6-322091&kw=ki...

Den skulle nog visas på Noclockers.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Den skulle nog visas på Noclockers.

Går Kioxia på norsk tid eller de gillar inte överklockare?

Sorry, kunde inte låta bli 😅

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av shugge:

Går Kioxia på norsk tid eller de gillar inte överklockare?

Sorry, kunde inte låta bli 😅

Stockclockers var första valet, väldigt stort överlapp mellan WSB-läsare och användare på Stockclockers. Fick gå byta till Noclockers för att tona ned aktiepratet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på dessa annonser (de med inbäddat bildspel). När man försöker scrolla på mobilsidan och fingret träffar bilderna, så stannar scrollandet upp.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

<Uppladdad bildlänk>

Jag stör mig på dessa annonser (de med inbäddat bildspel). När man försöker scrolla på mobilsidan och fingret träffar bilderna, så stannar scrollandet upp.

Satte mig precis för att hitta om fler hade samma erfarenhet som mig, det gick visst rätt fort 😅

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Satte mig precis för att hitta om fler hade samma erfarenhet som mig, det gick visst rätt fort 😅

Förstår inte varför det är så när det inte ens går att bläddra mellan bilderna i annonsen även om man vill/försöker swipa.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

<Uppladdad bildlänk>

Jag stör mig på dessa annonser (de med inbäddat bildspel). När man försöker scrolla på mobilsidan och fingret träffar bilderna, så stannar scrollandet upp.

Detta är fortsatt ett problem med just @komplett annonser. Sjukt störande.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Geeks
Säljchef

Annons nedtagen

Skrivet av shugge:

<Uppladdad bildlänk>

Jag stör mig på dessa annonser (de med inbäddat bildspel). När man försöker scrolla på mobilsidan och fingret träffar bilderna, så stannar scrollandet upp.

Skrivet av Steffe:

Satte mig precis för att hitta om fler hade samma erfarenhet som mig, det gick visst rätt fort 😅

Komplett har valt att tillsvidare ta bort detta format på mobilen efter denna feedback. Tills man tekniskt kan lösa så problemet inte längre uppstår.

Tack för er feedback!

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

(Komplett)-annonsen under nytt inlägg-rutan har någon konstig parallax. Inte det värsta jag varit med om, but still.

Permalänk
Medlem

Nuvarande blå reklam om ps5 med ratchet&clank o de andra nissarna tycker jag om.

Det känns som att det hyffsat passar det mörka temat, känns relevant till elektronik och skriker inte. Ganska mild "fade-in" effekt också, även om man alltid kan ha önskemål att det ska vara statiskt Men det är bra ändå.

Fick mig att fundera lite också, när det kommer till reklamen mellan top banner, "nytt i forumet" och den längst till höger, "telefon-formad" halebop banner t.ex. Skulle det inte gå göra så den ligger mer statiskt i bakgrunden och istället ha ett genomsynligt element så det "fade-ar"/scrollar in istället för att liksom hoppa dit när man scrollar och sen hänger med? Kanske lite otydlig förklaring, men jag tror det skulle vara snyggt.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk

jaha då var vi där igen varenda reklam ska snöa...

Kan ni inte bara förbjuda animerad reklam

Det är extremt irriterande när hela sidan ska hålla på å röra sig.

Iaf lägga till ett alternativ att animerad reklam ska slängas in pausad default...

Överväger adblock...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

It’s Christmas time. Enjoy.

Visa signatur

Ny här