IKEA och Asus gaming-möbler lanseras i Sverige

Permalänk
Melding Plague

IKEA och Asus gaming-möbler lanseras i Sverige

Den gaming-inspirerade uppsättningen möbler och tillbehör får svenska priser och finns redan i lager i varuhusen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

CPU-ställ för modermodemet.

😂😂😂

Visa signatur

- Vad heter Ed Sheerans trädgårdsintresserade bror?
- Scott Sheeran

Permalänk
Skrivet av MP-Jan:

CPU-ställ för modermodemet.

CPU/Hårddisk-ställ 👍

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Ljusskygg

Nu kan man bli en komplett god-gamer med RGB och IKEA/ASUS collab

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blir nog faktiskt ett köp av mugghållaren, verkar vettig:

https://www.ikea.com/se/sv/p/lanespelare-mugghallare-svart-90...

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Namn på produkterna känns rätt skumma. Gruppspel skulle man ju kunna ta som ett svenskt ord för Multiplayer kanske, men resten av namnen låter mer som termer tagna från hockey/fotboll/godtycklig sport snarare än gaming…? (Och nej, "e-sport" är förihelvete inte sport…)

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Sjusovarn

Tycker att det höj- och sänkbara bordet är ett par tusen kronor för dyrt och för litet. För litet för två skärmar och ett par högtalare liksom, och att det ska få plats är väl iaf. minimikrav imo. 160x80 för 4000kr hade varit betydligt rimligare och antagligen bättre försäljning.

Permalänk
Medlem

Alltså jag har älskat datorer och spel så länge jag kan minnas, men fattar inte varför man skulle vilja ha alla dessa "gaming grejer". Sjukt fult!

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Namn på produkterna känns rätt skumma. Gruppspel skulle man ju kunna ta som ett svenskt ord för Multiplayer kanske, men resten av namnen låter mer som termer tagna från hockey/fotboll/godtycklig sport snarare än gaming…? (Och nej, "e-sport" är förihelvete inte sport…)

ungefär vad man kan förvänta sig i ett land där nästan alla är fotbollsfanatiker, vilket jag ödmjukt har sjukt svårt att förstå varför.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Namn på produkterna känns rätt skumma. Gruppspel skulle man ju kunna ta som ett svenskt ord för Multiplayer kanske, men resten av namnen låter mer som termer tagna från hockey/fotboll/godtycklig sport snarare än gaming…? (Och nej, "e-sport" är förihelvete inte sport…)

Om curling är sport så är fan e-sport det med 😛

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Tyckte den helsvarta "gruppspel"-stolen såg trevlig ut, helsvart o inte "racing".. hittar inte den på ikeas hemsida dock..

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Blir nog faktiskt ett köp av mugghållaren, verkar vettig:

https://www.ikea.com/se/sv/p/lanespelare-mugghallare-svart-90...

Trist den ser ut som en misslyckad 3D-print bara.

Dock är jag lite halvsugen på muggen med sugröret, så slipper jag oroa mig för att råka välta glaset över tangentbordet...

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Om curling är sport så är fan e-sport det med 😛

Fast då är ju inte e-sport någon sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Fast då är ju inte e-sport någon sport

Man får skilja på sport och idrott. E-sport är just sport, men det är inte en idrott.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Alltså jag har älskat datorer och spel så länge jag kan minnas, men fattar inte varför man skulle vilja ha alla dessa "gaming grejer". Sjukt fult!

Det är givetvis en designstil det handlar om.. Lite häftigare och ungdomligare.
Iallafall jag hade dregglat över allt som det stog gaming på, och RGB, när jag var 10 år och sedan ända upp till minst 16-17 år.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Hur mycket bättre blir min K/D ratio med dessa?

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Cpu-ställ [sic] Uppspel ser ju att vara en riktig idiotgrej då dom höga kanterna ser ut att blockera sidoplåtarna på dom flesta chassi.

Permalänk

Stolen i läder var läcker. Blir nog en sådan för mig om den har bra komfort.

Det är vidrigt med konstläder av PU eller PVC (och både negativt för miljö och hälsa i det senare alternativet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Blir nog faktiskt ett köp av mugghållaren, verkar vettig:

https://www.ikea.com/se/sv/p/lanespelare-mugghallare-svart-90...

Skulle det vara bättre än att ställa den på skrivbordet bara? Känns som mest onödiga prylen man sett på länge.

CPU-hållaren verkar ok men inte alls lika smidigt som Summera som satt i stommen till skrivbordet. Med hjul måste man ju fortfarande flytta på den för att komma åt och dammsuga ordentligt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pugilisten:

Om curling är sport så är fan e-sport det med 😛

Sitta o löjla sig med spel vid en dator är verkligen ingen sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Man får skilja på sport och idrott. E-sport är just sport, men det är inte en idrott.

Idrott är ett så flummigt begrepp dock.
För mig har alltid idrott varit när man rör på sig, typ fysisk utmattning osv. Men så är det ju inte längre. Exempelvis pistolskytte räknas som idrott, även gokart och biljard.

Så enligt mig borde antingen esport räknas som idrott, eller så borde man gå tillbaka till den mer korrekta definitionen av idrott men med möjlighet att ge samma fördelar till sporter som inte är det. Tänker framförallt på det skämt som var Sveriges hantering av The International.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Kan vi lämna den eviga e-sport = sport eller inte sport diskussionen.
Spelar ingen roll och har inte med nyheten att göra.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Hur var det här gaming? Var ju noll RGB, kommer ju förlora min K/D utan extra RGB.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem

Varför tog de inte fram en bordsskiva med inbyggt chassi? Det hade kunnat vara schysst om IKEA gjort det till överkomligt pris, med någon glasskiva och stilren design. Jag hade gillat det.

Får man drömma hade ju ett skrivbord med ram i aluminium (kanske ben som är extruderade kylflänsaktiga?) också kunnat få agera kylfläns med heatpipeanslutning från CPU och gpu för passiv kylning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ness:

Idrott är ett så flummigt begrepp dock.
För mig har alltid idrott varit när man rör på sig, typ fysisk utmattning osv. Men så är det ju inte längre. Exempelvis pistolskytte räknas som idrott, även gokart och biljard.

Så enligt mig borde antingen esport räknas som idrott, eller så borde man gå tillbaka till den mer korrekta definitionen av idrott men med möjlighet att ge samma fördelar till sporter som inte är det. Tänker framförallt på det skämt som var Sveriges hantering av The International.

Har du kört riktig go-cart någon gång?

Om fysisk utmattning är ditt kriterium så är det 100% en idrott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Det är givetvis en designstil det handlar om.. Lite häftigare och ungdomligare.
Iallafall jag hade dregglat över allt som det stog gaming på, och RGB, när jag var 10 år och sedan ända upp till minst 16-17 år.

Jo det e väl den åldersgruppen som köper antar jag

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Skulle det vara bättre än att ställa den på skrivbordet bara? Känns som mest onödiga prylen man sett på länge.

CPU-hållaren verkar ok men inte alls lika smidigt som Summera som satt i stommen till skrivbordet. Med hjul måste man ju fortfarande flytta på den för att komma åt och dammsuga ordentligt.

Det är väl bra att man inte längre spiller kaffe i tangentbordet eller knät. Jag skulle behöva en sån men den är för ful. Har sett massor olika men de är alla för fula. Tvingas väl snart av frugan att iaktta en bättre disciplin vid skrivbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimsofie:

Sitta o löjla sig med spel vid en dator är verkligen ingen sport

Det kan det absolut vara. Det är däremot ingen idrott som till exempel fotboll, där 22 personer löjlar sig med en boll.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Vitrinskåpet ser fint ut, resten är mindre intressant.

https://www.ikea.com/se/sv/p/uppspel-vitrinskap-moerkgra-9050...

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.