Ska byta telefon, Oneplus Nord, Oneplus9 eller vad ska jag välja?

Permalänk
Medlem

Ska byta telefon, Oneplus Nord, Oneplus9 eller vad ska jag välja?

Jag sitter på en Oneplus 5T och är riktigt nöjd med den och har haft den länge men nu börjar det bli dags att byta. Jag kommer hålla mig kvar på Oneplus för jag gillar deras telefoner. Jag har börjat titta på Oneplus Nord, 9, 8 ja istort sett alla de nyaste modellerna men kan inte välja. Det lutar i nuläget åt en Oneplus Nord men den har ingen trådlös laddning vilket hade varit skönt att haft då min nya bil stödjer det.
Så vad säger ni, är det folk som sitter på de olika telefonerna här som kan ge mig lite bra tips på Oneplus senaste sortiment

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Om din bil har trådlöstladdning så skulle jag välja tele efter det! Inte "nedgradera sig. Lite vardagslyx är väl fint ?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

8t gick på 4000kr förra veckan och dyker säkert upp igen för samma pris. Ur Nord serien har jag enbart testat CE och den går inte att ringa med, bara att kolla forumet hos Oneplus. 9 modellerna har jag inte testat men har förstått det som att de har curved skärmar vilket är kasst i min bok.

Permalänk
Medlem

Den praktiska nyttan av trådlös laddning när telefonen trådat når en dagsladdning på 30-40 minuter kan väl diskuteras. Att nämna en budget och eventuella andra krav kan dock vara en fördel

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Om din bil har trådlöstladdning så skulle jag välja tele efter det! Inte "nedgradera sig. Lite vardagslyx är väl fint ?

Aaa jo så är det ju, lite därför Nord hänger löst. Om jag nu ändå ska byta lur och vill kunna använda den fullt ut med laddning, men sedan å andra sidan så måste jag ändå har den inkopplad för att Android Auto ska funka för den är inte trådlös ännu opch så sätt så har jag således ingen användning av den trådlösa laddfunktionen i telefonen. Beslut beslut beslut

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Den praktiska nyttan av trådlös laddning när telefonen trådat når en dagsladdning på 30-40 minuter kan väl diskuteras. Att nämna en budget och eventuella andra krav kan dock vara en fördel

Jag är inte den person som vill gå upp till "flaggskepps" modeller utan gillar att hålla mig häromkring mellan 4kkr-8kkr.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro