Tre skärmar: Växla mellan utdragen skärm och inte utdragen skärm

Permalänk
Medlem

Tre skärmar: Växla mellan utdragen skärm och inte utdragen skärm

Tjena!
Har tre skärmssetup med 144 hz på samtliga.
Den i mitten = 1440p och de yttersta =1080p

När jag vill spela på alla tre skärmar får jag starta upp via nvidia kontrollpanel och välja skärmarna i rätt ordning och välja utdragen skärm så att den tolkar skärmarna som en enda (1080/1080/1080). Och när jag vill återgå till "delade" skärmar (1080/1440/1080) så hoppar de lätt runt och jag får organisera upp skärmarna i rätt följd varje gång. Lite omständigt.

Finns det något enklare sätt att förprogrammera detta så man kan spara de två olika inställningarna och lättare switcha mellan dem? Eller är det priset man får betala när man blandar skärmar? Haha

Tack för svar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kolla in något av dessa. Dock kanske det finns andra programvaror som gör liknande saker. Kolla upp just detta då jag själv aldrig använt dessa.

- https://12noon.com/?page_id=80 - DISPLAY CHANGER
- https://12noon.com/?page_id=641 - DISPLAY CHANGER II

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Kör själv DisplayFusion PRO köpt via Steam för att växla mellan 3 olika skärmprofiler genom kortkommandon på tangentbordet.

Visa signatur

7700k delid @ 5Ghz ~ Z270 MSI SLI Plus ~ RTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Byvejret:

Kör själv DisplayFusion PRO köpt via Steam för att växla mellan 3 olika skärmprofiler genom kortkommandon på tangentbordet.

Tack för tipset! Verkar dock inte gå att initiera nvidia surround därifrån. Ska prova ändra upplösning på endast en skärm trots surround mode imrron.

Permalänk
Bildexpert 📺

Har inget svar, men ett förslag: Ifall datorn/GPU:n föredrar en specifik ordning på skärmarna som den faller tillbaka till varje gång, Anslut då skärmarna till grafikkortet som du vill ha dem i den ordningen som datorn/GPU hela tiden återgår till. Förmodligen utgår kortet från den kretskopplade ordningen på anslutningarna. Det vill säga: anslut den skärm du vill ha som nr.1 i den DP-anslutning GPU:n alltid återgår till som nr.1 osv.