New World (Amazons MMORPG)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Mindre lycka med kön idag. Köat en timme, är på plats 200 någonting. Får en felkod, ställer mig i kö igen och hamnar på 1513. Provade att logga in vid 10 och då var det ingen kö, skulle ha hållit mig inloggad över dagen istället för att börja köa när det är dags att spela

Började på köplats 1500 typ, fick fel efter nån timme, fick köplats 2500, fel igen efter nån timme och in på köplats 3500.
Med den här takten är jag på över 9000 ikväll

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Får bli ny server så fort de blir tillgängliga. Hann spela 10min igår innan jag blev utslängd till en flertimmarskö.

Extra irriterande med kö är ju att grafikkortet ska ligga och rendera helt i onödan, konstigt att det ska behöva vara belastning i menyer och lobby i spel.

Visa signatur

|CPU: 9950X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Antec Flux Pro |PSU: Seasonic TX 1600W Noctua Edition
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk

Det är tråkigt med all kö för att när man väl är inne och spelar så fungerar det fint. Har spelat en del timmar nu (spelade lite i betan också) och har haft kul än så länge. Aldrig spelat MMORPG tidigare så det är en hel del som är främmande. Fungerar tillräckligt bra prestandamässigt för min del (> 100 fps ute i världen) och tycker miljön är mysig att springa runt i. Kanske lite enformigt när det kommer till quests då mycket är samma sak men det är väl så dessa typer av spel fungerar. Gillar också idén att man inte är låst till någon klass utan kan testa sig fram och se vad man föredrar med möjligheten att specca om.

Men kön är helt hopplös. I morse var det 0 i kö in på min server men för folk som kommer hem efter skola och jobb så är det ju helt värdelöst. Förutsatt att statssidan stämmer (trots allt gjord av tredjepart) så är det 183 000 spelare online på EU och 270 000 personer i kö. Det är helt galet. Nästan dubbla spelarbasen sitter alltså online sitter och tittar på ett könummer på sin skärm. Att det fortfarande inte spunnits upp fler servrar när siffrorna såg exakt likadana ut igår är för mig ett mysterium. Visst, det är givetvis som värst nu vid släpp men jag tror man samtidigt kommer tappa många som är nyfikna för att man inte ens kan testa spelet. Alla servrar har flera timmars kö för stunden. Och som inlägget ovan; ens karaktär laddas in i bakgrunden när man köar så grafikkortet ligger och jobbar konstant.

Jag tror Amazon behöver kasta upp en stor mängd med nya servrar så att folk faktiskt kan spela spelet, samt höja antalet spelare på varje server nu när folk börjat sprida ut sig om det är tekniskt möjligt för dom. Och när saker och ting börjar lugna ner sig efter några veckor så kan man börja slå ihop dessa med andra servrar vilket är något dom planerat för och kan göra. Jag tror inte folk skulle ha ett problem om kötiden låg på 30 minuter till en timme nu de första veckorna för att undvika problemet åt andra hållet, att ha en massa nästan tomma servrar under nätterna.

Permalänk
Medlem

Hehe börjar bli lite löjligt nu. Börjar på 2700, går ner till 2200 efter ca 40 minuter. Får felmeddelande. Tillbaks på 2700

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Köat sedan lunch. Blev utslängd nyss och nu är jag plats 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Köat sedan lunch. Blev utslängd nyss och nu är jag plats 5000

https://www.reddit.com/r/newworldgame/comments/pxuw37/fix_for...

Kortfattat, klicka inte OK utan stäng ner lilla rutan med krysset och vänta så håller du platsen i kön.

Förtydligande: Tryck inte play efter du tryckt bort rutan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Började på köplats 1500 typ, fick fel efter nån timme, fick köplats 2500, fel igen efter nån timme och in på köplats 3500.
Med den här takten är jag på över 9000 ikväll

Blev samma skit för mig nu med. Ett par gånger har det gått bra vid error och jag har fått fortsätta där jag började. Nu gick jag från 200 till 2500 trots att jag satt framför datorn och klickade på play direkt

Visa signatur

Mommas, don't let your babies grow up to be cowboys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Kortfattat, klicka inte OK utan stäng ner lilla rutan med krysset och vänta så håller du platsen i kön.

HJÄLTE! Tack!

Visa signatur

Mommas, don't let your babies grow up to be cowboys.

Permalänk
Medlem

Nu får dem fan dra igång de nya servrarna för EU. Vill hellre hoppa in på en sprillans ny värld och inte där folk redan har sprungit iväg i level, speciellt när det gäller PvP. Sen när det har lugnat sig kan man överföra karaktären där alla andra är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Nu får dem fan dra igång de nya servrarna för EU. Vill hellre hoppa in på en sprillans ny värld och inte där folk redan har sprungit iväg i level, speciellt när det gäller PvP. Sen när det har lugnat sig kan man överföra karaktären där alla andra är.

Tänker göra exakt samma grej. Vart kan man se när de drar igång nya sevrar någonstans?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Neeeej det hände igen precis och jag såg ditt meddelande för sent!

Permalänk
Medlem

Ställde mig i kö efter lunchen, blev sen från jobbet och när jag väl kom hem fanns där en fin liten skylt om att jag blivit kickad för inaktivitet

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

du får installera en teamviewer klient på mobilen och hålal dig aktiv och ha dator och spel igång via mobilen när du e på jobbet

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Tack, funkade när jag fick samma error!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Med tanke på det mediokra kraven som är satta så skulle de nog ha valt ännu mindre servrar eller så har de varit fula när de räknat ut dessa krav.

Recommended System Requirements
Requires a 64-bit processor and operating system
Processor: Intel® Core™ i7-2600K / AMD Ryzen™ 5 1400
Memory: 16 GB RAM
Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 970 / AMD Radeon™ R9 390X or better
DirectX: Version 12
Network: Broadband Internet connection
Disk: SSD
Storage: 50 GB available space
Additional Notes: Internet connection required to play, offers in-game purchases

Minimum System Requirements
Requires a 64-bit processor and operating system
Processor: Intel® Core™ i5-2400 / AMD CPU with 4 physical cores @ 3Ghz
Memory: 8 GB RAM
Graphics: NVIDIA® GTX 670 2GB / AMD Radeon™ R9 280 or better
DirectX: Version 12
Network: Broadband Internet connection
Disk: 7200 HDD
Storage: 50 GB available space
Additional Notes: Internet connection required to play, offers in-game purchases

Inte höga krav så nåt är ju konstigt.
Tycker knappt det är spelbar när man väl kommer in

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Tänkte ge spelet en till chans och detta funkade även för mig.

Permalänk
Medlem

Jag blir kickad från kön ungefär en gång i timmen. Avancerar ändå framåt tack vare ert tips. Dock rädd att jag ska åka ut när jag ligger på plats <50 och således inte hinner tillbaka in i kön i tid...

EDIT: en gång i halvtimmen nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Jag blir kickad från kön ungefär en gång i timmen. Avancerar ändå framåt tack vare ert tips. Dock rädd att jag ska åka ut när jag ligger på plats <50 och således inte hinner tillbaka in i kön i tid...

EDIT: en gång i halvtimmen nu

Tvärtom för mig, har inte haft felmeddelande på snart 2 timmar. Kanske man vågar kila iväg och ta en dusch? Ligger på plats 344 så inte direkt som att jag kommer att bli kickad pga inaktivitet. Men den kommer väl förmodligen jäkla med en och köra ett felmeddelande på direkten....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska man inte hamna i en priority queue om man dc:ar?

Jag fick lag detected och kort därefter ett meddelande att min anslutning bröts. Tryckte på okej och därefter blev jag tillbakaskickad till menyn. När jag trycker Log In har jag köplats 4200

Jag har legit köat i 7 timmar idag. Känns som jag bör vänta en vecka på att Amazon fixar sina issues innan jag ger mig in i leken igen

Permalänk

Ser ut som på statussidan som att det har släppts en gäng nya EU-servrar, så det finns några stycken som varken är fulla eller har kö... än. För er som startar på nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagardaniel:

Ser ut som på statussidan som att det har släppts en gäng nya EU-servrar, så det finns några stycken som varken är fulla eller har kö... än. För er som startar på nytt.

Ja det fanns 59 servrar igår vid släppet. Räknade tidigare idag och då fanns det 109 st.
EUbservrar alltså.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Rätt dålig performance med 8700k@4.7ghz och 2080ti
nere på 30 fps i stan....

The Holy grail för benchmarks i mmorpg's.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yestomtom:

The Holy grail för benchmarks i mmorpg's.

Ok?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Skönt att man får spela. Älskar mmo's....

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Level 27 nu! Alla level 1-25 zoner avklarade. Imorgon blir det upp tidigt och städa av dungeon questen och börja i level 25 zonerna. Ska nog pressa upp mining till 100 också, blir less av att inte kunna ta Starmetal nodes när de dyker upp

Visa signatur

9800x3d - 4070 ti super - 360hz qd-oled

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Rätt dålig performance med 8700k@4.7ghz och 2080ti
nere på 30 fps i stan....

Har inte kommit så långt, men ligger runt 200 fps med i9900k och 2070 rtx, få se vilken fps man får när man når stan. all high 1080p

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av LURKOVIC:

Level 27 nu! Alla level 1-25 zoner avklarade. Imorgon blir det upp tidigt och städa av dungeon questen och börja i level 25 zonerna. Ska nog pressa upp mining till 100 också, blir less av att inte kunna ta Starmetal nodes när de dyker upp

Sjukt! Bra jobbat!

Tog själv level 12 under gårdagen, kom in på midgard helt utan kö precis efter underhållet strax innan klockan 08.
(För första gången någonsin är jag sjukt nöjd med en planeringsdag på förskolan)

Bockade av några hygienfaktorer som att få välja faction och fixa iron-tools.

Visa signatur

Intel Core i7-12700F | NH-U12S chromax.black | MSI GeForce RTX 2070 ARMOR | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 16GB RED | ASUS Prime H670-PLUS D4 | LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Har inte kommit så långt, men ligger runt 200 fps med i9900k och 2070 rtx, få se vilken fps man får när man når stan. all high 1080p

Jag kör 1440p men det ska ändå vara mycket bättre än vad det är.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Samsung Sverige

Jag har fått spela några timmar nu och känner mig inte riktigt i lä för spelet. Mekaniken känns väldigt "klunky" när man springer och combaten är likadant där. "klunky". Inget direkt flyt i det hela. Att det sedan är samma gamla vanliga quest med att döda 5 grisar, hämta det, gör en lägereld etc gör en ju inte sugen på att fortsätta. Men jag har ju förstås bara spelat några timmar. Blir det bättre i högre levels eller hur utspelar det sig?:)
Har ni annars några åsikter eller tips på hur man kan få lite mer dynamik i spelet?
För just nu känns det faktiskt rätt stelt

//Min (Pontus) personliga åsikt

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag har fått spela några timmar nu och känner mig inte riktigt i lä för spelet. Mekaniken känns väldigt "klunky" när man springer och combaten är likadant där. "klunky". Inget direkt flyt i det hela. Att det sedan är samma gamla vanliga quest med att döda 5 grisar, hämta det, gör en lägereld etc gör en ju inte sugen på att fortsätta. Men jag har ju förstås bara spelat några timmar. Blir det bättre i högre levels eller hur utspelar det sig?:)
Har ni annars några åsikter eller tips på hur man kan få lite mer dynamik i spelet?
För just nu känns det faktiskt rätt stelt

//Min (Pontus) personliga åsikt

Jag tycker också att combat och rörelse är "clunky", men det är inte därför jag spelar spelet. Alla andra system är vad som får mig att tycka spelet är kul. Älskar harvesting och crafting, utan det hade jag nog inte tyckt spelet vart kul.

Visa signatur

If it works, it works.